Dat lieve schattige hengstje met zijn babyface heeft met die zachte pruillipjes zelf zijn hek opengemaakt... Hoe bijdehand.
Mijn moeder zei dat de hele tuin naar de filistijnen was, ook was hij zo gek als een deur en ze heeft hem uiteindelijk maar de wei ingejaagd waar hij vervolgens ging showen voor de Frieze merrie van de buren...
Dus ook het weiland zou in puin liggen

Toen ik vroeg waarom ze hem niet gewoon terug in de paddock zette werd ze pislink "Ik moest vooral niet denken dat ze een knol die met een grote |u| aan het rondgalopperen was wel even zou gaan pakken, hij moest eruit, verkopen die Ka Uu Tee hengst!".
Duidelijke taal dus

Ik heb gelijk mijn werk maar neergelegd en ben als een gek naar huis gescheurt, daar aangekomen stonden alle paarden rustig in de paddocks te trutten, behalve de hengst, die stond op zijn gemakje te grazen.
Dus kon op mijn gemakje eerst de schade opnemen.
Riek mee en wat een mazzel zeg! Een paar flinke hoefafdrukken in het gazon welke ik nog aardig kon camoufleren en een paar diepe gaten tussen de borders, ook die waren met een paar halen weg.
Verder waren alle paarden heel, alleen in de wei lagen een paar losse plagjes.
Ik heb de hengst maar weer uit de wei gehaald, toen pruttelde hij nog wel wat maar was niet lastig.
Totale schade,
4 kuiltjes in het gazon,
3 geknakte sneeuwklokjes,
1 kwartier harken,
van de week een halfuurtje weide slepen,
en een hitsig hengstje

Godzijdank was onze eigen Frieze merrie net vorige week hengstig geweest en de mijne is drachtig

Anders had het wel eens heel anders kunnen aflopen.