Aangezien ik best wel een beginnertje was, maar verder op geen manege in de buurt meer ervaring op kon doen als op de flut- manege waar ik toen reed, kreeg ik hem voor mijn verjaardag van mn ouders! Ik was zo blij! Alleen.. Hij was altijd wel een beetje bokkig, tot nu zijn pubertijd is aangebroken is het voor mij niet meer te doen. Hij wil bijna niks meer, 9 van de 10 keer springt ie met een bok van de volte af, het bos is alleen maar crossen, bokken crossen voor hem als je eenmaal bezig bent. Met andere paarden erbij is het gewoon een vliegende rat! ik kan er voor mijn gevoel helemaal Niks meer mee, zovaak heb ik hem eens goed aangepakt en hem terecht gewezen, mn instructeur, vriendinnen, me vader, vele hebben mij geholpen met hem, maar alles wat ik hem leer is die binnen een dag weer kwijt lijkt het net. Volgens mij klikt het gewoon niet meer tussen ons.. Ben eens in het bos zo hard van hem gevallen omdat hij zomaar om niks flipte, dat ik gewoon bijna bang ben geworden. Het heeft gewoon zo mijn vertrouwen beschadigt! En mijn vader zegt me ook al Als je hem weg wilt doen dan doen we dat en kopen we een andere beginners pony die wat ouder is, aangezien ik nu wel blijf zitten, maar ik niet vooruit kom, en ik binnenkort weer wedstrijd heb zit ik toch zo te twijfelen! Ik kan niet zonder hem, ik ben gewoon zo gehecht aan geraakt, vind dit onwijs moeilijk.. Wat vinden jullie? Verkopen, of doorzetten?
Sorry voor dit alles, maar ik moet het gewoon even kwijt, het doet me ook zoveel
Die weten hoeveel moeite ik ervoor doe, dat vertellen ze me ook ! Maar er heeft al een keer een heel ervaren meisje die wel is op hele lastig opgevoede paarden heeft gereden enzo, maar het lijkt net alsof die alleen maar op zn oude gewoonte terug kan vallen, heel vaak in een pest bui tijdens het rijden, ik heb hem toen 1x een weekje stil gezet & gekeken hoe het dan ging, en de situatie werd er toen alleen maar erger op! Ik zou dolgraag willen weten wat ik misschien wel fout doe, of wat er fout gaat. De man van wie ik hem kocht vertelde dat het een perfecte goed gereden pony was die nooit een bokje zou laten! Nou die meiden trekten nooit hun mond open! En toen ik hem had gekregen was het; hij kan best wel link zijn! En dan denk ik; vind je het gek als een paardje al op 1 / 1,5 jarige leeftijd ingereden werd! Misschien dat daar ook nog de fout kan zitten..
.
.
. En ik weet niet waar je woont, maar er is vast wel iemand in jouw buurt die grondwerk lessen geeft. Kan je gewoon even zoeken hier op bokt via het NH forum.