overhalen van ouders!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ankestef

overhalen van ouders!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 19:53

Ik weet niet als het hier goed staat,

Maar hebben jullie tips om een pony te krijgen?
want ik wil het zo graag en ik weet dat ik de pony dan ook blijf verzorgen en rijden enzo.
en ik ben niet zo'n verwend meisje dat het na een tijdje niet meer na de pony om kijkt en dat mijn ouders hem dan moeten verzorgen.

Maar hoe hebben jullie een pony gekregen?

groetjes

cp112

Re: overhalen van ouders!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:56

werken en sparen en dan ZELF je pony/paard kopen

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:57

Ik heb mijn pony gekregen nadat mijn oude te koop kwam te staan, en naar Friesland zou gaan. Had er veel moeite mee, dus hebben ze maar besloten hem te kopen. :)

Begin eerst eens gewoon met een verzorgpony. Kun je al ervaring opdoen.

Ook kost het heel veel geld maar ook tijd. Dat moet je wel begrijpen.

Ook ken ik zat mensen die hun paard/pony van hun eigen verdiende centen hebben betaald, dus.. :)

r0zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:57

cp112 schreef:

Jaa dat dacht ik ook..
Maar ging mooi niet door.. ;(

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:58

Ik kreeg hem, zonder te vragen maargoed.

Smeek er niet om, spaar zelf en laat zien hoe flink je bent!

qt_shetties

idd hard werken en zelf sparen, en uiteraard blijven werken en alle kosten op me nemen, bij hoge rekeningen schoot mijn moeder het voor, maar alles heb ik moeten terug betalen.

karinFTbing

Door op de manege eerst te laten zien dat we het echt leuk vonden, toen kregen we een verzorgpony, toen was het wel duidelijk dat we het aankonden.
Toen kreeg ons mam een vriend die een stal zocht om zelf een paard te houden, daar kon nog wel een paardje bij :)

Bij ons ook, zonder te vragen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:59

probeer eerst een verzorgpony; je ouders weten misschien niet hoe het qua verantwoordelijkheid zit,

;)

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:01

er zijn echt al zó verschrikkelijk veel van dit soort topics..
Kind, ga gewoon zelf sparen, laat zien dat je er wat voor over hebt. Houdt op met jengelen bij je ouders, en ga ervoor werken. Als jij zelf kunt laten zien dat je het aankan: dat je ervoor wilt werken, dat je schoolwerk er niet onder zal lijden. Kortom dat je de verantwoordelijkheid aankunt, dan weet ik zeker, dat als je ouders kúnnen, dat ze je een pony zullen gunnen ;)
een goede is ook om eerst een verzorgpony te zoeken ;)
hier spreekt trouwens iemand uit ervaring ;)

xhorseslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:03

Ik vondt paarden erg leuk en ree op een mange, kreeg een pony omdat me moeder geen tijd had om me telkens heen en weer terijden, wel op de voorwaarden dat ik er zelf voor zou zorgen en dat hij anders weer weg zou gaan.

miepmiep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:05

na veel verzorgpony's die steeds werden verkocht besloten me ouders dat het tijd werd voor een eigen paardje dus ik heb gewoon geluk gehad.

ankestef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 20:08

okej bedankt dan gaa ik maar sparen en opzoek naar een verzorg pony maar van dat sparen dat was ik al aan het doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:10

Niet.
Ik mocht ook een paard, omdat ik zelf alles perfect geregeld heb (stalling enz). En ik er begeleiding van mijn tante bij zou krijgen. Uit eindelijk heb ik alles afgeblazen, omdat ik geen tijd heb om er iederedag naar toe te gaan, en aangezien ik mijn sociale leven niet naar de knoppen wil hebben. Nu heb ik een verzorg pony, en over een antal jaartjes gaan we verhuizen, en dan krijg ik mijn eigen knollie. :)
Zelf lekker gaan sparen, en vooral niet gaan zeuren. :)

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:11

ik heb jaren gezeurt en me ouders werden gek..
op een gegeven moment zo gek dat ze er niet eens meer over nadachten...

mijn tip: stop met zeuren, ga zelf werken en koop hem dan lekker zelf..
ik heb nadat ik mijn studie afgerond had en fulltime werkte pas een paard gekocht

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:13

je kan inderdaad het beste eerst een verzorgpony zoeken, want een eigen paard is echt niet niks! het rijd sowieso al heel anders dan een manege paard, als je al zolang op een manege rijd denk je dat je goed kunt rijden, maar eigenlijk kan je nog bijna niks!! dat merk je pas als je een eigen paard rijd. dus misschien kan je een verzorgpaard zoeken en daar op gaan lessen? dan weet je hoe zwaar het is om een eigen paard te verzorgen enzo... ;)

heel veel succes :)

ankestef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 20:14

Maar hoeveel betalen jullie in een maand voor een paard/pony ongeveer?

