[PG] Manege Den Esch te Zuidwolde (dr.)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

[PG] Manege Den Esch te Zuidwolde (dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 17:40

Ik zoek de pony's en paarden die eerst op manege Den Esch in Zuidwolde stonden.
De manege is gestopt lessen en daarna zijn bijna alle paarden en pony's verkocht.
Ik zou graag willen weten waar ze nu zijn en wat voor baasje ze hebben gekregen.
En ik denk dat ook andere manegeruiters wel zouden willen weten wat er met hun oude lievelingspony gebeurt is.

* Igor.
Igor is een voskleurige kwpn-ruin van ongeveer 15 jaar oud. Hij heeft een grote kol, rechtsvoor een wit voetje, en linksachter een wit sokje. Hij is ong. 1m65 hoog. Hij was superbraaf met rijden en kon goed springen. Hij deed niemand ooit kwaad. Soms was hij wat lastig met uit het land halen (hij liep wel eens weg) en met het halster omdoen (dan deed hij zijn hoofd heel hoog en bewoog veel) Igor heeft wat problemen met zijn kiezen (gehad). Verder is hij zolang hij bij ons op de manege was altijd wat te dun geweest, wat er ook geprobeert werd. Waarschijnlijk hoorde dat gewoon zo. Igor is verkocht op de paardenmarkt in manege Den Esch op 6 juni 2008, maar het kan zijn dat hij daarna alweer van eigenaar is gewisseld.

* Ginella
Ginella is een bruine kwpn-merrie die ik ook zo rond de 15 jaar oud schat. Ze heeft een kolletje en linksachter een wit sokje. Ook zij is ong. 1m65 hoog, en superbraaf met rijden. Ook Ginella had wat problemen met haar kiezen, maar dit was minder dan bij Igor. Ginella is een superleuke merrie, alleen laat ze zich heel moeilijk vangen. (bij ons tenminste, kan nu verandert zijn) Ginella is verkocht op de paardenmarkt van 2 mei 2008, maar het kan zijn dat hij daarna alweer van eigenaar is gewisseld.

* Jiolita
Helaas weet ik van Jiolita niet zoveel. Het was een voskleurige merrie met een smalle doorbroken bles, en ook zij was een kwpn paard. Zij heeft geen manegelessen gelopen, maar stond wel in de kudde van de manegepaarden. Over stokmaat, aftekeningen aan de benen en leeftijd lan ik helaas niks zeggen, wel maakte zij een jongere indruk dan Igor en Ginella. Jiolita is verkocht tussen januari en april 2008, een exactere datum volgt...

* Fabian
Fabian is een voskleurige ruin van ong. 1m55 - 1m60 hoog, maar zijn rug was duidelijk doorgzakt waardoor hij kleiner kan ogen. Hij heeft een vrij brede bles en vier witte benen. Zijn ras weet ik niet, wel is hij wat grover gebouwd. Hi was een schat van een paard, maar kon soms wat druk zijn. Ook hij is verkocht in de periode van januari en april 2008, een exactere datum volgt...

* Fellow
Fellow is een (donker)bruine ruin met zwarte manen en staart. Zijn ras weet ik niet. Hij is ong. 1m45 hoog. Ook hij was erg braaf in de omgang en met rijden, alleen met opzadelen kon hij soms nogal vervelend zijn. Hij had geen aftekeningen op de benen, maar wel een doorbroken bles. Ook hij is verkocht in de periode van januari en april 2008, een exactere datum volgt...

* Ilsa
Ilsa is een bruine merrie met zwarte manen en staart. Ze is ong. 12 jaar oud. Haar stokmaat is ong. 1m48. Haar aftekeningen aan de benen weet ik niet, maar wel heeft ze een bles. Ilsa was na mensen toe heel lief, maar ze liep bij ons op de manege niet in de kudde, omdat ze er een spelletje van maakte andere paarden achterna te jagen. Wel kon ze het bijzonder goed vinden met Fabian. Ook zij is verkocht in de periode van januari en april 2008, een exactere datum volgt...

