Valt het jullie ook op? Zoveel paarden te koop!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

estherpitout

Valt het jullie ook op? Zoveel paarden te koop!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 18:46

Hoi Bokkers,

Ik zit eigenlijk altijd iedere dag wel even op bokt, sporthorses en vooral marktplaats te kijken
bij "paarden te koop". Vind ik leuk, en zo blijf ik een beetje op de hoogte van het aanbod.

Nu valt het mij eigenlijk de laatste tijd zo op dat er zooo verschrikkelijk veel paarden te koop staan.
Er komen er iedere dag wel een stuk of 10 bij lijkt wel als ik bij de aantallen van mp kijk.
En ze blijven er ook tamelijk lang te koop opstaan.

Valt het jullie ook zo op? Of lijkt het maar zo i.v.m. de tijd van het jaar of iets dergelijks?
Ik had een tijd geleden ( ergens in december geloof ik) een topic geopend of we de crisis in de paardenhandel zouden voelen en merken. Toen dacht iedereen eigenlijk dat het wel mee zou vallen.
Zal het dan toch slechter worden uiteindelijk als je het zo bekijkt?

Ben benieuwd wat jullie mening is en ervan denken etc.

ielsjj_

Re: Valt het jullie ook op? Zoveel paarden te koop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:48

Zowiezo vind ik dat er altijd best veel paarden te koop staan. Op dit moment is dat nou weer net wat meer. Ik denk dat het ook komt, doordat mensen gaan bezuinigen of geen tijd/geld meer hebben om het paard te onderhouden.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:49

Ik denk nog steeds dat in een bepaald segment i.c.m. de betere paarden, de paardenhandel gewoon stroomt maar marktplaats valt daar niet echt onder.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:49

Handel ligt zo goed als plat, ik heb een pre fokmerrie kunnen kopen puur omdat die stal ook niet weet wat ze nog verkocht krijgen en daarom liever een merrie verkopen dan geen verkopen.

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 18:50

Ik vond eerlijk gezegd vorig jaar vanaf de zomer tot december wel meevallen, maar het valt mij gewoon de laatste paar maanden op. Het lijkt alsof ze alleen maar te koop staan en niet verkocht worden.

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 18:51

oke SandravdB, wat dat betreft was dat voor jou gunstig :)

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:55

Ik vind de prijzen de laatste jaren ook enorm gestegen hoor! Vooral de paarden zijn met sprongen vooruit gegaan, de pony's daarintegen deel, valt me (soms) nog wel aardig mee.

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 18:55

Less schreef:
Ik denk nog steeds dat in een bepaald segment i.c.m. de betere paarden, de paardenhandel gewoon stroomt maar marktplaats valt daar niet echt onder.

Klopt, daar valt mp niet onder nee. Maar ik denk ook dat de betere ( dus ook veel duurdere paarden) wel doorstroomt. Alleen merk ik ook dat prijzen behoorlijk aan het dalen zijn. Ook wel in de hogere prijsklasses.
Zo zakten sommige mensen met de vp in 1 maand soms wel met 5000 euro!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:56

Kot ook mede door de crisis.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:56

In het begin van de lente staan er altijd meer paarden te koop dan in het op-stal-seizoen.

Mensen zijn ook eerder geneigd een paard aan te schaffen als hij lekker in de wei kan. In de winter is het ook moeilijker om een stalling te vinden. In een wei is gemakkelijker een plek voor nog 1. :)

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 18:57

ielsjj_ schreef:
Ik vind de prijzen de laatste jaren ook enorm gestegen hoor! Vooral de paarden zijn met sprongen vooruit gegaan, de pony's daarintegen deel, valt me (soms) nog wel aardig mee.

De jaren hiervoor vond ik de prijzen soms echt belachelijk hoog voor redelijke paarden :o .
Maar nu staat er zat voor meer "betaalbare" prijzen. Ik vind de prijzen vanaf december behoorlijk aan het kelderen.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:57

Mijn paard bleek onverwacht drachtig en ik was ook door de crisis erg bang dat ik het veulen niet kwijt zou raken. Nou ze heeft nog geen 2wkn te koop gestaan (en dat alleen op bokt) :D Ik denk dat het ook te maken heeft met wat men er voor vraagt hoor want sommige prijzen zijn gewoon niet reeel :n

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:59

Ja, ik zie soms ook de prijzen met duizenden euro's dalen in een relatief korte periode maar waren deze paarden dan al niet te duur?

Mag ik even een verwijzing doen naar het cadeautje bij mijn naam :D

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 18:59

HippoLogic schreef:
In het begin van de lente staan er altijd meer paarden te koop dan in het op-stal-seizoen.

Mensen zijn ook eerder geneigd een paard aan te schaffen als hij lekker in de wei kan. In de winter is het ook moeilijker om een stalling te vinden. In een wei is gemakkelijker een plek voor nog 1. :)

Klopt ja, zo dacht ik er ook overna. Alleen dacht ik daarom dat de markt nu wel weer door zou stromen.
Maar hij lijkt wel helemaal dood. Het is al een paar weken erg lekker weer. Je zou zeggen heerlijk om nu op de rug van een paard te klimmen :P

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:59

mensen zijn depri door de crisis en zien het allemaal niet meer zitten zo ook ik heb mijn paardje te koop gezet omdat ik dacht dat ik het allemaal niet meer aan zou kunnen.
had ik ook werkelijk waar niet gekunt zonder dat er iemand een steentje bij kwam dragen.
dus denk wel zeker dat het door de crisis komt.

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 19:01

sommigen worden echt duur geplaatst vind ik persoonlijk. Heb nog niet zo lang geleden zoektocht gehouden naar eigen paardje en ondanks het aanbod heb ik er lang over gedaan omdat sommige mensen gewoon te veel vroegen!

Maar er staat echt veel te koop. Vind het soms echt wel sneu...

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 19:01

gefeliciteerd less

er staan er idd hoop te koop.volgens mij ligt het ook erg plat

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 19:02

Less schreef:
Ja, ik zie soms ook de prijzen met duizenden euro's dalen in een relatief korte periode maar waren deze paarden dan al niet te duur?

Mag ik even een verwijzing doen naar het cadeautje bij mijn naam :D

Daar heb je wel een punt ja.... enkel zouden die paarden een tijd geleden makkelijk verkocht worden voor dat geld. Tenminste...toen stonden ze er ook op en waren er ook zo weer af.

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 19:03

Tat_jana schreef:
mensen zijn depri door de crisis en zien het allemaal niet meer zitten zo ook ik heb mijn paardje te koop gezet omdat ik dacht dat ik het allemaal niet meer aan zou kunnen.
had ik ook werkelijk waar niet gekunt zonder dat er iemand een steentje bij kwam dragen.
dus denk wel zeker dat het door de crisis komt.

Poefff gelukkig maar dat iemand je kwam helpen dan Tat_jana. Lijkt me vreselijk om door die reden je paardje weg te moeten doen |(

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 19:05

babbii_lief schreef:
gefeliciteerd less

Dank je :)

Misschien wordt er nu ook wat meer gekeken naar verbeteren en niet alleen vermeerderen. Daar ligt toch wel een groot aandachtspunt.

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 19:05

Mopske08 schreef:
sommigen worden echt duur geplaatst vind ik persoonlijk. Heb nog niet zo lang geleden zoektocht gehouden naar eigen paardje en ondanks het aanbod heb ik er lang over gedaan omdat sommige mensen gewoon te veel vroegen!

Maar er staat echt veel te koop. Vind het soms echt wel sneu...

Vind het idd ook wel sneu... Voor sommige paarden, maar ook voor sommige mensen die wellicht echt geraakt zijn door die verdomde crisis, en hun paard niet verkocht krijgen. Maar nog wel met die kosten zitten voor zo'n lange tijd. Dan zit je denk ik met je handen in het haar.

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 19:07

Less schreef:
babbii_lief schreef:
gefeliciteerd less

Dank je :)

Misschien wordt er nu ook wat meer gekeken naar verbeteren en niet alleen vermeerderen. Daar ligt toch wel een groot aandachtspunt.

Daar ben ik het volledig met je eens... maar of mensen (hobbyfokkers) minder gaan fokken?? ik betwijfel het

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 19:08

Vind het wel meevallen,
zijn vooral veel jongen onervaren paarden die ik tegenkom.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 19:10

Sommigen vragen er de hoofdprijs voor, omdat het om een goed paard gaat, en deze blijft lang zitten, zag ik op de marktplaats, en zelfs een prachtige zwarte PRE hengst, die staat ook lang te koop, ik denk dat het met deze tijd te maken heeft, crisis enzo., dat het langer duurt, maar er zal altijd paarden en ponys te koop staan, door tijdgebrek en of overgang naar groter, het niet klikken, etc., zoveel redenen.

En weer bij een handelstal, daar was een PRE hengst te koop, die was snel verkocht en het was ook niet bepaald goedkoop, dus ik denk dat het enorm verschilt per regio ?????????????????? en of vraag en aanbod.

Kan het zijn dat er nu veel paarden te koop staan, omdat Andalusiers/Lusitanos en of Cruzados in de mode zijn??????? dat vraag ik me wel af.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 15-04-09 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 19:11

Trouwens, als dit een mogelijk gevolg is van de crisis.(wat ik niet zeker weet natuurlijk) Hoe zou de handel er dan over een jaar of mischien wel over een half jaar uitzien?? Aangezien ze zeggen dat in 2010 massa's mensen ontslagen worden en dan het dieptepunt is. :?