[VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:56

Enfin, over 6 jaar staat ze nog in de wei vatsig te zijn. Met een weidepaard is niets mis, maar voor haar gezondheid kennelijk wel. Zou je haar niet gewoon te koop zetten en een weidemaatje voor J ervoor terugkopen. Een oude dibbes die niets meer hoeft.

Je gaat er toch niets mee doen.

Wel fijn om te zoen dat je met J aan de slag gaat! Pas alleen op dat je geen mens van hem maakt ;)

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:04

Lijkt me goed om het topic te sluiten, want ik zag het al tijden niet meer gebeuren dat je het trainen/rijden op gaat pakken met K. Er lijkt altijd wel weer een reden voor je te zijn om het uit te stellen. En dat moet je helemaal zelf weten hoor. Al ga je er nooit wat mee doen, dat is helemaal jouw keus. :) Geniet van ze, en van het leven! Het ga je goed!

Anoniem

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:30

Eigen keuze wat en hoe je het allemaal met je paarden doet en daarvoor hoef je aan niemand verantwoording af te leggen behalve aan jezelf en je paarden. :j

CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:57

Anoniem schreef:
Eigen keuze wat en hoe je het allemaal met je paarden doet en daarvoor hoef je aan niemand verantwoording af te leggen behalve aan jezelf en je paarden. :j


Inderdaad, ik vind het jammer, vond je verhalen zo interessant om te lezen maar het ga je goed geniet ervan en al staat ze over 10 jaar nog op de wei dat is helemaal aan jou! Hopelijk kan je genieten zonder de druk van deze blokkers.. Sorry maar het is aan niemand om terpentijn, dingen in de mond te leggen het zijn, zijn paarden en daar heeft niemand wat over te zeggen. :x

Rocamor

Berichten: 10871
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:15

Anoniem schreef:
Eigen keuze wat en hoe je het allemaal met je paarden doet en daarvoor hoef je aan niemand verantwoording af te leggen behalve aan jezelf en je paarden. :j


Helemaal mee eens.

Als jij er plezier en energie uithaalt door dagelijks een wortel te brengen. Heerlijk toch.

Als de gezondheid van jezelf of de paarden en blok aan je been is of wordt, kun je altijd nog beslissen ze van de hand te doen.

Begrijpelijk als je het topic zou sluiten. Maar ik vind het wel jammer. Vond het wel leuk om zo een kijkje in de keuken van jouw paarden te mogen hebben.

Pferdchen
Berichten: 641
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:35

Anoniem schreef:
Eigen keuze wat en hoe je het allemaal met je paarden doet en daarvoor hoef je aan niemand verantwoording af te leggen behalve aan jezelf en je paarden. :j


Hilarisch tegenstrijdig deze reactie! :D :))

Anoniem

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:39

Leg eens uit? :)

Pferdchen
Berichten: 641
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:53

Ik ben het helemaal met je eens. Terpentijn hoeft aan niemand verantwoording af hoeft te leggen, behalve aan zichzelf ... en aan zijn paard. Daar zijn we het op zich helemaal over eens. Maar ik vermoed dat ik de uitvoering van "goed voor het paard" anders interpreteer dan jij. Vandaar dat het op mij hilarisch overkomt.

Anoniem

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:01

Dat noem ik dan ook nergens, aangezien wij de paarden niet kennen zoals Terpentijn dat doet. :) Dus ik ben waarschijnlijk blond of bevangen door de hitte, maar ik begrijp je nog steeds niet helemaal.
Wel fijn dat je het zelf wel hilarisch vindt. :j

Pferdchen
Berichten: 641
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:11

Ik noem evenmin iets, ik vermoed alleen :D

Gero_Justine

Berichten: 201
Geregistreerd: 25-02-10
Woonplaats: Wemeldinge

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:27

Krijgen we dan alsjeblieft wel een topic met gewoon de dagelijkse gang van zaken Je schrijft het altijd zo heerlijk op en heb er de afgelopen jaren altijd naar uit gekeken maar updates of het nou over J. of Kh. ging!

Ik hoop dat je het hele leven weer een beetje op het pad hebt en dat we positieve berichten gaan zien ☺️

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 20:12

Ik gun jou, Terpentijn, en je dieren (Dobervrouw, shetjes, J. en K.) alle goeds en dat gaat goed komen zolang jullie goed voor elkaar zorgen. En dat "goed" is multi-interpreteerbaar.