* Pinoccio
Pinoccio is een voskleurige merrie van ong. 1m35 hoog. Aan de linkerkant van jaar schoft heeft ze een aantal witte plekjes en ook heeft ze linksachter een wit voetje. Tussen haar neusgaten heeft ze een heel klein wit vlekje. Pinoccio was een prima pony, superbraaf en geschikt voor iedereen. Wel liet ze soms duidelijk haar eigen willtje merken. Ook zij is verkocht in de periode van januari en april 2008, een exactere datum volgt...

* Silver Star
Silver Star was een witte welshmerrie van ong. 1m20 hoog. Ze heeft een rose neusje met aan de kant van haar rechter neusgat een grijze vlek. Ook heeft ze links ene maanoogje. Silvertje was altijd braaf met rijden. Wel wist ze precies wie ze op haar rug had, als het een goede ruiter was wou ze nog wel eens wat druk worden. Silver Star was niet meer de jongste, maar er zat nog pit zat in. Ook zij is verkocht in de periode van januari en april 2008, een exactere datum volgt...

* Spring Flower
Spring Flower is een schimmeltje van ong. 1m20 hoog. Zij heeft sinds ze bij ons op de manege was altijd samen met Silver Star gestaan, ook in een stal. Spring Flower was eerst zeer lang heel donker, maar het laatste jaar begin ze toch wel duidelijk lichter te worden, haar hoofdje was al bijna wit toen ze weg ging, wel waren haar manen en staart nog erg donker. Ik vermoed dat Spring Flower ook een Welshje was. Spring Flower was een pony die erg van aandacht houdt. Met rijden was Spring Flower nogal ondeugend, zo maakte ze er wel eens een spelletje van om na de hindernis te stoppen, en dan haar hoofd naar beneden te doen zodat je er zo afgleed, maar voor de gevorderde ruiter was het een hele leuke pony. Ook zij is verkocht in de periode van januari en april 2008, een exactere datum volgt...

* Daisy
Daisy is al een oude pony, ze is op zijn minst 22 jaar. Het is een vosje die in de zomer wat lichtere manen en staart had dan haar vacht. Ze heeft een bles en linksachter een wit sokje. Daisy liep bijj ons geen lessen meer, ze was al best wel oud en was flink kreupel (of hoefbevangen ??)(linksvoor, nog wel een beetje zichtbaar) geweest waardoor ze ook niet meer heel veel aankon. Daisy was ook een beetje te dun in de maanden voordat ze bij ons weg ging. Wanneer Daisy verkocht is weet ik niet, tussen januari 2007 en januari 2008.

Dus weet je iets over een van deze pony's? Laat het dan weten! Ik weet zeker dat meerdere personen je heel dankbaar zullen zijn!

Groetjes Lotte

PS Ook info over deze pony's die hier niet vermeld staat, maar jij toevallig weet, is welkom!

Foto's komen nog!!

Monchou

Re: [PG] Manege Den Esch te Zuidwolde (dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:31

Hoihoi. Ik ken het grootste deel van deze pony's nog van Manege de Wolden. Toen het manege den Esch werd ben ik weggegaan.

Maar ik weet wel dat Donja (de moeder van Ilse Knipoog ) is verkocht aan een meisje hier op bokt. De rest.. geen idee.

Ik vrees voor Daisy eigenlijk, omdat ze al zo oud was. Voordat het manege den Esch werd, was ze getrapt in het land door een Belg, dit was aan haar rechtervoorbeen. Dit hebben we uitgebreid behandeld en begon eindelijk weer een beetje te genezen, tot de manege dus failliet ging.. Misschien dat ze daardoor kreupel was, omdat dit daarna nooit meer goed behandeld is.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:32

Je zou het eens bij leden van de Bongerd kunnen proberen, ik meende dat die toen wel een aantal paarden hebben overgenomen..

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 09:26

Ilsa en Pinokkio zijn naar Marina Kuipers in Bornerbroek gegaan!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 22:05

@ Martine
Daisy was al eerder verkocht, volgens mij aan iemand die een graaspony zocht, maar ik weet niet wie..
Donja is van stunning hier op bokt, die staat er ook niet bij hier Knipoog

@Bubsj
Okee, dankjewel! Ik zal eens kijken...

