Gevoel: laten staan, gedachte: terug halen...(update p.7)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

theelichtje_

Gevoel: laten staan, gedachte: terug halen...(update p.7)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 18:45

Beetje kromme titel, maargoed.

Bijna 2 maanden geleden heb ik in goede vertrouwen mijn paard op bruikleen gegeven,
met een goed contract mocht ze van stalling verhuizen en mee met het meisje die haar zou verzorgen.
Omdat meisje minderjarig is moest haar moeder tekenen, dag van ophalen hebben ze het contract rustig nagelezen en getekend dat ze ermee akkoord zouden gaan.

Echter kwamen de problemen al snel, het meisje wou een bijrijder nemen omdat ze ook 1/2 dagen per week ook voor zichzelf wou, ik heb netjes gevraagt wie zei als verzorgmeisje/bijrijder wou. Dat was haar beste vriendinnetje die mee was geweest om het paard op te halen,hier ben ik mee akkoord gegaan.Maar duidelijk erop heb gewezen dat ik geen ander erbij wou. In contract staat ook dat het paard niet voor derde bedoelt is.Dit was allemaal prima en ze zou alleen dat vriendinnetje als bijrijder nemen en geen ander.

Ik mailde haar gister dat ik het paard weer kwam opzoeken en even kwam rijden, dit was geen probleem zoals altijd.Ze mailde me terug dat ze dan ook een bijrijder heeft gevonden en die dan ook aanwezig was.Waarop ik terug mailde dat als zij een bijrijder zocht dat ik anders zelf wel die 2 dagen het paard wou doen.Hier niks op terug gehad en naar stal gegaan.

Hier was het meisje niet aanwezig en zat in de kantine met der vriendinnen, ik ben eerst bij het paard gaan kijken en knuffelen.Waarop het meisje uit de kantine kwam.Maar omdat de meides het druk hadden voor de stal met keten vroeg ik of ik een halstertouw mocht zodat ik het paard uit stal kon halen omdat die mij en mijn vriendin plat in stal drukte.Paard eruit gehaalt en naar buiten gelopen,waarnaar de meides volgde.

Even gepraat met het meisje tot een ander meisje mij flink in de rede viel.Ik vroeg nog wie zij was en ze antwoord dood leuk de bijrijder van jou paard.Ik zeg netjes dat ik hier niet van gedient bent en dat ik daar niet om gevraagt heb,en het paard niet bedoelt is voor derde, en zij niet het vriendinnetje is die het meisje bedoelde.
Hierna heb ik allerlei vage dingen naar me hoofd gekregen dat ik niet beslisde en ik dat niet uitmaakte.Dat ze me het leven zuur zou maken als ik hier was en nog tal andere dingen en ook veel erger.

Ik heb overlegt met het thuisfront dat ik hier toch niet mee eens ben en al helemaal niet van gedient ben.Thuisfront gaf gelijk en zei dat het paard dan maar terug naar huis moest komen.Omdat ik het erg naar voor het meisje vind besloten om eerst met haar moeder te praten en tot oplossing te komen.

Paard op stal gezet en ben maar weg gegaan om de eer en goede orde aan me zelf te houden,echter werd ik nageroepen en dat ze dierenarts zouden bellen en de rekening mooi naar mij zouden sturen.Heb braaf doorgelopen.Avonds mams gebelt en ook daar kwam niet veel uit,dat ze wist hoe die manegekinderen zijn en dat ze er niks aan kan doen.

Ondertussen besloten om paard weg te halen, hier stalling geregelt.Word ik net gebelt door het meisje dat het haar spijt,en zei duidelijk had moeten ingrijpen naar haar vriendinnen toe.(Terwijl ik nog in discussie van die andere meid zei dat ze het verpeste voor het meisje)Ik verteld dat ik paard toch kom ophalen.

Maar nu, ik twijfel... Ze is absoluut goed voor het paard! Maar als dit nu al gebeurt,wat staat me de andere maanden te wachten?
Ik vind het heel erg zielig voor haar.Me gevoel zegt laat der staan.Me gedachten zegt dat het fout afloopt als ze daar blijft.

