Voor mij is de waarde van een paard nog altijd wat een gek ervoor geeft maar ik heb begrepen dat er ook echte paardenmakelaars bestaan. Ik vraag me af hoe je een paard nu objectief kunt taxeren, is het mogelijk om een soort raamwerk te maken waarbij je zegt de basisprijs voor een paard is de slachtwaarde (aldus Wouter

Als ik een paard ga/wil kopen dan heb ik een bepaald maximum bedrag in mijn hoofd. Verder heb ik een raamwerk van eisen wat betreft bijvoorbeeld leeftijd en hoogte en voorkeuren voor afstamming. Binnen dat raamwerk ga ik zoeken, eerst uitgaande van de prijs (en dan valt er vaak al heel wat af). Als ik dan ga kijken heb ik via de verkoper al heel wat informatie ontvangen die ik meestal goed kan inschatten (waarschijnlijk stel ik de juiste vragen

Overigens, als je een goed paard te koop zet en je vind het belangrijker dat het een goed tehuis krijgt dan dat je het onderste uit de kan krijgt, hoe zorg je dan dat je vraagprijs niet zo laag is dat mensen gaan denken dat er een addertje onder het gras zit?
Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken.