Buitenrijden in het donker?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

123468086

Buitenrijden in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 22:17

Wie van jullie maakt er nog meer weleens een ritje in het donker?

Nu het zo vroeg donker is ben ik genoodzaakt om vaak in het donker op pad te gaan.
Het paardje staat naast een grote woonwijk en daar maak ik s'avonds graag een ritje door.
De bak is erg slecht aan stal dus buitenrijden is een betere optie.
Ook ga ik 2 x per week met mijn bijrijdpaardje naar les. Waar ik 20 min heen moet rijden en 20 min terug dit ook door het donker Haha!
Heb pas mijn verlichting's spulletjes aangeschaft, dus veilig over straat ga ik wel. Haha!
Ik vind het wel fijn rijden altijd, vooral rond deze tijd zo gezellig en knus in die woonkamers. Knipoog

GirlyMelis

Re: Buitenrijden in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:21

Ik ga ook 's avonds over de weg, soms een buitenrit maar soms ook alleen het stukje naar de bak. Ik heb altijd verlichting op als het donker is. Reflectiejasje, reflectiedeken/dekje, knipperlampjes op de teugels aan allebei de kanten en 1 op de staart. En ben nog niet aangereden Knipoog! Vind het vooral leuk als het sneeuwt Knipoog.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:24

hahaha heel herkenbaar.
Ik vind het heerlijk rond deze tijd door de woonwijken stappen,lekker stiekum naar binnen gluren.
Ik heb laatst zo'n reflecterende uitrijdeken gekocht, inclusief nieuwe reflectie voor de benen en een borsttuig,dan nog zo'n charmant hesje aan en klaar is ons setje Haha! . Helaas kan mijn idiote paard niet tegen die lampjes voor aan je been of arm,word ze helemaal kriegel van.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 22:25

Inderdaad, rijden in de sneeuw vind ik echt geweldig.
Maar s' avonds zo lekker stil op straat en die gezelligheid binnen heeft ook wel wat. Knipoog

Ik had voorheen altijd een reflectiedeken.
Nu heb ik lichtje voor, lichtje achter, reflectiebandjes om ze benen en zelf een hesje aan.
(Was iemand op de ponyclub aan het zeuren dat ik slecht verlicht was, dus moest er ook aan geloven).

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:26

Nee, ik doe het niet want zit midden in de bossen daar en wil daar niet alleen komen (brrrr doodeng)

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 22:28

Ik heb vroeger toen ik 11 was met mijn vriendinnetje op allebei onze shetten door het bos geweest in het donker, de vader van mijn vriendinnetje reed toen mee op de fiets. (naar les).

Ik herrinner me nog dat ik het reuze spannend vond Haha!

neutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:32

ik rij ook wel eens in het donker door de woonwijk
heb ook reflectors om benen van paard en zelf hesje aan en zo een bandje om mijn armen

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 10:44

Ik rijd ook regelmatig in het donker op straat. Ik heb 1 oude pony van 28 en die doe ik geen plezier meer met het rijden in de bak. Ik heb alleen s'avonds tijd dus dan maar in het donker. Ook stap ik mijn andere paarden altijd op het harde uit, dus ook in het donker. Ik heb zo'n gele reflecterende jas die erg goed opvalt. Doe vaak ook nog een lichtje aan mijn laars en dan gaat het prima.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 10:45

Ik rij (reed) ook vaak in het donker buiten. Met voldoende verlichting is dat gewoon goed te doen Lachen

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 10:48

Ik rij bijna altijd savonds, en de bak is dan ook maar saai (of te nat), ik vind het heerlijk buiten maar ons als kerstboom verkleden duurt zo lang. Dat vind ik dan ook het grote nadeel

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:22

Verplaatst: BRT --> PP

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 04:05

Ik draag reflecterend hesje. Paardlief heeft reflecterende bandjes om de benen, een reflecterende frontriem en neusriem en een reflecterend bandje om de staart en verder draag ik verlichting (geen knipperende, worden zowel paard als ik nogal hyper van) aan de beugelriemen, aan mijn armen, op mijn cap en in de staart. Zijn gewoon fietslampjes die je aan je beugelriemen kan schuiven, eventueel met plakband vastzetten.

Op deze manier zijn onze contouren goed zichtbaar, en kunnen mensen ook van een afstand inschatten hoe breed we zijn.

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 07:54

Ik ben nu ook vaak genoodzaakt om in het donker buiten te rijden..
Maar ik vindt het maar niks, krijg altijd een beetje de kriebels, zo alleen in zo'n groot donker bos Bloos Nagelbijten / Gniffelen

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 08:19

ik moet ook altijd door het donker, het is 10 min. lopen tot ik bij de bak ben.
zolang je goede verlichting hebt gaat dat prima.
mijn paard is net zadelmak, en pas 3 jaar. dus dat was in het begin heel moeilijk. maar nu gaat het echt super en zal ze (hoop ik!) super mak worden op straat!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:12

ik vind het doodeng, bij ons is het bos en hei...en ik was laatst te laat vetrokken van stal en kwam dus in een dicht stuk bos toen het al heel erg schemerde...

Brr kriebels kreeg ik ervan!

Mensen bij ons op stal gaan gerust in het pikkedonker een rondje hei doen. Nou mij niet gezien en zeker niet met mijn bijrijdpaard dat in de bak al alles eng vindt als het donker is en niet normaal te rijden is omdat hij continu aan de kletter gaat.

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:26

Bij gebrek aan rijbak, sjok ik ook vaak met mn paardje door de straten s'avonds(goed verlicht uiteraard!). Ik vind dat zo gezellig die kerstsfeer! Paardje is soms wel gefascineerd door de lichtjes overal Haha!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:59

Ik wandel wel vaak stukken, maar binnenkort toch eens proberen of ik rondjes dorp kan rijden. Ik kan alleen savonds, we hebben geen baklicht en bakwerk vind ze zowiezo niets. Probleem is alleen dat er hier nogal eens malloten langs komen die met x km per uur over dat weggetje knallen... Vos is heel braaf, maar koplampen moet ze altijd even aan wennen.

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:59

Kan best hoor. Nu de bak bezet is of te nat moet ik ook buitenrijden.. En soms ga ik van half 4 tot half 6.. En dan is het ook donker. Nu rijd ik buiten het dorp langs boederijen enzo, maar als je een lichtgevend vest aandoet, of een polsbandje ofzo, en je pony is verkeersmak dan vind ik het best kunnen

Yvonn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:57

Het lijkt me doodeng: in het donker door het bos. Door de straten zou kunnen, al is het hier te druk denk ik...

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:01

Vorig jaar heb ik het regelmatig gedaan met een toenmalige vriendin en dan ook inderdaad helemaal versierd met verlichting! Maar ik woon best een beetje afgelegen, dus alleen begin ik er niet aan, vind ik toch niet helemaal vertrouwd Knipoog

bokt_laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:27

Ik rij ook door donker,
met verlichtingg

let wel op de berm!
als er iets gebeurt niet dat je paard vast komt te zitte.
x

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:32

wendyashley schreef:
hahaha heel herkenbaar.
Ik vind het heerlijk rond deze tijd door de woonwijken stappen,lekker stiekum naar binnen gluren.
Ik heb laatst zo'n reflecterende uitrijdeken gekocht, inclusief nieuwe reflectie voor de benen en een borsttuig,dan nog zo'n charmant hesje aan en klaar is ons setje Haha! . Helaas kan mijn idiote paard niet tegen die lampjes voor aan je been of arm,word ze helemaal kriegel van.

Oefenen, gewoon omdoen in donkere stal. Kost wat batterijen, maar wennen ze er wel aan
dat er rare schaduwen zijn die meebewegen enzo...

Die van mij heeft letterlijk een "kop" lamp op d'r neusriem
en een "tail" light achter.
Kosten 1 euro en 22 cent per lampje (incl. batterijen bij de action)
Tevens om de benen van die leuke reflectie gele gevallen met rode lampjes.
Uiteraard gifgele reflectie deken en ik hesje.

En zo gaan we naar les, 's avonds in het donker.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:32

Ik vind in het donker door de bossen juist weer lekker. Het is dan zo lekker stil. En in de zomer hebben we geen last van dazen. Ik redeneer altijd dat de kans om in het bos een engert tegent te komen veel kleiner is dan in de stad. Ja ik weet het heel naief en dat zou ik graag zo houden.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:36

Ik en 2 of 3 andere gaan elke zaterdag avond na 5 uur terug naar stal, lampjes en hesjes aan en op weg, is wel alleen fietspad+voetpad+ruiterpad. Wij zijn beter zichtbaar dan sommige fietsers.
Heeft altijd wel wat zo lekker in het donker over de weilanden uit kijken Haha!

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:48

ik ga ook s'avonds rijden hoor. hoewel ik buiten niet in mijn eentje rijdt dan. ook wel altijd netjes reflectoren vestje zelf aan en de pony bandjes op haar benen die reflecteren. ben áltijd zó bang dat mensen me te laat zien dan