Mijn paard word TK aangeboden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pradaatje

Mijn paard word TK aangeboden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 14:12

Weet niet of het hier goed staat, maar ik weet niet waar het anders moet.
Gisteren kreeg ik een PB van iemand hier op bokt. Of ik Prada te koop had staan, ze had namelijk bij iemand informatie over diverse tinkers opgevraagd, en daarbij waren foto's van Prada. Dus ik had terug gestuurd dat ze absoluut niet TK staat. En of ik de advertentie mocht zien. Als ik me mail zou doorgeven zou ze die sturen. Afin, heeft ze gedaan, het is idd mijn Prada. Met foto's van oa dressuur, springen en hoofdfoto's. Maar ook waar ik dus op sta. Dit meisje had me inmiddels op msn toegevoegd, en verteld hoe ze die had gekregen. Ze weigerd echter persoonlijke informatie los te laten over die persoon. Ze verteld alleen dat hij/zij uit de buurt van Eindhoven komt. Breed gezien staat Prada in de buurt van Eindhoven.. Ze word TK aangeboden onder de naam Jade, een tinkermerrie van 4.

Ik weet het dus even niet meer. Ik denk/hoop dat dit een zeer flauwe grap is..
De advertentie is gewoon een word bestand, met diverse foto's en de naam en de leeftijd.
Als je je paard wil verkopen maak je denk ik wel een fatsoenlijke advertentie en niet zo een onproffecionele..

Het meisje gaat dinsdag dus bij de paarden kijken, dus bij mijn Prada. Ik ben er niet gerust op..
Van allerlei gedachten schieten door mn hoofd. Ik weet niks van diegene die haar dus TK aanbied.

Moet ik dit allemaal geloven? Ik weet het zelf niet meer..

:evaw:

Edit :
Het is dus geen echte advertentie die je op MP of dergelijke ziet. Zij zegt dat het van een handelsstal komt, die zn paarden niet openbaar te koop zet. Maar via zulke bestandjes.
Laatst bijgewerkt door Pradaatje op 28-02-09 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

maradhja

Re: Mijn paard word TK aangeboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:15

Wat een misselijke ''grap?''
Kun je de advertentie niet verwijderen, of aan geven als een verkeerde advertentie?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:15

Echt waar? Vind dit heel apart inderdaad.. Is het een advertentie die ergens op internet staat? Want dan zou ik even gaan zoeken op internet.

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:16

Maar als het meisje dinsdag komt kijken kun jij toch zeggen dat het niet mogelijk is? Het is tenslotte JOUW paard.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 14:16

Het is dus geen echte advertentie die je op MP of dergelijke ziet. Zij zegt dat het van een handelsstal komt, die zn paarden niet openbaar te koop zet. Maar via zulke bestandjes.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:17

Paarden van iemand anders te koop zetten, wat raar zeg. Snap niet waarom je dat zou doen..

Kan je de beheerder van de site niet vragen of hij de advertentie weg zou willen halen? ;)

cindybijl

waar staat die advertentie dan?

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 14:17

@ Birgit___ : Ja dat heb ik haar verteld, maar als diegene waarmee ze het afspreekt wel zegt dat het gaat.

Aradis

Apart :?

Maar gaat diegene die dat paard wil kopen nu aanstaande dindsag ook echt naar die Jouw paard toe ? Of begrijp ik het verkeerd?

Paintlinger

Jeeetje wat gemeen zeg!
Ik hoop dat het een grap is, maar ik zou het zeer serieus nemen voor de zekerheid....

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:18

Waar staat je paardje?
Als Prada op een pensionstal staat kun je daar de mensen waarschuwen en zorgen dat ze opletten als er vreemde mensen bij je paard komen kijken?
Ik vind dit wel een eng idee, als dit een grap is is dit zeker geen leuke.

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:18

Ken je iemand die heel jalours is op jou, ?? Of die gek genoeg is om jou zo onderuit te halen, misschien is dat de oplossing?

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 14:19

@ Marjo_x Dat weet ik dus juist niet... Ze gaat bij het paard kijken van de advertentie. Ik ben iig op stal dinsdag heel de dag..
@ Splendesco : Die staat bij een boer, ga ik vandaag informeren, dat als er vreemde mensen op het terrein komen dat die goed moet opletten.
@Maradja : Nee ik zou het niet weten..

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:20

Nou ja, zo dicht staat Prada niet bij Eindhoven...

Hoe heeft zij jou gevonden? Je zegt dat het foto's van Prada zijn en dat jij ook op een paar foto's staat. Maar de naam en de leeftijd zijn dus wel anders. Kent dat meisje jou? Hoe komt ze anders bij jou uit?