Wie zouden hun paard weg halen, en wie zouden het nog een keer proberen.
Laatst bijgewerkt door Mocca op 02-04-09 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Update in titel gezet.

Myrkvi

Re: Gevoel zegt laten staan, gedachte zegt terug halen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:48

Misschien nog een tijdje aanzien,en als het dan nog niet gaat of jij er geen goed gevoel over hebt,zou ik hem weer meenemen naar huis :)

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:50

ik zou het paard weghalen..denk niet dat je er vrolijk van word als je een x komt kijken en zo wordt behandelt.
daarbij is het meisje haar afspraken niet nagekomen

TessxSchatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:51

Ik zeg ophalen. Maar, je kunt haar natuurlijk ook nog een kans geven. Maar zoals ik lees in jou verhaal, is er dus NOG een bijrijder, waarvan jij niks weet, en die er dus ook niet mag zijn. En het is nog altijd jou paard. Ik zou hem ophalen, wie weet wie er allemaal op rijdt als je niet op stal aanwezig bent. Je vindt vast wel weer iemand anders.

theelichtje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 18:53

Magicmist, Dat is dus ook een beetje mijn probleem, ik heb het paard in goede vertrouwen meegegeven. En het moet voor beide ook met plezier zijn dat ik mijn paard kom bezoeken.

Tessxschatje, Die bijrijder wat zei had aangenomen die mij haar grote mond gaf doet nu dus het paard. Die ander kon/wou ineens niet meer en heeft zij dus iemand anders gezocht.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:53

Ophalen, en meteen. Meisje heeft om te beginnen je wens niet gerespecteerd dat jij geen ander bijrijder wilt dan het meisje dat er toen bij was, en als ze met jou erbij de overmacht niet kan krijgen over dat stel grieten, hoe moet dat dan als jij er niet bij bent?

En waarom, in hemelsnaam, werd er geroepen dat de DA erbij moest komen?

Het zal een harde les voor haar zijn, maar een les die ze misschien moet leren.

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:54

wacht nog even af ... en ga onverwachts even kijken.
misschien geeft het je dan een beter beeld en meer gerustheid.

maar zolang ze toch doorgaat met deze onzin zou ik je paard
er toch wel weg halen.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:55

Ik zou het ook terug halen. Ze kan dan wel goed zijn voor het beestje maar als ze met z'n 3e 1 paard rijden heb je volgens mij niet genoeg tijd. Als ze in de buurt woont kan ze het paard misschien bij jouw op stal komen verzorgen en rijden. Dan heb jij meer toezicht..

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:55

theelichtje_ schreef:
Magicmist, Dat is dus ook een beetje mijn probleem, ik heb het paard in goede vertrouwen meegegeven. En het moet voor beide ook met plezier zijn dat ik mijn paard kom bezoeken.

Tessxschatje, Die bijrijder wat zei had aangenomen die mij haar grote mond gaf doet nu dus het paard. Die ander kon/wou ineens niet meer en heeft zij dus iemand anders gezocht.

daarom..jou vertrouwen is geschonden. en juist dat moet je hebben bij het meegeven van je paard.
als dit al meteen gebeurt..hoevaak word je vertrouwen nog meer geschonden.
er zijn meer mensen die met liefde en plezier jou paard goed zullen verzorgen, maar die je wel kan vertrouwen

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:56

Ja je kunt haar een kans geven natuurlijk, echter ze heeft dit ook voor je verzwegen en ben je er bij toeval achter gekomen. Stel dit meisje was niet op stal wat dan? Ik zou in elk geval deze meid niet meer op jouw! paard dulden, ronduit associaal gedrag en bedreigingen naar jouw kant uit zou ik niet tolereren.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:56

Nou dat paard ging bij mij in de gillende looppas weer terug. Kom nou toch, dat is toch geen manier van doen. Je moet er niet aan denken wat die meiden uithalen met je paard. Van die bijrijder met die grote bek kan je al helemaal niks fatsoenlijks verwachten. Niet opgevoed.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:57

Tsja......... ik zou ook ophalen. Tuurlijk sneu naar het meisje toe, maar komop je kan niet met iedereen rekening houden, en al helemaal niet tenkoste van jezelf én eventueel zelfs je paard. Het zou mij wel degelijk benauwen, als het in deze korte periode al zo 'misgaat'. Het meisje heeft dus tegen de afspraken met jou in, toch een 1e bijrijdster geregeld, en niet haar vriendin. Dat zou mij eerlijk gezegd al genoeg zeggen. Als zij die afspraak al niet na komt, wat zal zij dan nog meer niet nakomen?

