"Paardeneigenaren zijn echt niet achterlijk, of toch wel?"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

"Paardeneigenaren zijn echt niet achterlijk, of toch wel?"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 13:13

Zeer recent las ik deze column op http://www.pferde-gestuet.de/. Ik vond hem erg grappig en wilde hem jullie niet onthouden. Hier dus de vertaling Lachen :

Net als bij het voetbal, waar er miljoenen experts en één niet wetende -uitgerekend de bondscoach- zijn, geldt op veel plekken in de paardenbranche het principe "opgeleide dierenartsen hebben het minste verstand van Paardengezondheid en -welzijn".
Laten we eens eerlijk zijn: Heeft een van nature begaafde paardendokter nodig om jaren lang te studeren en mogelijk in aansluiting daarvan een dierenartsopleiding te voldoen? Nee!
Dit is eerder iets voor mensen die over totaal geen karma of andere esoterische kundigheden beschikken, die voor de diagnostiek en genezing van gezondheidsproblemen bij paarden nodig zijn.

Om het ontbreken van charismatische en esoterische vaardigheden te verbloemen, verstoppen de ouderwetse en geestelijk onflexibele dierenartsen zich achter merkwaardige begrippen als "wetenschappelijke methodes" of "bewezen therapie" en gebruiken zij voor hun diagnostiek vaak ouderwetse tests (Röntgen, echo etc). Hierbij wordt de als uitermate intelligent en hoogwaardig geldende paardeneigenaar aan het geloof gebracht dat de ideeën van vroeger en de Dogma's van de klassieke geneeskunde, zijn/haar paard zouden helpen. Maar de slimme paardeneigenaar laat zich niet zo makkelijk overtuigen. De paardeneigenaar grijpt liever terug op de hulp van de echte kenners. Voor je eigen paard kan immers weinig te exclusief of goed genoeg zijn..

De slimme paardeneigenaar weet precies dat gefundeerde anatomische en fysiologische kennis, net als een al oude diagnose bij kreupelheden of rugproblemen, nauwelijks helpen.
Een craniosacrale masseur, met een oorkonde van de door de staat erkende paardenacademie uit Timboektoe in zijn zak, kan dit uiteraard veel beter. Deze masseur mag zijn diploma dan met de hakken over de sloot hebben gehaald, maar deze beste man heeft een natuurlijk instinct voor de natuurlijke bewegingsafloop en -problemen bij paarden. Overigens; hand-opleggingen kan hij ook. Verder: Als een behandeling langer dan zes maanden duurt, zoals bij bijvoorbeeld dierenartsen, heb je in de paardenbranche al helemaal echt niks meer te zoeken.

De opvallende verschillen tussen de geboren Paardenfluisteraar en de minder begaafde dierenarts worden duidelijk bij de rekening die opgemaakt wordt. Wie denkt dat hij zijn paard met een rekening van 200 euro ( incl vier röntgenfoto's en old-school therapie volgens de dierenarts) te helpen, valt niet meer te redden. De Craniosacrale masseur daarentegen onderzoekt het zieke paard met zijn blote hand (!). Hij speurt naar negatieve stromen in het betreffende gebied. Natuurlijk is een dergelijke complexe ziekte niet met een eenmalige behandeling te genezen. De massage in drie behandelingen inclusief esoterisch-magnetische applicatie met behulp van een in de wereld uniek en eenmalig apparaat kost 600 euro.. Maarrrrr het helpt! Dat natuurlijk zeker.

Met een hoefsmid met een klassieke opleiding, gaat het niet anders. Drie jaren opleiding en jarenlange ervaring en dergelijke.. Waar is dit voor nodig? De van nature begaafde en van beroep equipedicure kan het allemaal veel beter. Dit omdat laatstgenoemde het paard in zijn geheel bekijkt en niet alleen naar de hoeven. De equipedicure verheldert als eerste dat hoefijzers en andere ouderwetse hoefbescherming, een zware mishandeling van het oerwezen van het paard zijn.
Ook wanneer het paard in navolging van de behandeling wegens slechte hoeven nauwelijks meer een voet voor de andere kan plaatsen. Dit alles zijn alleen maar onbelangrijke uiterlijkheden. In werkelijkheid zie je hier de werkelijke natuur van het paard. Bedankt hiervoor!

Trouwens, heeft u al eens gezien hoe oppervlakkig dierenartsen kunnen zijn? Ze zijn vaak van mening dat problemen bij het paard alleen een fysiologische oorzaak hebben. Geen blik in "het innerlijke" van de patiënt, geen diepgaande paardenbank. Maar competente reïncarnatietherapeuten, soms ook wel readers genoemd, blinken hierin uit. Deze paardengoeroes weten alles over de betekenis van onder andere het voorgaande leven van de patiënten. Hun blik doorzoekt de eeuwigheid. Hier geldt problemen uit vroegere levens te herkennen en deze de patiënt te later herbeleven. Dit zijn baanbrekende wetenswaardigheden en methodes die men op de universiteit niet kan leren! Dat drie zittingen uiteindelijk 700 euro kosten is bijzaak; de waarde van reïncarnatietherapeuten is namelijk onbetaalbaar. Echt!

Dit zijn maar drie van de ontelbare voorbeelden. Meningen, waarbij het hier om oplichters enerzijds en domme paardeneigenaren anderszijds zou kunnen gaan, moeten worden tegengesproken:
De oorkondes van de paardenfluisteraar zijn voor het grootste deel afgegeven door internationaal erkende Academies en Instituten, zoals bijvoorbeeld de wereldberoemde paardenacademie in Timboektoe, wiens voorzitter een gepensioneerd voormalig lid van de Bulgarische ambassade van de Ivoorkust is.

Afgezien daarvan zijn paardeneigenaren niet achterlijk.
Nooit.

