[VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 08:16

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ze zijn helaas niet scherp, mijn vriendin is bezig mer de instellingen van haar camera en dat is niet helemaal gelukt zoals ze wou. Dus we doen het binnenkort gewoon over! *D

Maar ik vind ze prachtig! <3

Edit; nog 1 foto toegevoegd
Laatst bijgewerkt door Nadiine__x op 31-05-18 08:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylver

Berichten: 213
Geregistreerd: 21-02-17

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 08:26

Hele lieve foto's <3

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 09:36

Prachtig!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:02

Ze zijn misschien niet scherp, maar zeker wel leuk!

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 14:59

Ja he.. <3

Trouwenssssss!
Pluis liep zo de trailer op!! *\o/*

Op de heen weg, dacht ze nog; "nop." maar touw hing er al achter dus achteruit was geen optie meer en toen liep ze er toch maar op.. :+

En de terugweg was mijn vriendin nog met de. Longeerlijn bezig en stond pluis er al op! Yeahhhhh! *\o/* *\%/*

Uiteindelijk dus toch nog zelf kunnen trainen, zo blij! :))

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 19:59

Afbeelding
Verhuisd!
Eerste regenbui sinds 1.5 jaar is meteen een feit.

Pluis ging de wei in en ik was vergeten. Zo fijn! <3

Enne.. Alles van die trailer neem ik terug, de heks }:0

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-18 19:56

Afbeelding
Ons nieuwe bos is goed gekeurd! :D

Pluis is momenteel wel slecht op de achterbenen -O-
De afgelopen periode van geen zadel hebben tot de vakantie hebben haar geen goed gedaan..

Ze heeft momenteel zelfs aan 2 benen een hanetred en als ik er net opzit slingert ze eenorm en ze zakt ook af en toe door haar knieën heen achter.

Ga haar dus meteen weer dressuur matig oppakken nu, want dit is nergens voor nodig. :(:)

Maandag gelijk maar beginnen met lekker longeren en misschien wat balken mee pakken en dan dinsdag maar weer erop in de bak! *D

Hopelijk heb ik haar over een maand dan weer redelijk op oud niveau, kwa conditie is ze nog super in conditie, natuurlijk wel veel buiten gereden dus dat scheelt! Maar ze is echt bespiering en kracgt kwijt van het niet meer trainen..

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:25

Ik dacht dat je bijrijder misschien met Pluis aan het werk was geweest nu Akkie HB is.
Pluis pakt het vast wel weer snel op!

Ik ga je trouwens alweer na-apen, eind juli/begin augustus naar Noorwegen op mini vakantie.

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 23:24

Haha nee, akkie zijn bijrijder en pluis hebben een onderlinge afspraak dat ze lief doen tegen elkaar en daar is het mee gezegd ;)

Pluis is iets te veel merrie naar haar zin. Ze zorgt echt super voor haar! Maar training doe ik zelf.

Had alleen 2 maanden geen zadel en daarna ging ik op vakantie, dus ondertussen staat ze al 3 maanden niks te doen..

Maar vandaag voor het eerst weer gelongeerd! Ze liep echt om te janken zo slecht.. Maar we gaan er hard voor werken om haar snel weer goed op de benen te krijgen!

Ze had duidelijk wel plezier erin als haar benen wel mee deden, dus dat geeft goede motivatie voor beide!

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 20:45

Nou hier dan de beloofde shetlander bok foto's :')

Afbeelding
Ze zet even goed af...
enn....

Afbeelding
*Pong, Pong, Pong* _O-

maar er waren ook leuke foto's uitgekomen :):)

Afbeelding
En ja, ze stond echt los <3

Afbeelding
Zo gek op dat paard!! <3

Afbeelding
De combinatie waardoor we nu overal heen kunnen ! *\%/*


Afbeelding

Afbeelding
Nog even erop bij het water :j


Afbeelding

Afbeelding
En nog even de beentjes strekken :D

Kwaliteit niet al te best, maar betreft foto's was ik jullie wel wat schuldig ondertussen :j

Ik heb overigens pluis ook weer dressuurmatig opgepakt!
de 1e keer had ik flink ruzie met haar, want ze stak weer die welbekende merrie middelvinger op >;)
Even laten weten dat ik daar niet van gediend was en dat ze gewoon kon doen wat ik vroeg (been is been) meer vroeg ik niet :=
en de training daarna was ze weer terug van weggeweest, dus we kunnen weer uit! :)F

Maar nu eerst haar achterhand goed trainen want die heeft een flinke tik gehad van het weinig trainen..
lekker veel schakelen en balkjes staan nu dus op de hoofd training.

ikke

Berichten: 37554
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 08:21

Dat ziet er inderdaad lachwekkend uit :D Doet een beetje denken aan onze Quarter. Die kon ook zo gigantisch bokken (als je ernaast stond en keek) maar de ruiter kwam niet verder dan: huh? Wat was dat voor een rare galopsprong??

