te delen. Zo als de titel al zegt ben ik erg aan het twijfelen tussen een eigen paard
aanschaffen of een verzorgpaard nemen.. Het zit eigenlijk zo: ik rijd nu al 8 jaar op een
manege, heb mijn A- en B-brevet behaald en wil eigenlijk wel verder in de paardensport..
Op onze manege heb ik leren rijden, ja, maar dat is dan ook alles.. Verder uitbouwen en
werken naar ontspanning wordt niet veel aandacht aan besteed. Jullie zullen zeggen dat ik
dan toch gewoon een verzorgpaard moet nemen, maar dat is nu juist het probleem. Op onze
manege kan je geen paarden huren. Ik zoek nu al 2 jaar naar een verzorgpaard.. Ik ben er al
vele goede tegengekomen, maar de meesten waren allemaal te ver.. 1 uur met de bus rijden
is mij er ook weer over.. (Woon in Berchem, vlak bij Antwerpen) Vorige maand had ik er een
goede gevonden die niet ver was, maar door omstandigheden is zij verandert van stal en was
het ook weer te ver voor mij.. Nu ben ik onlangs op Kapaza iemand tegengekomen die een
weide verhuurt niet ver van waar mijn oude manege is, voor een gunstige prijs.. Sindsdien
ben ik erg aan het twijfelen om een eigen paardje aan te schaffen.. Ik weet dat het veel
meer verantwoordelijkheid is en veel meer zorg en geld vraagt dan een vz, maar ik wil echt
verder! De lessen op de manege boeien mij echt niet meer, hoewel ik nog wel steeds plezier
heb in het rijden en de omgang met paarden. Het paardje alleen kopen en onderhouden zal mij
niet lukken, dus zou ik hem delen met iemand of iemand zoeken die halfpension wil doen..
Sorry voor het lange verhaal en ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven!

x
Ben nog maar 14

. Een half jaar later pas weer een verzorgpaard gevonden.
. Wacht gewoon. Maak je studie af, verdien geld met je werk, en op een dag heb je vast genoeg geld om een paard te kopen en te onderhouden.