Tepels bij de paardenhengst?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ASsi_

Tepels bij de paardenhengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 19:27

Omdat ik in discussie kwam in een ander topic open ik hier dit topic.

Zijn er mensen die duidelijke foto's hebben van tepels bij de paarden hengst of ruin?
Zelf dacht ik en heb ik geleerd op school dat mannelijke paarden geen tepels hebben, ook geen hele kleine. Heb ze zelf ook nog nooit gezien bij een mannelijk paard.
Nu lijkt het me wel nuttig om te weten hoe dit zit. Dit omdat je dan ook weet of er iets bij de koker zit van je paard wat er wel of niet hoort te zitten.

Ik heb in ieder geval al 1 foto waar mogelijk tepels te zien zijn, het is wel een castratiefoto dus als iemand er niet tegen kan niet klikken! Hier de link:
http://www.dierenklinieklemmer.nl/page37/page87/foto-castratie.html En dan de 3e rij fotos de rechter foto.

Heb ook geleerd dat mannelijke ratten geen tepels hebben. Ik ga even in mn colleges kijken of daar duidelijke plaatjes van zijn die ik kan plaatsen.

Maar alle foto's zijn welkom, kan ik mn prof bestoken met vragen ;)
(denk wel dat t t beste is om de foto's in links plaatsen)

Alvast bedankt

Billy

Re: Tepels bij de paardenhengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:28

Ik heb mannelijke ratten gehad, die hebben gewoon tepels...

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:30

Gevonden, reageer maar even anders ben ik hem weer kwijt ;)
Billy heb jij toevallig een duidelijke foto daarvan? Anders probeer ik deze dinsdag te maken. Maar als jij ze toevallig al hebt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:34

he dat is grappig!
ga aankomende week bij alle ruinen bij mij op de stalling kijken of ze tepels hebben :D

heb even op google gezocht en dit kwam ik wel tegen:
Citaat:
Alle zoogdieren hebben tepels, ook de mannelijke helft, met uitzondering van het Australische vogelbekdier (Ornithorhynchus anatinus) en de mierenegels (Tachyglossus aculeatus: de gewone- of Australische mierenegel & Tachyglossus setosus: de Tasmaanse mierenegel).

bron:
http://www.dierennieuws.nl/red/art/di00018.htm

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:37

Geen foto's maar ben wel erg benieuwd met welke verklaring jouw prof komt :+

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:51

goeie vraag! er zit indd een kern van waarheid in. ik zal morgen ook eens bij onze heren kijken :=

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 19:57

Heb in ieder geval een ratten foto al..

http://img24.imageshack.us/img24/9379/ratedf.jpg

Mijn prof heeft onderzoek naar de melkklier gedaan. Vandaar dat ik hem ook wel enigszins geloof :D Maarrr, je moet altijd kritisch blijven toch?
Daarom hoop ik ook op meer foto's *D

Overigens, als je op google intypt: mannelijke rat tepels, Kom je ook op links uit waar staat ze ze niet hebben. Bij de paarden zie ik dat wat minder maar ga nog wel even googlen.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:28

Verplaatst MD --> PP.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:45

Dit heb ik me al heel vaak afgevraagd maar heb ze zelf nog nooit gezien bij een hengst of ruin....
heb er jaren geleden al eens een topic over gestart maar daar kwam ook niet veel uit :D
[VSW] Stomme vraag, maar ik stel hem toch :D

sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:50

haha nog nooit van gehoord..!!

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:08

Ik heb er nog nooit van gehoord.. maar als ze die hebben dan hebben ze er ook nix aan lijkt mij want ze geven geen melk of iets dergelijks! >;) :=

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 09:54

Ja maar veel andere mannelijke zoogdieren hebben wel tepels. Ik heb alleen geleerd dat paarden, ratten en bevers ze niet hebben. Maar de rest van de mannelijke dieren geeft ook geen melk en die hebben ze wel.. De ezelhengst heeft ze bijvoorbeeld gewoon en een stier ook.

