Dierentelepatiehet werkt echt!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laurahi

Dierentelepatiehet werkt echt!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 19:18

Ik heb van mijn pony een reading laten doen door een dierentelepatist.
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden.

Hier komt het + uitleg van mij en antwoorden op vragen die ik erbij gesteld heb:
gewoon letterype is de reading
onderstreept is mijn uitleg,vragen
dikgedrukt is de reactie van de dierentelepatist hierop

Ik zal eerst even doorgeven wat ik als eerste door kreeg bij het zien van de foto. Daarna volgen de vragen/antwoorden.

De eerste dingen:
-jeuk hoofd, rond de oren en op de kruin/voorhoofd
Klopt, daar leg ik ook altijd mijn hand op en daar mag ze daar lekker aan schuren
-harde aanpak/moe gestreden (verleden), veel ruiters
Dat is inderdaad zo, ze heeft een aantal jaren op een manege gewerkt en heeft ook veel wedstrijden moeten lopen.
-nooit gekeken naar haar behoeften's
klopt
-haren trekken bij haar kin/hals...heerlijk!
Dat heb ik nu geprobeerd maar dat vond ze niet fijn en liet dat meteen merken...
het is een hele gevoelige plek...blijkbaar onprettig gevoelig?!-
behoefte aan geduld, rust en liefde
Ja, dat is zo
-moeite met moeten
Dat viel mijn paardenfluisteraars lerares ook meteen op toen ze met haar werkte, ze is er heel gevoelig op. Al denk ik er alleen maar aan dan reageert ze al heftig.
-bovenlip krullen (zo zie ik haar staan)
Dat kan ik niet echt zien aan de foto.
Het is meer een beeld die ik dan zie, los van de foto, alsof je een plaatje in je hoofd ziet. Ik zag haar staan met een opgetrokken lip, alsof ze dit vaker doet, of op het moment dat ik contact met haar had
-benauwd gevoel
Misschien dat, dat komt doordat de foto net voordat ze eten kreeg is genomen

Hieronder de vragen en antwoorden:
Wat vind je leuk?
ben gek op borstelen en plukken van haren
daar word ik heel ontspannen van
wil graag buiten zijn, liefst op grasland in de buurt van andere paarden
alleen is wel heel alleen (staat zij nu alleen in een wei?)
We hebben er bewust voor gekozen om haar nu naast de andere pony's in de wei te zetten.

Waar heb je een hekel aan?
stress, drukte
als ze veel moet doen en weinig tijd heeft
moeite met pressie op prestische vlak
Met pretsische bedoel je denk ik dat ze moet presteren?
Want dat klopt, mijn lerares gaf dit ook aan.

Hoe voel jij je fysiek?
momenteel minder sterk
spieren zijn minder sterk
en ik heb nu veel behoefte aan bijvoeding
als ik loop wil ik graag daarna rustig uitlopen om de boel weer rustig te krijgen
snel last van spier/pees pijn
Ze krijgt nu inderdaad veel bijvoeding, als het slecht weer is valt ze erg veel in korte tijd af.

Ze heeft inderdaad erg vaak last van haar voorbenen (die wil ze de laatste tijd met hoevenkrabben niet vaak geven) En een tijd geleden met grondwerk liep ze vaak kreupel.

Waar?
schouders
Dat zou best kunnen.

Oorzaak?
zadel te ver naar voren
prettig als deze beter naar achteren zit
Nou, ik heb al vanaf begin van het schooljaar niet meer met haar gereden, maar het zadel waar de vorige eigenaar op reed zat wel erg naar voren. Ik heb zelf een ander zadel gekocht maar hiermee heb ik nog niet gereden.

Hoe voel jij je emotioneel?
afgepeigerd door vele indrukken en verwachtingen (verleden)
nu is het daarom snel te veel
schrik snel en kan me moeilijk concentreren
moest altijd alert zijn en ben dat nu nog steeds
Dat kan ik allemaal zeker goed merken, het is al heel snel te veel bij haar. Als ik ook maar iets doe wanneer ze er geen zin in heeft begint ze al aggresief gedrag te tonen.

Oorzaak?
te hoge verwachtingen
veel emotionele druk
hard werken
fysiek geweld bij te weinig presteren
Ja, dat klopt

Oplossing voor nu?
rust en duidelijkheid
behoefte om kalm de band op te bouwen
Ik denk ook dat, dat het beste is.

Waarom deed je eerst wel grond werk en nu niet?
eerst dacht ik dat ik nog moest tegen mijn wil
maar zij is veel liever en kijkt wel naar mij
hierdoor kan ik even op adem komen
Met: Eerst dacht ik dat ik nog moest tegen mijn wil. Bedoel je daarmee toen ik grondwerk met haar deed of de vorige eigenaar. volgens mij bij jouw, de vraag was waarom ze het eerst wel deed en later niet meer...Ja klopt, ik ga op een manier met paard om waarmee je echt kijkt naar het paard en dat probleemgedrag altijd een reden heeft.

Wat vind je van de andere pony's?
druk en ondernemend
nog wat onbalans in de kudde
leiderspositie nog onduidelijk
dit maakt dat het onrustig is
Om die reden hebben we haar even apart gezet, er werd de hele tijd geweld gebruikt en Tyara moest steeds maar de wei rond rennen en kreeg niet genoeg eten (omdat ze een best wel langzame eter is)

Wat vind je er van dat jij in een andere wei staat?
wil wel graag weer bij kudde horen
even rust is oké
daarna duidelijkheid creëeren
Dus ze wil graag weer bij de anderen in? Ik snap niet precies wat je met: even rust is oké, daarna duidelijkheid creëren bedoelt. ze vind het goed zoals het nu is, kan ze even bijkomen daarna, als de duidelijkheid er weer is en iedereen in positie is, dan wil ze graag er weer bij horen

Hoe?
andere positie in stallen!
Maar bij ons staan ze dag en nacht buiten dus dat snap ik ook niet helemaal. is er een plek waar ze verzorgd worden, of wel eens vast gezet worden aan een hek/ring? ik heb het idee dat er ergens een voorkeur in zit, in positie. misschien een idee om eens daar naar te kijken. Krijgt de een eerder eten dan de ander...zoiets. Die stallen zal wel van mij komen (eigen referentie..)

Heb je nog een boodschap?
bedankt voor je geduld,
wil samen graag opbouwen

Mijn indruk is dat je duidelijk een dame hebt met een pittig verleden. Doordat jij veel meer naar haar behoeften's kijkt wil ze nu even niet rijden en geen grondwerk doen. Ze is daar zo veel in gepusht.
Ik denk dat als jij geduldig met haar begint, haar rustig en stap voor stap weer kleine dingen laat doen zonder druk dat het echt wel weer gaat lukken. Ze is even op adem aan het komen!
Belangrijk is om lekker tegen haar te kletsen, stel haar gerust, zeg maar wat je van plan bent en wees wel een duidelijke en consequente leider! Daar hoef je geen geweld of druk bij toe te passen, het gaat om duidelijke beslissingen nemen.
Maar ik kan echt niks met haar doen, als ik met grondwerk wil beginnen en loop alleen maar rond met een touw zonder dat ik haar iets vraag toont ze al aggressief gedrag en wil ze mij bijten. En ze heeft er dus bewust voor gekozen om geen grondwerk en rijden meer te doen of ligt het eraan dat ik denk dat ze iets moet en haar iets wil leren terwijl zij mij heel veel kan leren.
Tyara is een hele gevoelige dame, als jij druk bent in je hoofd, of dingen verwacht dan zal je dat direct aan haar gedrag merken. Misschien een idee om gewoon lekker naar haar toe te gaan, beetje kletsen, aanraken dan kan je vragen of ze (gewoon los) met je mee wilt lopen. Je vraagt aan haar wat je wilt. probeer te voorkomen dat je het woord niet gaat gebruiken.
Dus ipv niet bijten zeg je, doe maar rustig aan, het is veilig. Voor haar is het belangrijk dat je blijft kletsen en haar bevestigd in goed gedrag.