Ik denk wel dat het iets makkelijker zal zijn/worden nu Terpentijn in iets rustiger vaarwater lijkt te zijn gekomen na een enerverende midlife crisis en een groot persoonlijk verlies. Dat hebben we allemaal in dit topic kunnen en mogen meebeleven en dat vond ik de meerwaarde van dit topic. Ik hoop dan ook dat er weer een soortgelijk topic wordt gestart waarin we weer worden meegenomen in de wondere wereld van deze door mij gewaardeerde schilder/schrijver.

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 20:20

Anoniem schreef:
Eigen keuze wat en hoe je het allemaal met je paarden doet en daarvoor hoef je aan niemand verantwoording af te leggen behalve aan jezelf en je paarden. :j

Natuurlijk hoef je niemand verantwoording af te leggen. Maar als je je verhaal wil delen op een openbaar forum dan krijg je ook reacties. Zo zit dat spelletje nou eenmaal in elkaar en je kiest er zelf voor om er aan mee te doen. :)

oji

Berichten: 4250
Geregistreerd: 29-07-09

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 20:29

Kun je de smid niet bellen en vragen of hij tussendoor even langskomt om te voorkomen dat de scheur doortrekt. Zijn smeden wel gewend hoor. Mijn smid komt ook gewoon de volgende dag meteen als er om wat voor reden dan ook een ijzer afgevlogen is. En mijn smid woont niet in de buurt maar heeft een redelijk grote straal waarin hij smeedt. En anders weten ze vaak wel een smid dichter in de buurt die je uit de brand kan helpen.

Wat betreft Jaopie, ik hoop oprecht dat je weer je lol in het rijden en werken met hem terugvindt. Jaopie is al tijden klaar met het nietsen, dus lekker eropuit met dat dier en genieten. Zou leuk zijn daar af en toe iets over te lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:22

Jessix schreef:
Anoniem schreef:
Eigen keuze wat en hoe je het allemaal met je paarden doet en daarvoor hoef je aan niemand verantwoording af te leggen behalve aan jezelf en je paarden. :j

Natuurlijk hoef je niemand verantwoording af te leggen. Maar als je je verhaal wil delen op een openbaar forum dan krijg je ook reacties. Zo zit dat spelletje nou eenmaal in elkaar en je kiest er zelf voor om er aan mee te doen. :)
Dat is zeker waar. :j
Je kiest er dan zelf voor of je er antwoord op geeft of niet.

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 12:42

Heb ik het hele topic doorgelezen (en soms met tranen in mn ogen) en dan stopt het nu? Nee toch?!
Of is er al een vervolg, ik ben zo benieuwd hoe het met al je dieren gaat, terpentijn! En ook hoe het met jou gaat, met al je gedachten en overwegingen die je zo open en beeldend beschrijft. Please?

Gero_Justine

Berichten: 201
Geregistreerd: 25-02-10
Woonplaats: Wemeldinge

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 18:01

Dat dus ☺️

boyca
Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-12-11

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 18:24

Je altijd gevolgd en vindt het jammer dat het sluit.
Genoot ook van de manier van vertellen en beeld denken.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:22

Ook ik lees altijd erg graag mee. Of het nu over Khava gaat of niet. Dus jammer dat je stopt...
Titel is toch van 0 tot ?

Onder dat vraagteken mag van mij van alles weggeschreven worden..

Dus hoewel ik je snap ( ik zou er persoonlijk erg slecht tegen kunnen als anderen zouden gaan zeggen wat ik wel of niet met mijn paarden moet doen), vind ik het ook echt oprecht erg jammer. Ik las heel graag mee.

Dus ik hoop dat je een ander topic gaat openen... én dat ik dan ga vinden ook :)

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 16:31

Die reacties zijn de reden helemaal niet; dat moet iedereen voor zichzelf weten óf en hoe zij reageren, ik ben geen 58 om me overal nog eens wat van aan te trekken. Dat is een kwestie van schouders ophalen en verder... Er speelt gewoon heel veel - voornamelijk ambtelijk en administratief - gerommel in mijn leven momenteel, er moet achter zoveel aangegaan worden en zoveel uit de knopen getrokken worden, dat ik daardoor de innerlijke rust gewoonweg niet kan vinden. Er MOET zoveel voor en in de maatschappij, dat ik me genoodzaakt voel om daardoor te schiften en te selecteren... keuzes te maken.
Ik ben als het ware de hele tijd bezig om zaken te proberen te consolideren, huis, paarden, Shetten, inkomen, hond, broer en ga zo maar door. Denken wat hou ik aan, wat is gewoonte, wat maakt je écht happy, wat is overbodig/onhaalbaar.
Daar komt - op een gegeven moment - wel een einde aan, maar mijn energie is ook niet oneindig, het kost oook allemaal heel veel tijd (daarheen, die advocaat, daar weer een aanvraag, daar weer een complicatie...).
Mijn eerste opzicht was en is natuurlijk altijd geweest: kun je zo door blijven leven met al die dieren, met en in dit huis, wat kun je kwijt?

