nieuwe roemeense paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

nieuwe roemeense paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 22:37

Nou als het goed is zullen er dit weekend weer Roemeneense paarden aankomen n.a.v. http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=69&t=1080421&p=47045417#p47045417 het topic waar de nieuwe eigenaren werden gezocht.
Inmiddels zijn ze allemaal voorzien van een nieuwe baas. En die kunnen hier hun nieuwtjes of foto's gaan plaatsen.
Hopelijk komen er een heleboel mooie foto's en leuke positieve verhalen te staan.

Wesco

Re: nieuwe roemeense paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:39

Wat goed dat de andere allemaal een nieuwe eigenaar hebben gevonden.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 23:01

ik ben benieuwd!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 23:03

Ik hoop dat iedereen vooral lekker foto's gaat plaatsen een natuurlijk mooie updates.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 23:05

blijft dit topic weer verder volgen en dat ze allemaal maar gauw en goed aankomen!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:29

dat zullen we zeker doen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 07:37

Nou ze zullen of nu of straks wel zo'n beetje de vrachtwagen in gaan gok ik.

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:39

Jeej, nieuw topic! Blijf ik zeker volgen :j Succes allemaal! :D

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:58

ben benieuwd ;)

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:59

ha, okay een nieuw topic?
Zou het ook leuk zijn als de eigenaren van de vorige groep ook foto´s neerzet van hoe ze eerst waren en nu?

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 08:00

Ik hoop dat alles soepeltjes verloopt en de paarden hier goed aankomen.
Zal wel een cultuurshock voor ze zijn, goed eten,schone,warme stal en veel liefde.
Ik hoop ook dat de nieuwe eigenaren veel updates en foto's gaan plaatsen.

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 08:07

Ik blijf alles volgen. Kan eigenlijk weinig vinden van de vorige groep. Hoe gaat het met die paardjes. Hoe waren ze eerst en hoe nu?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 08:14

Ik zal vanavond thuis wel even alles plaatsen, van de vorige paarden toen en nu en van de nieuwe paarden.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:03

Het zal idd flink wennen worden voor de pony's ze komen voor hun in een waar paradijs terecht.
Zal proberen met regelmaat foto's en update's te plaatsen van de nu nog 2 naamloze pony's :+ (jaarling merrie en de oudere ruin)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:06

zijn er nieuwe pony's beschikbaar voor adoptie dan?

Dan volg ik even mee, heb nog flink wat gras op overschot ;)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:09

alle pony's zijn volgens mij al voorzien van een nieuwe baas.

Misschien in de toekomst als er misschien nog zo'n reddingsactie komt.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:12

Ik ga dit topic weer goed volgen. Ik heb chessy van de vorige keer nog een paar keer gezien en ze ziet er nu echt super uit!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:13

Hier ook nog iemand die erg benieuwd is!
helaas zal ik het hier niet kunnen meelezen van het weekend, gezien ik op vakantie ga.

dus ik wens jullie iig heel veel succes en een hele beste tijd met de dieren, dat ze maar mooi mogen opknappen zoals we al vaker gezien hebben!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 11:42

er is even weer flink tegenslag, dus de kans is nu best aanwezig dat ze het zondag niet eens halen maar dat het dus later wordt, er is flink oponthoud nu, kan niet precies zeggen waarom, maar het schiet gewoon echt niet op.
De paarden zijn sinds ze bij het verzamelstation staan wel wat opgeknapt, de vrouw daar zei dat ze het geen dag langer hadden gered als ze bij dat dodingsstation hadden blijven staan, ze hadden honger en zijn veel te mager. Dus wees wel voorbereid op paardjes die er slecht uitzien.
Maar goed ik hou natuurlijk iedereen op de hoogte, ook telefonisch zodat jullie weten waar je aan toe bent. Hoop trouwens wel dat mocht het anders lopen, dat jullie ze op een andere dag ook kunnen halen.
Wie weet is het zondag heel laat ofzo, dan heb ik zoiets van gelijk door naar de nieuwe mensen, dan hebben ze het maar gehad.
Maar dat is dus nog heeeeel spannend op het moment.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:45

Pfff,kan me voorstellen dat dit voor de nieuwe eigenaren (en voor jou) zenuwslopend is.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:49

Ik blijf hier heel veel moeite mee houden...
In roemenië is een paard geen luxe-dier maar een kostbaar middel van vervoer en inkomen. Ik kan me dan ook nauwelijks voorstellen dat een paard daar 'over' is.
Hoewel er daar natuurlijk anders met paarden wordt omgegaan dan hier, vind ik dat je dit niet moet doen. die paarden zijn daar hard nodig!