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:17

Eerst een verzorgpony zoeken, al is het om te beginnen maar een Shet! Verder zeker gewoon niet zagen! Span anders gewoon eventjes samen met iemand van de manege ofzo, die dan zegt wat voor een geweldige ruiter/amazone/verzorger/... je bent tegen je ouders?
En spaar zelf ook al heel wat en stippel alles perfect uit: " Waar komt ie? Welk ras of type? Hoeveel gaat het kosten? Merrie of hengst? Leeftijd? Wat zijn de maandelijke kosten? Heb ik tijd genoeg? Waarom wil ik een pony?..."

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:23

Mijn zus en ik waren zo'n beetje al sinds onze geboorte :+ aan het sparen voor een pony. Eerst mochten we eigenlijk ook niet op paardrijles maar toen mocht het toch. Mijn moeder heeft een hekel aan paarden dus die wilde eigenlijk dat we ermee stopten. Dus toen mochten we kiezen een pony of nog 2 jaar rijles en er dan af en als we een pony namen mochten we niet meer op paardrijles. Nou geen moeilijke keuze toch. :') Haha mijn moeder hoopte dat we op paardrijles bleven. :))

ankestef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 20:28

Singeltje schreef:
Eerst een verzorgpony zoeken, al is het om te beginnen maar een Shet! Verder zeker gewoon niet zagen! Span anders gewoon eventjes samen met iemand van de manege ofzo, die dan zegt wat voor een geweldige ruiter/amazone/verzorger/... je bent tegen je ouders?
En spaar zelf ook al heel wat en stippel alles perfect uit: " Waar komt ie? Welk ras of type? Hoeveel gaat het kosten? Merrie of hengst? Leeftijd? Wat zijn de maandelijke kosten? Heb ik tijd genoeg? Waarom wil ik een pony?..."

Ik heb eigenlijk al een kleine verzorgpony bij mij in de straat.
dat uitstippelen heb ik al gedaan! haha
alleen met de mandelijkste kosten nog niet :P

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:56

Heel hard gewerkt, gespaard en mijn ouders bewezen dat het geen bevlieging was.
Zelf paard gekocht en draai zelf op voor alle kosten..

mik2987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 23:17

ik heb nooit een pony gekregen terwijl ik er wel 17 jaar om gevraagd heb |(
ik heb er zelf hard voor gewerkt en toen ik 20 was (2 jaar geleden) heb ik eindelijk mijn eigen pony gekocht!
ze is echt mijn toppertje en gaat nooooit meer weg :o

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 23:33

Singeltje schreef:
alleen met de mandelijkste kosten nog niet :P

Dat is juist voor ouders meestal het belangrijkste argument om Nee te zeggen. Als je je ouders wilt overhalen, dan is dit het eerste wat je duidelijk moet zien te krijgen.

Casanova2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 23:34

Ik heb persoonlijk nooit hoeven zeuren bij mijn ouders aangezien mijn moeder een hele grote paardenfan is :D. Maar om jou nou even verder te helpen, mijn oom en tante hadden een hele leuke methode voor mijn neefje voor het nemen van een hond, dit hield in dat hij 1 maand lang moest laten zien dat hij een hond kan verzorgen bijvoorbeeld met alleen een halsband elke dag 3x door het park lopen en als die het vol hield mocht hij een hond :P. misschien kan je zoiets met je ouders regelen, ik hoop voor je dat je er een krijgt :D iedereen die een pony/paard wilt, zou er een moeten krijgen.

even voor de nieuwsgierige mensen onder ons :P me neefje was het na 2 weken zat :P

Casanova2009
Laatst bijgewerkt door Casanova2009 op 15-01-09 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 23:38

cp112 schreef:

Precies, zo heb ik het ook gedaan en heb er nu zelfs 2 ;)
Succes he!;)

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 23:41

Bedenk bij jezelf ook even of je ouders dit wel kunnen betalen!!
Want je kan als kind zijnde wel alles willen, maar aankomende jaren word toch alles weer duurder, en een paard is duur!!
En dan kan iedereen hier wel roepen laat zien dat je het kan, maar mijn ouders hebben dat gewoon nooit kunnen betalen...
Heb ook een broer en zus, die haddne dan ook iets duurs gewild, want eerlijk is eerlijk je kan neit een kind van alles geven en de rest niet.

Ik heb sinds vorig jaar een paard (was 22) helemaal zelf gekocht/betaald en onderhoud betaal ik ook zelf.