waarom zijn dekje zo duur geworden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

waarom zijn dekje zo duur geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 06:12

Ik schrik er steeds weer van in de winkel, wat een belachelijke prijsen voor zadeldekjes.
Zie net ergens scapa dekjes in de aanbieding voor nog meer dan 60euro!
Wat hebben dure dekje meer? Een mooi logo?
Volgens mij zijn ze niet anders geworden maar zelf een simpel dekje (dat vind ik nog steeds de fijnste) zijn zomaar over de 30 euro.
Wat maakt het dat je een dekje koopt boven de 50 euro?

Liselot

Re: waarom zijn dekje zo duur geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 06:17

ik koop meestal dekjes van eskadron, deze zijn ook duur (de simpele zijn 40 en de luxe zijn 70) maar gaan ook ontzettend lang mee.
eentje heb ik al 3 jaar en die is heel veel gebruikt en in de was geweest en die ziet er haast nog als nieuw uit!
ook hebben ze een prachtige pasvorm en blijven ze heel goed liggen :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 06:17

Denk dat je betaald voor het merk, de naam dus.
En het materiaal zal anders zijn, duurder spul.

Ik vind HV Polo de mooiste dekjes hebben, zijn niet dik maar hebben leuke kleurtjes en printjes. Daar komt bij dat de prijs van die dekjes meevalt, voor €35 heb je er één.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 06:23

Ik doe ook jaren met die goedkope hoor, die waren tussen de 15 en 20 euro.

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 06:29

Ik koop zelf nooit dure dekjes.
Maar nu wilde we voor de pinksterrit van zondag dekjes laten borduren. Ik schrok me rot (ze hadden alleen rode van een duur merk). Het was eigenlijk gewoon voor de gein, het is nu wel een duur geintje geworden van 75 euro haha.
Ik heb nog nooit zo een duur dekje gehad.
Daar in de winkel was net een vertegenwoordiger met scapa dekjes.
Verkoopprijs 75 euro!!
Voorheen had ik dekjes van b.v. 2 voor 25 euro haha.

Nu zijn we dus min of meer verplicht meer equipe dagen mee te rijden hihi (zo vervelend). :+

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 06:40

Toch ongelovelijk dat je &5 euro betaald om met scapa rond te rijden?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 06:47

Ja, tis ook eigenlijk belachelijk....

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 07:18

Tuurlijk betaal je voor de naam, sommige dekjes zijn idd schrikbarend duur. Maar, ik moet wel zeggen dat je het verschil tussen bijv een Scapa en een simpel dekje van rond de 25,00 wel merkt hoor. En dan mn vwb de ligging onder het zadel. Zo ook de PK pads. Zijn de enige pads die hier gewoon keurig blijven liggen, na tich keer wassen nog even mooi als bij aanschaf.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 07:30

Ik heb 2 BR-event dekjes, ik geloof rond de 25 euro. Maar de kwaliteit valt me toch tegen, snel afgewassen. Een Schockemoehle maar die krult om na een paar keer wassen. Ik heb 1 dekje van Everline, ook goedkoop en die houdt zich aardig mooi. En ook die van Esperado blijft goed, maar errug duur..

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 07:35

Ik heb werkelijk waar nog nooit een dekje gekocht wat duurder is dan 22,50 en dat waren ook gelijk de duurste! Die hebben we gekocht bij aanschaf paard (fluwelen HKM dekjes) en ze gaan allemaal nog steeds mee, niet aan te zien dat ze inmiddels 4,5 jaar in gebruik zijn! De leukste dekjes zijn de afgeprijste die je voor een tientje kunt scoren.....daar maak ik echt een sport van, ik hoef nooit het nieuwste van het nieuwste, ben niet zo'n meeloper maar wil wel graag iets aparts! En ook dat is voor 10, 15 euro best te vinden!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:25

Toevallig had ik net voor de invoering van de euro een nieuw dekje zien liggen in de winkel, dat was het duurste dekje wat er toen was voor 80 gulden. Dus heb ik het maar laten liggen :o . 2 Weken later kreeg ik dat dekje gratis bij mijn nieuwe zadel *\o/* .
Maar 7.5 jaar gelden was 1 van de duurtse dekjes omgerekend dus nog geen 40 euro. Ik vraag mezelf ook regelmatig af waarom de dekjes in zo'n relatief korte tijd zoveel duurder zijn geworden.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:29

Ik betaal niet meer dan 35 euro voor een dekje, en dat moet dan een hele speciale zijn.
Heb een tijd geleden twee eurostar stripe in pads gekocht voor 2=1, dat is dan wel een hele mooie aanbieding en die dekjes gebruik ik ook heel veel :j
Maar ja, zolang mensen het geld er voor betalen worden ze allene maar duurder natuurlijk..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:03

HKM gentley bevalt mij trouwens ook erg goed, liggen mooi onder het zadel, mooie dikte en blijven mooi na het wassen

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:16

Ik schrik ook erg van de prijzen tegenwoordig. Ik vind bijvoorbeeld scapa en eurostar super mooi, maar tjonge, wat duur! Ik heb het 'geluk' dat ik van de zadelmaker alleen hele dunne dekjes onder mijn zadel mag hebben, en ik ook nog cob dressuur nodig ben, de dure dekjes die ik mooi vind kan en mag ik niet gebruiken, scheelt enorm!

