Vandaag onze aller1e rit voor ons met pony op de trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Irenepene

Vandaag onze aller1e rit voor ons met pony op de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 18:11

We hebben onze 1e trailer gekocht voor onze pony. Gisteren hebben we haar er voor het eerst in de trailer gezet en een rondje gereden. Ze liep er in 1x in en deed niets raars aleen scheet ze gelijk van zich af. Vingers aflikken

Wel eng hoor, rustig door de bocht en je hoort haar af en toe goed haar gewicht verdelen. Ik vind het nogal niet wat, een levend wezen vervoeren.

Terug aangekomen op het weiland was ze zielsblij en de andere pony's riepen al naar haar....ze riepen ook de hele tijd toen wij even weg waren vertelde de eigenaar van de pony's. Go jij! Go jij!

Vandaag zijn we naar de mange gereden in Utrecht waar ze haar allereerste ponyclubles zal krijgen, we zijn reuze benieuwd hoe ze dit gaat vinden. Deze keer ging het wat moeilijker maar...ze ging de trailer in..tja...een sneetje brood os zooooo lekker. Ja

Charlottte

Re: Vandaag onze aller1e rit voor ons met pony op de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:12

Heej !

Wat goed zeg !!

Ik heb het laaien met dr altijd helemaal in m'n eentje geoefend, na 5 min stond ze dr meestal wel op Lachen
Ze is ook een paar x mee naar de club geweest toendertijd Tong uitsteken

Fijn dat het zo goed gaat Lachen

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 18:19

Heeeee, daar zijn we weer....hmmmmm....dan zijn wij niet de eerste op ponyles met Kiki...Charlotte...hoe vond ze het daar....ben echt benieuwd!

Wat is ze toch een lief engeltje hé....zo vol van vertrouwen en zo lief écht niet te geloven. Iedere dag staan we nog nog versteld wat ze allemaal toelaat en alles wel best vindt.

Laat effies weten hoe ze het deed op les.....

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:21

Nou ik heb dr 2 of 3x meegenomen, nergens bang voor en liep gewoon overal langs.
Wel wilde ze graag achter de andere pony's aan , en een tegenligger in galop vond ze wel spannend Tong uitsteken
even offtopic :Ik weet niet of je de foto uit mijn profiel al had ?
Laatst bijgewerkt door Charlottte op 16-11-08 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 18:22

Oh nog een vraagje.....welke dekenmaat gebruikte jij voor haar, weet je dat nog uit je hoofdje?

Ik had gisteren eenfeecedeken met hals gekocht maat 175...grrrrrr te groot dus.....

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:22

sjee, 165 heb ik voor max dus ik denk of 155 of 165, maar weet het niet zeker Tong uitsteken

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 18:27

Oke dan....dan ga ik de deken morgen ruilen voor een kleinere maat....stel je voor dat die kleine stoere meid het koud krijgt

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:28

Haha ik heb nog wel leuke teddybeer foto's Tong uitsteken

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 18:31

Van Kiki????? Laat maar zien......ze komt nu inderdaad al goed in haar wintervacht te zitten en ze is in deze vacht een stukkie donkerder dan in de zomer.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:37

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hier nog 1tje in de wei :

Afbeelding

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 18:44

Hartstikke leuke foto's Charlotte, vooral in de sneeuw!
Wat is ze toch een heerlijkeid om te zien, bij ons staat ze al bij het hek op je te wachten als je eraan komt....je voelt je dan echt welkom!

Gelukkig doen jullie ook niet bij iedere poep en scheet een deken om, dit is toch veel fijner voor de paardjes! Ze kunnen immers heel wat hebben OK dan!

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:45

alleen de paarden die echt op concour gaan krijgen bij ons een deken om, de rest lekker laten lopen Haha!

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:46

we kunnen beter een topic ' All about Kikki openen ' aangezien ik de enige ben die reageert Huilen van het lachen

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 18:48

Hahahahahahha, hoe gaat het met jouw paardjes? Doe je veel aan wedstrijden mee, alleen dressuur of ook springen?

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:51

Alleen dressur, met de pony ben ik nu gestopt , met het paard heb ik er nu 1 wedstrijd opzitten.
Heb mn profiel helemaal vernieuwd, kikki staat er nu ook in Haha!

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 18:58

Leuk profiel heb je, moet nog wel een keertje op mijn gemakkie alles doorsnuffelen? Zeker lief dat Kiki op je site staat, huh.....Kiki niet zwanger en 2x gedekt???? Groot nieuws voor mij....heb je nog meer leuke verhaaltjes over haar? Pling

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:15

Ja was erg jammer.. we hadden haar 2x gedekt door de hengt Kantje's Armando
Helaas is het 2x niet gelukt.

Wist niet dat ik dat niet had verteld Tong uitsteken

niet dat ikw eet Tong uitsteken

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 20:52

Nou, ik ga vol verwachting afwacht hoe "onze" eerste les morgen zal gaan, ik houd je op de hoogte!

