[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 00:34

Ja, ik vind dat Van Dale, het werkwoord Callassen maar moet opnemen in hun woordenboek, hahaha. Loop niet zo te Callassen, klinkt best wel LOL

Ja die schoenen zijn vet betaald. 214 euro voor 2 paar. Het is een Oostenrijks bedrijf. Ze zijn begonnen met crowdfunding in oktober 2016. Als je dan 75 euro schonk, kreeg je (als ze hun doel zouden halen) 1 paar runners. Als ze hun doel niet zouden halen kreeg je je geld terug. Het doel was 1 euroton binnenhalen om dit product te ontwikkelen. Dat haalden ze met gemak binnen een maand. Dus de crowdfunding was toen klaar en toen kon je ze met een starterskorting bestellen. Dat was de periode waarin ik ze bestelde en kostten ze dus al even over de 100 euro voor 1 paar. Daarna gingen ze voor het echie en nu zijn ze nog duurder. Afijn toen zouden ze in juli 2017 geleverd worden. Dus binnen een half jaar ongeveer naar de crowdfunding. Dat redden ze niet en werd het augustus. Oktober. December. En dit jaar in januari zouden ze écht écht écht op 28 maart gaan afsturen. Dat deden ze en toen bleken er clips los te laten, dus kwam alles weer tot stilstand. In mei zeiden ze dat alles weer goed was en gingen ze weer verder met verzenden en alle bestellingen (over de 5000) zouden voor eind juni verzonden zijn. Ik heb nog steeds niets.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 05:56

Jeetje zolang wachten op hoefschoenen .
En na de vele beloftes zou je denken dat ze eindelijk de schoenen goed en wel afgeleverd hebben. Maar niks.
Goede mail heb je opgesteld,ik ben erg benieuwd wat ze gaan antwoorden.

Tja jullie hebben wel veel enge dingen daar in Frankrijk hoor. Ik kan me voorstellen dat de Callassen ervan schrikken want hier in Nederland hebben we geen achterna volgende tonnen hoor :=
Is fijn dat haar weelderige voorlok de scherpe randjes eraf haalt.

pien_2010

Berichten: 43324
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 07:10

Zeker omdat je mee hebt betaald aan de crowdfunding zodat zij konden starten verwacht je toch wel meer service. Slechte zaak.

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 13:15

Ik persoonlijk heb niet meebetaald aan de crowdfunding. Na de crowdfunding was er een periode dat je ze met zeg maar openingskorting kon kopen. Bij die mensen zat ik. Dat was in januari 2017. Maar de meesten op bokt hadden ze al in okt 2016 besteld, dat was dus met de crowdfunding.

Wat mij het meeste stoort aan dit bedrijf is dat ze niet eerlijk zijn. In het speciale topic erover op bokt hebben we div keren ze betrapt op leugentjes. Gewoon omdat ze niet konden nakomen wat ze beloofden. Zo mat iemand dat de hoefjes van haar pony 79mm breed waren. De kleinste maat was toen 90mm. Er werd gezegd dat het geen probleem was dat er 1cm rondom af moest, dat kon gemakkelijk. De dingen zijn een paar weken geleden geleverd en ze zijn enorm! Echt veuls te groot voor die voetjes. Dus dat meisje gaat mailen. Moest ze een foto leveren van de breedte van die hoefjes. Komt ze nu uit op 76mm. En volgens megasus gaat dat dan niet werken dat is veel minder dan ze eerst gezegd had. Dat vind ik flauw. Ik kan me niet voorstellen dat die 3mm uitmaken. Dan zouden ze bij de eerste contacten hebben moeten zeggen, ze kunnen niet meer ingekort worden dan 80mm dus als je pony kleinere voetjes heeft gaat het niet. Maar het ging meer om verkopen denk ik dan om service.
Ik zou het service gevonden hebben als ze nu met haar een oplossing bedacht hadden of op zijn minst de schoenen terug hadden genomen, maar dat doen ze niet. Dat vind ik schandalig. Dat meisje heeft er verder niets mee gedaan, alleen maar er tegenaan gehouden. Nou ja en zo zijn er legio dingen. Helaas heb ik niets van ze bewaard, maar ze praten hoe de wind waait. Dat is jammer. Ik hoop nog steeds op een levering binnen twee wkn en dan kan ik eindelijk gaan kijken hoe die dingen gaan.

Inmiddels heb ik vanmorgen een grondwerksessie gedaan. Dat was al weer veel te lang geleden. En het was (behalve grote paardenhorzels die erg afleidend werkten) erg leuk!

We hadden natuurlijk die enge achtervolg ton. Daar zijn we eerst maar eens aan gaan snuffen. Geen centje pijn. Kon het ook bewegen, niets aan de hand, het geluid was ook niet eng, er zat alleen geen water in en ze had toch echt wel een slokkie gelust. Dus dat was opgelost, en whoeps daar gingen we aan de kletter. Bij het wegstappen ervandaan was ze er zeker van dat hij of haar ging achtervolgen of dat er een ander spook ergens vandaan kwam. Misschien de geest van die verdronken hagedis, hahaha. Ik heb haar aan een lange leadrope, dus ze kon me niet omtrekken en ze rende netjes om me heen, dat dan weer wel. Vroegah zou ze door mee heen gedenderd zijn. En o wonder bijna aan het eind van de lijn, nog voordat hij strak kwam te staan draaide ze om en snuivend kijken. Goed dat hadden we gehad.

Toen ben ik aan de lijn gaan draven en dat blijft ze niet leuk vinden. Ze moet dan naast me draven want ik wil haar niet achter me hebben en dat levert diverse kopzwaaien op. Vanuit draf telkens ho en meteen achterwaarts. En dan achterwaarts als ik ernaast sta. Dus niet met zweepje tegen haar borst tikken, maar meelopen. En dat ging toch goed! Ik was helemaal verbaasd trots! Uiteraard kreeg ze daar een koekje voor. Ze werd er wel erg heet van, van die snelle oefeningen, maar wat is ze dan mooi!

Natuurlijk ook de jambette, wendingen en de buiging die nog steeds maar half gaat, maar goed dat komt nog wel. Toen heb ik de ton weer gepakt en met het ding gerold. Geen angst, niets aan de hand. Toen wilde ik dat ze het ging aanraken. Net als met de clickermethode zeg maar. alleen heb ik geen clicker. Ik deed brokjes in mijn hand, en dan volgt ze die hand helemaal natuurlijk en ik bleef telkens de ton aanraken en tegen haar zei ik dan "raak aan". Dat lukte een paar keer uiteraard bij toeval en toen ik het idee kreeg dat ze het begon te begrijpen heb ik met het stokje het aangewezen en echt met koekjes leert ze zo snel! Als ze mij maar begrijpt wat ik van haar verwacht. Knap paard!

EDIT:Wel begreep ze me dus af en toe verkeerd, hahaha, nee zij begreep mij niet verkeerd, ik gaf verkeerde signalen. Bijv, ik wilde de ton een stukkie verderop hebben dus ik geef hem een trap. Spiegeltje spiegeltje aan de wand wie is de knapste paard van het land, Callas! Want uiteraard ging zij dan de jambette richting het ding doen...

Met naar de wei brengen hadden we nog wel even een issue. ik haak de schrikdraadveren los van het veldje waar we in stonden, en die schieten uit mijn handen. Dat maakt een enorme klap. Daar schrok ze van. dat mag natuurlijk. Maar wat niet mag is dan het initiatief nemen om het veldje te verlaten en voor mij uit te gaan lopen. Min of meer vluchten zeg maar. Dus naast het veldje op de oprit nog wat oefeningen gaan doen met volgen en stoppen en toen was het weer ok. Ik had een leuke ochtend. Ik hoop zij ook...

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 14:29

Haha, ik ga van de zomer naar Frankrijk, dichtbij Montélimar in de buurt en toen zag ik dat jouw woonplaats daar op de kaart dichtbij lag.
Toch altijd weer een instinker, denken dat het dichtbij ligt op de kaart in Frankrijk O:)

Balen van je hoefschoenen! Heeft ze er erg veel last van of kun je het inderdaad met een beetje stappen en niet draven goed ondervangen?

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 15:05

Hi Benthhh Voor Franse normen is dat dichtbij, maar het ligt zo'n 300km bij ons vandaan. Dat is wel een uurtje of 3 rijden enkele reis. Als je het ervoor over hebt, ben je voor een bakkie en kennismaken met Callas van harte welkom, hoor.

Het is hier een moeilijke omgeving. Veel scherpe stenen. Dus dat is een beetje dierenmishandeling om dat zonder beslag te doen. Dus ik rijd in bermen en op asfalt en op ons eigen veldje en draaf alleen daar waar er bospaden zijn zonder stenen. Dus behelpen.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 08:54

wellicht interessant hier, een win actie van scoot boot. dure dingen in de aanschaf dus altijd leuk om mee te doen lijkt mij.
http://22s.com/023e78/oqft

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 11:55

Hey leuk Sanso dank je wel.

Vanmorgen getraind op het halster op het veldje. En het gaat niet perfect maar zijgangen gingen toch best wel op het halster. Ik heb alleen gestapt ivm haar voetjes. Nou ja voetjes, grote platvoeten hahaha.

Overigens liggen de hoefschoenen bij GLS bezorgdienst in Béziers, dus dat is maar 1 uur hier vandaag, dus ik heb er goede hoop op deze week de schoenen te krijgen.

Afijn, ze deed braaf wat ze dacht dat ik bedoelde. Erna hebben we nog met allerlei voorwerpen Raak Aan gedaan en dat was toch best nog wel heel moeilijk voor haar om te begrijpen dat er ook andere dingen aangeraakt kunnen worden behalve de ton.