Wat haar mogelijk ook een beetje kan ondersteunen in het verwerkingsproces zijn druppels bachbloesem, de remedie star of betlehem. Deze kan je in een reformzaak kopen.
Je kan de druppels gewoon op een stukje eten doen.

Het kan zijn dat nav dit contact ze al wat veranderd in haar gedrag.
Ik heb geen veranderingen in haar gedrag waargenomen.
de verandingen zal je mogelijk gaan merken als jij verwachtingsloos met haar omgaat, gewoon rustig samen iets op bouwen!

Dit was het!!

hafjelinger

Re: Dierentelepatiehet werkt echt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:35

Jee, wat apart!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:46

Ik heb daar ooit een artikel over geschreven, zal 'm hier even plaatsen

Citaat:
Het alternatieve circuit: (foto)readings bij paarden

In de paardenwereld duiken steeds vaker alternatieve geneeswijzen op, zoals die ook bij het alternatieve circuit voor mensen bekend zijn. Voor een paar tientjes kan je je paard laten ‘readen’ en in sommige gevallen geven ‘readers’ adviezen over hoe bepaalde kwalen en aandoeningen bij het paard te moeten genezen. Hierbij betreedt een reader eigenlijk het terrein van een dierenarts.

Readings of andere vormen van waarzeggerij berusten voornamelijk op ‘cold readen’. ("koud lezen") is een methode toegepast door waarzeggers, bij politieverhoren of bij verkoopgesprekken om, zonder werkelijk iets over de gesprekspartner te weten, bij die gesprekspartner de indruk te wekken dat men wel iets over hem weet.

Om het effect te bereiken kunnen verschillende aanknopingspunten worden gebruikt, die - in combinatie met elkaar – tot, voor de ‘klant’, verbazingwekkende resultaten leiden:

- Paardenfora: mensen beseffen niet hoeveel informatie ze achterlaten op internet. Diverse paardenfora, eigen websites etc. Bij een experiment op een groot Nederlands paardenforum waarbij gratis readings werden aangeboden, bleek hoe makkelijk het was om mensen te doen geloven dat je helderziend bent. Eenvoudigweg het nalezen van de berichtengeschiedenis en daar bepaalde dingen uitpikken en op een bepaalde manier opschrijven deed mensen reageren als ‘oh wat goed’ ‘het klopt precies’. Terwijl het gewoon hun eigen woorden waren, ze stonden kennelijk niet stil bij het feit dat ze die informatie zelf gegeven hadden. (De personen in kwestie is daarna meteen verteld hoe de vork werkelijk in de steel zat.)

- Google. Een hele bekend voorval waarbij een helderziende door de mand viel is ‘googlen met Robbert van den Broeke’. In een programma van Irene Moors ging Robbert op bezoek bij mensen en huizen en wist tot in onwaarschijnlijke details zaken te vertellen waar hij ogenschijnlijk geen weet van kon hebben. Op 18 december ging het mis, in een uitzending waarbij hij iets vertelt over het beroep van een overleden persoon heeft hij het over een ‘genverbrander’. Op internet was één website te vinden met informatie over deze persoon en op die site stond een type fout, het beroep was namelijk geneverbrander (ook wel gespeld als jeneverbrander), het woord genverbrander, was dus gewoon geneverbrander met een ‘e’ te weinig. (http://www.skepsis.nl/robbertvandenbroeke.html)

- Analyse van het uiterlijk van de gesprekspartner: de gesprekspartner geeft reeds veel informatie over zichzelf prijs onder meer door kleding, lichaamshouding, leeftijd, kapsel, geslacht, accent, sieraden, het al dan niet dragen van een trouwring, het al dan niet hebben van 'werkmanshanden', de auto, het huis, de pensionstalling etc. Eigenlijk gewoon mensen- en paardenkennis.

