Amber@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ellen__

Amber@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 18:07

nadat we dik 2 maanden niet hebben kunnen rijden,(door een operatie die ik kreeg en doordat Amber en ik onderling wat probleempjes kregen,hebben we een tijdje grondwerk gedaan) hebben we sinds deze week het rijden weer opgepakt!
vorige week zondag weer ons eerste buitenritje en afgelopen donderdag weer voor het eerst sinds 2 maanden in de bak gereden,mijn broer heeft pas een nieuwe camera en is foto's komen maken Lachen

het zadel heb ik nog niet zo heel lang en moet er nog een beetje aan wennen aangezien dit zadel niet tot weinig kniewrong heeft..
Amber kan nog niet veel qua dressuur,voordat ik haar kwam verzorgen is er 5 jaar niks mee gedaan behalve af en toe eens een keer voor de koets..
ik vind dat het al wel vooruit is gegaan aangezien ze eerst alleen maar met haar hoofd in de lucht liep en ze nu al stukken netjes naar beneden loopt,maar het kan nog altijd beter Lachen

dit is het topic wat ik plaatste toen ik voor de 3e keer op haar reed:
[RT-HAW] amber@work 3e keer rijden

ik zag op de foto's dat mijn zadel veels te ver naar voren ligt Bloos
mijn eigen commentaar:
-tenen iets naar binnen
-hakken soms wat meer uitdrukken
-handen op de plaats en niet te hoog(soms lijk ik ze wat vast te zetten)
-naar voren kijken
-op de foto's viel mij ook op dat ik veels te veel achterin het zadel zit Bloos

hou het commentaar vriendelijk en opbouwend aub Lachen
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.jammer dat zie net niet vierkant staat Clown
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.mooie ruime stap Lachen
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.mooi beenwerk Haha!
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.mooie ruime draf en ze loopt hier lekker ontspannen Lachen
Afbeelding
13.galopfoto, is voor haar nog erg moeilijk,ze kent de hulp niet meer dus duurde even voor ze aansprong
Afbeelding
14.
Afbeelding
15.lekker uitstappen
Afbeelding
even belonen Haha!
http://img.photobucket.com/albums/v206/hchooli/amber%20en%20ik/PICT1728.jpg
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 28-12-08 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto in link gezet

Anoniem

Re: Amber@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:13

wat een ontzettende leuke vrolijke pony! En dat roze borsttuig geweldig!

Eigenlijk geef je je commentaar zelf al aan, op veel foto's valt ze nog wel wat op de voorhand, probeer de achterhand te stimuleren ( ik heb met mijn fjordje hetzelfde probleem Tong uitsteken ). Wat ik dan vooral doe is balkjes lopen en draven, veel schakelen, voltes etc!

Verder heb ik t idee dat t zadel voorjou zelf aan de kleine kant is, probeer een wat groter zadel, is ook fijner voor je pony als t zadel ook jou goed past Lachen
Voor de rest ziet t er leuk uit !

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:14

Je beugels mogen wel 1 of 2 gaatjes langer want je zit er ver naar achter in het zadel en trekt je knieen wat omhoog. Opletten dat je voorin je zadel zit en niet achterop de lepel klapt.
Probeer je handen ook wat stiller te houden.
Verder ziet het er wel netjes uit, ze mag iets meer balans krijgen en wat ronder maar zo te zien werk je daaraan dus zal daar verder niet over zeggen.
Leuk setje hebben jullie aan, ziet er leuk uit.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:14

ziet er goed uit.
Zoals je al zegt je hakken wat meer uitdrukken soms. Ook lijkt het alsof je op sommige foto's met pianohandjes rijdt. Je zit wel mooi recht vind ik.
Ook heeft ze een mooie staart zeg, mooi vol

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:16

ik heb geen rijtechnisch commentaar MAAR

wat een gaaf totaal plaatje is het! Gave pony en zeer gaaf setje zo in het roze!!! Leuk om naar te kijken Lachen

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:16

leuke pony

let er zelf op dat je je handen niet te hoog en te vast zet

en je zadel is echt minimaal een inchmaat te klein
ik weet niet met welke inchmaat je nu rijdt maar je rijdt continue op de klep waardoor je pony zijn rug vastzet
dus even gaan kijken voor een maatje groter

cd_muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:19

heej misschien je beugels een gaatje langer zodat je makkelijker op je beenhouding kan letten. als je beugels langer zijn kun je makkelijker je benen naar achter leggen. zodat je de lijn van schouder elleboog heup hak krijgt. ook moet je er op letten dat je je ellebogen niet af gaat steken maar netjes naast je lichaam houd. veder het commetaar wat je zelf gaf ben ik met je eens dus daar hoeft niks op gezegt te worden. veder heel leuk plaatje. succes er mee

Blue_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:34

commentaar is al gegeven, maar trek wel het dekje in de kamer.
leuke pony, en leuk setje! Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:38

Ik vind het een leuk paardje.

Wel zou ik inderdaad je zadel even kritisch bekijken.
Nu is het zadel duidelijk te klein voor jouw, je zit op de lepel en produceerd hierdoor ontzettend veel druk op de rug van Amber.
Een maatje groter zou geen overbodige luxe zijn.

Probeer er verder op te letten, dat je je benen lang maakt en je hakken uitdrukt.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:39

Erg leuke haf, en een leuk setje zo met dat borsttuig

Idd wat hierboven al gezegt wordt denk ik dat je zadel niet helemaal optimaal is voor jou. Hij is sowieso een inchmaat te klein voor je en ik heb ook het idee dat hij niet helemaal op haar rug ligt aangezien hij wat achterover lijkt te hangen. Misschien is het handig een zadelmaker even een blik op te laten werpen.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:53

Zoals ik al had gezegt een érg gaaf setje! Voor de rest ga ik mee met het commentaar van hierboven. Ik gaf al aan dat ik het zadel niet zo lekker vond liggen. Verder vind ik het er soms al heel goed ontspannen uit zien! Sowieso al veel beter dan je vorige topic. Het is een erg leuk aansprekend dier en gewoon veel blijven oefenen en afwisseling erin houden Lachen Goed voor je blijven kijken en gewoon je ding doen!

Love_apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:07

allereerst super super super gaaf setje Haha! .
Ik vind jullie wel erg vooruit gegaan na je andere topic te hebben gezien!
ze mag er wat ronder door en daar meer ontspannen, maar verder ziet het er goed uit Knipoog .

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:20

Wat een leuk setje Clown waar heb je die borsttuig gekocht ? vind hem wel erg gaaf

en probeer je handen iets meer te dragen en niet in pianostand te houden verder ziet het er leuk uit

succes verder

Love_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:30

Waauuww vet mooi borsttuig Haha!

Maar ik ga verder met de rest mee, van het commentaar

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:55

Hee Ellen, leuk dat je de foto's hier hebt geplaatst! Je kunt dus op zoek naar een nieuw zadel, denk ik...Of probeer toch eens je borsttuig er af te halen, goed aan te singelen en je beugels een gaatje langer te doen. En dan nog eens kijken.

Verder zag ik op die foto waar je de volte opgaat dat Amber naar rechts gaat en dat jij in je heupen inknikt naar links. Waarschijnlijk gooit ze je naar links, de boef Duivel . Probeer mee te zitten naar binnen en je binnenhak uit te drukken. Goed je binnenbeen er aan als je de volte op rijdt. Ik vind je houding mooi, je zit inderdaad mooi rechtop OK dan! en verder ziet Amber er weer supervrolijk uit zoals gewoonlijk!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:29

Flevolander schreef:
Hij is sowieso een inchmaat te klein voor je en ik heb ook het idee dat hij niet helemaal op haar rug ligt aangezien hij wat achterover lijkt te hangen. Misschien is het handig een zadelmaker even een blik op te laten werpen.

Dit viel mij ook op. Het dressuurzadel hoort met de voorlijn net achter de schouder te liggen. Deze steekt er onder overheen, daardoor zit het ook niet optimaal. Ik denk dat je wel een boommaat breder kan hebben. En dan misschien ook een halve inchmaat groter.. Je zegt zelf al dat je achterin zit, maar dat kan ook niet anders met dit zadel.

Verders vind ik je wat gedwongen rechtop zitten, ontspan je bovenbenen zodat je lekker om je paard komt te zitten en als vanzelf rechtop komt.

Verder vind ik roze echt vreselijk! Zo niet stoer bij deze leuke pony!

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:55

Hee Ellen,

Jeetje, wat een verbetering zeg! Lachen
Ze loopt veel beter over haar rug, en is meer ontspannen! Super! Ga zo door! OK dan!
Nu wil ik dr natuurlijk wel een keer in levende lijven zien! *LOL*

Larissa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:02

zo mooie pony hoor ellen!! is het een kruising? wat het lijkt met of ze een hoofdje heeft van een arabiertje.. dat neusje zeg maar..? doe je ook aan wedstrijden?

kiimmiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:02

Wat een leuke haf..
Probeer de achterhand er wat meer onder te krijgen.
Verder inderdaat even naar je zadel kijken.
Dat roze staat echt heel leuk!

miekymouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:22

wat een mooie haf

alleen het zadel is echt zeker 2 maten te klein voor je, dat kan niet lekker zitten voor jezelf niet maar voor je paardje is het ook geen fijn gevoel.
het is een dressuurzadel als ik het goed zie, maar de zweedbladen steken naar voren ipv naar beneden langs je been, soms zit je been gewoon naast het zweetblad aan de achterkant.
ik raad aan om naar een ander zadel te gaan kijken.

wel een gaaf roze setje

succes

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:04

Yeah, Amber! Vork Leuk dat je de foto's ook hier hebt neergezet Ellen, het is echt al een hele vooruitgang als je het vergelijkt met het eerste HAW-topic, en dat in zo korte tijd OK dan! En dan nu mijn rijtechnische commentaar: probeer je bovenarmen meer langs je lichaam te laten hangen en maak ook meer een knikje in je ellebogen, je armen zijn nu nog te recht. Misschien dat je in galop wat meer contact kunt houden, dan kan ze ergens "in" galopperen en is het denk ik ook duidelijker voor Amber, met lange teugels zal ze denk ik alleen maar harder gaan draven?

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:37

Hee Ellen,
wat een verbetering zeg!
je moet idd erg goed op je tenen letten, je hebt net als ik van die leuke kikkervoetjes Clown
en wat een leuke set zeg, ik hou niet van roze, maar dit vind ik toch wel erg leuk Nagelbijten / Gniffelen

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:43

ziet er leuk uit hoor! erg veel verbetering! ga zo door!

Probeer nog wel op je houding te letten,
Ik ben helemaal verliefd op je borsttuig!! Mag ik vragen waar je die hebt gekocht?

Succes!

manon_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:42

Wat een gaaf tuig heb jij. Je pony ziet er goed uit. Misschien is het handig om je zadel een maatje groter te nemen. Dan is het plaatje completer.

DNICIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:44

Mooi paard zeg!, en dat rose borstuig is echt geweldig.