Hou zou jij je paard adverteren?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Hou zou jij je paard adverteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 12:22

Om te beginnen, dit is een topic voor de fun!
Ik wil niks verkopen, mijn paarden hoeven van hun leven nooit te verhuizen en ik zie ze heel graag.
Maar ik heb dit een tijdje terug eens ergens anders gevraagd en toen kwamen er best leuke reacties,
dus het leek me voor hier ook wel grappig :)

De stelling is dus als volgt:

Hoe zou jij jouw paard te koop aanbieden? Als je een advertentie zou moeten schrijven
om je paard te verkopen, hoe zou die er dan uit zien?
Neem dit aub met een korreltje zout en een knipoog, niks te serieus ;)

Zal ik beginnen? Komt ie dan hé.

Technische specificaties:
Product: Dexter
Type: Clydesdale
Model: Ruin
Bouwjaar: 2008
Afmetingen: 180cm, 850 kg (seizoensgebonden)

Productomschrijving
Dexter is beleerd onder het zadel en voor de koets, maar heeft een voorkeur voor die laatste.
Onder het zadel is hij meer van het type 'liever lui dan moe', hij doet het allemaal prima maar er zit geen haast achter.

Hij is braaf van karakter, gemakkelijk te houden, betrouwbaar en heel fijn in de omgang. Het is een eerlijk paard dat duidelijk communiceert als je het maar gewoon correct vraagt, eisen heeft geen zin. Dan zet hij gewoon zijn gewicht vol op linksvoor en verplaatst zijn linksvoor op jouw linksachter. (Puur voor de praktische kant: de gemiddelde teen blijft 3-4 weken blauw)
Hij is niet zo van het knuffelen maar laat je op zijn eigen manier merken wat hij van je denkt.
Loopt op trailer als hij daar zin in heeft, maar als jij gaat twijfelen aan jezelf, gaat hem die zin snel over. Je kunt hem er overigens niet op duwen, I tried and failed. Op de vrachtwagen loopt hij verrassend genoeg zonder problemen, wellicht omdat hij hiermee vanuit Engeland ook naar hier gekomen is. Hij zal er wel een soort emotionele band mee hebben, wie zal het zeggen?

Dexter is ontzettend gemakkelijk te motiveren met eten en dit is ook zijn grootste levensdoel, Dexter gaat dood als hij te weinig koekjes krijgt. (Deze voedselmotivatie geldt overigens niet voor bakwerk, hier helpt werkelijk niks bij).

Ben jij zelf ook van de rustige stapritjes, liefst nog alleen maar in groep vindt hij ook prima, dan is Dexter het paard voor jou! Kijkt nergens van op en is mega fan van landbouwwerktuigen: hier wordt hij namelijk mee gevoerd en die link leggen ze blijkbaar redelijk snel.
Heb je echter een fancy sport carrière voor ogen dan zal hij niet aan de verwachtingen voldoen :) (In dit geval koop je er best gewoon eentje bij want Dexter wil je wellicht nooit meer kwijt)

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

En nu jullie :)

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:31

Oef, ik vind advertenties zoals in de op verschrikkelijk..brr. ik zoek gewoon een paard, hoe het karakter is volgens de eigenaar vertelt vaak meer over de eigenaar dan over het paard is mijn ervaring.

Ik hou van zakelijk en niet teveel emotie.
Ik zou kort de feitelijkheden als leeftijd e.d.omschrijven en dan de geschiktheid van het paard voor de disiplines. Bij interesse graag komen kijken, de mensen die echt komen zijn vaak wel geinteresseerd.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:34

Sunnda schreef:
Oef, ik vind advertenties zoals in de op verschrikkelijk..brr. ik zoek gewoon een paard, hoe het karakter is volgens de eigenaar vertelt vaak meer over de eigenaar dan over het paard is mijn ervaring.

Ik hou van zakelijk en niet teveel emotie.
Ik zou kort de feitelijkheden als leeftijd e.d.omschrijven en dan de geschiktheid van het paard voor de disiplines. Bij interesse graag komen kijken, de mensen die echt komen zijn vaak wel geinteresseerd.


Jeetje wat reageer jij serieus :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 12:34

Sunnda schreef:
Oef, ik vind advertenties zoals in de op verschrikkelijk..brr. ik zoek gewoon een paard, hoe het karakter is volgens de eigenaar vertelt vaak meer over de eigenaar dan over het paard is mijn ervaring.

Ik hou van zakelijk en niet teveel emotie.
Ik zou kort de feitelijkheden als leeftijd e.d.omschrijven en dan de geschiktheid van het paard voor de disiplines. Bij interesse graag komen kijken, de mensen die echt komen zijn vaak wel geinteresseerd.

Het is dan ook maar een grapjé hé ;)

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:35

Technische specificaties en productomschrijving :')

xZiva_

Berichten: 3994
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:38

Ik snapte dit stukje alleen niet helemaal :=

" Dan zet hij gewoon zijn gewicht vol op linksvoor en verplaatst zijn linksvoor op jouw linksachter. "


Zulke dingen zou ik overigens weg laten.

