Schandalig prijsverschil voor eczeemdeken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rapperijder

Schandalig prijsverschil voor eczeemdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 15:55

Mijn paard heeft ZE en daarvoor draagt ze al jaren de Rambo sweet itch hoody. Is een supergoeie eczeemdeken, ik wil nooit meer een andere.

Ik heb er 2 (al jaren plezier van!) en wilde nu een 3de bijkopen.
Ik heb voor mijn eerste deken 160 euro betaald (bij Divoza), en voor mijn 2de 140 (bij de winkel in mijn buurt). Dit is 2 jaar geleden. Groot was dan ook mijn verbzaing toen ik rond begon te kijken: alle prijzen zijn opgetrokken tot een schokkende 180 euro!
Voor een deken die in wezen niet meer is dan een ongevoerde lap polyester vond ik dit wel héél veel geld.

Ik vond deze Engelse winkel waar ik precies dezelfde deken heb besteld voor 95 pond, zijnde 109! euro. :wow: Inclusief verzendkosten naar Belgie!

http://www.derbyhouse.co.uk/

Vrijdag zou de deken er moeten zijn. Als blijkt dat dit echt goed werkt koop ik van-zn-leven geen dekens meer in een Belgische (of Nederlandse) winkel.
Ik hou jullie op de hoogte!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:09

HAR is een onderdeel van de vraag-maar-raak fora, het is dus de bedoeling een concrete vraag te stellen als je hier een topic opent, is je vraag wellicht of er meer mensen ervaring hebben met deze deken?

angelax

Re: Schandalig prijsverschil voor eczeemdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:10

Naar nederland verzenden hoeduur is dat dan ?

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 16:15

Tanja: ik heb niet echt een vraag, ik wil gewoon aan andere bokkers laten weten dat die dekens daar zo goedkoop zijn, itt de prijzen die hier worden gevraagd.

Ik heb hem nog maar net besteld dus ik zal nog iets laten weten over hoe de service was als ik hem krijg.

Als het hier verkeerd staat verzet je het maar hoor.

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 16:15

angelax schreef:
Naar nederland verzenden hoeduur is dat dan ?

verzendkosten naar Belgie waren 13 pond

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:22

Wow wat een verschil! :oo
Dat ga ik zeker onthouden! Ik heb er nu 2 gekocht, vorig jaar 1 en dit jaar 1. Bij divoza waren ze niet duurder geworden trouwens..
Ze kostten allebei 164,95. :) Maar 109 is echt een groot verschil!! Ik ga deze site zeker opslaan! :oo

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:27

Ik ga dit even doorgeven aan een stalgenootje. Ze is nog op zoek naar een tweede rambo sweet itch maar ook zij vond ze schrikbarend duur geworden.

Ik ben erg benieuwd hoe je de service vindt!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:30

Hij is nu nog ontzettend afgeprijsd ook! :oo

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 17:51

ik kon vanmiddag een deken kopen van 90 euro..?? of 105/115??... ook met hoofd, en buik en staart flap! in Molenschot (NB)

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:32

Ik heb er nu 1 besteld van €120 excl. verzendkosten in Nederland. Dacht dat ik al een goede prijs had, maar idd mocht ik een 2e nodig hebben dan kijk ik eerst hier even...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:35

LadyLynn schreef:
ik kon vanmiddag een deken kopen van 90 euro..?? of 105/115??... ook met hoofd, en buik en staart flap! in Molenschot (NB)

Deze deken?

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:49

Sodeletuut schreef:
LadyLynn schreef:

Deze deken?

ik klikte op de link maar kreeg iets anders.. of dan moet ik gaan zoeken ofzo.. maar een eczeem/vliegendeken..zeker niet meer als 130,-! ik geloof echt max. 115.. maar kan ze niet vinden op de site. Miss kun je ernaartoe bellen? www.tallyho.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 22:28

Geldt voor bijna alle paardenspullen in de UK, veel meer keuze voor een veel betere prijs. Met name als het aankomt op dekens en zadels. Als ik op bezoek ben bij kennisen daar dan kom ik met een vollere koffer thuis dan dat ik weg ben gegaan :D

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 08:25

is het iets om dekens met een stel tegelijk te bestellen ?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 09:00

De Rambo SIH is op dit moment zelfs in de aanbieding! De grootste maat kost omgerekend van GBP naar Euro slechts 92 Euro! Excl. verzendkosten.
De vraag is echter of je niet bij import er nog een bedrag bovenop krijgt van de NL-douane.
En dat zal zeker gelden voor een grotere zending, met meerdere dekens in één bestelling.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 09:04

Jannepauli schreef:
De vraag is echter of je niet bij import er nog een bedrag bovenop krijgt van de NL-douane.
En dat zal zeker gelden voor een grotere zending, met meerdere dekens in één bestelling.

Engeland is lid van de EU en dan hoef je geen import te betalen bij de douane. Dussss.... bestellen maar :-).
Heeft iemand al een leuke Boett aanbieding gezien??

vrolijke groetjes,

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 09:06

kosten betalingen naar het buitenland dan niet extra veel (ikdacht dat e 9 euro bovenop kwam?) Of ben ik nou abuis

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 09:15

yarrah schreef:
Jannepauli schreef:

Engeland is lid van de EU en dan hoef je geen import te betalen bij de douane. Dussss.... bestellen maar :-).
Heeft iemand al een leuke Boett aanbieding gezien??

vrolijke groetjes,

Ja, net als bv Duitsland en België. Maar ga jij maar 's een auto in die landen kopen (veel goedkoper!) en probeer die auto dan eens om te zetten naar een NL-kenteken. Dan komen er wél heel veel kosten bovenop en is de auto net zo duur als dat je 'm in NL gekocht zou hebben. Natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar vanwege de soort belasting, maar toch...
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en dat toch eerst even uitzoeken.

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 10:13

fjordenfan schreef:
kosten betalingen naar het buitenland dan niet extra veel (ikdacht dat e 9 euro bovenop kwam?) Of ben ik nou abuis

Ik betaal hem met Visa, dus daar komen bij mijn weten geen extra kosten bij.

Jannepauli schreef:
De Rambo SIH is op dit moment zelfs in de aanbieding! De grootste maat kost omgerekend van GBP naar Euro slechts 92 Euro! Excl. verzendkosten.

De verzendingskosten zijn 13 pond. Als je dingen voor persoonlijk gebruik bestelt hoef je er bij mijn weten geen douanekosten op te betalen. Dat is pas als je spullen koopt met de bedoeling om ze hier weer te verkopen (bij mijn weten he, ik ben geen expert).

Ik houd jullie op de hoogte, ze zeiden dat mijn deken er vrijdag zou zijn....

Ieros

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 14:10

Binnen de EU hoef je geen douanekosten te betalen, ook niet als het niet voor persoonlijk gebruik is. Ik importeer voor mijn winkel regelmatig spullen uit Engeland en Amerika. Betaal met Mastercard, geen extra kosten voor de betaling en alleen bij mijn Amerikaanse bestellingen komen er douanekosten bij (is niet zo heel veel hoor, meestal maar 10 euro of zo) en btw (en dat is meestal wel wat meer....

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:52

Ik wil misschien wel meedoen met een groepsbestelling, zit nog even te twijfelen of ik echt een eczeemdeken nodig heb. Maar anders moeten we het voor dinsdag doen. Want dan loopt de actief af.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:46

Rapperijder schreef:
Tanja: ik heb niet echt een vraag, ik wil gewoon aan andere bokkers laten weten dat die dekens daar zo goedkoop zijn, itt de prijzen die hier worden gevraagd.

Ok bedankt voor het verduidelijken.
Aangezien de vraag ontbreekt en dit onderwerp meer iets wat je met andere mensen wilt delen verplaats ik dit topic van HAR naar PP.
HAR-->PP

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:57

Tibaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:40

voor 70,50 pond heb ik ook interesse.
De speciale prijs is dat tot morgen of nog 1 week

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:41

Ik wilde een GPA cap die hier 300,- kost. Heb 'm nu via engeland incl. verzenden voor 170,-, ook niet normaal dat verschil!
Crossbeschermers voor+achter betaal je hier ook makkelijk 200,- euro voor, had ik via engeland incl. verzenden voor dik 90,-!
Allebei ook binnen 5 werkdagen in huis. Voor dure aankopen kijk ik voortaan eerst op Engelse sites :j