Ik kan en wil geen dier kwijt. Het huis is de spil van alles, dus dat ook niet.
Dus moet je een nieuw blik (tokomst) mogelijkheden zien open te trekken.
Dat lukt aardig, maar ik kan niet alles tegelijk.

Het blijft op het moment bij het hoognodige doen/oplossen, losse eindjes - en dat blijken er nogal wat te zijn - op zien te lossen, want dán pas kan een mens weer VOORUIT.

Die hele overload aan toestanden moet eerst eens gereduceerd tot een overzichtelijk hoopje.
Daar geef ik nu de meeste energie en aandacht aan.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:58

Da's toch helder en prima Terpentijn?

Ik sluit me aan bij de vorige poster: ik hoop dat je te zijner tijd genoeg uit de knoop bent, voldoende energie hebt en het blik toekomstplannen hebt geordend, om ons weer deelgenoot te kunnen en willen maken van je wederwaardigheden. En dat ik dat topic dan kan vinden ...

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 18:15

Ik hoop tzt ook het nieuwe topic te vinden. En wens je voor nu veel sterkte en wijsheid toe.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 15:52

Nou ja @Maflinger: Ik zit zélf niet meer zozeer "in de knoop", dat is allemaal wel een beetje bedaard nu, maar je moet zo'n hoop régelen in het leven. Door mijn kunstschilder zijn heb ik eigenlijk altijd maar een beetje náást die maatschappelijke plichten, regels etc. geleefd.
Zonder uitkering, subsidie, extra baan etc.

Maar ook zonder vastigheden en zekerheden te regelen. Ik deed maar wat, eigenlijk. Dat ging mijn hele leven goed, alleen nu achterhalen enkele aspecten van dat "zomaar wat in het rond leven"mij.
Broer en dieren, tsja, dat zijn toch geen levende wezens die voor zichzelf zekerheden kunnen regelen. Dus als ik nu niet zorg dat de boel -voor zover je dat in het leven kunt - voor hen een zeker en veilig leven oplevert, dan ontloop ik mijn verantwoordeijkheden; aan het plotselinge overlijden van de nooit iets geregeld hebbende mentor/huisvriend Adriaan heb ik wel een wake up call gehad... je denkt ondanks diens leeftijd, dat het eeuwig zo voortduurt... Het gaat allemaal lekker makkelijk zolang je betrekkelijk jong bent en nog een eind leven voor je hebt. Maar ... als je het loodje legt, en nooit iets officieels gereged hebt, wie belast je daar dan mee?
Adri heeft nooit iets geregeld en wel een zooitje achtergelaten, waarvoor men nu bij mij aan de deur komt aankloppen. U moet dit, de overledene heeft dat...tot en met: opeggen? Bewijst u dan even dat de overledenen écht is overleden..? Dat soort ambtelijk gezanik.
We dachten er ook nooit over na op wiens naam/van wiens rekening er dingen gingen. Daar krijg je na iemands overlijden dus naderhand met sommige instanties een soort van bittere strijd van. Met nabestaanden, met instanties, zelfs met simpele abonnement-zeurders. Heel vermoeiend.

Tot nu toe heb ik vrijwel alles nog in mijn voordeel en dús in voordelige zin voor broer en dieren weten te draaien/uit te vechten, maar er hangen nog heus wel wat rommeligheden in de lucht.

Ik kan me wel leukere dingen bedenken dan mijn hersens over ieder nieuw futiel gevalletje ambtelijke onwil weer te pijnigen van "hoe kom ik hier nu weer uit", dat kost gewoon een onvermoede smak energie. Bovendien ben ik nogal boos dat ik ineens met een gedoe word geconfronteerd waar ik helemaal niet op zit te wachten. Adri wilde gewoon nooit ergens over praten als het met de dood tee maken had, dus: geen testament, geen bergafenisverzekering, geen niks. Alsof hij eeuwig zou leven. Een staaltje struisvogelpolitiek waar ik nu de wrange vruchten van mag smaken.

Maar we zijn er bijna door, door die Rijstebrijberg van ambtelijke onzin. Kost alleen al mijn denkkracht en energie. En dan moet je nog rustig gaan zitten schilderen op een deadline.

Vergis je niet: de dieren géven mij energie (zeker om voor hun zekerheid en welzijn te knokken).
Vooral mijn jonge straatmeid Doberjuffrouw Stella is een niet aflatende bron van zowel stress als plezier, maar toch voornamelijk hebben we heel erg dat samenzweerderige samendoen.
Daar haal ik veel uit.

Het leven is ook geen ramp, momenteel, maar MEN wat verspil je veel tijd met al die regels, plichten, organisaties, ambtenaren, waarvan de helft niet eens op mijn leven van toepassing is. Kun je dát weer gaan uitleggen... etc. Tijd- en energieverspilling. U moet, u zal, gaat u eens ordentelijk leven.

Nou nee. Liever niet. Zeker niet als het MOET.
Is het uw leven of het mijne?
Nou dan.
Bemoei u met uw eigen leven, meneer/mevrouw de ambtenaar, laat het mijne met rust.
Wat wilt u nu weer van mij? En van mij afpakken? Wát moet ik ook nog betalen? Volgens welke regel?
Je broek zakt er van af.
En laat ik even duidelijk zijn: ik heb nergens schulden, dus dat is het niet.
Ik kan gewoon niet tegen opgelegde autoriteit en plichtplegingen.
Oh, moet ik dat op mijn 58ste na zo'n vrij leven nog even gaan léren?
Prettige wedstrijd.

Maar tsja, een meegaand "maar zo -doen-we-het-allemaal" type ben ik gewoon nooit geweest.

Ik ben blij dat mijn jonge Dober Stella net zo'n vrijgevochten geest heeft.

En dat mijn paarden ook niet zo slaafs zijn.

Ik heb gewoon niets - voor een topic - interessants te melden nu.

Ik duik wel weer ergens op, als ik wél weer wat zinnigs heb.

EN..het regent... hier in No Drenthe...HOERA! Beter voor de hoeven, het gras, de vachten.
De scheur in Khava d'r hoef is stabiel gebleven, maandag komt de hoefsmid..

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 18:33

Dat was een leuk mopperkwartiertje Terpentijn. :D

Fijn om te lezen dat je bijna door de rijstebrijberg van de gevolgen van Adri's overlijden heen bent. Ik gun je van harte dat je daarna inderdaad weer je leven kunt leven zoals jij dat het liefste doet: gewoon goed voor jezelf en je naasten zorgen, onafhankelijk van hoeveel "poten" die naasten ook mogen hebben, en genieten van wat je doet.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-18 13:39

Alle paarden (ook de 2 Shetten) zijn nu weer in topshape. Hoefsmid was aangenaam verrast door de staat van Khava haar hoeven inmiddels, helemaal geen rare tekenen mer van latente of chronische witte lijn problemen of HB.
J. had zoals altijd supergoeie hoeven. Iedereen blaakt weer van gezondheid (dat is ook te zien aan de glansvachten).
De Shetten zijn een pietsel afgevallen (moest ook van mij) en zijn ook weer tiptop.

We proberen allemaal met mekaar (dit mens en diens dieren) onze balans en gezondheid mentaal en fysiek weer een beetje terug te vinden.
Een lange moeizame weg, is het geweest, maar er is weer enige rust en er komt weer overzicht. En dús een toekomstperspectief.
We zijn er nog net niet helemaal heb ik het gevoel, maar ik heb óók sterk het gevoel dat we allemaal weer wat meer reserves hebben. Het is net alsof mijn dieren met mij mee een put in zakten, maar waarschijnlijk had ik gewoon niet genoeg aandacht voor hen allen individueel (kon ik niet opbrengen), waardoor ik gewoon niet tijdig opmerkte wat er gaande was.

Ik schilder weer, creatieve plannen ontwikkelen zich weer aarzelend, er komt weer wat levensvreugde en innerlijke kalmte.

Dat straalt meteen af op je dieren: J en Kh waren superbraaf en doodkalm bij de hoefsmid, Kh was ook niet meer zo hectisch en nerveus op "vreemd terrein", ze at daar zelfs gewoon haar hooi op.

Dametje Dober is ook wat gezeglijker: moet ook wel, want zo'n prutsig dametje is 't niet meer:

De felle juffrouw met 8 maanden (foto's van gisteren):

Afbeelding
Afbeelding