Setjesverslaafd

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

WandaJacco

Setjesverslaafd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 17:01

Ik heb een groot probleem.... ik ben vreselijk setjesverslaafd. Hoewel ik nog maar 12 ben, doe ik er toch veel aan om aan geld te komen, en daar weer een setje van te kopen. Er komt elke keer weer wat bij. HEt vervelende is dat ik eerst met mijn ouders moet bespreken wat ik ervan koop. Hoe zit dat met jullie?

Rianntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 17:21

uhm, zo ongeveer hetzelfde(a')
je bent dus niet de enige, wees gerust.. :Y)

xx'

DeSa

Re: Setjesverslaafd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 17:23

Dat is geen groot probleem, ligt er maar net aan hoe streng je voor jezelf bent :) Wil je er echt vanaf moet je jezelf een schop onder je kont geven en bijv. je pinpas aan je ouders geven, of al het geld dat binnen komt op de spaarrekening zetten.

Manon073

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 17:24

Join the club :+
(Volgens mij is half bokt wel setjes verslaafd haha!) :D
Ik heb ondertussen ook al aardig wat setjes, mijn ouders zijn er minder blij mee mja werk er zelf voor dus ;)

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 17:25

Ik ben niet echt setjes verslaafd maar vind het wel superleuk om dekjes te kopen.
Ik had eerst altijd de neiging om, zodra ik weer wat geld had, meteen een dekje te kopen.
Heb ik inmiddels wel afgeleerd en kan nu weer wat beter sparen.

Mag zelf overigens bepalen wat ik met mijn geld doe, al heb ik al meerdere malen naar mijn hoofd gekregen dat 'ik al zoveel dekjes heb' maar mijn ouders verbieden het mij niet.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 17:26

Verplaatst van HAR naar YRT.

_Orlando_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 17:43

Setjes.. kwijl haha ben er gek op :) iedere keer als ik in de
paardenwinkel kom moet er weer een bij komen. Niet dat
mijn ouders het goed vinden :P

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 18:07

Haha, ik ben het nou hélemaal niet! Er liggen 3 dekjes in het kastje van mijn vp: Een groene, een blauwe en een witte. Ik wissel ze af, en hij heeft gewoon zwarte peesjes enzo. :P

aurae_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 18:18

Ambrasoft schreef:
Haha, ik ben het nou hélemaal niet! Er liggen 3 dekjes in het kastje van mijn vp: Een groene, een blauwe en een witte. Ik wissel ze af, en hij heeft gewoon zwarte peesjes enzo. :P

Hier nog eentje :D .

Ik houd het bij 1 of 2 dekjes is een bepaalde kleur per paard. En de peesjes zijn ook simpel (saai misschien een beetje) zwart.
Mijn ouders hebben me gezegd dat het om het paardrijden gaat en niet om de kleur van je dekje enz. Als ik met nieuwe dingen thuiskom voor mijn paarden mag ik eerst wel eens goed uitleggen waarom dat ook al weer nodig was _-:( .

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 18:20

Ik mag eigenlijk ook niet zoveel kopen, maar k heb nu toch al een redelijke verzameling..
'k Werk heel veel dus vind ik dat ik mezelf daar best weleens wat leuks voor mag geven van het geld dat ik verdien O:)

Helaas wil mijn moeder me serieus niet leren hoe ik moet internetbankieren omdat ze me niet vertrouwd met mn geld :o
Dus elke keer als ik iets via internet wil bestellen moet ik eerst m'n moeder overhalen..
Mja, 't is eigenlijk ook wel onzin maar ik vind het gewoon leuk om zo nu en dan eens wat nieuws te hebben :j

WandaJacco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 15:42

Dankjewel voor jullie reacties.... hier heb ik wat aan :)

ce_lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:22

ik probeer me in de winkel altijd voor te houden: nee je hebt er al zoveel je kan er maar een tegelijk gebruiken.. maar nee dat helpt dus niet... ik ben ook zwaar verslaafd:P

joostpoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:34

als ik genoeg geld heb dan wil ik het ook alleen blijven mijn ouders zeggen weet je het zekker en dan zeg ik ongeveer 30 ja en dan mag het dat is pas iritant :(

