... en dan beland je in de O.K.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Novalues

... en dan beland je in de O.K.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 11:08

Goede morgen,

Ik zag het allemaal al zo voor me, de eerste Endurance wedstrijd rijden in Maart. Noble was er eigenlijk al helemaal klaar voor en eigenlijk kon er niets meer mis gaan..

Zaterdagmiddag rond 12 uur met Noble naar het bos. Pa op de mountainbke. Toch wilde ik nog snel even naar huis om mijn mobiel te pakken, want die was ik vergeten. Toen ik in het bos aankwam zag ik al meteen 3 ruiters rijden en daar wilde Noble maar wat graag achter aan. Omdat ik voelde dat Noble echt heet was (ik dacht dat het wel mee vielde omdat hij toch al weer 2 dagen gelopen had) ging ik maar even de andere kant uit. Ik draafde aan en Noble maakte best veel vaart. Toch lukte het me hem even te laten stappen. Ik zei nog tegen pa: Zo kan ik echt niet rijden. Pa zei: Rijd maar even die kant daar op, dan gaat het wel. Dus ik draaf aan, Noble begint te bokken en galopeert er van door met mij erop. Ik probeerde hem rustig te krijgen door diep te zitten, door mijn stem, hem om te trekken.. Ik probeerde alles, maar niets maakte hem rustiger. Ik had toen nog 2 opties: Er op blijven zitten met de kans dat ik ergens tegen een boom beland, of er nu afspringen, nu ik het nog veilig kon. Inmiddels zag ik een bocht naderen, en ik wist wat daar na kwam: Een kronkelig pad, met veel bomen en plassen. Ik koos voor de optie er af te springen. Toen ik sprong hield ik de teugels nog vast, zodat Noble niet zou ontspnappen.. maar ontsnapte toch. Ik riep tegen mijn pa dat hij Noble achter na moest gaan op de mountainbike.
Toen ik daar lag probeerde ik mijn been op te tillen, maar mijn enkel hing er bij zoals de arm van Harry Potter in een van die films.. In Paniek mijn vriend gebeld en daarna de Ambulance, maar zie maar eens in een bos uit te leggen waar je bent.. Toen ik daar lag kwam er een mountainbiker langs, die gewoon door fietsten en gewoon alleen hoi zei. (Als of het normaal is dat er een ruiter in tranen op de grond ligt ) Ook kwam er man langs met 3 kindjes die even bij me bleef en een vrouw met 2 hondjes waarvan 1 hondje recht op mijn enkel trapte! Na een kwartier zag ik pa naderen met een van top tot teen bezweete Noble, mijn vriend en de Ambulance.
Toen hebben ze me pijnstillers gegeven waarvan ik helemaal duizelig werd. Pa heeft Noble mee naar huis genomen en mijn vriend ging mee naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis werd al snel duidelijk aan de hand van foto's dat mijn enkel op meerdere plaatsen gebroken was, en dat het geopereed moest worden. Om half 6 werd ik geopereerd en 1,5 uur later was ik weer "bij" (voor zover je dat kan zijn na een narcose).
Ik heb een nachtje in het ziekenhuis moeten blijven en gister mocht ik weer naar huis. Mag niet lopen, behalve voor naar de wc en bed, en verder moet ik met mijn been om hoog zitten.. Ik heb geen flauw idee hoelang het zo moet, maar ik schat toch zeker een week of 6-8. Daarna natuurlijk mijn enkel revalideren en als dat allemaal goed zit, kijken of ik nog durf paard te rijden in het bos.

Nu heb ik dus allerlei platen en schroeven in mijn voet en het doet verrekte zeer. Gelukkig draag ik buiten altijd een Bodyprotector en een cap, anders weet ik niet wat ik nog meer gebroken zou hebben. Het banketstaaf is dat ik niet met mijn voet in de stijgbeugel ben blijven hangen, maar dat ik gewoon super banketstaaf op de grond met neer gekomen, en daardoor mijn enkel gebroken heb. :(
Nu moet ik dus op zijn minst 6-8 weken in het gips zitten en mag ik de eerste twee weken niet naar school. Echt heel vervelend is dat ik iemand ben die graag beweegt en eigenlijk ook niet stil kan zitten :(

Ik heb ook nog een foto van mijn gebroken enkel (zo'n ziekenhuis foto, waarop je kan zien wat er precies gebroken is) Maar die kan ik nu niet vinden, maar kan ik eventueel later nog wel even laten zien..

En nu is het maar wachten...