Heb ook wel eens in mijn hoofd bedacht hoe de advertentie van mijn pony er uit zou zien :+

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:39

hoikimmmy schreef:
Sunnda schreef:
Oef, ik vind advertenties zoals in de op verschrikkelijk..brr. ik zoek gewoon een paard, hoe het karakter is volgens de eigenaar vertelt vaak meer over de eigenaar dan over het paard is mijn ervaring.

Ik hou van zakelijk en niet teveel emotie.
Ik zou kort de feitelijkheden als leeftijd e.d.omschrijven en dan de geschiktheid van het paard voor de disiplines. Bij interesse graag komen kijken, de mensen die echt komen zijn vaak wel geinteresseerd.


Jeetje wat reageer jij serieus :')

Ze vraagt toch hoe je een advertentie zou schrijven?
Nou niet op bovenstaande manier dus maar zakelijk.
Is een prima antwoord toch?

Ik hoef toch geen grappig verhaaltje te schrijven om jou een plezier te doen? :P

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:39

Te koop oldtimer 35 jaar.Bouwjaar 1983.Kruising Welsh.D pony,1.48.Naam:Britta.Kan nog prima een ronde als grasmaaier mee.Lief,eigenwijs,bazig.Kleur:bruin met heel veel bejaarden grijs.Ervaring:23 jaar hard gewerkt op een manege en half Groesbeek en omgeving het rijden geleerd.Hobby's zijn eten en rollen.Liefs een huisje met modderrol hoekje in de wei
AfbeeldingGratis draak/heks erbij :)
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 02-04-18 12:54, in het totaal 3 keer bewerkt

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 12:40

Sunnda schreef:
Ze vraagt toch hoe je een advertentie zou schrijven?
Nou niet op bovenstaande manier dus maar zakelijk.
Is een prima antwoord toch?

Ik hoef toch geen grappig verhaaltje te schrijven om jou een plezier te doen? :P


De eerste zin van het topic is letterlijk: dit is een topic voor de fun, ik wil niks verkopen..


edit: had de quote verpest :')
Laatst bijgewerkt door Granoek op 02-04-18 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:41

:') prachtige advertentie, technische specificaties heb ik wel flink om moeten lachen net, vooral 'seizoensgebonden' :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 12:42

xZiva_ schreef:
Ik snapte dit stukje alleen niet helemaal :=

" Dan zet hij gewoon zijn gewicht vol op linksvoor en verplaatst zijn linksvoor op jouw linksachter. "


Zulke dingen zou ik overigens weg laten.

Heb ook wel eens in mijn hoofd bedacht hoe de advertentie van mijn pony er uit zou zien :+

Nou dat ie zijn linker voorbeen vol op jou linkervoet zet :P
Hij doet t ook gewoon opzettelijk hoor

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:43

Brave, betrouwbare haflinger merrie met een eigenzinnig randje.

Chavelli van de Hultjeshoeve
Liz. Arachon x Liz. Stakkato
Geslacht: Merrie
Geboortedatum: 09-06-2013
Stokmaat: 1,50m

Erg brave merrie, makkelijk te rijden zeker voor beginners. Durft uit te proberen, maar wordt niet gemeen of gevaarlijk.
Is erg zuinig op zichzelf en de mens die ernaast loopt of erop zit.

Veelzijdig, vindt veel leuk en houdt van afwisseling. Verkeersmak, zowel in groep als alleen.

Geen grote knuffel, maar waardeerd een aai over haar bol wel. Geen moeilijk paard, wel een met een eigen mening. In theorie bomproof en niet snel van haar stuk gebracht. Kan wel eens schrikken, maar explodeert niet.

Sociaal richting andere paarden, honden en kinderen.

Lichte zomereczeem, met deken prima onder controle te houden. Verder geen gebreken.

Momenteel drachtig, hopen dat er iets prachtigs uit komt rollen, maar het kan evengoed een mormel zijn. :j

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:44

Ik zou t niet weten denk zoets als

Zyan
Mini shetlander hengst van 64 cm en 10 maand jong
een echte draak naar iedereen, rent weg inclusief pirouettes als je met een deken aankomt.
Komt soms lief naar je toe voor een knuffel of een hap uit je kin.
Wandelen is leuk maar rondcrossen en bokken is zijn favoriet.

Tja hij is stout _O- maar zal nooit weg gaan <3

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door rayoow op 02-04-18 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:44

Mooi paard heb je!
Infinity, aka Fien; Een ontzettend grappige, lieve en werkwillige merrie. Ondanks dat ze haar 5e levensjaar alweer in fietst, in Mei, is zij nogsteeds niet beleerd. Een heerlijke speelse start kunnen we wel zeggen! De eerste 4 jaar enkel op de wei gestaan en sinds een half jaar in handen. Ondertussen kan ze longeren aan het halster, zowel aan een enkele lijn als aan de dubbele lijnen. Het stuur zit er ook al op, dit is geoefend in de menpostitie.
Het een merrie met een eigen karakter, waar je dingen rustig moet introduceren. Gauw overdonderd is ze niet, maar je moet wel eerlijk naar haar zijn en niet te snel willen.
Daarom past de Freestyle methode perfect bij haar.
Komende maanden gaan wij het bit en het zadel introduceren, maar ook dit zal op haar tempo gaan, zonder enig verzet.
Hinniken zal ze als je op stal aankomt, en als ze schrikt blijft ze netjes bij je of komt ze op een drafje weer naar je toe rennen.
Deze dame is een nakomeling van Wynton en heeft dus een prachtige carrière voor zich liggen. Afgewisseld van dressuurproefjes en buitenritjes op een touwhalster.
Wees er op voor bereid dat de aanschaf prijs een dubbele dosis emotionele waarde bevat, en ze dus eigenlijk onbetaalbaar is.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:45

rayoow schreef:
Ik zou t niet weten denk zoets als

Zyan
Mini shetlander hengst van 64 cm en 10 maand jong
een echte draak naar iedereen, rent weg inclusief pirouettes als je met een deken aankomt.
Komt soms lief naar je toe voor een knuffel of een hap uit je kin.
Wandelen is leuk maar rondcrossen en bokken is zijn favoriet.

Tja hij is stout _O- maar zal nooit weg gaan <3


Dat laatste zinnetje ook.. :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 12:45

Balou_k schreef:
Brave, betrouwbare haflinger merrie met een eigenzinnig randje.

Chavelli van de Hultjeshoeve
Liz. Arachon x Liz. Stakkato
Geslacht: Merrie
Geboortedatum: 09-06-2013
Stokmaat: 1,50m

Erg brave merrie, makkelijk te rijden zeker voor beginners. Durft uit te proberen, maar wordt niet gemeen of gevaarlijk.
Is erg zuinig op zichzelf en de mens die ernaast loopt of erop zit.

Veelzijdig, vindt veel leuk en houdt van afwisseling. Verkeersmak, zowel in groep als alleen.

Geen grote knuffel, maar waardeerd een aai over haar bol wel. Geen moeilijk paard, wel een met een eigen mening. In theorie bomproof en niet snel van haar stuk gebracht. Kan wel eens schrikken, maar explodeert niet.

Sociaal richting andere paarden, honden en kinderen.

Lichte zomereczeem, met deken prima onder controle te houden. Verder geen gebreken.

Momenteel drachtig, hopen dat er iets prachtigs uit komt rollen, maar het kan evengoed een mormel zijn. :j

Ocharm dat mormel alvast _O-

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 12:45

rayoow schreef:
Ik zou t niet weten denk zoets als

Zyan
Mini shetlander hengst van 64 cm en 10 maand jong
een echte draak naar iedereen, rent weg inclusief pirouettes als je met een deken aankomt.
Komt soms lief naar je toe voor een knuffel of een hap uit je kin.
Wandelen is leuk maar rondcrossen en bokken is zijn favoriet.

Tja hij is stout _O- maar zal nooit weg gaan <3

Whahaha hap uit je kin :')

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:46

Haha! Ik hoop natuurlijk op een plaatje.. :3

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:46

Granoek schreef:
rayoow schreef:
Ik zou t niet weten denk zoets als

Zyan
Mini shetlander hengst van 64 cm en 10 maand jong
een echte draak naar iedereen, rent weg inclusief pirouettes als je met een deken aankomt.
Komt soms lief naar je toe voor een knuffel of een hap uit je kin.
Wandelen is leuk maar rondcrossen en bokken is zijn favoriet.

Tja hij is stout _O- maar zal nooit weg gaan <3

Whahaha hap uit je kin :')


En al een gekneusde kaak gehad ook
:')

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 12:47

SBravour, jouw aankoopprijs sluit ik me helemaal bij aan :D

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:48

:') :') Vermakelijk :+
Ik heb geen inspiratie voor 't moment :D

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Hou zou jij je paard adverteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:49

Heb foto’s toegevoegd }:) de draaak

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:50

Haha heerlijk topic, ik moet even gaan zitten voor de mijne, heb er twee in de aanbieding, een kapotte (ondertussen wel hersteld gelukkig!) en een hoog bejaarde :D Wordt een dubbele advertentie waarschijnlijk, aangezien de twee in één lot verkocht dienen te worden :j !

Edit:
Ze komen overigens ook nooit echt te koop :D Heb weleens lachend tegen mijn vriend gezegd dat, dat nu gelukkig ook geen optie meer is. Wie wil er nu een paard dat een koliekoperatie achter de rug heeft of een hoogbejaarde, eigenwijze shetlander merrie, beter voor mij dus, mocht ik ook gek worden, krijg ik ze toch nooit weg :D !

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Hou zou jij je paard adverteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:56

Ik denk dat er bij de oudjes geld bij moet.

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:12

Wat een heerlijk topic. TS jouw paard wil ik kopen, ondanks dat ik helemaal geen paard wil kopen :+
Misschien dat er iets over gezondheid of blessures uit het verleden bij kan :o?