- Uitspraken doen die op iedereen en op elk paard van toepassing zijn "U vindt het prettig als andere mensen u bewonderen; naar uzelf toe bent u echter vaak nogal kritisch". “Uw paard vindt het niet fijn om alleen te zijn” (nee welk paard wel? Het is een kuddedier) Zie ook Forer-effect.

- Aanbieden van een groot aantal opties. Het medium Char is hier bekend om: "Een P... ik krijg heel duidelijk een P door... Of een B..." - het is nu aan de gesprekspartner om de (voor- of achter, doop- of meisjes)naam van een familielid/paard etc te herkennen en te noemen - maar de naam van een andere persoon, een land, topografische plaats of de naam van een ziekte kan natuurlijk ook. Door observatie van de gesprekspartner, sturing van het verdere gespreksverloop aan de hand van de verkregen antwoorden en door het doen van voor de hand liggende gevolgtrekkingen komt de 'cold reader' heel wat feiten te weten, waarvan de gesprekspartner de indruk heeft dat die niet door hemzelf zijn verstrekt.

"Gedurende een succesvolle cold reading is het de waarzegger, die de meeste woorden levert; het is echter de klant, die de meeste betekenis en al het daaraan gehechte belang levert." Ian Rowland

Het forer-effect en fotoreadings bij paarden

Het Forer-effect, is afkomstig uit de psychologie. Dit effect gaat over de neiging van mensen om vage en algemene uitspraken te accepteren als rake, typerende omschrijving, zonder zich te realiseren dat diezelfde omschrijving voor bijna iedereen opgaat. Je hoeft maar een tijdschrift open te slaan het Forer-effect is te vinden op pagina 32 bij de horoscopen. Dit zijn ook vaak algemene uitspraken die op iedereen van toepassing kunnen zijn en ook voor meerdere uitleggen vatbaar zijn.

De Amerikaanse psycholoog Forer heeft als eerste dit effect beschreven. Hij deed een experiment waarbij hij zogenaamd een persoonlijkheidstest afnam bij zijn studenten. Om het echt te laten lijken moesten de studenten net als bij de persoonlijkheidstesten zoals die veel in tijdschriften en op internet te vinden zijn. Forer deed niets met deze getallen, maar gaf alle studenten dezelfde ‘uitkomst’ van de test. De studenten waren heel tevreden met de uitslag en ze moesten een cijfer geven aan de mate waarin de uitslag overeenkwam met hun eigen beeld. Een 0 was ‘helemaal niet’ en een 5 was ‘klopt helemaal’. De studenten gaven gemiddeld een 4,3.

De studenten waren stomverbaasd toen zij hoorden dat de uitslag van de test was samengesteld uit horoscopen uit tijdschriften die Forer had gekocht bij de kiosk.

Sindsdien is het experiment - met dezelfde tekst - vele keren herhaald. De gemiddeld aan de 'uitslag' gegeven waardering bedraagt circa 4,2. De tekst die werd voorgelegd:

"U hebt nodig dat andere mensen u graag mogen en u bewonderen, maar voor uzelf bent u kritisch. Hoewel uw persoonlijkheid enkele zwakheden vertoont, kunt u die doorgaans goed compenseren. U hebt een aanzienlijk ongebruikt talent, dat u nog niet tot uw voordeel hebt ingezet. Hoewel u discipline en beheersing uitstraalt, maakt u zich regelmatig zorgen en voelt u zich onzeker. Soms betwijfelt u ernstig of u de juiste beslissing hebt genomen of het juiste heeft gedaan. U verkiest een bepaalde hoeveelheid afwisseling, en wordt ontevreden wanneer u gehinderd wordt door restricties en beperkingen. U bent er ook trots op een onafhankelijk denker te zijn en u aanvaardt geen beweringen van derden zonder bevredigend bewijs. U hebt ontdekt dat het niet zeer wijs is, uzelf tegenover anderen al te zeer bloot te geven. Soms bent u extravert, vriendelijk en gezellig in de omgang, terwijl u op andere momenten introvert, behoedzaam en gereserveerd bent. Sommige van uw ambities zijn tamelijk onrealistisch."

