paarden weg doen vanwege financiele problemen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

paarden weg doen vanwege financiele problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 21:41

Ik was net naar rtl4 aan het kijken naar een dubbeltje op z'n kant en daar was een gezin met veel schuld waardoor er ondermeer haar paarden weg moesten.
Ik zat bijna te janken toen het moment aangebroken was dat die dieren opgeladen werden en stelde me dat even voor als ik in zo'n situatie zou staan.
Wat moet dit moeilijk zijn.
zouden jullie dat kunnen?

iloveiwan

Re: paarden weg doen vanwege financiele problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:42

Ik zat dat net ook te kijken..

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:42

Hier heb ik gisteren een voorstukje van gezien, BALEN want ik had het willen kijken..

Ga het nog even terugkijken op uitzendinggemist.
Zal bij mij ook wel brullen worden, haha :D. Ik kan nergens tegen!

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:43

NOOIT ik heb het geluk dat mijn oma nogal wat weiland heeft en bij nood kan ik hem altijd daar neer zetten.. maar weg doen ik zou het denk ik niet aankunnen hoor

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:44

zat het ook te kijken maar lijkt me echt erg!! weet niet of ik het zou kunnen!!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:44

als ik het financieel niet meer kan trekken dan zoek ik een adres die dat wel kan. het welzijn gaat boven mijn plezier ook al houd ik nog zoveel van mijn paarden, als het financieel niet meer haalbaar is moet ik mijn ego aan de kant zetten en het beste voor de dieren doen.

wij hebben land zat waar ze kunnen lopen, maar ook de andere verzorging gaat door en daar bespaar ik absoluut niet op.
gelukkig heb ik nog nooit in zo'n situatie gezeten. maar de dieren staan boven mij.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:45

Ik zou het niet kunnen, maar ik wil uiteindelijk toch het beste voor mijn paarden. Als ik ze niet de verzorging kan bieden die ze nodig hebben dan zou ik denk ik toch die keuze maken. Al zijn ze wel alles voor me, dus het zou mijn laatste redmiddel zijn.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:45

is helaas geen kwestie van kunnen, maar wel moeten! Maar ik hoop toch echt nooit in die situatie te komen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:46

Soms zal je wel moeten. Je kan toch niet je paard houden en daarmee een failissement riskeren? Of je paard de nodige zorg (bijv. DA) onthouden omdat je het niet kan betalen?

Je kan natuurlijk proberen op andere posten te bezuinigen maar er is een grens. Als je bijv. door een scheiding ineens overal alleen voor opdraait, kan het zijn dat je het niet meer kunt ophoesten. Heel triest, maar soms is het leven heel hard.

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:47

Ik heb ook gezien. Vond het best heftig om naar te kijken en ben op een gegeven moment ook weg gelopen.
Heb zelf echt geen idee wat ik zou doen in zo'n situatie. Heb het me de afgelopen maanden al vaak afgevraagd, maar denk dat je het pas kunt zeggen als je er zelf midden in zit. En dan nog weet je het niet precies.

Petra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:47

Ik zat er net ook naar te kijken. Ik had die presentator (even zijn naam kwijt) echt neer gehoekt!

Tuurlijk als je schulden hebt is het heel moeilijk, maar zou het denk ik eerst anders proberen op te lossen bv bijrijder of goedkopere stalling.

Als het echt niet meer anders kan moeten ze natuurlijk weg

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:48

Ik heb het ook gezien, vreselijk als je je paard weg MOET doen. Maar in dit geval was er gewoon geen andere oplossing.
Ze kon ook blijkbaar niet meer goed voor het paard zorgen, maar oh, wat moet dat moeilijk geweest zijn!
Ik zat ook met een brok in mijn keel te kijken hoor.. (ben een softie, ik weet het)
Hoop dat ik NOOIT voor zo'n beslissing kom te staan....

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:53

Ik heb het ook gezien.
Vreselijk het moment van afscheid.Dat gehinnik ;(
Maar om het zover te laten komen dat je je paarden moet weg doen om, door goed te doen aan de buitenwereld terwijl je tot je nek in de shulden zit dan vindt ik het ook wel haar eigen schuld.
Laatst bijgewerkt door Lagency op 04-06-09 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:54

Ben je niet al te laat met je paard(en) weg te doen als je al zo diep in de schulden zit?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 21:56

Petra83 schreef:
Ik zat er net ook naar te kijken. Ik had die presentator (even zijn naam kwijt) echt neer gehoekt!

