1e dag met je nieuwe paard!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mustang1995

1e dag met je nieuwe paard!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 17:38

wat deed jij de 1e dag toen je je paard kreeg en wat voor gevoel had je

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:54

Paard lekker aan zijn nieuwe plekje laten wennen.. lekker borstelen, knuffelen enz.
jullie moeten allebei nog aan elkaar wennen.
ik zou niet gelijk de eerste 2/3 dagen gaan rijden..

enniee

Re: 1e dag met je nieuwe paard!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:56

ik heb de eerste week niet gereden, en ik heb haar de eerste dag met rust gelaten, ze moest wennen aan haar nieuwe plek!
alleen even geaait enzo.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:57

Eerst maar eens laten wennen. Lekker op de wei gezet, naast andere paarden. De dag daarna gewoon bij de andere paarden erbij. Beetje poetsen, wandelen aan de hand en knuffelen.

Heb hem de eerste week ook geschoren en gewoon gereden hoor :)

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:58

Ik leaste (schrijf je dat zo?) mijn huidige paardje toen al een paar maanden. Ik ben dus de 1e dag met hem gaan springen, omdat ik dat nooit mocht! :+

En het gevoel? Het gevoel is niet te beschrijven.. :) :+:

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:00

TiaraBungy schreef:
Ik leaste (schrijf je dat zo?) mijn huidige paardje toen al een paar maanden. Ik ben dus de 1e dag met hem gaan springen, omdat ik dat nooit mocht! :+

En het gevoel? Het gevoel is niet te beschrijven.. :) :+:

Dat lijkt me inderdaad heerlijk!!! Eindelijk echt eigen baas zijn in je doen en laten

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:07

ik had mijn paard eerst twee weken op proef voordat hij echt van mij was, maar ik heb hem officieel gekregen op 1 april.. ik liep naar hem toe en alleen al de gedachte dat hij echt van mij was (is) is fantasties! Ik kon het niet geloven en dat bleef in ieder geval de eerste twee weken.. ik heb de eerste dag lekker dressuur gereden iin de bak.. sprong nog niet veel met hem en het was nog veel wennen.. maar god wat is het geweldig om een eigen paard te hebben.. je paard pakken wanneer je wilt, een ongelovelijk goede luisteraar, goede steun wanneer je het nodig hebt, een goede kusjesgever, twee ontzettend schattige ogen en als ik alleen al zijn naam roep gaat hij heel hard hinneken! Dat gevoel wat je dan krijgt is ook onbeschrijfbaar, heel warm en thuis... en dan zo'n zachte warme neus dieje over je gezicht kriebelt.. hmmm.. echt geweldig!

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:10

We hebben haar de eerste dag lekker laten wennen aan haar nieuwe plekje, dus eigenlijk niets met haar gedaan.

Ik had er een heel gemengd gevoel bij. Enerzijds voelde ik me schuldig, omdat de oude eigenaresse heel erg verdrietig erom was, maar aan de andere kant was ik natuurlijk superblij!

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:15

Lekker op de wei. Naar hem gekeken, geknuffeld met hem.

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:23

Heeel veel geknuffeld, lekker het bos in geweest! ( wennen hoefde ze niet , had haar nog paar maand op de stal staan waar ik haar gekocht heb :D )

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:25

Lekker op de wei, even kwartiertje gepoetst en weer terug op de wei. En dat zo een paar dagen.
Ik ben er pas na 2 weken op gegaan. De eerste 2 weken hebben we lekker getut, gepoetst, gewandeld, gespeeld, enz.

mypoonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:25

als bij ons een paard de 1e dag op stal komt wordt hij op het eind van de dag een keer losgelaten in de binnenbak, en lekker gepoetst, na zo'n 3 a 4 dagen gaan we langsaam aan beginnen met longeren bij makmakers en rijden bij oudere paarden

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:03

Ik liet haar wennen, en wat knuffelen en borstelen

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:04

Eerst hebben we hem bij de twee paarden gezet waar hij bij kwam te staan. Dit ging erg goed. Daarna hebben we hem op stal gezet en hem daar een paar uur laten wennen. Hij was eigenlijk meteen gewend. Hij stond vrolijk wat om zich heen te kijken en rustig van zijn hooi te eten. Toen heb ik hem lekker lang gepoetst en nog even gereden.

wie_ben_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:22

Ik heb geen eigen paard, maar wel een nieuwe verzorgpony telt dat ook?
ik laat hem een week wennen, aan zijn nieuwe huis maar ook aan de nieuwe vriendjes die er staan. Lekker knuffelen en borstelen en als hij er klaar voor is lekker rijden.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:25

de eerste dag met mijn pony was een droom :D
Ik besefte het nog niet helemaal. Ik heb niet veel met haar gedaan, alleen maar geknuffeld geloof ik en de hele dag met en grote lach op mijn gezicht gelopen.

Ze vond de stal erg eng, dat was ze niet gewend dus daar ging ik eerst aan werken, pas daarna bouwde ik het meer op met longeren en rustig aan beginnen met rijden .

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:28

ik had hem op de wei gezet, en kreeg hem vervolgens niet meer gevangen hahahaha.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:30

Mijn pony heb ik na 14 jaar verzorgen gekocht, wel verhuisd naar een andere stal 50 meter verderop.
Dus de omgeving was al bekend voor hem. De eerste dag ben ik lekker met hem gaan grazen en losgezet in de paddock.

Het was heel apart om de eerste keer naar hem toe te gaan toen hij echt van mij was. Het was ook allemaal zo snel gegaan ineens dat ik het maar nauwelijks besefte.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:30

heel veel stress beleefd :+ Paard brak de stal af en vanaf dat je de stal in wou komen trapte ze je eruit :+ Ze had nog nooit in een stal gestaan dus we hadden haar in een grote stal gezet op een rustige plaats maar helaas :') Niet kunnen genieten van de eerste dag :D

AEP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:31

De dierenarts bellen... ;( Ja, het zit wel eens mee en het zit wel eens tegen...
Mevrouw had een allergische reactie op mijn neopreen been beschermers die ze om had toen ze arriveerde (wel tien minuten om gehad, van kliniek voor keuring naar stal).

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:39

Ik heb mijn merrie toen ze werd 'bezorgd' eerst in een (grote) bak los gelaten. Even lekker laten rennen en snoeven.

Daarna kwam ze naar me toe en heb ik haar lekker geborsteld en m,n zadel gepast. Die lag als gegoten, dus er maar meteen opgestapt! :D Alsof we het al jaren deden heb ik haar een minuutje of 20 gereden.
Daarna lekker gedoucht en kon ze haar nieuwe (buiten)box in!

Ze was toen al supermakkelijk en dat is ze tot de dag van vandaag nog steeds! :D

@AEP, Ai! Daarom gebruik ik geen beschermers... Is alles goed gekomen?

AEP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:43

Ja hoor, gewoon dik in het verband om de mok-achtige allergische plekken goed beschermd en ontsmet te houden, maar verder helemaal goed gekomen. Heb nu gewoon bandages voor het rijden ;) en stable-boots voor het vervoer met de trailer (ideaal!) :D

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:45

1ste dag lekker laten wennen en aan de hand gestapt
2de dag een zadel laten aanmeten, en gelijk een kwartiertje gereden :)
maar mn paard heeft zeker een tijd nodig gehad om te wennen
nu kan ik alles met hem doen ( heb hem nu 5 maanden)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:10

in de avond kwam hij op zijn nieuwe stal aan, hooi gegeven en hij ging gelijk lekker eten, heb een tijdje bij hem gezeten, het gaf me een overweldigend blij gevoel eindelijk een eigen paard te hebben, onwerkelijk ook, ik heb een paard!! :P ......volgende dag de wei in en 4 keer bij hem langs gegaan, en alleen maar naar hem gekeken terwijl hij stond te grazen. :D na 2 weken aan elkaar, en de nieuwe omgeving wennen, (in die tijd ook veel samen gewandeld en wat grondwerk gedaan) zijn we gaan rijden. heb hem nu een half jaar. :+:

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:48

Ik heb haar in de wei/paddock neergezet,bak openlaten staan zodat ze meteen kon doorlopen naar de stal.
En volgens mij heb ik gewoon een aantal uren naar haar zitten kijken,geknuffeld :D
de 1ste week niet gereden en pas na een maand in het bos gaan rijden.
Nu heb ik haar al 4 jaar lang en doen we vanalles samen.
Ze was natuurlijk eerst best schrikachtig maar nu is het echt een super lieve merrie
die gewoon alles durft ;)