@ Dagmar
Weet ik, maar ik kon het er niet bij zetten, had het topic al eens gewijzigd en toen ik het in een post plaatste werd het gezien als uppen Boos!
Maar weet je nog meer pony's?

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:47

Nee de rest weet ik niet! Paardenmarkt maar ja ik weet neit aan wie verkocht!

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:10

Martine_R schreef:
Hoihoi. Ik ken het grootste deel van deze pony's nog van Manege de Wolden. Toen het manege den Esch werd ben ik weggegaan.

Maar ik weet wel dat Donja (de moeder van Ilse Knipoog ) is verkocht aan een meisje hier op bokt. De rest.. geen idee.

Ik vrees voor Daisy eigenlijk, omdat ze al zo oud was. Voordat het manege den Esch werd, was ze getrapt in het land door een Belg, dit was aan haar rechtervoorbeen. Dit hebben we uitgebreid behandeld en begon eindelijk weer een beetje te genezen, tot de manege dus failliet ging.. Misschien dat ze daardoor kreupel was, omdat dit daarna nooit meer goed behandeld is.

Daisy is al een tijdje geleden overleden, ik weet ook niet precies hoe dat is gegaan, volgens mij wel door die infectie. tussen die 3 keer failliet gaan door van de manege heb ik er ook een tijdje niet gereden, vind het heel jammer dat het allemaal zo is geeindigt.. maarja, wat doe je eraan. Hoop dat er nog een deel wordt teruggevonden, vooral Igor!

Groetjes Laura

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 21:00

Ik zie in je profiel dat je vaak in de les op Taj Mahal rijdt, van Patricia?

Die heb ik twee jaar verzorgd, samen met Misty (dochter van Tinker Zwart) en nog een pony die daar toen stond. Later heb ik Misty nog ingereden, Taj Mahal was daar toen nog te jong voor Ja Leuk paard Ja

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:44

Heb je ook foto's van de vospony's en de schimmels?
Wij hebben sinds kort 3 nieuwe manege pony's, via de handelaar.
2 vosjes, en 1 kleine schimmelmerrie Knipoog

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:54

Hmmnee.. ik heb geen foto's. Zou jij een keer foto's willen maken van de pony's? Waar is de manege?

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:45

Ik kan misschien wel voor je aan foto's komen.
De pony's heten overigens wel anders dan in jou beschrijving.
De manege is in Krimpen aan den IJssel

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 17:35

Ik heb stapels foto's. Maar het makkelijkste is ff te kijken bij mijn hyves... lennylover.hyves.nl

@ Martine_R: Wat grappig dat jij Misty hebt ingereden, ik heb toen ik begon met rijden veel plezier aan haar gehad Haha!

@ Laura: Ik heb gehoord dat Daisy verkocht was, en Cindy overleden. Maar ik weet het allemaal ook niet. Van Pinoccio is ook de roddel rondgegaan dat ie dood was, maar die is nog steeds springlevend Haha! Het meest benieuwd ben ik waar Fellow is eigenlijk, die was eerder weg dan veel andere die na mijn idee op het eerste gezicht veel aantrekkelijker/vriendelijker zijn (niet dat Fellow niet lief is, maar je moest er best wel een band mee opbouwen) En omdat drie mensen gek zijn(waren) van Igor ben ik daar ook benieuwd naar. Maar om van de rest te horen hoe het nu met ze is, is natuurlijk ook wel leuk Knipoog
Laatst bijgewerkt door Tanja op 13-12-08 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag alles in 1 bericht of gebruik de editknop.

Marlyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 17:59

pinokkio en ilsa staan op de manege waar ik sta!
ik kan evt. nog wel aan foto's komen

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:12

Martine_R schreef:
Ik zie in je profiel dat je vaak in de les op Taj Mahal rijdt, van Patricia?

Die heb ik twee jaar verzorgd, samen met Misty (dochter van Tinker Zwart) en nog een pony die daar toen stond. Later heb ik Misty nog ingereden, Taj Mahal was daar toen nog te jong voor Ja Leuk paard Ja

hihi ja klopt, Patricia gaat weg helaas, voor zover ik weet neemt ze Taj niet mee en blijft ze (gelukkig!) gewoon op de manege Knipoog toevallig heb ik vanavond m'n laatste les van Patricia, echt zooo jammer..
Maar ze is idd een heel leuk paardje om op te rijden, maar je moet echt laten zien dat je de baas bent, dat wel Tong uitsteken maar wat grappig dat je haar verzorgt hebt wanneer was dat? xD

Groetjes Laura Knipoog

ja, er ging zo veel rond, weet er ook niet veel meer van, heb Cindy en Daisy ook nooit meer gezien bij Maria en Alien eigenlijk Tong uitsteken maar wie waren er nog meer zooooo verschrikkelijk in love met Igor dan? xD zijn het bokkers? dan zou ik graag vriendjes worden Pling ik heb ook al een topic speciaal voor Igor geopend en ga een zoekadvertentie op marktplaats over hem plaatsen en ga net zo lang door tot ik hem vind, en dan misschien kopen, als de eigenaar dat wil Tong uitsteken ik wil hem zo graag weer zien.. als je iets hoort van em, laat me maar weten Knipoog

Groetjes Laura!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 07-01-09 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag alles in 1 bericht of gebruik de editknop.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 20:09

Marlyy schreef:
pinokkio en ilsa staan op de manege waar ik sta!
ik kan evt. nog wel aan foto's komen

Jaa, dat wist ik al, heb ook al foto's van Ilsa gezien Haha!
Gaat het goed met ze?

@ Laura;
Mijn zusje en nog iemand, maar die reed eigenlijk vaker op Gudrun dan op hem, omdat anders Gudrun stil stond. Van haar hoor ik niks meer, maar mijn zusje is ook super Igor fan!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:49

Was Fabian toevallig al een oudere pony?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 21:50

Geen idee hoe oud, kan wel, hij liep al aardig lang mee Knipoog

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:11

Moderatoropmerking:
Even voor de duidelijkheid, op OV is het alleen toegestaan te reageren indien je concrete informatie of vragen hebt aangaande de zoektocht. Welk paard fijn en leuk is/was om te rijden, wie welk paard heeft verzorgd en wanneer doet niet terzake en is offtopic. Dit soort berichten zijn niet toegestaan op OV, dit kan via de PB besproken worden of je kan een topic openen op manegepraat. Verdere offtopic berichten zullen direct zonder bericht worden verwijderd.

Marlyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:00

het gaat super met pinokkio en ilsa Lachen
ze zijn wel een beetje ondeugend geworden Clown
pinokkio word waarschijnlijk weer verkocht
Laatst bijgewerkt door Marlyy op 09-01-09 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 20:10

Pino was altijd wel ondeugend, en ilsa is tegen andere paarden niet al te aardig, maar tegen mensen was ze altijd superlief!

Weet je ook waar pinoccio waarschijnlijk heen gaat?

Marlyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:24

pinokkio is nog niet verkocht Lachen

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:36

Ik probeer woensdag foto's voor je te maken van de 2 nieuwe vosjes bij ons en een schimmeltje.

De schimmelmerrie is een A/B maatje en is nogal chagrijnig op stal vooral als je de staartriem om doet, dat was bijna niet te doen.
verder heeft ze de eerste de beste ruiter die opstapte er gelijk afgegooid Tong uitsteken .
Komen deze verhalen je bekend voor?

1 van de vosjes kan erg goed springen...

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:09

hmm, dat klinkt als silver star, dat schimmeltje, weet niet of die verkocht is?

en dat vosje dat erg goed kan springen, voldoet die aan de signalementen van Igor, of is het een pony?

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:52

Het vosje is een pony, we hebben overigens 2 nieuwe vosjes.
1 D-maatje en 1 kleinere...
Bij ons heten ze Ursula en Zowie..

Dat schimmeltje is in elk geval heel erg fel, echt een merrie.
En ze mogen dus amper bij haar kont komen.
Meer weet ik helaas niet..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 10:24

Schimmeltje zou spring flower kunnen zijn, vosjes komen niet van ons. Die wij zoeken zijn paarden, en daisy, grote D denk ik, maar die kan geen manegelessen meer lopen ivm blessures. Dan is ze zo kreupel. En bovendien herken je die aan haar gedrag uit duizenden Knipoog