[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:51

Maar hij is geen connemara. Hij is gewoon een kruising. Jaarling. Vraag er niet de hoofdprijs voor.

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:59

Art_Ificious schreef:
LadyMadonna schreef:
Nop, niet netjes :n maar je hoort het helaas vaker....
Was er al een afspraak wanneer ze m zouden halen of helemaal niet?

Ja die was er. Deze zondag half 3

Het is dan wel een jaarling en zonder papieren. Maar heeft wel zijn kleur mee. Dat geeft vaak toch ook wel extra waarde. Meeste connemara's zijn schimmel namelijk.

Zolang hij niet verkocht is ga ik verder met hem in de hand maken.




Nu wil ik niet vervelend zijn, maar in je andere topic over zijn kleur zei je dat hij schimmel is :?


Art_Ificious schreef:
Nou heb juist foto's gemaakt. Eerlijk ik denk nu ook schimmel. Hoofdje ziet er lichter uit dan de rest. Gek genoeg toont dat beter bij instellingen voor witbalans op AUTO ipv op Bewolkt. :')
Ik upload ze vanavond als ik thuis ben.

Niet dat ik schimmel erg zou vinden zolang die zwarte benen behoud en die lekkere vetloksokjes. Als die net zo mooi wordt als de schimmel van alik ben ik zeer tevreden. :j

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:31

Dat zou ik als ts was maar heel goed uitzoeken, als iemand het bedrag er toch voor over heeft omdat het een valk is maar uiteindelijk schimmel word zullen mensen daar zacht gezegd niet blij mee zijn. Maar iets erbij en mensen hebben een pony waar ze al gelijk wat mee kunnen en zadelmak is met papieren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:36

Nou idd, dat mag dan ook wel even bij de advertentie worden vermeld.

hwn
Berichten: 4699
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:55

Zijn de ouders bekend? Want schimmel krijg je alleen als je minstens 1 schimmel ouder hebt.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 14:36

Kleur is volgens dierenarts duidelijk valk.

Heb inmiddels 2 geïnteresseerden via fb. Hoop toch een goede thuis te vinden.
Anders moet ik zelf even zoeken naar een opfokplekje in België. Maar ken niet veel in België :\

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 15:23

Edit...
Een opfok gevonden en via pb een aanbod gekregen die ook erg interessant is Daar hij bij die bokker dan een goede opvoeding krijgt.
Misschien dat maar doen en dan afwachten als die 3 is hoe hij uitgegroeid is.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 15:31

Spirit is toch verkocht? Of heb jij hem weer teruggenomen? Ik ben bang dat ik het gemist heb

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 15:35

purny schreef:
Spirit is toch verkocht? Of heb jij hem weer teruggenomen? Ik ben bang dat ik het gemist heb

De geïnteresseerde laten niks meer van zich horen. Zouden hem zondag komen haleb maar zelfs op mijn vraag even ter bevestiging hoor ik niks terwijl ze mijn berichten wel gelezen hebben.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 15:37

Ah nu snap ik het

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 15:52

Denk dat als ik dit weekend niks gehoord heb (ook niet op de advertenties) dat Spirit gecastreerd gaat worden en naar desbetreffende bokker gaat.
Altijd fijn hoe bokt soms behulpzaam kan zijn. :j

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 16:17

Hij staat te koop wegens geen klik en te klein blijven.
Waarom zou je dan 2 jaar lang veel geld uitgeven aan een opfok? Hij wordt er niet ineens groter van.
Steek dat geld lekker in Limo.

Oehlala
Berichten: 4306
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 16:22

ja maar voor nu zal ze een oplossing moeten zoeken, want ze heeft hem nu eenmaal. ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 16:25

Als er nog 2 gegadigden zijn zou ik dat eerst afwachten. Nu gaat het wel erg van de hak op de tak en wie weet is hij alsnog snel verkocht.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 16:42

De gegadigden hoor ik ook niks van. Hebben mijn berichtje al gelezen. Maar ik geef ze het weekend de tijd.
Castratie plan ik dan na het weekend (maandag of dinsdag met dierenarts bellen). Castreren is sowieso beter want voor de fok voegt hij niks toe zonder papieren.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 16:42

Over dat de dierenarts zeker weet dat het een valk is... mijn ervaring is dat dierenartsen over het algemeen weinig verstand van kleuren hebben.
Geeft niet, iets met schoenmaker blijf bij je leest...

Ik lees nu connemara, maar t was toch een welshcob? Of ben ik nu helemaal in de bonen?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 16:50

Connemara x welsh cob.
Moeder connemara vader welsh cob

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 16:56

Heb je het bedrag van 1500 al weggehaald? Want ik kan me voorstellen dat mensen denken dat 1500 voor een jaarling teveel geld is. En dat ze daarom afhaken.
Bijvoorbeeld: bedrag bespreekbaar is beter

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 17:07

purny schreef:
Heb je het bedrag van 1500 al weggehaald? Want ik kan me voorstellen dat mensen denken dat 1500 voor een jaarling teveel geld is. En dat ze daarom afhaken.
Bijvoorbeeld: bedrag bespreekbaar is beter

Heb het verlaagd maar staat in de advertentie bij dat het bespreekbaar is. Als iemand me contacteerd zeg ik dat ook onmiddellijk erbij.

Cchiara
Berichten: 38
Geregistreerd: 02-09-18
Woonplaats: Randstad

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 17:30

Misschien heb ik eroverheen gelezen maar waarom geen lessen meer bij lightning, art? Of wil je de reden daar niet van geven? Puur interesse hoor. Ik lees al sinds vorig jaar mee en ben nou benieuwd of ik iets gemist heb of dat nog niemand om de reden gevraagd heeft

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 10:32

Misschien heeft ze gewoon een pauze met lessen genomen een neemt ze binnenkort de draad weer op als ze beschikt over een passend zadel.

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 11:45

Een papierloze pony, waarvan je al weet dat je die niet voor eigen gebruik wilt hebben (geen klik en te klein) 2 jaar aanhouden met alle kosten en risico's van dien is in mijn ogen totale kapitaal vernietiging. Wat wil je daarmee bereiken TS?
Simpel rekensommetje, voor castratie en opfok ben je de komende 2 jaar minimaal 3000 euro kwijt. Dan moet er nog helemaal niets misgaan waardoor er een da bij aan te pas moet komen.

En dan over 2 jaar? 3 jaar onbeleerd levert net zoveel op als dat ie nu oplevert. Wil je hem beleerd verkopen? Dan moet er een zadel op komen. Jij bent te groot en te onervaren om er geld op te rijden, dus als je dat gaat uitbesteden komen er nog veel meer kosten aan. De stalling als je hem gaat opleren is hoger als de opfok.

Dus voor je dat dier dan als zadelmak-niveau B wil gaan verkopen heb je al minstens 5000 aan kosten gehad (minstens, maar waarschijnlijk meer!) en dan reken ik nog niet de aanschaf die je voor spirit hebt gehad en de kosten die al gemaakt zijn door stalling zolang als je hem hebt.

Een papierloze net beleerde D pony gaat dat nooit van zijn lang zal zijn leven opbrengen, al heeft ie een aantrekkelijk kleurtje (wat dus nog maar de vraag is of dat een aantrekkelijk kleurtje blijft).

Dit wordt alleen maar een bodemloze put aan kosten. Geef dat geld toch liever uit aan Limo, om die op geleerd te krijgen tot een fijn rijpaard waar je zelf plezier mee kan hebben.

Leo

Berichten: 50127
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 11:53

Ik wilde me er verder van onthouden een mening te geven, maar ik wil graag het bericht van Oji ondersteunen. Mijn grote D pony (+1.46) kruising met leuk kleurtje (of althans, bont..) heeft als groene 4jarige 1000 euro gekost. En meer zal een groene pony met "beleer-klare" leeftijd en van deze maat zonder papier / kruising niet opleveren helaas.
Zijn ze links of rechtsom niet waard. Nu is de mijne mij alles waard, hij is onbetaalbaar, maar daarom is hij ook niet te koop :D
Als ik hem wel zou verkopen krijg ik er nooit voor wat ik er ingepompt heb, zelfs zonder stalling en onderhoud meegerekend, maar puur kijkend naar training en instructie.

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:16

Inderdaad Leo, dit soort dingen moet je alleen doen als je er zelf enorm veel plezier verwacht te gaan hebben met de pony. Geldt voor veel in de paardensport. Mijn paard kost mij ook alleen maar bakken met geld en omdat zij nooit weg zal gaan zal ze ook nooit een cent opbrengen. Maar het plezier dat ik aan haar beleef is het geld dubbel en dwars waard.

Maar als je al weet dat je geen klik hebt en er bang van bent en het ook nooit een rij-pony voor jou zal worden is dit puur geld weggooien.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:34

En mijn ervaring met paarden in de opfok is dat ze nog weleens een wondje of een dik been hebben. Want ja, jongen beesten zijn soms lomp en de rempedalen werken nog niet altijd even goed :+.
Dus ik denk dat bij de berekening van Oji er nog wel een extra bezoekje aan de dierenarts komt :+.