Ik ben zojuist bij het politiebureau hier geweest. Zal even uitleggen waarom

Ik rijd met mijn pony regelmatig door het dorp. Pony is doodbraaf, maar ik merk dat ik op het moment dat ik me aan de verkeersregels houd last krijg van onbegripsuitingen van medeweggebruikers

Ook ben ik een keer van de weg geplukt door een koppeltje parkeerwachters welke me wilden bekeuren omdat ik niet op de weg mocht met mijn paard.
Een politieman heeft mij zo'n 3kwart jaar geleden gesommeerd op het fietspad te gaan rijden, ''want dat moest''
onduidelijkheid alom?
Vandaar mijn idee het na te gaan vragen in het politiehart van ons dorpke

na een mail waar ik moest zijn met deze vraag, het antwoord ''bel maar voor een afspraak''
al bellend voor de afspraak kreeg ik te horen dat het niet nodig was
vandaag dus langs geweest..
dikgedrukt zijn de opmerkingen van de politiemacht hier.
kan ik u helpen
dus ik uitgelegd wat ik kwam doen, krijg ik als antwoord een vraag mag je met een paard op de openbare weg komen dan?

ehm.. ja dat mag dus. Mevrouw wist mij na lang zoeken te vertellen dat ik op de rijbaan moest

Een opvallend feit is echter dat verkeerslichten niet zo makkelijk reageren op een paard..
oh maar dan stap je maar af en loop je maar over het voetpad om over te steken!
oke, echt wijzer ben ik er niet van geworden... Ik ga wel gewoon verder zoals ik het al deed.. zelf uitkiezen waar het wél mogelijk is me aan de regels te houden en het na te vertellen. En op de andere plaatsen maar het fietspad opzoeken omdat ik anders een half uur voor een verkeerslicht sta te wachten bijvoorbeeld?

Ik ga zo langzamerhand steeds harder hopen dat ze me een keer aanhouden als ik op de rijbaan rijd.. mán wat weten ze goed welke wetten ze handhaven