Kuggur

Re: "Paardeneigenaren zijn echt niet achterlijk, of toch wel?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:17

Zoals vele topics op Bokt pijnlijk goed illustreren; de spijker op de kop geslagen!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:20

Hij is me iets te sarcastisch geschreven, maar de boodschap kan niemand omheen. ROFL

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 14:20

VN -> PP

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 14:24

Mooi stukje.
En helaas vaak maar al te waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:01

Geniale column...... en zoooo waar Ja
Subliem dit.

Maar ik vóel..... dat dit een lang topic gaat worden.... weet niet waarom, maar ik heb zo'n gevoel.....

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:06

Ja, herken dat gevoel. Het loopt nog niet hard, maar dat komt vast nog wel

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:10

ROFL Geniaal! Slaat inderdaad de spijker op zijn kop.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:48

Yamcha schreef:
Maar ik vóel..... dat dit een lang topic gaat worden.... weet niet waarom, maar ik heb zo'n gevoel.....

Ben jij ook zo iemand met speciale gaven die dingen aanvoelt? Nors opkijken Tong uitsteken .

Haha ik vind hem heerlijk ironisch geschreven, en dan ben ik niet eens een zware anti-zweverig geval (ook niet helemaal pro hoor, ik zit er zowat tussenin). Maar het zijn imo vooral in de verf hoeveel oplichters je ertussen hebt zitten, hoe je je gezond verstand niet moet verliezen en waar je niet achterlijk in moet trappen Lachen .

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:18

Pàts erop.

Ik kan me ook wild ergeren aan die mentaliteit en het lijkt hier op bokt soms wel alsof ik de enige ben die niet gelooft dat onze knollies iets opschieten van al dat readen en cranio-sacraal charkramasseren...

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:10

Hoe?? ROFL
Nee hoor, je bent lang niet de enige ongelovige

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:14

Geweldig, dit stukje Haha! Haha!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:20

helemaal goed deze collum..
Ik heb er echt hard om gelachen..

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:21

hmmmmmmmmm,nog geen reactie van arabesk... Nors opkijken Haha!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:27

mariska32 schreef:
hmmmmmmmmm,nog geen reactie van arabesk... Nors opkijken Haha!

Je bent me NET voor, want ik dacht echt precies hetzelfde!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:57

Ha! Ik vind hem érg mooi! Haha!

Enige dat mij 'stoort' is dat alternatieve genezers niet per definitie duurder zijn dan reguliere zorg, en dat in deze column wel zo wordt neergezet.

Ik ben van mening dat je het best kan zoeken in het alternatieve circuit, maar dan in overleg met je veearts, en dat men weet dat dingen als readen en dergelijken niet als vervanging van reguliere zorg dienen te worden gebruikt, maar hoogstens als aanvulling.

Blindelings het alternatieve circuit in lopen is op geen enkel vlak verstandig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 21:33

Rock schreef:

Heb je gelijk in, maar... Mwah, ik denk dat dat ook geld voor reguliere dierenartsen Knipoog

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 21:43

Anique_Vaandrig schreef:
Rock schreef:

Heb je gelijk in, maar... Mwah, ik denk dat dat ook geld voor reguliere dierenartsen Knipoog

Toch zou ik eerder naar een gediplomeerde Dierenarts luisteren dan iemand die zonder diploma's aan mijn paard gaat frutten en daar nog geld voor vraagt ook... *helaas wel appels/peren hier*

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 21:48

Rock schreef:
Ik ben van mening dat je het best kan zoeken in het alternatieve circuit, maar dan in overleg met je veearts, en dat men weet dat dingen als readen en dergelijken niet als vervanging van reguliere zorg dienen te worden gebruikt, maar hoogstens als aanvulling.

Helemaal mee eens, als aanvulling of toevoeging kúnnen bepaalde therapieen denk ik erg nuttig zijn, maar om nou zomaar een of andere sacromassaalcranomassereder op je paard los te laten ipv een goede VA, nee...
Wat dat betreft vond ik het stukje ook erg vermakelijk! Haha!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 21:50

goh knap hoor, beetje afkraken kan ik ook wel, vind er weinig geniaals aan...

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 22:01

Visconti, het heeft weinig met afkraken te maken, maar des te meer dat sommige mensen wel erg ver doordrijven en het beter menen te weten dan iemand die ergens jarenlang voor gestudeert heeft. Ik laat ook een ostheopaat bij mijn paarden komen, maar als ze met koliek of kreupelheden staan, bel ik toch echt geen fluisteraar of ze hem in wil fluisteren dat hij beter moet worden. Ik heb meer vertrouwen in veeartsen en klassieke bekappers met studie, dan ik heb in alternatieve die aan de slag kunnen zonder ook maar 1 vorm van diploma.

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 23:33

Ik vind het een prachtig stukje,vol waarheid,ironie en sarcasme...
Ik denk ook niet dat alle alternatieve artsen,bekappers en dergelijke zoiezo kwakzalvers zijn.
Maar ikzelf ga toch voor diegene die er jaren voor gestudeerd heeft en een diploma heeft.Ik heb daar gewoon meer vertrouwen in...
Ik vind het colum zeker geen afkrakerij maar eerder de wake up call die sommigen wel kunnen gebruiken Haha!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 01:38

Beetje polariserend neergezet. In werkelijkheid zullen de meeste de alteratieve dingen gebruiken als aanvulling op de reguliere DA. Het is niet of of.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 02:04

proest prachtig Haha!

hoe zweverig ik zelf dan ook graag mag zijn
voor de "doorslaanders " onder ons is het een mooie wake up call
(als iets uberhaubt al zou werken .. denk dat deze zich eerder aangevallen voelen
want stel je voor dat ze er eens naast zouden kunnen zitten ..)