Je kan haar ook het voordeel van de twijfel geven, maar in dat geval zou ik wel even flink duidelijk maken dat het, ondanks het contact, toch nog altijd jou paard blijft, en dat het paard dus onder jouw voorwaarden wordt verleasd, en anders niet. Ga eens met haar en haar ouders om de tafel zitten, en maak haar dit goed duidelijk. Dat je het in de gaten zal houden, en zolang zij zich aan de gemaakte afspraken houdt en goed met jou en je paard omgaat, er helemaal geen probleem is, maar als jij nogmaals dit soort situaties tegen komt, dat je je dan genoodzaakt zal voelen het paard daar weg te halen en het contract eenzijdig te verbreken.

Ik ben echter wel persoonlijk van mening, dit soort dingen kunnen prima verlopen, maar je hoort ook veel negatieve verhalen over dit soort van verleasen... Je loopt natuurlijk wel een bepaald risico, dit soort dingen zijn helaas soms wel te verwachten.
Ik persoonlijk zou mijn paard nooit zomaar achter kunnen laten bij iemand waar ik welliswaar duidelijke afspraken en een goed contract mee heb opgesteld, maar die ik in feite eigenlijk helemaal niet ken. Ik zou het ook zeker niet fijn vinden als er zo'n hele zwerm manegekids om het beest heen zou hangen, maargoed dat is het nadeel van het stallen op een manege.
Verder zou ik, maar dat is ook geheel persoonlijk, ik weet ook niet hoe oud jij bent, mijn paard liever niet verleasen aan een minderjarig persoon.

Mensen ouder dan 18 hebben toch vaak meer verantwoordelijkheidsgevoel.....

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:59

ik weet niet hoe oud je zelf bent en hoe oud de dame in kwestie is maar ik zou in geen geval zo'n grote mond en zulke dreigementen accepteren van wie dan ook.......

Claudia78

Ik zou mijn paard echt terug halen...Wat denken ze wel niet :( Er zijn genoeg andere meisjes die ook goed voor paarden zijn.
Als nu afspraken al niet na gekomen worden en je word als eigenaar zo respectloos behandeld dan was voor mij de keuze niet moeilijk. Hoe sneu ook voor het meisje dan had ze je afspraken maar na moeten komen ;)

kazary

Ophalen. Zo iemand zou ik niet meer vertrouwen. Die heeft haar kans gehad.

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:00

of ik zou proberen om meer controle uit te voeren op wat er met je paard gebeurt, dus enkele malen per week met het meisje mee gaan naar je paard, zodat je het vertrouwen weer een beetje in haar terug krijgt en nogmaals duidellijk zeggen wat jij wel en niet wil hebben (oa. mbt andere meiden die erop rijden) mocht je niet in de gelegenheid zijn om vaker langs te komen dan zou ik het paard ophalen. als ik het goed begrijp rijdt ze je paard nog maar 2 maanden en als het nu dan al fout gaat....

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:00

theelichtje_ schreef:

Daar zou ik als eigenaar dus helemaal niet mee akkoord gaan. Ik zou het meisje waar je nu een contract mee hebt, alleen het paard laten 'houden' als zij deze bijrijder de laan uit stuurt. Het is tegen de afspraken, bovendien had deze bijrijdster ook nog een grote mond tegen jou. In mijn ogen heel simpel: jij bent de eigenaar, jíj hebt die voorwaarden opgesteld, het meisje heeft die verbroken, dus als jij niet wilt dat die bijrijder het paard verzorgt, dan gebeurd dat niet, punt uit. Ja toch???