Tuurlijk als je schulden hebt is het heel moeilijk, maar zou het denk ik eerst anders proberen op te lossen bv bijrijder of goedkopere stalling.

Als het echt niet meer anders kan moeten ze natuurlijk weg

Ja maar met een bijrijder had je die enorme schuld ook niet weggewerkt.
Het was voor hun erop of eronder en met drie kleine kinders, heb je toch ook nog een hoop verantwoording, want dat gaat voor.
Het is idd niet een kwestie van willen, maar bij zo'n paard komt vaak ook nog een hoop emotionele waarde kijken.
Dat ze die motor weg moesten doen, das vervelend maar als alles voorbij is koop je een nieuwe.
Maar met een andere is dat toch weer net wat anders.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:56

BraveSpots schreef:
Ben je niet al te laat met je paard(en) weg te doen als je al zo diep in de schulden zit?

En al nodige zorg (tandarts...) aan je paard hebt onthouden..

Ik ga met de meesten hier mee: als je moet, dan moet je! Welzijn van het paard gaat boven alles, hoe erg ik hem ook zou missen... Zodra ik het financieel niet kan oplossen, gaat ie toch echt direct weg...

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:57

Ja ze doet het deels ook zelf.. ze heeft ook nog eens 2 paarden. Als je zelf dan al start met het wegdoen van eentje en niet meer op vakantie gaan.

Met die belastingteruggave en de rest erbij kwamen ze er weer aardig goed uit! Hoop dat ze zo slim zijn om niet meteen iets terug te kopen..

Ik hoop nooit in die situatie te komen, maar als het moet dan moet het!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:57

BraveSpots schreef:

idd...
Ik zou het niet zover laten komen. De schuld die deze mensen hadden was er niet zomaar. Heel erg, maar goede oplossing om de paarden te verkopen.

Juul_sintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:58

ik had het net ook gezien, maar dan zou ik toch echt naar een goed baasje in de buurt zoeken en hem dan toch echt verkopen......

Splash_

Het is mijn exstalgenoot, heb vol ongeloof zitten kijken en ook ik vond het ontzettend sneu om te zien. Maar ik vind dat ze hun hoofd wel erg diep in het zand gestoken hebben, dat kan toch niet :n

Ik zou er alles aan doen om mijn paard te houden, maar op een gegeven moment moet je realistisch blijven, zeker als je je paard niet meer kunt bieden wat hij nodig heeft qua zorg.

eline_di

Ik heb het ook gezien. Het ergste vond ik dat de paarden
a) niks tot heel weinig opleverden
b) ze aan het eind van de aflevering een paar honderd euro in de plus waren en dus misschien haar favo paard Sandy hadden kunnen houden

Maar dat ik natuurlijk makkelijk spreken vanaf een afstandje. Ik heb zelf vier paarden en altijd voor mezelf gezegd dat ik er één (of zo nodig meerdere) weg doe als ik het niet meer kan opbrengen.
Maarja, als puntje bij paaltje komt zal dat toch moeilijk worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:59

BraveSpots schreef:

Dat is wat ik ook dacht. Natuurlijk is het vreselijk voor de eigenaren om de paarden weg te moeten doen. Maar een paard of wat dan ook moet finacieel onderhouden kunnen worden. En niet alleen de paarden, de rest van het gezin moet ook kunnen worden onderhouden. Misschien zijn de paarden in dat geval beter af bij iemand die wel een financieel alles kunnen onderhouden. Dan zal het ook makkelijker zijn om van de schulden af te komen.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:00

Ja, echt een deprimerende aflevering....Maar ja zoieso als je dit soort programma`s ziet.
Hoe is het toch mogelijk dat mensen ment zo`n inkomen zichzelf zo in de nesten kunnen werken.
Ik vond het ook heel erg voor het dochtertje dat haar paardje weg moest.
Hoe kun je zoiets je kind aandoen? Jajaaa misschien klinkt het hard maar met zo`n inkomen zeg.... ;(

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:01

Citaat:
b) ze aan het eind van de aflevering een paar honderd euro in de plus waren en dus misschien haar favo paard Sandy hadden kunnen houden

200 euro over in de maand zou ik aan mijn kinderen besteden, niet aan mijn paard ;)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:01

Wat een rot programma! Het idee alleen al om mijn lievelingspaard weg te moeten doen... ze had er meerdere he?
Waarom gelijk alles weg en haar lievelingspaard niet houden?

Heb het half gezien maar bij het idee alleen krijg ik al tranen in mijn ogen.