Hoi allemaal,
Ik moet ff mijn verhaal kwijt.
Vanmiddag relaxed buitenritje (dachten we...)
Nou mooi dus niet he.
eerst ging het lekker en daarna ging het mis. Er kwam een trekker die ons passeerde en dat was best spannend.
Op zich niets aan, maar sommigen kennen mijn achtergrond met trekkers. (vorige paard is overleden tijdens een buitenrit.)
DUs ik ben altijd vrij gespannen....maar doordat mijn paard zo lief is, kom ik langzaam over mijn angst heen.
Opeens peerde mijn paard er tussen uit naar huis toe. Ik haar op de rem gezet en weer omgedraaid. Op de terugweg naar huis, passeerde ons een vrachtwagen die netjes afremde en met een boog om ons heen reed. Daarna kwam het....
Er kwam een mega trekker aan en die remde niet af (ondanks dat we zwaaiden en een veiligheidsjasje droegen) Hij scheurde zo langs mij af en heeft mijn paard dus geraakt, waarop deze giga schrok en de benen nam. Omstanders hebben mijn paard gevangen.... en mij opgevangen, maar de boer is gewoon doorgereden....
Ik stond te janken en nu nog steeds te trillen. Mijn paard nagekeken, gelukkig 1 klein schaafwondje en natuurlijk nu een trauma voor trekkers. Ik ben zo blij dat we er zo vanaf zijn gekomen.... Maar ik durf nu natuurlijk niet meer naar buiten en ik weet eigenlijk nu ook niet zo goed wat ik met die boer aan moet. Omstanders weten waar hij woont en zeggen dat ik misschien aangifte kan gaan doen.
Maar kan dat wel, had ik dan niet gelijk de politie moeten bellen of moet ik langs die boer af gaan.
Ik weet het allemaal niet meer op dit moment....ben nog steeds aan het bekomen van de schrik. Ik zag alles weer voor me van toen.
Ik moest ff mijn verhaal kwijt, sorrie als het soms ff wat vaag overkomt.
p.s. als het verkeerd staat verplaats het maar....