Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

XxFristixX schreef:heb je van te voren al langer gereden?
als je pas begonnen bent, zou ik eerst een verzorgpony nemen.
een eigen paard is heel veel verantwoordelijkheid
met een verzorgpony kun je bepalen of je het wel leuk vindt, of je genoeg tijd hebt, en of je het financieel aankunt
Sissi87 schreef:XxFristixX schreef:heb je van te voren al langer gereden?
als je pas begonnen bent, zou ik eerst een verzorgpony nemen.
een eigen paard is heel veel verantwoordelijkheid
met een verzorgpony kun je bepalen of je het wel leuk vindt, of je genoeg tijd hebt, en of je het financieel aankunt
hahahaa, het is een man van 37. Lijkt me nogal raar om bij de buurman aan te bellen met de vraag: heeft u toevallig een verzorgpony

R1200 schreef:maar hij/zij hoeft ook niet braaf en rustig te zijn. Een 'beetje' karakter mag van mij wel. Het is tenslotte wel een paard.
Het is op dit moment niet iets dat volgende week staat te gebeuren, eerst maar eens 'goed' leren rijden. Deze zomer wordt daar hard aan gewerkt.
Paard moet in de eerste plaats bij je passen en gezond zijn, daarnaast is het voor iemand die nog maar pas rijdt handig als het paard betrouwbaar is, op z'n minst verkeersmak, en vergevingsgezind. Verder uiteraard netjes gereden, zodat je met de hulp van je instructeur sneller goed kunt leren rijden.
Aan de andere kant, als TS zelf een stevig karakter heeft lijkt een heel bedeesd paard me minder geschikt, ook voor een beginner. Lijkt mij dat goede begeleiding hier het belangrijkste is. R1200 schreef:De manege heeft blijkbaar ook zijn beperkingen, maar hoe kom ik dan aan 'goede begeleiding' ? (of is dat een nieuw topic?)
Is er een instructeur op de manege die je wil begeleiden? Eventueel iemand die er met een paard in pension staat, en die veel ervaring heeft?
succes .