Wenniej86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:57

femmie1996 schreef:
We hebben onze 1e trailer gekocht voor onze pony. Gisteren hebben we haar er voor het eerst in de trailer gezet en een rondje gereden. Ze liep er in 1x in en deed niets raars aleen scheet ze gelijk van zich af. Vingers aflikken

Wel eng hoor, rustig door de bocht en je hoort haar af en toe goed haar gewicht verdelen. Ik vind het nogal niet wat, een levend wezen vervoeren.

Terug aangekomen op het weiland was ze zielsblij en de andere pony's riepen al naar haar....ze riepen ook de hele tijd toen wij even weg waren vertelde de eigenaar van de pony's. Go jij! Go jij!

Vandaag zijn we naar de mange gereden in Utrecht waar ze haar allereerste ponyclubles zal krijgen, we zijn reuze benieuwd hoe ze dit gaat vinden. Deze keer ging het wat moeilijker maar...ze ging de trailer in..tja...een sneetje brood os zooooo lekker. Ja

Fijn zeg dat het zo goed gaat Lachen nou hopelijk blijft het ook zo makkelijk gaan Knipoog

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 21:42

Nou, van de 1e les is niets terecht gekomen.

Ik ging haar vanmiddag om 4 uur poetsen en zag een bult ter grootte van een vuist tussen haar voor benen zitten. Ik mocht er niet aanzitten, ze had er veel last van. Huilen

Ik weet wel hoe het komt, ze heeft een elastische neoprene singel en mijn man Boos! heeft haar te snel en te vast aangesingeld.
Ik singel haar altijd aan op het 1e gaatje, en na een stukje lopen 2e en na een rondje lopen 3e gaatje.

We wachten tot morgen af, en anders komt de dierenarts maar langs.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:46

Wat balen zeg !!
Is het nu weer goed/ zijn jullie nog naar de les geweest een andere dag?

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 18:41

We zijn gisteren geweest. Femke had 18.45 uur les dus om 18.00 uur Kiki halen. Nou, hier komt ie......alle keren hiervoor liep ze redelijk snel de trailer in....nu hebben we er dik een half uur over gedaan grrrrrrrr. Kiki zat vast in de trailer, wij in de auto....gaat ze me toch een partij zitten flemen en gaapen (we hebben een camera) in de trailer...werkelijk...wat een boef! Clown

19.00 met onze tong op onze knietjes de les in......wauw Kiki keek haar ogen uit naar al die spiegels en andere pony's, het ene grote paard wat er liep vond ze maar raar, als deze voorbij kwam oortjes in de nek en als hij voorbij was hoepla oortjes weer naar voren.

Na een half uur had Kiki het echt wel gezien....ze gooide haar kont naar links als ze naar recht moest en andersom (in draf) en liep zo schuin als ze kon naar de uitgang, iedere keer maar weer. Alle mensen lachen en zeiden....aaaahhh wat heerlijk eigenwijs paardje en wat een lieffie....... Duivel

Al met al kreeg Kiki niet haar zin en moest ze haar volte netjes afmaken en dan pas stopte de les voor haar......pffffff dat lukte....zeiknat en met flinke dampwolken verliet ze met gebogen hoofd de bak. We hebben écht dubbel gelegen, tja....dat was echt werken voor haar.

Terug in de trailer was net zo'n ramp, maar ja.....ik ga kijken of ik hier op bokt wat tips kan vinden.....ze blijft met haar voorbenen op de achterklep staan en gaat dan snel terug achteruit Boos!

Thuis aangekomen kreeg ze een hartlijk welkom van de andere pony's en een warme stal en hooi...en alles was goed!

Wij waren gesloopt!!!!!!!! Dromen Slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:49

TAO --> VVDD.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 00:03

Altijd nieuw voor jou en de pony zo'n mega ervaring natuurlijk!
Wel goed dat je de les netjes hebt afgesloten, hoe meer kilometers je maakt hoe beter het zal gaan, dat zul je zien!

Wat het trailerprobleem betreft, misschien dat je eens iemand een stuk achter de pony kunt zetten (wel ver genoeg, omdat ze misschien kan schoppen, je weet maar nooit) en diegene roept wanneer ze niet wil eens met stemverheffing: HEE, vaak schrikken ze er een beetje van en gaan dan vlug de trailer op. Dit hielp bij mijn pony altijd goed.
Longeerlijn achter haar spannen kan ook helpen, dan kan ze niet weg en moet ze wel vooruit. Het nadeel is wel dat ze in paniek kan raken.
Vooral heel veel met de trailer blijven oefenen, dan zul je zien dat het later heel gemakkelijk gaat!

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 08:20

Bij ons liep ze meestal zo erop, en anders met een longerlijn stond ze er bninen 10 min op Tong uitsteken