@Lia_ das wel leuk om te lezen :) ben dus ook niet de enige die me dit afvraagt :P. In een ander topic reageerde er mensen heel stellig dat mannelijke paarden gewoon tepels hebben. Maar ik ben er dus niet van overtuigd.. Wil graag foto's *-:)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:27

Dieuwke1315 schreef:
Ik heb er nog nooit van gehoord.. maar als ze die hebben dan hebben ze er ook nix aan lijkt mij want ze geven geen melk of iets dergelijks! >;) :=

Mannen geven ook geen melk....

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:57

We zullen volgend jaar bij de geboorte van de (hengst)veulens foto's maken, dan zijn ze nog het duidelijkst te zien ;)

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 17:45

Iets minder duidelijke zijn ook welkom hoor..

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:51

ik zal eens kijken morgen :) ben nu ook wel benieuwd :D

wacht ff kijken of het misschien te zien is op de gebboortefoto's van dit jaar :P

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:54

Billy schreef:
Dieuwke1315 schreef:

Mannen geven ook geen melk....

Weet ik hoor!!! B-) Daarom zei ik ook> denk dat ze er niets aan hebben! 8)7

Haha :P

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:55

ASsi_ schreef:
Overigens, als je op google intypt: mannelijke rat tepels, Kom je ook op links uit waar staat ze ze niet hebben. Bij de paarden zie ik dat wat minder maar ga nog wel even googlen.

Google is een zoekmachine die je ook hits op blaatsites geeft. Ik geloof een bron pas als ik hem gecheckt heb ;)

Dieuwke1315 schreef:

Dat komt doordat melk geven voor zoogdieren zó belangrijk is dat alle exemplaren zijn uitgerust met een stelletje tepels. Midas Dekkers heeft dat eens uitgelegd in een column. Mijn kater heeft ook erg duidelijke, roze tepels. Maar da's eigenlijk een beetje off-topic.

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 18:06

hestejente schreef:
ASsi_ schreef:

Google is een zoekmachine die je ook hits op blaatsites geeft. Ik geloof een bron pas als ik hem gecheckt heb ;)

Dat was ook een beetje mijn punt :+ melde dat omdat ellepel een quote gaf die wat anders zei. Anders had ik dit hele topic natuurlijk ook niet hoeven openen als ik meteen de eerste en de beste bron geloof ;)

Ik wil bewijzen! :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:10

Okee, okee, rustig maar :P Ik duik vanavond wel even onder mijn ruin. Als ik bewijs vind leg ik het voor je vast :D

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 18:15

graag :).. heb bij de ruinen en hengsten bij mij op stal al gekeken ook bij een hengstveulen maar nog niets ontdekt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:18

Waar moet ik zoeken? Ik neem aan, als ik de tepellocatie van andere mannelijke zoogdieren in mijn achterhoofd houd, dat ik het gebied voor de koker aan inspectie moet onderwerpen?

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:24

Bedankt hestejente! Weet ik dat ook weer, je komt ook vanalles hier te weten op Bokt ;)
Vond het al vreemd, nog steeds een beetje maar weet nu de reden! :P
:Y)

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:27

Laatst bijgewerkt door zandvangers op 18-02-22 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:30

@ Dieuwke:

Midas Dekkers schreef:
Waarom hebben mannen tepels? Omdat vrouwen tepels hebben. [...] Omdat het zo belangrijk is dat vrouwen van zoogdieren kunnen zogen, worden hun tepels in het embryo al vroeg aangelegd, nog voor de splitsing tussen jongetje of meisje. Vandaar dat ook jongetjes met tepels worden geboren. En om ze er dan later af te hakken, dat vond de evolutie de moeite niet.

Uit de column "De beermakaak" :D

Tot mijn schande heb ik deze column aan het begin van mijn studententijd, toen ik buiten mijn academische leven om nog niet zoveel gaf om bronvermelding :o , uitgescheurd. Daarom kan ik jullie helaas de datum van publicatie niet melden :o