Een derglijke tekst is ook eenvoudig samen te stellen voor een paard, waarbij elke eigenaar het gevoel heeft dat het op zijn of haar paard van toepassing is, vaak zijn deze (foto)readings ook doorspekt met antropomorfisme.

“Black Beauty vindt het fijn dat hij buiten staat. Hij vindt het ook leuk om met andere paarden te stoeien (soortgenoten, ruimte en sociaal gedrag zijn onderdeel van het gedrag van elk normaal paard) . Hij vindt het fijn om geborsteld te worden, maar hij vindt het moeilijk om lang stil te staan. (de meeste paarden gaan draaien op een gegeven moment) Op de vraag of hij ergens pijn heeft antwoordt Black Beauty dat hij geen pijnpunten heeft, maar soms wat spierpijn heeft na een lange rit. (dit zou zo kunnen zijn, maar niemand kan dit daadwerkelijk controleren) Wortels en appels zijn zijn favoriete kostje, daar is hij echt dol op. (ooit een paard zijn neus op zien trekken voor een van beide?). Black Beauty vindt het fijn als hij eerst mag ruiken aan vreemde dingen en er naar mag kijken, zoals bijvoorbeeld het zadel. De trailer vindt hij nog wel een beetje eng. (de meeste paarden gaan niet voor hun lol op de trailer staan). Hij heeft tijd nodig om nieuwe dingen te leren. (wie niet?). Op de vraag of hij verder nog lichamelijk klachte heeft antwoord Black Beauty dat zijn nieren niet maar 97% werken (gelukkig zijn hier diverse middeltjes voor te koop waarvan de werking nooit is aangetoond)”

Dit betreft een vrij onschuldige reading, zoals die met enig googlen op verschillende paardenfora te vinden zijn. Soms gaat een reader verder en geeft ook medisch advies. Een enkele keer is een reading heel emotioneel voor een eigenaar, terwijl niet te bewijzen is of dit ook werkelijk zo is. Wanneer een reader zegt dat het paard de eigenaar niet meer lief vindt, is dit niet te controleren, maar kan een eigenaar wel emotioneel geraakt zijn.

Het staat iedereen natuurlijk vrij om zo’n reading te laten doen van zijn of haar paard, maar het is verstandig medische adviezen links te laten liggen en andere uitspraken met een gezond Hollands korreltje zout te nemen.

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 16:55

Arabesk jij gelooft er waarschijnlijk niet in, maar hoe kan de dierentelepatist bij mijn pony nou weten dat ze heel gevoelig is en moeite heeft met moeten en pressie op prestische vlak? En hoe weet ze dat ik wel naar haar behoeftens kijk?

Kan je dat verklaren?

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:06

laurahi schreef:
Arabesk jij gelooft er waarschijnlijk niet in, maar hoe kan de dierentelepatist bij mijn pony nou weten dat ze heel gevoelig is en moeite heeft met moeten en pressie op prestische vlak? En hoe weet ze dat ik wel naar haar behoeftens kijk?

Kan je dat verklaren?

ik heb er niet echt duidelijk een mening over. maar persoonlijk denk ik dat de dingen die ze over jouw paard zegt, nogal algemeen klinken.
dat is btw niet als aanval bedoeld, want zoals ik al zei, ik weet niet echt of ik erin geloof of niet.
ik geloof zoiezo wel dat het kan met iemand die live bij je paard is, maar met foto's weet ik het niet. misschien wel ;)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:03

Verplaatst van NH naar PP

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:21

Het is niet te geloven maar ik ben het helemaal met Arabesk eens :wow:
Volgens mij is al dat reading gedoe de grootst mogelijke onzin.
Sorry maar ik kan daar echt helemaal niets mee.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 08:54

PP > YRT

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:01

Ik heb allebei mijn paardjes laten readen en vroeg mij echt af of ze de foto's had omgewisseld.

femmetjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:30

:D

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 19:14

Oke, dus jullie vinden het allemaal flauwekul??

