Wel of geen eigen paard kopen....

Moderators: Neonlight, balance, Ymor, RianneH, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 20:17

Als jullie enkel een paard willen om maar 3 uurtjes in de week te kunnen rijden dan zou ik op de manege blijven.

Een paard is zoveel meer dan alleen maar die 3 uurtjes rijden.

Is er niet de mogelijkheid een manege paard voor een tijdje te huren(2 maanden ofzo) zodat je kunt zien wat het inhoud. Niet alleen kwa tijd maar ook het financiele plaatje

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 20:34

Cinnepin schreef:
Cowgirl schreef:
Als jullie enkel een paard willen om maar 3 uurtjes in de week te kunnen rijden dan zou ik op de manege blijven.

Een paard is zoveel meer dan alleen maar die 3 uurtjes rijden.

Is er niet de mogelijkheid een manege paard voor een tijdje te huren(2 maanden ofzo) zodat je kunt zien wat het inhoud. Niet alleen kwa tijd maar ook het financiele plaatje

Zolang het paard genoeg buiten komt hoef je echt niet vaker te rijden hoor. Ik heb ivb met verhuizing, weer etc al een aantal weken niet gereden. Paard ondervindt er geen hinder van hoor.

Ik rijd ook heel weinig. Maar spendeer ook veel tijd in gewoon de dagelijkse dingen zoals mesten, poetsen en de stal netjes houden. Dat bedoel ik eigenlijk met een paard is zoveel meer. Alles op volpension is leuk en handig maar je mist gewoon net dat beetje extra en je wilt toch ook een band opbouwen met zo dier. En als je dan ook nog 3x per week komt is dat gewoon erg weinig ook gezien de verhouding van wat het kost.
Het komt een beetje over als een luxe fiets. Maar ik ben wellicht iemand die gewoon graag bezig is met het paard en alles erom heen. Ik moet er niet aan denken dat echt alles voor mij gedaan word en ik alleen maar hoef te zadelen en te rijden. En ik zou mijn kinderen ook graag ene stuk verzorging willen leren, dat ze eens een stal uitmesten enzo...dat hoort ook bij het hebben van een paard.

Vandaar mijn tip om eerst eens wat te huren om te kijken hoe het is. Of wachten tot de kinderen wat groter zijn en ze zelfstandig naar stal kunnen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie