Je aller beste vriend dat verkocht word.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JustMeDJ

Je aller beste vriend dat verkocht word.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 15:10

Ik weet niet of dit hier goed staat.

hoi iedereen,

Na een potje janken en discussie houden met mijn pa ga ik het toch maar eventjes van mij afschrijven.

Mijn verzorgpony wordt verkocht !
Hem verzorg ik al sinds hij als veulen bij ons kwam ( bijna 3 jaar geleden)
Ik heb hem alles geleerd! het is een hengst maar zie je niks van terug , Ja nu! omdat ik heel weinig nog kom , gewoon TÉ ver weg en omdat er niks met hem wordt gedaan. Het is mijn aller beste vriendje ooit! Y;( Ik ben zo trots op hem.

Ik hoorde van de zomer al dat hij verkocht werd, bleek niet waar te zijn volgens de eigenaar. Ik blij! Toen gingen ze verhuizen.. een heel stuk verder, maar ik bleef toch nog 3 keer in de week komen, na school in het weekend. Toen vertelde de eigenaar ja ik weet niet of ik hem wil verkopen.. dus het werd steeds Ja, Nee, Ja, Nee.. Nou aaa fijn.. Hij werd dus wél verkocht. Ik met mijn ouders over gehad, het mocht ''uiteindelijk'' wel, ik blij.. vragen hoeveel ze ervoor wilde hebben. Nou.. haar vriend wilde er wel minimaal 1600 voor hebben. Nou ff spaarrekening ''leeg plunderen'' dacht ik. Maar een kennis van mij die dacht er anders over.

Ik had tegen de eigenaar gezegt.. Ik koop hem niet want, het mag niet. Je mag hem van mij verkopen. ( ik was eerste keus bij haar, als hij ooit weg zou gaan)
Toen zei ze, nou ik verkoop het niet voor jou, ik zei dat ze hem neit voor mij moet houden!

Nou paar maanden later.. Hoorde ik gister dat hij het internet opgaat, Krabbelt ze me op hyves, Hey irene ken jij AL zijn foto's naar mij sturen!

Ik ben 'ZÓÓÓ Verdrietig! Ik wil hem niet kwijt |( Wat moet ik doen!
Mijn hart zegt Niet laten gaan, maar mijn verstand.. die zegt ook weer iets heel anders.
Waarom moet het zo moeilijk zijn |( Mijn ma zegt: Je ziet hem vast ooit nog wel. en dan is hij van jou! JA!? maar miss ook wel niet !

Ik wil zelfs NÚ het geld eraf halen en naar stal rijden, en hem mee nemen!
Maar ik moet wel realistisch blijven..

Wat moet ik doen, Wél of Niet? Ik word er gek van! |o |(

Heel erg bedankt dat jullie dit hebben gelezen,
groetjes Ireneee

Eowyn3003

Re: Je aller beste vriend dat verkocht word.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 15:14

Ik snap je verhaal eerlijk gezegd niet? :/ Maar je kan altijd proberen een oplossing te vinden bijvoorbeeld bijbaan ofzo, maar het kan nog wel een tijdje duren dan.

J_C_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 15:16

Helemaal snappen doe ik het niet; je hebt het geld om hem te kopen, maar waarom wil je het niet dan?

Ik heb ooit in een soortgelijke situatie gezeten en het toen niet kunnen doen (wegens geldgebrek) daar heb ik tot op de dag van vandaag spijt van. ik zou het wel doen, maar het ligt natuurlijk aan jezelf wat jij wilt en of het mogelijk is met verzorgen/stallen/kosten enz. enz.

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 15:17

Ik denk dat het verschrikkelijk moet zijn voor je, maar aan de ene kant verdient het beest misschien ook wel een huis waar hij wel vaak bereden wordt en veel aandacht krijgt? Als jij nou te weten krijgt waar hij komt te staan en je kunt hem daar nog opzoeken?

Op dit moment is het wel klote voor je, en ik hoop dat het nog even duurt voor jou, maar misschien is het uiteindelijk wel het beste!

