Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Krijgen hier zelfs hengstjes van 9 maanden oud aangeboden voor castratie omdat ze al niet meer handelbaar zijn... alsof dat met die opvoeding als ruin wel gaat lukken
Je kan er soms van janken... zo sonde van die paarden ik hoop maar dat er ooit iets geregeld wordt dat mensen een examen moeten afleggen theoritisch en praktische voor ze bij een paard in de buurt mogen komen... maar dat geld idd ook voor honden en kinderen! Abeltje77 schreef:Je hebt gelijk met je vraag.
Maar je zou net zo goed kunnen vragen:
waarom zijn er zo ontzettend veel onopgevoede honden
waarom zijn er zo ontzettend veel onopgevoede kinderen
Mensen zijn gewoon niet consequent genoeg.
En het is niet iets van tegenwoordig denk ik. Het is van alle tijden.

randalinpony schreef:Of komt het omdat sommige mensen allerlei zweverige stromingen opzoeken, waaruit ze maar een deel van het verhaal filteren, het uber gepromote deel van de loshangende haren en zonsondergangen en galoperende paarden, een verhaal waarin geweld en vooral discipline geen plaats meer heeft.
Terwijl paarden de taal van hierarchie prima spreken en het heel natuurlijk vinden op het negeren daarvan aangesproken te worden.

.
Maar ik geef het toe
En ik leer elke dag bij.
kazary schreef:Omdat je vroeger luisterde naar iemand die zijn hele leven in de paarden zat. Daar keek je tegenop. Je had geen grote bek daar tegen en je wist donders goed dat je het zelf niet beter wist.
Tegenspraak werd in die tijd ook niet geduld. Kinderen hielden toen hun snebbel.
Thuis zuren dat je paard wilde ging er ook niet in, het was niet voor elk zeurende penny toegankelijk.
Dat was te duur. Je ging er maar hard voor werken en dan bleven de "die hards" over.
Daaroor misschien een verschil?