In de M2 had hij al vreselijk veel moeite met bepaalde oefeningen.
Bij veel verzameling werd hij snel onregelmatig en hij kwam steeds vaker vast te zitten in zijn rug.
Eerst was ik heel bang dat het aan mijn manier van rijden lag maar volgens de kraker die vandaag er weer was is dat niet zo.
Toen ik Lodewijk kocht heeft de veearts al gezegd dat ik er met veel geluk een leuk recreatiepaard aan had.
Veel geluk heb ik gehad ik heb er immers Z1 mee gestart.
Daarna was hij meteen kreupel dat heeft 3 weken geduurd.Zodra ik hem oppakte was hij steeds niet helemaal rad.Ik heb toen tegen een paar mensen gezegd dat ik vreesde dat dit wel eens het einde van zijn kunnen kon zijn.
Vandaag dus weer gekraakt (3 de keer binnen een jaar) en hij bevestigde mijn gevoel.
Lodewijk kan en wil veel maar het houd nu gewoon op met zijn rug de oefeningen willen allemaal wel maar niet in de gewenste oprichting en verzameling.
Tuurlijk kan ik het blijven doorzetten dan gaat het weer 1 of 2 maanden goed voordat hij weer onregelmatig word en dan kan ik weer kraken.
Zelf wil ik echter niet op zo'n manier rijden.
Ik rijd een beetje dit jaar uit en dan stop ik met mijn startkaart de Z proefjes die ik start zullen dus gereden worden met een langachtig paard.
Naast Lodewijk heb ik nog 2 paarden staan waarvan ik er binnekort met 1 wil gaan starten dus daar mis ik niets aan.
Lodewijk blijft natuurlijk want daar ben ik veel te gek mee