Wel of geen eigen paard kopen....

Moderators: RianneH, Melissa0304, Neonlight, balance, Ymor

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 21:24

Poortland schreef:
Paarden staan met elkaar (als dat goed gaat) hele dag en zomers dag en nacht buiten

Ik snap dat meer altijd "beter" is maar die 3 keer les per week is standaard. Uiteraard gaan we ieder vrij uur die we hebben er heen. En misschien wel een bijrijder.

Mijn dochters zijn nu nog te jong om er alleen heen te gaan, maar als ze wat ouder zijn kunnen we het paardje echt delen dat lijkt me fantastisch.

De kosten realiseer ik me ook heel goed, en dat is ook een groot overdenk-punt!

Realiseer je dat een eigen paard veelal wat pittiger is dan een manegepaard, wat sowieso 2 uur per dag loopt, minimaal, en op hun zeer tolerante karakter geselecteerd wordt.

Wat weet je van de voeding? Kwaliteit van het hooi, hoeveel krijgen ze, wat wil je zelf voeren en hoe verhoudt zich dat met de hoeveelheid beweging? Vaak wordt standaard brok gevoerd, maar wil je een paard dat in verhouding met de manegepaarden erg weinig doet, wel brok voeren?

Dan komt erbij: zadel, hoofdstel, dekjes, en zoals je wss op Bokt ook wel kunt lezen is een passend en goed zadel geen vanzelfsprekendheid. Een zadel wat voor jou passend is, is het misschien voor je kinderen niet. Dekens komen erbij, lesgeld, en misschien wil je na verloop van tijd wel priveles. Wat duurder is.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie