Wij zijn een tijdje geleden gewoon zijn weitje in gegaan om eens in zijn stalletjes te kijken. Hij kan gewoon in en uit lopen. Het dak bestaat uit klapraampjes en lekt dus met regen door. Als hij binnen wil staan staat hij in de mest.
Vind het echt zo erg voor hem

Het is een hele lieve pony en komt altijd naar het hekje toe als er iemand voorbij komt. Over het hek gesproken als hij er tegen aan duwt kan hij er gewoon uit. Zit met niks vast gemaakt.
Maar sinds een week staan er bordjes bij zijn weitje en daar staat op :
Ik wordt verwaarloosd. Wie heeft er nog brood voor mij. Want ik rammel van de honger.
Ik heb eerst die bordjes nog weggegooid want was bang dat hij koliek zou krijgen als mensen hem allemaal (vers) brood zouden geven.
Maar vandaag stonden ze er weer. Ik vraag me nou af . Wie doet er nou zoiets? Misschien die mensen van wie hij is zelf? Omdat ze hem niet meer willen of kunnen verzorgen?
Ik heb gehoord dat hij van iemand was die is overleden. En dat zijn dochter hem geerfd heeft, Maar dat die er niet voor kan zorgen omdat ze allemaal kleine kinderen heeft. En geen geld. Maar of dit waar is?
Ik vind het zo erg voor die pony?
Wat moet ik hier nu aan doen? Zo kan dat toch niet langer doorgaan, Zonder drinken in een weitje met heel weinig gras. En verder geen eten?
Overigens zie je die pony heel weinig buiten hij staat meestal in zijn stalletje te suffen in de mest

Ik zet hier een paar foto's op van hem. Ze zijn wel 2 maandjes geleden gemaakt. Hij is nog magerder . De dierenbescherming hebben we gebeld 5 x en ze vragen steeds waarvoor bellen jullie ons