Sinds een paar maandjes verzorg ik een leuke ruin. Ik rijd hem 4 keer in de week, dressuurmatig of buitenritjes. (Maar dan kan ik helaas niet alleen weg, bijna niemand eigenlijk met hem.)
Het is zo, dat hij qua bouw echt een springpaard is. Hij is best bereid om dressuur te doen, daar niet van, maar hij loopt er niet echt warm voor.
Ik wil van de zomer best met hem gaan springen, en eens voor de lol een paar keer een leuk parcoursje gaan doen, maar eerst wil ik een betere band opbouwen. Ik kan hem nu in alle gangen wel netjes rondsturen, maar ik wil iets nieuws!
Het mag echt wel maf zijn, ik sta voor alles open. Er zijn alleen een paar maars...
-Het is een vrij dominant paard. Grondwerk ben ik mee bezig, maar het is dus nog niet hondert procent.
-Hij is sterk, en slim. Kan gemeen bokken, en vooral met dit weer kan hij best opeens een dolle bui krijgen. Hij is 15, en weet dondersgoed hoe dingen werken. Zonder zadel of hoofdstel rijden vind ik dus voorlopig niet verantwoordelijk.

-Op het moment kan weidegang door bevroren grond niet, maar hij komt wel met 2 anderen los in de bak.
-Ik doe vrijheidsdressuur, dat vind hij prachtig. Gewoon over het erf wandelen, en dan dingen als targetten. Hij kan dus al kusjes geven, op stal vind hij dat saai, maar als ik met hem rondloopt vind hij het machtig mooi om aan andere mensen en paarden zijn kunstje voor te doen. Ik wil hem nu leren om zweepjes op te rapen. Al iets ingewikkelder dus. Maar ik houd het altijd kort, tussen de 5 en de 10 minuten per dag dus.
Ik zat zelf te denken aan horse-ball? Er lopen nog wel wat meiden rond op stal die dit mischien samen willen doen. Zondag ben ik naar appasionata geweest, en daar kwam ik op het idee om te kijken of ik een knoop in m'n teugels kon doen, en dan alles op de zit. Nou dat vond hij echt ooeeeersaaai!
Hoop dat ik hiermee genoeg info geef, hoop dat iemand iets leuks weet!

Erg veelzijdig, zitten sprongetjes in, oefeningen aan de hand of erop.
Van de week ook weer, met dit weer is hij zo fris dat hij bokt voor iedere scheet die hem dwars zit.
)