We komen er wel.

pien_2010

Berichten: 43324
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:07

Klinkt goed Mo en wat fijn dat je hoefschoenen er zijn.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:50

Fijn gewerkt met haar op het veldje +:)+ .
En eindelijk zijn je hoefschoenen ( bijna) gearriveerd.

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 08:24

Hi, hoefschoenen zijn er nog steeds niet. Ze liggen op 1 uur afstand in Béziers bij GLS bezorgdienst. Heb nu maar een mail gestuurd waar het blijft.

Pien heb jij voor mij nog een keer het merk dat jij hebt voor vliegenspul? Ik moet weer nieuw kopen en vind 63 euro voor 1L toch wel heel veel geld.

pien_2010

Berichten: 43324
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:29

Wij hebben tri-tec14 en met twee paarden doen wij daar 2 jaar mee. Je gebruikt een beetje onder de buik en boven op plekjes waar een ander paard niet met de mond bij kan. Het is echt giftig, maar werkt super. Is duur spul hoor!

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 09:39

Dank je. Ik doe hooguit 1 seizoen met wat ik heb weet niet eens de naam, maar meestal maar een gedeelte van het seizoen met 63 euro. Ik dacht dat die van jou goedkoper was dat je toentertijd zei. heb ff gezocht en het is nog geen 40 euro voor een liter. dat scheelt wel een best beetje! En het krijgt 5 sterren beoordeling!

Edit: ik heb maar gelijk een bidon van bijna 4 liter gekocht en ik vond het bij Zubial.fr voor 123 euro. Gratis verzendkosten. Komt neer op ongeveer 32 euro per liter. Scheelt de helft aan kosten van wat ik had en als de werkzaamheid beter is, ben ik al blij. Het is in de praktijk als ik het zo lees aan de beoordelingen max 5 dagen werkzaam, maar dat probleem heb ik nu ook.

Dank Pien voor de tip

pien_2010

Berichten: 43324
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:33

Klopt Mo, 5 tot 7 dagen werkt het en je hebt niet veel nodig. Ik doe: tietjes / koker, bilnaden en onder de staart, onder de buik paar sprietjes, in de staart en met rijden soms klein sprietjes op de rug. Als de dazen heel erg zijn doe ik de vliegen maskers ook behandelen . Het is wel giftig dus even voorzichtig beginnen en je paarden observeren.

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 11:41

dank voor je tips. Vliegenspul is allemaal troep. Maar je wilt toch dat ze wat buiten kunnen staan. Nu willen ze niet eens naar buiten en blijven het grootste gedeelte van de dag in de uitloopstal staan.

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 15:03

Hoefschoenen zijn binnen! EIN DE LIJK !! Zondag gaan we ze op maat maken.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 15:26

+:)+ yes ze zijn binnen.
Ik ben erg benieuwd wat je van ze vind.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 15:33

Ben benieuwd TS, succes met het op maat maken en Ik hoop echt dat het DE oplossing voor jullie gaat zijn. Goed koopje gedaan ook voor het vliegen spul

pien_2010

Berichten: 43324
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 15:46

O Mo, Ik hoop dat jij er net zo blij mee bent als dat ik ben met de mijne.

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-18 16:10

Ik ben ze aan het onder maken. Hoef 1 is klaar. Ik maak nog een uitgebreid verslag. Maar ik had jullie nog een "tussen-navel-en-uier-kroel-reactie" van Callas beloofd.

Ze is minder in extase dan ik wel andere keren gezien heb, maar het was toch weer een heel lekkere kroelbeurt ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=jMRrTx-Lqds

pien_2010

Berichten: 43324
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 16:35

Later kijk ik het filmpje als ik wifi heb. MO maak je foto's van deze schoenen. Ik ben heel benieuwd want klinkt wel als echt werk als je schrijft:"hoef 1 is klaar ". Ik kan me daar heel weinig bij voorstellen.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 18:14

Monique1963 schreef:
Ik ben ze aan het onder maken. Hoef 1 is klaar. Ik maak nog een uitgebreid verslag. Maar ik had jullie nog een "tussen-navel-en-uier-kroel-reactie" van Callas beloofd.

Ze is minder in extase dan ik wel andere keren gezien heb, maar het was toch weer een heel lekkere kroelbeurt ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=jMRrTx-Lqds


Pleun kan ook ‘stoned’ raken van een goede poetsbeurt, vooral bij de manenaanzet en staartaanzet.... zoooo lekker

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-18 19:35

Update met foto's en filmpje volgt nog. gras asfalt, stap draf galop, ze blijven zitten!

pien_2010

Berichten: 43324
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:55

Top, dat is de bedoeling! !

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 20:12

Oh deze kroel reactie krijg ik bij mijn bijrijdmerrie als ik haar tussen haar voorbenen kroel. En bij de ruin bij zijn billen net onder zijn staart.
Maar zo'n mooie herkenbare reactie. Met zo'n lipje.
Fijn dat je hoefschoenen er zijn, passen en blijven zitten.

Edit typefouten