WandaJacco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 17:21

Mijn ouders hebben een verbod bedacht... nadat ik de buit binnen heb, moet ik eerst weer heel lang sparen en dan mag het pas weer. Op zich geen gek idee, maar ik zou elk moment wel eens iets nieuws willen kopen :(

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:37

Ik niet, gelukkig!
Heb een paar dekjes, 1 setje(niet bewust, beenbeschermers passen toevallig bij mijn dekje en oornetje), meer niet ;)

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:39

Ja heeeel erg.. nu heb ik bijna alles al verkocht en nieuw zadel gekocht, een drs.. dus nu ga ik overnieuw beginnen, en ik heb met mijzelf afgespoken, dat áls ik iets koop, het alleen scapa of Anky is... want die liggen ook gewoon het beste. (kan het ook niet zo uit de hand lopen :=)

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:09

Ja dat had ik eerst ook! Had echt téveel verschillende setjes, en meer als de helft gebruikte ik niet eens! Heb mezelf toen maar een enorme schop onder mn kont gegeven en het geld wat ik normaal zou uitgeven aan een dekje heb ik op mn spaarrekening gezet. Je kan er uiteindelijk een hoop andere (leuke) dingen voor doen/kopen! :)

botjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:16

Bedenk eens hoeveel spullen je nu werkelijk nodig hebt, en nog lastiger, hoeveel je er nu werkelijk gebruikt. Dan blijkt dat je waarschijnlijk meer dan genoeg spullen hebt. Als er nu setjes zijn die je niet meer gebruikt, verkoop ze dan, dat levert dan weer geld op.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:24

Ik heb ook super veel dekjes maar ik gebruik ze dan ook echt allemaal ;)
Natuurlijk is het niet nodig en zou ik er met 3 ook wel genoeg hebben. Maar ik vind het gewoon te leuk om mooie spullen voor mijn paard te kopen. Kan er ook zo van genieten als hij weer helemaal netjes klaar staat om te gaan rijden.
Bij mij is het ook begonnen voordat ik kon rijden, als een soort voorpret omdat hij toen nog te jong was.
Ik let er uiteraard wel op dat ik een deel spaar, en dan de normale maandelijkse kosten. Wat ik dan overhou koop ik spulletjes voor Babel voor, inderdaad wat Pikeur zegt, ik werk er hard genoeg voor ;)
Maar ik zou als ik jou was gewoon opletten, dat je een deel spaart en een deel gebruikt voor leuke dingen. Zodat je altijd wat hebt voor andere dingen!

WandaJacco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 12:14

Okee, ik ga zeker sparen ;) Nu ik dit allemaal lees..

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:18

Babel schreef:
Ik heb ook super veel dekjes maar ik gebruik ze dan ook echt allemaal ;)
Natuurlijk is het niet nodig en zou ik er met 3 ook wel genoeg hebben. Maar ik vind het gewoon te leuk om mooie spullen voor mijn paard te kopen. Kan er ook zo van genieten als hij weer helemaal netjes klaar staat om te gaan rijden.

Amen _/-\o_

WandaJacco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 20:07

@ Ik heb ook super veel dekjes maar ik gebruik ze dan ook echt allemaal

Dit heb ik dus ook!:) Alleen moet het dan wel elke keer een ander dekje zijn ;)

anvt_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:10

Uhh, het maakt toch niet uit wat voor setje je paard aan heeft hij gaat er heus niet beter door lopen.

Goliath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:12

Hier nog een setjes verslaafde :D
er moet bij mij ook altijd weer een nieuw setje bij als ik in een paardenwinkel ben :o

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:14

Natuurlijk gaat hij er niet beter door lopen. Dacht je nou echt dat ik dat zou denken ofzo???
Maar het is wel heel leuk om te zien dat alles netjes staat.
maar mijn 3 jarige loopt wel heel erg gemakkelijk onder het zadel, is het braafste paard dat ik ooit heb ingereden. En ik heb altijd een ander setje op bij hem tot nu toe. Zie toch iets van een verband }>