ik weet niet goed waar ik deze topic kan plaatsen. Ik hoop ook dat deze niet verwijderd word want het is eigenlijk een belangrijke vraag voor mij.
Al die jaren al dacht ik dat ik van mijn ouders moest wachten om een paard te kopen. Ze zeiden mij altijd "Koop een paard wanneer je alleen woont en werkt!" dus ik dacht,tja,dat is misschien nog langer dan 5 jaar en ik wil al jaren dolgraag een eigen paard.
Tot gisteren dan..
Dan zei m'n vader mij plots dat ik wel een paard zou mogen hebben als ik zelf alles kon regelen en alles zelf kon betalen.
Daarom moest ik informeren van hem hoeveel een paard jaarlijks ongeveer kost, dus de voeding, de verzorging, de dierenarts enzovoort..
Zo kan ik uitrekenen of ik misschien eentje kan kopen of misschien een halve stal kan doen want het probleem is dat ik niet werk, enkel vakantiewerk

Alvast bedankt voor diegenen die mij willen helpen!
Een manegepaard is vaak totaal niet te vergelijken met een eigen paard. Je hebt bij een manegepaard geen of veel minder verantwoordelijkheid en vaak zijn het gewoon brave paarden. Ik zou als ik jou was eens rond gaan kijken voor een paardje dat je een paar keer per week kunt verzorgen en rijden (of een paard op de manege leasen als dat mogelijk is). Daar leer je vaak een hele hoop van, ik heb ontzettend veel geleerd van mijn bijrijdpaarden.