Ik heb nu 3 dunne dekjes, de duurste was 23 euro, en eigelijk vind ik dat al best veel geld, als ik zie wat ik er voor krijg. Vroegah met de gulden, kocht ik dekjes van 15 tot 20 gulden.. Ik weet dat ik niet zo mag denken, maar het schiet wel eens door me heen.

Ik vraag me trouwens af of het materiaal van de duurdere dekjes echt zoveel beter/anders is als van de goedkopere.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:41

Ik koop eigenlijk alleen maar de HKM dekjes. Mooi dun, gaan érg lang mee, mooie pasvorm, en elke kleur te krijgen en ze kosten maar 19.95 :D

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:45

BrittKitt schreef:
Ik betaal niet meer dan 35 euro voor een dekje, en dat moet dan een hele speciale zijn.
Heb een tijd geleden twee eurostar stripe in pads gekocht voor 2=1, dat is dan wel een hele mooie aanbieding en die dekjes gebruik ik ook heel veel :j
Maar ja, zolang mensen het geld er voor betalen worden ze allene maar duurder natuurlijk..

waar waar :Y)

Ik heb verschillende dekjes. Probeer ze wel in de aanbieding te kopen maar soms gaat dat helaas niet.
Ik vind pasvorm en kwaliteit het belangrijkste.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:49

Die dure dekjes... :') ik lach mensen altijd uit als ze met die belachelijk dure dekjes rijden.

Vaak is het ook nog eens syntetische rommel, paard gaat er enorm onder zweten, het geeft schuurplekken.

Ik koop alleen maar die goedkope "rommel" van 10-20 euro,en doe er jaren mee.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:51

Wees dan maar blij dat je geen Western rijdt. Die pads van ons zijn nog véél duurder :(.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:52

Dat ben ik toch niet met je eens crossmonster. Mijn paard zweet onder een dun dekje net zo en schuurplekken heb ik nog nooit gezien, van geen enkel dekje. En ja het is wel duur, maar het wordt er voor betaalt en dus vragen ze het er voor. Ik heb zelf ook veel van die "syntetische rommel" maar let wel goed op aanbiedingen en actie's om ze wat goedkoper te krijgen.

Daarbij vind ik bijvoorbeeld de Anky en de Eurostar dekjes ook zeker de prijs waard. Die dingen kun je 100 x wassen en ze zien er nog super uit. Het oog wil ook wat ;) Mijne wel in ieder geval.

ijskast2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:55

Af en toe verkoopt de Aldi of de Lidl paardenspullen, dan verkopen ze ook dekjes, die heb ik ook, je zou het niet geloven, maar ook van goede kwaliteit want deze dekjes gaan al 2 jaar mee, ik weet niet meer of ze van de Aldi of de Lidl waren, ik geloof van de Lidl.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:56

Ik kan me niet voorstellen dat mensen die ankymatrassen daadwerkelijk mooi vinden, ik vind ze vormloos en echt te dik onder het zadel.
Enige wat mooi is zijn de kleuren :D

Maar veel dekjes zijn van onder van fleece, fleece is plastick en daarom word het onder zulke dekjes veel en veel warmer.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:57

Wij verkopen niet zulke dure dekjes, vind het zelf ook maar onzin. Er zijn zat goedkopere dekjes te vinden die ook leuk zijn!
Meestal zijn de duurdere dekjes ook zo dik, heb ik het ook neit zo op ;)

Die van de Lidl vind ik voor Lidl-begrippen trouwens nog wel duur hoor, betaal je ook E25 voor ongeveer!

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:57

Ik heb vaak het meeste de dekjes van hv polo en harry's horse.
Die zijn ook niet zo heel erg duur rond de 30/35 euro.
Wel wil ik een goed passend dekje en daarom ga ik geen flut dekje kopen.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:58

Ik heb geen enkel dekje waar fleece in verwerkt zit. Anky dekjes zijn als je ze koopt wel dik maar als je ze een paar keer gewassen hebt dan zijn ze al een stuk dunner. De vorm is inderdaad niet ideaal, maar als je paard niet veel schoft heeft heb je daar geen last van ;)

KambiusH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 12:04

[quote="WWisecracker"]Ik koop zelf nooit dure dekjes.
Maar nu wilde we voor de pinksterrit van zondag dekjes laten borduren. Ik schrok me rot (ze hadden alleen rode van een duur merk). Het was eigenlijk gewoon voor de gein, het is nu wel een duur geintje geworden van 75 euro haha.
I:+[/quote]

Bij ons in de ruitershop(ruitershop groenendaal) hebben ze nu een aanieding: een mooi dekje van HH geborduurd, samen voor 25 euro!

ik heb het ook al laten doen, want geborduurd én en dekje voor 25 euro zie je niet vaak de laatste tijd :D