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:20

ik vind het echt de grootste kletskoek. Kwakzalverij en geldtrekkerij.

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:59

Ik vind 't zeker geen onzin, maar vind de jouwe wel wat oppervlakkig, dus of ik diegene die jouw reading heeft gedaan onzin vind? Misschien wel.. ;)
Bij mij kwamen er dingen uit die de persoon zeker niet kon weten, dus geloof er zéker wel in!
Maargoed, ieder voor zich!!

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 08:26

Olga88 schreef:
Ik vind 't zeker geen onzin, maar vind de jouwe wel wat oppervlakkig, dus of ik diegene die jouw reading heeft gedaan onzin vind? Misschien wel.. ;)
Bij mij kwamen er dingen uit die de persoon zeker niet kon weten, dus geloof er zéker wel in!
Maargoed, ieder voor zich!!

Oke

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:36

Jammer dat er zo gesproken wordt over readings.
Ik doe deze namelijk zelf en weet dat het geen kwakzalverij, kletskoek en geldtrekkerij is.

De reden dat ik er geld voor vraag is omdat ik er;
a) tijd in steek
b) eerst geen geld voor vroeg en vervolgens bedolven werd door "penny' aanvragen, ik kon het niet meer bijbenen en zat dagenlang achter de computer om ze te beantwoorden.
Nu ik er een financiele vergoeding tegenover stel krijg ik alleen serieuze mensen die oprecht interesse hebben. Dat geeft mij ook meer rust.

Ik elk gesprek komen er dingen voorbij die ik echt niet kan weten van een paard of de omgeving. Ik ken de mensen en de paarden niet. Liever niet zelfs omdat een reading van een bekend paard je een gekleurd beeld kan geven.
Ik lees ook geen berichten van degene die op Bokt een reading aanvragen omdat ik wil voorkomen dat ik een gesprek ga sturen of dingen op voorhand al weet.

Uiteraard is een ieder vrij om te denken wat hij/zij wil maar bedenk je wel dat de dingen waar je geen ervaring mee hebt, je beter ook geen oordeel over kunt vellen.
Ik ben blij dat ik dit mag doen en zie het echt als een gift.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:18

Ik ben wel benieuwd voor Nowornever en heb wel een hoop vragen ervoor over.

Maar ik denk niet ik er eigelijk voor zou willen betalen :o

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 10:17

Helaas, gratis readings doe ik niet :)

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 10:38

het is nooit bewezen dat het wel kan. Er is geen wetenschappelijk onderzoek geweest waaruit is gebleken dat dit werkt. Mensen gaan readen zodra ze er maar zin in hebben. Want oh het werkt zo goed. Maak dat de kat wijs.

Ik zou het ook kunnen, een kletsverhaal verzinnen.

Ik ben dit soort zweverigheid zo meer dan zat.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 10:41

Er bestaan wel degelijk goede paragnosten die je meer kunnen vertellen over je dier.
Dit hoeft niet eens zoveel te kosten hoor, een reading heb je al voor 10 a 15 euro.

Veel meer geef ik er ook niet aan uit, omdat er veel kwakzalvers zitten, sommigen vragen 50 euro voor een reading :x
Ik betaal nooit meer dan 25 euro incl reiskosten etc, en heb altijd prima readings gehad van goede paragnosten.

Overigens vind je de goede vaak via via,want de goeden hebben het meestal druk genoeg en hoeven niet te adverteren.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 10:49

@Arabesk: superartikel!
Ik zal even laten zien wat 5 minuten zoeken oplevert;

laurahi schreef:
Mijn pony is vroeger een tijd verwaarloost, ze heeft in haar eentje in haar wei gestaan, haar halster was helemaal ingegroeid (daar zijn nu nog littekens van) Het enige wat er met haar werd gedaan is 's avonds de stal ingejaagd door een blaffende hond. Mijn pony is nu niet meer bang voor honden maar als ze blaffen wel. Ook is ze bang voor stallen. (maar nu staat ze lekker in de wei met soortgenootjes)
N.b. aan de foto's in het profiel is te zien dat het om dezelfde pony gaat.

laurahi schreef:
Ik dacht ook dat mijn pony dominant was met grondwerk. Ze liep met haar oren naar met toe bokken en noem maar op maar ze probeerde mij hiermee ta laten zien dat ik hier en nu moet zijn en niet moet dromen of ergens anders over nadenken. En haar niet (ook niet in gedacht) dwingen tot iets.
Paarden kunnen mensen spiegelen dus prober met een ervaren iemand erachter te komen wat je paard bedoelt. (heb ik ook gedaan).
dit punt over dwingen komt in meerdere posts terug, blijkbaar is het belangrijk voor TS.

laurahi schreef:
Ja, denk ik ook.
Ze is ook bang voor kleine ruimtes en ultra gevoelig op aanraking.

laurahi schreef:
Als ik met mijn pony leiden en volgen doe op de Hempfling manier, zijn twee dingen die niet zo goed gaan.:
- Als ik mijn leidhand omhoog doe en stilsta loopt zij door en gaat met haar hoofd tegen de leidhand en tegen mij aan schuren.
- Ze staat soms ineens stil, dan gaat ze naar iets kijken en dan is ze maar moeilijk vedder te krijgen.
Wie weet hoe ik dit op kan lossen?? :?

En dan zijn er ook nog een aantal posts die erover gaan dat TS een nieuw zadel zoekt (dik half jaar geleden) graag meer gewicht naar achteren ziet, en zich stoort aan teveel gewicht op de schouders van het paard.

hebben we alles al gehad? :+

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:32

Alexx schreef:
het is nooit bewezen dat het wel kan. Er is geen wetenschappelijk onderzoek geweest waaruit is gebleken dat dit werkt.

In 2005 is er door de Universiteit in Arizona een onderzoek gedaan door Dr. Schwartz naar communiceren door mediums met overledenen. Hieruit konden zij niet anders verklaren dan dat er een mogelijkheid is waarop mediums met overledenen kunnen communiceren en dat het overleven van het bewustzijn na de dood een realiteit is.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 14:30

vreemd dat dat toen niet als wereldwonder in het nieuws is gekomen. You come, you go. Dood is dood.

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 14:46

Alexx schreef:
het is nooit bewezen dat het wel kan. Er is geen wetenschappelijk onderzoek geweest waaruit is gebleken dat dit werkt. Mensen gaan readen zodra ze er maar zin in hebben. Want oh het werkt zo goed. Maak dat de kat wijs.

Ik zou het ook kunnen, een kletsverhaal verzinnen.

Ik ben dit soort zweverigheid zo meer dan zat.

Lekker kort door de bocht.
Als je wilt, mag je van mij poon wel even een verhaal verzinnen hoor.. a 4tje? Dan wil ik wel ns zien hoeveel daar van klopt.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:38

Alexx schreef:
vreemd dat dat toen niet als wereldwonder in het nieuws is gekomen.

Het is maar waar je belangstelling ligt ;)

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 17:01

@Olga88; dit zou geen zin hebben, omdat, als ik een reading zou doen, je al van te voren de instelling zou hebben 'die kan toch niet readen' Als je het iemand laat doen waarvan je wel gelooft dat ze het kan, vind je het ook echter. Het is maar wat je op jezelf- en op je paard- betrekt.