O ja, het verbaast me dat die paarden daar op dat station vaststonden en honger hadden. In Roemenie is het nl. normaal dat de paarden gewoon los lopen in de omgeving van de dorpen (ja, ik ben er zelf geweest). Gras in overvloed! Wellicht heeft iemand een dankbare klant in jou gevonden door op je medelijden te werken?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 12:31

eeehm ik weet niet of je op de hoogte bent van de nieuwste problemen daar. Paard en wagen mogen niet meer op de openbare weg. Aangezien de meeste Roemenen idd paarden gebruiken om mee te werken, voor de kar, op de weg. Worden de paarden nu te duur en kunnen ze er niks meer mee, dus ze worden massaal gedumpt.
Er zijn nu dus massaal paarden 'over' omdat ze er niks meer aan hebben. En weet je hoe dat komt, doordat ze bij de EU willen, daardoor hebben ze nu die nieuwe regels en zijn paarden voor veel mensen overbodig geworden.
Ook ik ben vorig jaar in Roemenie geweest, en echt je wordt niet gelukkig van de toestand waarin de meeste paarden daar verkeren.
Ze zwerven over straat, omdat ze gewoon los gelaten zijn, ze worden aangereden, er lopen veulens. Er liggen paarden te creperen langs de weg, omdat er een auto tegenaan is gereden en die is gewoon doorgereden. Dus het is echt niet zo dat ze de paarden nog zo hard nodig hebben, anders zouden ze er niet zo bijlopen.

Ze hebben in mij echt geen dankbare klant gevonden, want ik ben hier niet dankbaar voor, ik heb liever dat het daar ter plekke opgelost wordt, maar dat wordt niet gedaan, dus als ik dan een paar foto's onder mijn neus krijg, van paarden die dus gewoon gedumpt zijn, kan ik mijn ogen niet dichtdoen en net doen alsof ik er niks van weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:31

ik ga dit volgen vindt het super wat jullie doen :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 12:58

MEIDEN!!!! Ze rijden!!!!!
Nou even spannend voor als ze de grens overgaan, maar in ieder geval zijn ze eindelijk onderweg!!!!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:08

beantsje schreef:
Ik blijf hier heel veel moeite mee houden...
In roemenië is een paard geen luxe-dier maar een kostbaar middel van vervoer en inkomen. Ik kan me dan ook nauwelijks voorstellen dat een paard daar 'over' is.
Hoewel er daar natuurlijk anders met paarden wordt omgegaan dan hier, vind ik dat je dit niet moet doen. die paarden zijn daar hard nodig!

O ja, het verbaast me dat die paarden daar op dat station vaststonden en honger hadden. In Roemenie is het nl. normaal dat de paarden gewoon los lopen in de omgeving van de dorpen (ja, ik ben er zelf geweest). Gras in overvloed! Wellicht heeft iemand een dankbare klant in jou gevonden door op je medelijden te werken?

In de winter ligt er met gemak 1 meter sneeuw en is het 's nachts -20C.
Dan heb je weinig gras meer over hoor. En bijvoeren doen de meeste niet (meer) aan.
Ik kom er ook regelmatig en je ziet ook veel paarden gekluisterd lopen/staan.
Soms staan ze vast aan een ketting.
Paarden zijn nu minder nodig omdat de EU regels bepalen dat paard en wagens niet meer overal mogen komen waardoor oa zigeuners veel paarden aan hun lot overlaten. Dit zijn zwerfpaarden!!!! Ze stonden oa tussen de botten van hun soortgenoten.
Dus geen paarden die in hun ogen normaal verzorgd werden oid.
Er zijn bij deze acties oa Nederlanders bij betrokken (die daar ook heen gaan) en ik en Rockwitch zijn vorig jaar nog geweest.
In steden lopen daar nu gedumpte paarden en veulens die (net als zwerfhonden) uit oa vuilnisbakken eten.

Bij 1 paard van vorig jaar was het tuig helemaal ingegroeid. Zowel de borst als de singel zaten (ver) in de huid gegroeid.