Als je zelf eens belt naar degene die haar aanbiedt en eens informeert en vraagt of je kunt komen kijken? Gewoon niets zeggen dat er op duidt dat jij de eigenaresse bent, gebruik desnoods even een andere naam...

Ik vind het een beetje als een flauwe grap klinken. Of als iemand die een Tinkermerrie van 4 jaar te koop heeft staan en die om wat voor reden dan ook geen foto's wil of kan plaatsen en dus maar een willekeurige Tinker uitzoekt...

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:21

Ik wens je veel succes, hopelijk kom je er snel achter wie jou paardje te koop aanbied. :(:)

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:22

Eerlijk gezegd denk ik dat het een fakie is...
Natuurlijk nog steeds kl*te want je weet het niet zeker, en het is echt niet leuk om te zien :n.

Zorg maar dat er niemand komt, Prada is zo leuk dat ze dalijk al verliefd zijn!
Nee even serieus, denk je echt dat er dinsdag iemand komt? Ik denk nl. van niet.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 14:22

@ Sylvia, Via bokt heeft ze me benaderd.. Ze kent mij niet, ik heb haar meerdere malen gevraagd of ze me niet onderuit probeert te halen. Heb haar berichten doorzocht of ze ooit in 1 van mij topics heeft gereageerd oid.

Ik krijg dus geen telefoonnummer/email niks van die gene...
Ik weet niet wie het is, en hoe ik die kan benaderen. Ik weet gewoon niks..

Ik hoop dat dat het is, ik sta even machteloos.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 14:23

@ Sorriso haha :D Ik weet het niet, het lijkt me niet.. Maar ik neem het zekere voor onzekere..
@ Splendesco : Dankjewel. :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:24

Ik heb het ook ooit meegemaakt en toen bleek mijn pensionhouder de advertentie opgesteld te hebben (in de krant gezet notabene). Ik heb mijn paard toen direct verhuisd, want ik vertrouwde het echt niet. Maar mijn pensionhouder had zijn naam onder de advertentie staan. Dus was duidelijk wie hem gezet had.
ALs het gaat zou ik zorgen dat je Dinsdag op stal bent of iemand die je goed vertrouwt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:24

Wat een misselijke grap, als het een grap is.

Of een andere optie is, dat men misbruik maakt van je paard om de fotos, om zo beter reclame te maken voor de tinkers die wel echt te koop staat, dat zou best kunnen, want al die vlekken en bonte aftekeningen wordt niet altijd precies nagegaan of het wel inderdaad het paard is wat te koop staat op het internet, dus wordt er daar dankbaar misbruik van gemaakt, laten we het maar hopen, dat het toch gaat om een misselijke grap gaat.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:25

Maar als ze naar het paard "jade" gaat kijken.. Komt ze dan naar jouw stal toe of gaat ze naar de stal van de handelaar??

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 14:26

Dat is ook verschrikkelijk Sonjim!
@ Cardy, Geen flauw idee, ze moet nog een adres krijgen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:26

Ik zou me er niet al te veel zorgen over maken... :(:)

Prada staat niet in de buurt van Eindhoven en als jij de boer even inlicht dat hij je direct moet waarschuwen als er vreemde op de dam zijn dan kan er weinig gebeuren lijkt me.

Ik blijf het iig heel typisch vinden, vooral omdat ze je dus blijkbaar op Bokt gevonden heeft, terwijl de naam van het paard dat te koop staat anders is én de leeftijd... En het ook nog eens een heel stuk van Eindhoven vandaan is.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:27

Of je kan er proberen achter te komen wat en hoe en waarom wie hierachter zit en wat precies de bedoeling is, door op de advertentie te reageren als "geinteresseerde", doe je als koper voor, en wie weet komt er duidelijkheid.

Ik ben benieuwd hoe dit uitpakt en of afloopt.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 14:28

Ik heb haar gevraagt of ze gesprekken oid had met die gene, ze heeft de naam verandererd.. Maar die gene zei oa dit :

'maar mocht Duncan je niet bevallen dan hebben we ook nog een 4 jarige goud eerlijke dame staan'
'jade kon niet voor de kar
ofja,
dat ging wel maar niet in de 2 span
dan ging ze happen naar t andere paard en dat vond de eigenaar niet fijn .
duncan en jade kunnen trouwens allebei vrijheidsdressuur, liggen, zitten, steigeren op commando, spaanse pas, blok op, blok af en flemen op comando
Jade Geboren op : 30-06-2003. Papa : Crosby van de Asheuvel Mama : Patty van de Gadedijk. Heeft een 1e premie, en 2 2e premies. Kleur : Vosbont, met wat zwarte vlekjes. Stokmaat : 1.52.5 Geslacht : Merrie.
zij kost wel weer wat meer door premies
2.000'