Leuke foto's. Ze ziet er toch goed uit, ondanks dat ze even wat training gemist heeft.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:13

Leuke foto’s hoor!

Mag je best trots op zijn!

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 20:43

Ikke, klopt hoor, zo op stand zie je er niks aan!
Het is echt haar takt en het door haar knieen zakken.

Vandaag weer gereden, en we zitten weer opnde goede weg, zo fijn gereden <3
Nieuwe zadel en singel doen haar echt ontzettend goed, nu lekker verder knutselen! *\o/*

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 13:09

Oke ik ben er klaar mee :+

Het enne moment doet ze alles wat ik vraag, is ze goed aan het been en licht in de hand.
Het andere moment heeft dikke vette scheit, wilt ze niet lopen, is ze tegen alle hulpen en moet ik alleen maar boos worden.. -O-

Heel eerlijk als dit niet gaat veranderen, gaat ze op marktplaats..
Maaaarr, mijn kleine baby gaat niet zomaar weg daar gaan we eerst voor vechten!

Ik ga er voorlopig niet meer op in de bak, ga haar longeren en trainen aan de hand, en verder lekker bos in.
En ik ga opzoek naar een professioneel iemand met ervaring in de dressuur met koudbloeden en die laat ik haar voorlopig trainen, als dat goed gaat, wil ik bij die persoon lessen en dan zo langzaam aan haar weer zelf gaan trainen.

Ik heb haar alles zelf geleerd, zelf beleerd, afgelopen 2 jaar hebben we samen een hele heftige revalidatie achter de rug. En ik zie gewoon echt niet wat ik wel sn niet goed doe..

Tijd voor hulp van buitenaf. :j

Word vervolgd.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 13:48

Welkom in de wereld van een merrie en het trainen van een paard

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 13:51

Ik wou net typen wat ew schrijft :D
Gewoon volhouden joh
Het is een dier die heeft soms ook een baaldag

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 13:51

Soms loop je gewoon vast, ik herken het ook en dan niet van een koudbloed.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 13:57

Kop op, niet te snel opgeven! Je bent toch nog maar net weer begonnen met het rijden in de bak? En je weet dat ze aan haar achterbenen nog wat zwakker is..
Het is nogal wat om weer aan het werk te moeten na al die tijd. Dat zou je zelf ook hebben als je iets 3 maanden niet had geoefend en er nu weer vers mee moet beginnen.
Misschien kan je proberen om eerst even een kwartiertje te rijden in de bak, en dan erna een stukje buitenrit eraan vastplakken. Of iets in de bak gaan doen wat ze zelf ook heel leuk vind, met tussendoor een serieuzer rondje. Ga haar uitdagen, enthousiast maken, mee laten denken..

Dan komt het heus wel weer goed :)

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 16:40

Geef haar zeker niet zomaar op, maar op deze manier beleven we er beide geen plezier aan.

Dit speelde ook al voordat ik geen passend zadel had en dacht dus dat het kwam door het zadel.
Ondertussen heeft ze de hele paarden apk gehad en weet ik zelf gewoon niet meer hoe ik haar moet motiveren.
Ik kan ook totaal geen hoogte krijgen wat ze wel en niet prettig/leuk vind, ze sluit zich eerder af zodra we de bak in gaan.
Ja soms heeft ze zin, geen idee wat er die dagen anders is en dan is ze zo leuk om mee te werken! En dan zijn we met 20minuutjes ook wel uitgetraind, want zo lang rijd ik helemaal niet met haar.

Maar meestal is het andersom, dus ga hulp zoeken. Het zal geheid te maken hebben met haar kracht en balans en ook aan mij, want ik ben van mening dat een paard niet expres dwars ligt.
Misschien wil ik te snel, misschien zijn mijn hulpen verwarrend voor haar? Zeg het maar, we lopen iedergeval vast op deze manier.

Ik ga nu doen wat ik weet, en dat is longeren, balken trainingen, grond oefeningen.
Trainen, hoe ik haar weer goed gekregen heb na de revalidatie en haar zo weer sterk maken en samen weer ons plezier terug vinden met bosritten als afwisseling :)

En voor het bakwerk gaan we opzoek naar hulp. :o

jeetje77

Berichten: 3461
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 17:43

Ik herken een beetje mijzelf hierin met mijn bijrijdmerrie. Maar ook weer beetje anders. In de bak rijden vind ik zelf niet zo leuk, dus krijg ik haar slecht gemotiveerd en lukt het niet. Waardoor ik weet gefrustreerd raak (zie je wel en ik kan het niet enz). Terwijl ze het bij de eigenaresse allemaal prima kan (oké die is echte dressuur ruiter en haalt daar haar voldoening uit). Ik doe dus in de bak nu lange lijnen, heb laatst met een barebackpad gesprongen, leuke dingen dus. En verder rij ik buiten.

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 17:56

Ik herken t. Heb met mijn haflinger merrie een deel hetzelfde.. Maar het is vooral merrie.

En hulp. Goede hulp van de grond is zo belangrijk!!! Werkt echt heel fijn bij mij. Gaat t gelijk weer beter!! :))

ikke

Berichten: 37554
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 21:19

Nadiine__x schreef:
Oke ik ben er klaar mee :+

Het enne moment doet ze alles wat ik vraag, is ze goed aan het been en licht in de hand.
Het andere moment heeft dikke vette scheit, wilt ze niet lopen, is ze tegen alle hulpen en moet ik alleen maar boos worden.. -O-

Heel eerlijk als dit niet gaat veranderen, gaat ze op marktplaats..
Maaaarr, mijn kleine baby gaat niet zomaar weg daar gaan we eerst voor vechten!

Ik ga er voorlopig niet meer op in de bak, ga haar longeren en trainen aan de hand, en verder lekker bos in.
En ik ga opzoek naar een professioneel iemand met ervaring in de dressuur met koudbloeden en die laat ik haar voorlopig trainen, als dat goed gaat, wil ik bij die persoon lessen en dan zo langzaam aan haar weer zelf gaan trainen.

Ik heb haar alles zelf geleerd, zelf beleerd, afgelopen 2 jaar hebben we samen een hele heftige revalidatie achter de rug. En ik zie gewoon echt niet wat ik wel sn niet goed doe..

Tijd voor hulp van buitenaf. :j

Word vervolgd.

Welkom in de wereld die onderhandelen met een merrie heet.

Waar jouw probleem zit, kan ik je ook wel een hint op geven. PB maar als je meer tips wil.

hagelslag
Berichten: 9038
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 06:43

Kan het zijn dat ze dan een spiegel voor je neus houd? Dat ergens diep in je je dezelfde houding hebt ongemerkt

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 09:38

hagelslag schreef:
Kan het zijn dat ze dan een spiegel voor je neus houd? Dat ergens diep in je je dezelfde houding hebt ongemerkt


Ja hoor dat zou zeker kunnen.
Maar ik zie/merk het niet, dus ik heb niet door wat ik moet veranderen, de lol. Voor mij is er ondertussen gewoon echt vanaf.

Maar ik weet zeker dat we met goede hulp elkaar weer gaan vinden!
Nu eerst goede hulp vinden die op locatie komt.. :+

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:44

Ik herken ook heel erg merrie idd. En spiegel, man wat kan die van mij spiegelen! Als ik niet lekker in mijn vel zit kan ik niets met haar. Dan gaat ze helemaal op slot. Geef niet op! Jullie komen er wel, maar misschien via een omweg. Ik wilde balken aanraden, maar die noem je zelf al. Misschien lage in-uitjes? Goede krachttraining, eventueel gewoon vrij.

Ik vind het goed dat je afstand neemt trouwens, dat je frustraties en problemen herkend. Op dezelfde manier doorgaan wordt niemand beter van :) Ga idd gewoon lekker gekke dingen doen en spieren kweken.

Groeit ze nog? Kan het zijn dat ze groeipijnen heeft?