Sterkte

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 15:18

Is het heel onduidelijk? :o

Ik werk twee avonden in een restaurant, en heb net de telegraaf gebeld om een extra bijbaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 15:18

Het is niet duidelijk wat jij wilt, Irenee, dat blijkt namelijk niet uit je verhaal ;)

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 15:22

Nee klopt, Dat is het hem juist. Ik weet niet wat ik moet doen!

Ik wil hem neit kwijt, ik kan hem kopen. Maar .. jaa weer die maar. Er zit nog meer aan verbonden, Ik wil hem zowiezo nog zeker een jaar op het land, Dan moet ik hem laten ruinen. Geen probleem. Dan heb je nog de andere kosten, eten, wormenkuur hoefsmid. Ik heb al heel lang geleden een kosten plaatje gemaakt. Maar ik vind de beslissing echt heel erg moeilijk.
Als hij dicht bij mij staat, dan kan ik elke dag! krijgt hij voldoende aandacht en beweging.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 15:22

Staan je ouders achter de koop als je het zou doen?

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 15:23

Waarom moet je hem laten ruinen als hij op het land moet?
Ik zou het niet doen, als je nu al die kosten niet ziet zitten. Meestal, als het niet altijd is, kom je toch boven je kostenplaatje.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 15:25

Als je het geld er voor (over) hebt zou ik zeggen meteen kopen! Maar als je erg twijfelt moet je het natuurlijk niet doen, als je over een tijdje het financieel niet meer aan kunt moet je hem alsnog verkopen.

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 15:47

op dit moment kan mijn moeder mij zeker niet bijstaan, omdat ze werkloos is en helemaal blut is.

Ik heb net met mijn vader gesproken, en ik ga me bij hem laten inschrijven ( ouders zijn gescheiden) en dan kunnen we erover praten, Het geld heb ik wel, maar als er wat gebeurd.. mijn vader staat niet achter me omdat ik niet bij hem sta in geschreven.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 15:52

Mijn verstand zegt ook om het niet te doen als ik je verhaal lees.
Je hebt nu waarschijnlijk toch genoeg geld om alles te betalen, maar je hebt niets achter de hand voor als
er iets voorvalt wat vrij veel geld gaat kosten...

Wil je vader indien nodig bijspringen als je je bij hem laat inschrijven? Als je dit met hem kan bespreken en
hij gaat akkoord, dan zou ik het wel doen. Als je er zelf 100% achter staat.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 15:55

Ik weet precies hoe jij voelt..mijn bijrijdpaard werd verkocht en ik mocht dr wel overkopen..eventueel op afbetaling..ik heb nachtenlang wakker gelegen, gerekend tot ik erbij neer viel..het paard moest even 4500eur kosten en ik had maar de helft...na lang wikken en wegen heb ik het niet gedaan..het voelde niet goed! Maar een eigen paard bleef kriebelen..en inmiddels heb ik er wel zelf 1 op stal staan! Voor de helft van wat mijn bijrijdpaard moest kosten..dus ook nog een leuke spaarpot achter de hand. Werk nu flink wat uren en het voelt allemaal goed en zeker! Als je een spaarpot achter de hand hebt en je kunt sparen zou ik er gewoon voor gaan! Ik heb er nog geen moment spijt van gehad, zelfs niet nu ze drachtig blijkt te zijn!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 15:59

Ireneee schreef:
op dit moment kan mijn moeder mij zeker niet bijstaan, omdat ze werkloos is en helemaal blut is.

Ik heb net met mijn vader gesproken, en ik ga me bij hem laten inschrijven ( ouders zijn gescheiden) en dan kunnen we erover praten, Het geld heb ik wel, maar als er wat gebeurd.. mijn vader staat niet achter me omdat ik niet bij hem sta in geschreven.

Je vader staat niet achter je omdat je niet bij hem ingeschreven staat??
Oftewel, als jij de pony wilt, moet je naar je vader, wat een onzin zeg

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 16:06

DebGizmo schreef:
Ireneee schreef:

Je vader staat niet achter je omdat je niet bij hem ingeschreven staat??
Oftewel, als jij de pony wilt, moet je naar je vader, wat een onzin zeg

Jaa hier wil ik liever niet over discusseren, het enige wat ik kan zeggen = mijn ouders komen met het geld niet door 1 deur ;)
En aangezien ik mijn reiskosten nu zelf moet betalen, wat ik niet hoef als ik bij mijn vader sta ingeschreven, heeft het ook weer voordelen ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 16:07

