ohhh wat zit ik toch weer eens met de handen in het haar

Het is zo, ik heb 2 fantastische paarden, een haf (WODAN) van 3,5 jaar die ik rijd en een 2,5 jarige anda (JUAN), Juan heb ik al 2 jaar en ik heb hem toen gekocht toen alles beter ging en anders was, als vriendje voor Juan kocht ik Wodan zodat hij niet alleen hoefde te staan in onze wei met mooie stallen die we huurde.
Ach wat was ik gelukkig met mijn veulen, alles ging goed, was manager in een kledingzaak, vast contract, goed gezond, had net samen met Bram een huis gekocht, mooie wei met stallen en toen kwam het, ik werd ZIEK , en ernstig ik had Multiple Scerlose

Weg baan, weg goed inkomen, weg zekerheid, nu hadden we nog maar een goed inkomen en mijn UWV ziektewet uitkering in afwachting van de medische keuring die hopenlijk plaats vind in februari 2009.
In de laatste 2 jaar hebben we veel moeten opgeven, de wei met stallen waren niet meer financieel haalbaar, 2de auto moest weg, onze schaapjes en geitjes moesten weg en noem zo maar een heleboel dingen op alleen zodat we onze paarden konden houden.
Mijn schoonzus heeft een groot huis met weides maar wil niet dat onze paarden daar staan, dus moest ik opzoek naar een goedkopere oplossing en die vond ik.
In Duitsland hier 5 minuten bij mij vandaan, een zelfverzorger stal, niet duur, wel complete zelfverzorging maar dat vind ik fijn.
Maar........we halen nog ieder maand maar net alles, ik kan de laatste tijd niet meer goed slapen, ben moe, maak me druk over geld, rekeningen en het lijkt wel alsof alles fout gaat, en daar komt bij dat ik ook het beste voor mijn zoontje wil!
Nu gaat er steeds in mijn hoofd om verkoop Juan, Wodan is je super paardje, hier heb je een band mee, je hebt toch geen tijd voor 2 paarden in de toekomst, of wel?
Maar om de een of andere reden kan ik niet beslissen.
Bram krijgt over enkele maanden een hogere functie, meer geld, beduidend meer, maar met mijn onzekere toekomst durf ik niet mezelf daarop vast te pinnen.
Wat zal ik doen, een paard houden wat gewoon wel in ons financiele plaatje past of even doorbijten en afwachten op wat de toekomst gaat brengen?
Ik heb tot nu toe nog steeds alle kosten voor de DA kunnen ophoesten, maar ik ben nu wel door mijn buffer heen

Hoe kan ik het over mijn hart krijgen een keuze tussen mijn beestjes te maken?
En wanneer maak ik een goede keus?
Ik ben het gewoon zat dat ik me er steeds druk over moet maken of we alles wel kunnen betalen, dat er geen geld over is voor kleren, dat we niks anders kunnen doen.........kom aub niet met de opmerkingen als ''je hebt geen geld voor 2 paarden dus denk zelf maar even goed na!''
Had ik van tevoren geweten dat het allemaal zo zou lopen dat had ik het anders gedaan!
Ik hoop op een paar goede tips, of een opvrolijkend bericht, dat steuntje in de rug, wie herkent dit?