Ik heb de zoekfunctie gebruikt en kon geen ander topic hierover vinden dus hoop dat ik genoeg heb gezocht!
Dus als jij op je paard gaat rijden hoelang rijd je dan?
Ik rij een keer in de week op een manege en ik heb ook nog een verzorgpony waar ik zovaak op mag rijden als ik wil. Op de manege rijd ik altijd een uur en op mijn verzorgpony een halfuur/drie kwartier.
Ik rijd zo'n 4 keer per week, gemiddeld. Buitenrit is 2-3 uur. Soms ben ik een uur in de bak bezig, soms anderhalf uur, soms drie kwartier. Of ik ga een half uurtje in de bak rijden en dan nog een korte buitenrit er achteraan, even lekker relaxen.
ligt er aan wat mijn doel is. Wil ik lekker hobbelen en dus niks bereiken dan ben ik een half uur tot drie kwartier aan het niksen. Ben ik aan het trainen voor de endurance wedstrijden dan kan ndat zo 6 uur zijn of langer. (niet altijd hoor)
ligt er een beetje aan.. Toen ik nog friezen onder het zadel reed, was het met de les zoiezo een uur, en als ik zelf reed, verschilde dat van een half tot anderhalf uur....
Ik rijd met mijn bijrijdpaard 2x in de week (soms 3) en meestal een half uur tot 3 kwartier.
Rana
Geplaatst: 30-05-09 11:16
5 a 6 x per weektot het einddioel behaald is, complete ontspanning, mooie aanleuning enz. enz de ene x is dat 3 kw de andere een uur en een kwartier...
Met Pless rij ik 3 tot 5 keer per week. Twee keer daarvan is de les, dan rijden we een uur. En de rest ligt het er echt aan wat we doen en hoe het gaat. In de bak soms maar een half uurtje maar op buitenrit zo 2.5 uur.
Wegbenik
Geplaatst: 30-05-09 11:23
Ik rij mijn paard 6 dagen per week dressuurmatig en dan ongeveer per keer 1 uur. Het kan sommige keren voorkomen dat het 80 minuten is, maar meestal 1 uur.
Dat is echt heel erg verschillend .. Als ik les heb kan het uitlopen , als ik gewoon rij ook ik kijk nooit op de klok als het goed is dan is het goed en dan stop ik ook.
Ik rij mijn paard 3 of vier keer in de week waaronder die 1x in de week springt met iemand anders. dus loopt hij 4 of 5 keer in de week. Zelf heb ik twee keer in de week les van drie kwartier en daarnaast heb ik ook nog prive les en die is nooit aan een tijd verbonden. De springles waarin mijn paard springt met zijn springruiter duurt ook drie kwartier maar meestal loopt dat ook altijd wel iets uit. Ik vind dat je nooit kan zeggen hoelang je rijd tenminste ikzelf niet want ik kijk echt nooit op de klok als het genoeg is geweest is het genoeg geweest.
Vera_noes
Geplaatst: 30-05-09 18:04
xKatleentjex schreef:
Hangt er volledig van af, wanneer ik voel dat het goed is geweest dan stop ik. Kan al na 20 minuten zijn, kan na ruim een uur zijn.
hangt er van af, inderdaad stop ik ook als hij goed is en dat kan soms al na 25 minuten zijn, maar als het niet wil, kan ik er wel een uur opzitten. Buiten twee uur of soms nog langer..
Drie kwartier tot een uur, denk ik, inclusief losrijden en uitstappen. Groepsles een uur, priveles alles bij elkaar dik drie kwartier, gewoon zelf rijden een klein uurtje.
bailey94
Geplaatst: 30-05-09 19:52
meestal 3 kwartier, en buitenritje hangt er vanaf waar ik heen ga
alles varierend tussen 15 minuten en 4 uur dat is met het huidige paard
maybe2
Geplaatst: 02-06-09 09:13
ongeveer 4 a'5 keer per week,elke dag ongeveer een uur maar soms ook maar 20 min. als hij braaf is en alles goed doet. de rest van de dagen dat ik niet rij longeer ik hem.
Mijn pony heeft nog vrij weinig conditie. Heb twee keer in de week een half uur les. Als ik buitenrijd ben ik drie kwartier onderweg en in de bak meestal een half uurtje.
Dat wissselt als het gevoel goed is dan soms maar half uur en anders langer. Ik heb altijd de tip gehad stoppen op het moment dat het goed gaat....
sofriet
Geplaatst: 02-06-09 10:37
Ik rij in de bak 3 kwartier tot een uur omdat hij het best zwaar vind en het niet vaak doet, maar als we naar buiten gaan ben ik op zijn minst een uur weg. Met 2 vriendinnen maken we wel eens ritten van bijna 2 uur. 1 keer per jaar wordt er ook een rit naar Vught georganiseerd. Die is ongeveer 4 uur.
ik rijd op school altijd 50 minuten. en thuis meestal wat korter. tussendoor las ik veel stappauze's in.
ook doe ik wel eens wat langer door als ik echt even door een bepaald punt moe tdoorkomen. en soms is het ook wel met 20 minuutjes gedaan. asl hij alles braaf doet is he took klaar toch
Manon_V
Geplaatst: 02-06-09 10:42
Hangt af van hoe het gaat en hoe ik me voel.
Tijdje geleden heb ik besloten dat ik op woensdag maar een half uurtje les. De les (via de club) duur in principe een uur, maar mijn conditie is door veel ziek zijn echt achteruit geholt. Toch zijn de laatste paar lessen (behalve de allerlaatste) goed gegaan en elke keer ben ik toch langer gebleven.
Tijdens het gewone rijden door de weeks, dressuren, rij ik ook verschillend. We moetren zowieso een kwartiertje richting de bak stappen (soms draven we) en de ene keer rij een een half uur, de andere keer een uur, maar dan wel met grote tussenstop (lange teugel draven en stappen en daarna weer oppaken).
Al ik op buitenrit ga hier in het (zeer kleine) bos (ong. 5 km ruiterpad) ben ik zo'n uur weg. Op zondag wil ik weleens wat verderweg gaan en dan ben ik makkelijk 2 uur onderweg, maar dan stappen we eigenlijk alleen maar.
en zoals hier al gezegd is, ook ik probeer te stoppen als het goed gaat. Meestal voel ik wel aankomen dat ik zelf niet helemaal oké meer ben, of dat mijn paard zin heeft om te gaan stieren, dat probeer ik te voorkomen.