Ik kan me heel goed voorstellen dat je het verschrikkelijk vind als je verzorgpony verkocht zou worden. Maar denk goed na voor je handeld, op dit moment ben je natuurlijk emotioneel en wil je van alles doen om de pony te kunnen kopen. Maar denk ook aan de toekomst: heb je voldoende zekerheid van tijd en inkomen in de toekomst? Ik weet niet of je nog verder wilt studeren of een eigen huisje kopen etc. óók dat kost geld.
Bovendien vind ik het eigenlijk niet verantwoord een pony aan te schaffen als je niet zeker weet of je in de toekomst een dierenarts kan betalen mocht er iets gebeuren. Als je de verantwoording hebt over zo'n dier moet je ten alle tijden kunnen garanderen dat je hem de nodige medische zorg kunt geven.

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 16:09

Jaa, ik heb nog wel een spaarpotje achter de hand ;)

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 16:10

Ik snap eerlijk gezegd geen bal van je verhaal, misschien moet je het nog een keer opschrijven maar dan minder chaotisch. :D
Als je hem echt graag wilt hebben en je ouders steunen je daarmee dan moet je de gok wagen en hem kopen.
Laatst bijgewerkt door Ikima op 21-02-09 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 16:10

Bij twijfel niet doen.
Hij krijg vast een goed huis.

Als je hem eenmaal hebt gekocht zit je er ook aan vast. Je bent nog jong, tijd genoeg om later een paard te kopen. Dit is nou eenmaal het gevaar van een verzorgpaard hebben.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 16:20

Ik zou het niet doen, het is toch wel belangrijk dat je ouders achter je staan, ook met het oog op de kosten. Er zijn meer vissen in de zee, jouw tijd komt nog wel. Eerst maar eens je school afmaken, een baan zoeken en je leven op de rails krijgen, dan heb je nog een leven lang voor dit soort zaken.
Sterkte ermee, want leuk is het natuurlijk niet, dit doet wel even zeer.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:00

Ireneee schreef:

Dit komt bij mij heel slecht over, en heeft een beetje weg van chantage van je vaders kant vindt ik. :/
Ik moet dan even aan je moeder denken, hoe zij haar er dan bij moet voelen.
Ik zou niet voor problemen in de familie zorgen voor een paard. Sorry als iedereen dit off topic vindt, maar ik vind het toch belangrijk.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:13

Als ik die quote hierboven lees dan kom ik toch op mijn woorden terug, niet doen, je hebt wel geld voor de aankoop maar dan ben jer er nog lang niet. Stalling, harnachement, dierenarts, hoefsmid komt er ook nog bovenop. Als je moeder je niet kan steunen en je vader je niet wil steunen kun je er beter niet aan beginnen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:19

Eowyn3003 schreef:
Ireneee schreef:

Dit komt bij mij heel slecht over, en heeft een beetje weg van chantage van je vaders kant vindt ik. :/
Ik moet dan even aan je moeder denken, hoe zij haar er dan bij moet voelen.
Ik zou niet voor problemen in de familie zorgen voor een paard. Sorry als iedereen dit off topic vindt, maar ik vind het toch belangrijk.

Ik ben het eens met Eowyn, dit komt mij ook een beetje over als chantage. Ik ken natuurlijk verder de situatie niet, maar ook ik zou geen problemen in de familie laten veroorzaken door de aankoop van een paard.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 21:05

Zeg, ik snap het ook niet zo. Als je nou eens de voordelen én de bezwaren van het kopen van de pony op een rijtje zet, dan begrijpen wij misschien waarom het nou eventueel wel of geen goed idee is. Nu begrijp ik niet of je het geld wel hebt maar het er niet voor over hebt, of het geld niet hebt, of het geld wel hebt maar niet de tijd, of... nou ja, ik snap het gewoon niet, sorry.

Heb je ook al gekeken naar tussenoplossingen? Bijvoorbeeld een bedrag per maand bijdragen in de kosten aan de huidige eigenaren, zodat ze hem niet weg hoeven te doen? Of hem op afbetaling kopen?

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 21:12

Dit staat hier niet goed
ik tem even.