Ondanks dat het regende wilde ik toch nog even Marelli longeren aangezien deze(naar wat ik toen vreemd vond) de hele wei rond scheurde.
Dus zette ik eerst de andere paardjes met een plakje hooi lekker droog in hun stalletjes.
Op het moment dat ik het hooi pakte zag ik dat het hooi verder naar voren stond en heel hoog opgestapeld.
Ik dacht toen nog:he nieuw hooi?En daar weet ik niks van?

Maar goed ik pakte een halster en een longeerlijn en ging op mijn gemak staan longeren.
Tib kwam vragen,wat hij kon doen omdat het zo regende.Dus ik zeg,ga maar lekker binnen zitten zodat je niet nat word.
Op de een of andere vage manier koos hij voor het hooihok om te gaan zitten.(doet hij anders nooit)
Plots komt hij de bak ingelopen en zegt doodleuk: er komt zometeen iemand uit het hooi.
Natuurlijk was mijn eerste reactie,wablief

Ja zegt ie: er zit een man in het hooi.
Tuurlijk joh het zal wel he,zei ik.

Nee echt vertelde hij.Er zit een buitenlander in het hooi.
Dus ik,hoezo een buitenlander in het hooi.
Zegt hij: Ja geen zwarte maar een witte.

Nou ja toen had ik zoiets van:is dat echt zo?
Ja zegt ie,dus ik zei haal hem er eens heel snel uit dan.
Dus toen tib weer terug naar het hooihok liep zag ik dat hij begon te praten,daarop heb ik mijn telefoon gepakt(terwijl ik aan het longeren was) en ben gaan bellen met bonnigje en diederik.
Ze kwamen eraan.
Daarna de politie gebeld en die lag natuurlijk helemaal in een deuk toen ik zei dat er een man tussen mijn hooi zat.
Vraag die man doodleuk:wat doet hij daar dan.
Dus ik: zitten.

Nou goed,uiteindelijk wist tib hem met handen en voeten taal uit het hooihok te krijgen.
En daar ging meneer weer op pad.
Net of er niks aan de hand was,wandelde hij op zijn dooie gemak weer het pad af richting de straat.
Dus de politie moest weer afgebeld worden en natuurlijk door ons er even flink over nagepraat.
Wat je allemaal niet meemaakt op 1 april.
Helaas berust dit verhaal WEL op de werkelijkheid.