Groetjes, Chris

RelarDevi

Re: ... en dan beland je in de O.K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:22

Jeetje wat een pech. Beterschap met je enkel.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:25

ppfftttt zo zie je maar, dat dingen toch anders gaan dan je denkt/hoopt. Heel veel sterkte met je enkel.
Heb je heel veel jeuk onder je gips en je littekens zijn dicht, gebruikt dan Comfort Spray dat haal je bij de apotheek. Dat geeft direct verlichting aan de jeuk. Er zit een slangetje aan dat je lekker ver onder je gips kan komen.
Beterschap hoor

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 12:02

Esmeralda schreef:
ppfftttt zo zie je maar, dat dingen toch anders gaan dan je denkt/hoopt. Heel veel sterkte met je enkel.
Heb je heel veel jeuk onder je gips en je littekens zijn dicht, gebruikt dan Comfort Spray dat haal je bij de apotheek. Dat geeft direct verlichting aan de jeuk. Er zit een slangetje aan dat je lekker ver onder je gips kan komen.
Beterschap hoor

Bedankt voor de tip! Heb nu nog geen jeuk, want zit er nog geen 24 uur om heen zeg maar. (mijn eerste gips was er al heel snel af) Maar zodra ik jeuk krijg zal ik er eens naar kijken..

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:04

MW --> VvdD

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:08

Jeetje wat een pech.. :(:) Hopelijk revalideer je sneller dan verwacht. En heb je geen angst voor buitenrijden gekregen..

Sterkte met thuiszitten , ik weet hoe vervelend het is. :(:)

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 16:31

Bedankt Eejj :) Hoop idd dat ik snel revalideer.
Heb volgende week woensdag een afspraak bij de chirurg en ik hoop dat ik dan ook meteen loopgips krijg (A)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:44

jemig wat hefig;
beterschap!

ps; hoe is het met je paard? niks ernstigs hoop ik?

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 16:46

Noble heeft gelukkig niets! Pa was er meteen achter aan gegaan, want dat vond ik wel belangrijk enzo. Die wilde namelijk bij mij stoppen dus ik roep: "Ga achter noble aan!".
Maar zijn kunststof beslag is ook meteen gekeurd. Hij is namelijk ook op de natte stukken bos geen enkele keer uitgegleden of ook maar een beetje weggegleden aan de sporen te zien volgens pa. :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:48

dats netjes
die knollen kunnen ook soms rare gedachten hebben he :+ :Y)

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 16:50

Ja nogal. :+ En eigenlijk gaat het ook altijd goed, behalve die ene keer dan zeg maar..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:51

Celede_x schreef:
Ja nogal. :+ En eigenlijk gaat het ook altijd goed, behalve die ene keer dan zeg maar..

precies
als je het verwacht maak je je druk
maar als je het niet verwacht...
had ik ook x,
afgelopen herfst;
rustig bruggetje over
yank aan de kletter
maarja dat had reden; horzels hadden hem aangevallen
maarja wij met ze tweeën gevallen

en dan kijken mensne je raar aan als je allemaal roept HOE IS HET MET YANK HOE IS HET MET YANk :')

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:53

Hè bah wat een horror verhaal meid! Dit soort dingen moet ik eigenlijk helemaal niet lezen, ben niet zo'n held met naar buiten gaan en van het vertrouwde veilige terrein af.

Jeetje daar zin je dan met je enkel in het gips. Minimaal 6 tot 8 weken duimen draaien. Moet er niet aan denken!

Heel veel sterkte meid en beterschap!

Miesjex

Jeetje! wat erg.
Alles anders dan verwacht !:O

Nouu heel veel sterkte ermee!
En hopen dat het genezen is!:)

R0X

jeetje wat schrikken, én balen! Sterkte met je enkel, en het niet-bewegen ... Hopen dat je je snel wat beter voelt...

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 16:56

Dankje wel allemaal! Tot nu toe ben ik ook nog veel te actief.. Even naar computer hinkelen, en weer terug naar de bank, en weer terug en dat wel een paar keer achter elkaar. Dan even mee op de achter bank van de auto een vriendin naar huis brengen, en in de rolstoel even naar paard (Die vervolgens aan mijn gebroken enkel mijn teen probeert op te eten :+) Maar merk dat wel aan mijn enkel, dat ik rustiger aan moet doen. Maar da's zo moeilijk..

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:56

pfoeh dat is schrikken!
Beterschap!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:25

Jeetje dat is inderdaad wel schrikken. Zo zie je maar hoe fijn het is om toch iemand mee te nemen en een mobiel bij je te hebben. Heel veel sterkte met het herstel.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 19:33

Bedankt allemaal :)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:40

Heel veel beterschap!

Ik zie helaas heel veel van dat soort enkels de laatste tijd, maar de meeste waren van ongelukkige schaatsers, maar ook van mensen die van een afstapje dachten af te stappen.
Dus zo zie je maar, je hoeft niet eens zo een spannend vehaal als dat van jou mee te maken, om hetzelfde eraan over te houden.

Succes

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:45

Jee een geluk dat jou niet iets ergers is overkomen, veel beterschap en sterkte.

Hopelijk durf je er weer op met een buitenrit, als je weer genezen bent.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:50

heftig zeg!

heel veel sterkte en beterschap meis

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:16

jeee...wat een verhaal meid, ik hoop dat je niet meer veel pijn hebt en dat je snel beter word....ik vond goed van je dat je in deze situatie nog aan je paard denkt, toppie

mik2987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:51

jeetje wat schrikken!
hoop dat je de komende paar weken goed doorkomt met niet al teveel pijn in ieder geval heel veel sterkte!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 06:53