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:01

Ik zou zeggen:
kom over anderhalve week nog eens onverwacht langs,
tegen die tijd moet ze ook alles weer op orde hebben (mocht ze iets willen veranderen naar aanleiding van je vorige bezoekje).
Als je het onverwachts doet heeft ze niet de kans om tegen haar vriendinnen te zeggen dat ze bepaalde dingen niet mogen zeggen/doen en krijg je tenminste een goede indruk.

Als ze inderdaad oprecht doet de tweede keer (en dus ook ingrijpt bij vriendinnen die niet zo sociaal reageren) gewoon nog eens met haar om tafel gaan om je contract nog eens te bespreken,
en ervoor te zorgen dat ze zich hier in het vervolg aan houd.
Reageert ze net als vorige keer 'fout', dan zou ik 'm meteen meenemen :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:01

Cassidy schreef:
Ophalen, en meteen. Meisje heeft om te beginnen je wens niet gerespecteerd dat jij geen ander bijrijder wilt dan het meisje dat er toen bij was, en als ze met jou erbij de overmacht niet kan krijgen over dat stel grieten, hoe moet dat dan als jij er niet bij bent?

En waarom, in hemelsnaam, werd er geroepen dat de DA erbij moest komen?

Het zal een harde les voor haar zijn, maar een les die ze misschien moet leren.

Dat soort dreigementen zijn inderdaad al helemaal van een laag niveau, dat zou ik niet pikken, dat had mij genoeg gezegd....

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:02

kazary schreef:
Ophalen. Zo iemand zou ik niet meer vertrouwen. Die heeft haar kans gehad.

idd!! ;)

theelichtje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 19:02

Cassidy, Waarschijnlijk om mij te gallen en hopen dat ik toe hapte op hun. Helaas voor hun in dat geval ;)
Het meisje hield zelf der mond dicht, durfde mij niet aan te kijken en staarde naar de grond, terwijl haar ''bijrijder'' met mij probeerde door te bekvechten.

Jarco, Al die keren dat ik geweest ben was er niks op aan te merken.Heel lief meisje en ze zorgt heel goed voor het paard.Maar ik ben niet gedient van grote bekken en bedreigingen.. En moeders zocht ook geen oplossing met me mee.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:04

heel zielig voor het meisje dat ze overblufd wordt door haar zogenaamde vriendinnen, maar dat neemt niet weg dat zij degene is die een andere bijrijdster heeft genomen dan degene waar jij mee akkoord bent gegaan

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:05

Ik zou het dier terug halen, als je nu al problemen hebt zal er in de toekomst alleen maar meer problemen volgen. Je hebt in het contract en later heel duilijk de grens gestelt van wat kon en wat niet met jou paard en daar heeft ze niks mee gedaan. Ik zou, voor het welzijn van het paard maar ook om haar te leren dat er degelijk grenzen zijn aan haar doen en laten het paard weg halen. Hoe groot is de kans dat ze jou had gemailt met haar spijt betuiging omdat ze de bui zag hangen?

voor haar 10 anderen die zich wel aan de door jou opgestelde regels zullen houden. Dan had ze maar beter moeten weten. Dus hup die trailer achter de auto en ophalen dat paard :)

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:05

Ik zou het paard gewoon meteen ophalen. Als het al zo begint kan het alleen nog maar erger worden met leugens etc.

Ikzelf zou er geen fijn gevoel verder nog bij hebben als je het paard laat staan. Je hebt nu gezien hoe het kan gaan..

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:06

Je gevoel gewoon volgen, bij twijfel aan jezelf én aan je paard denken. Je bent duidelijk geweest en er wordt steeds gerommeld in de marge...ik zou het wel weten. Bij je standpunt blijven. Heb jij in het contract staan dat je wenst opvoedkundige correcties uit te gaan delen aan 'meiden van stal' als je voor je eigen paard komt. Wat een gedoe en negatieve energie. Paard ophalen en komt tijd komt raad....

Sterkte ermee!