Dochter is bang, maar wil graag paardrijden - tips?

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Pino96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 10:47

Sizzle schreef:
Gewoon weer lekker op een manege pony verder laten gaan. Jouw paard is duidelijk te hoog gegrepen.

Pino96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 11:01

Ik ben zelf als jong meisje (ik gok, 11 jaar, zoiets?) ook een periode heel erg bang geweest. Al liep er iemand het hele rondje met mij mee terwijl ik op de braafste pony van stal zat, vertrouwde ik het nogsteeds niet. Wat mij hielp was op de brave pony's blijven rijden, vertrouwen op bouwen en daar vanuit weer op mijn oude vertrouwde, iets pittigere lespony, die ik direct weer 100% vertrouwde nadat ik eenmaal door de extreem bange periode was. Het laatste wat ik had moeten doen was op een Fries stappen die schrikkerig reageert wanneer er een onzeker persoon op zit. Dan was ik er waarschijnlijk direct klaar mee geweest. Vertrouwen opbouwen gebeurd niet wanneer iemand je vanaf de grond aanmoedigt, dit gebeurd naar mijn mening vanzelf, en tussen ruiter en paard.. Heeft ze al eens op een manege gereden? En heeft ze daar toevallig een favoriet? Dan zou ik dat aanraden. Misschien dat ze, als het van de zomer wel weer goed gaat, zichzelf wél door kan ontwikkelen op jouw paard en dan zo de winter in zonder al te lange pauzes.
Laatst bijgewerkt door Pino96 op 06-12-18 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie