[VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 21:28

Dex is kaal := :oo

Voor
Afbeelding
Tijdens
Afbeelding
Na
Afbeelding

Wel erg kaal hè, hahaha. Dex was heel lief tijdens het scheren, wat toch best moeizaam ging door zijn stugge manen. Maar dankzij een lief stalgenootje is het toch gelukt. Poe, wat een haar kwam er van hem af. Dit is wel even wennen hoor! :')

Erna heb ik hem nog even gelongeerd en lekker in de plassen laten spelen. Was een goede training voor hem!

Dat de manenkam maar snel groeit :o

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:35

:wow: jij durft!!! Stoer hoor, ben benieuwd hoe hij er straks met een kam uit gaat zien!
Zelf durf ik dat echt niet haha... Bruun heeft halflange manen, ze worden niet veel langer dan dat ze nu zijn. Knip af en toe de dooie punten eraf (die worden wat bleker en dun) en daar houd ik het bij whaha. Sportcoupé zou denk ik ook mooi staan, maar zelfs dat doe ik niet :=
Volgens mij staat Dex alles wel goed!! En ach, als je het niet mooi vindt, het groeit gelukkig ook weer terug :)

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 23:02

Hey joh, hetbis morgen pas vrijdag hoor!! _O-

Op naar punkie =:)

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 23:36

Oh knappe Dex! Ziet er super stoer uit!

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 08:43

aerodynamisch kapsel voor 14 april! :D stoere Dex!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 10:09

Oeh, dat is wel heel erg gewaagd zeg. Maar je went er snel aan en scheelt kammen :D
Mijn Abby is ook gekortwiekt en mag zeggen dat ik het wel fijn vind. Zeker straks als de eczeemdeken wee op moet.
Afbeelding

Afbeelding
Nog 2 oude Dex fotos gevonden op mijn telefoon van een jaar terug. Neo is nog echt een kleuter daar.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 10:11

Whieeee ben benieuwd als die haren rechtop gaan staan :D

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 18:22

Heerlijk uitzicht toch? =:)

Afbeelding

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 18:28

Whuhaha, je hebt wel lekker scheef geschoren of lijkt dat zo? :))

Idd, heerlijk uitzicht! :*

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 19:44

En nu even wachten op iets meer haar en hopen dat het wil blijven staan ;)

aniek_joefy

Berichten: 856
Geregistreerd: 08-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:44

Hee wat leuk om jullie te volgen! Je staat vlakbij :)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 16:38

Zadelmaker, buitenritje & Parelli lesje | 1 april 2018
Zo, weer even een update van de afgelopen week :-)
Zadelmaker 30-3
Vrijdag kwam de zadelmaker langs want ik had het idee dat het zadel weer wat schoof. Dex is gewoon 2 cm breder geworden rond z'n schoft! Het zadel is dus weer wat aangepast, en we krijgen binnen 3 weken ons nieuwe zadel. Het zadel komt op 5 april binnen, maar het is afhankelijk van de douane hoe snel m'n zadelmaker het zadel heeft. Wel een grote maaaar, want het 'halve' VZH zadel is er niet in bruin en Bates heeft een dressuur zadel gemaakt. Dus ik kon kiezen wat ik wilde, dit zadel in het zwart, het dressuur zadel in het bruin of een écht VZH in het bruin.. Twijfel twijfel twijfel. Nu besloten het dressuur zadel te nemen, en ik krijg - als tegemoetkoming - een springzadel tegen kostprijs. Fijne oplossing :j

Erna even met Dex in de bak gereden, en dat was eigenlijk al heel lang geleden. Buiten die korte tijd vorige keer, toen het helemaal niet goed ging. Eigenlijk was Dex redelijk fijn rond te sturen en niet tegen m'n hand. Al hebben we maar kort gereden, ik had er een fijn gevoel bij. En spijt dat ik niet m'n rijlaarzen aanhad, want ik wiebelde wat met m'n korte laarsjes. Tip voor de volgende keer haha.

Buitenritje 31-03
Gisteren samen met een stalgenootje lekker buiten gereden. De grootste moeilijkheidsgraad gisteren was het tempo, want haar western paard is een stuk relaxter/langzamer dan Dex. Joggen was een normale stap voor Dex, en hun galop was een rustige draf voor ons. Maar nadat ik Dex eenmaal op een langer zandpad ff had laten uitrazen (hij komt steeds beter terug! *\o/* ) vonden de paarden elkaar in stap. Het was vooral heel gezellig, zijn nog een stuk de plas in geweest (volgens mij wilde allebei de paarden wel zwemmen) en lekker het bos door gegaan. Helaas bleef Dex in draf wel enorm drammen, maar goed, dat is gewoon een werkpuntje.

Op het einde zijn we over een klein geultje 'gesprongen'. Ofja, laat ik het goed uitleggen. Het stalgenootje is van haar paard gestapt, er zelf overheen gestapt en heeft zo haar paard overtuigt erover heen te gaan. Op dat moment zag Dex dat er géén krokodillen waren (je weet maar nooit, toch? <<) ) en kon ik hem motiveren tóch er ook overheen te gaan. En hoewel ik een megasprong had verwacht, hupste hij met z'n voorbenen over het geultje en met z'n achterbenen erin >;). Om er daarna weer uit te springen. Té grappig. Het had écht gefilmd moeten worden :')

Afbeelding

Parelli 01-04
Vandaag hadden we weer een parelli-lesje staan. En het was weer heel interessant, zitten jullie klaar voor een verslagje? haha.

Allereerst gingen we Dex uit de wei halen, en ondanks dat de laatste tijd prima gaat, was dat vandaag uitdaging 1. Dex liep een beetje van ons weg, kwam toen naar me toe, maar toen ik eenmaal z'n weidehalster uitdeed (om deze te wisselen voor het touwhalster), liep hij weer weg. Geen probleem, dus we liepen rustig achter hem aan. Maar Dex was wel in voor een spelletje, gooide z'n staart in de lucht en begon z'n andere weidemaatjes mee te nemen tot zelfs het grote trekpaard al snuivend rond rende. Stiekem best een gaaf gezicht :'). Maar niet helemaal de bedoeling natuurlijk haha.

We hebben onze rust bewaard, zijn constant rustig achter hem aan gelopen tot hij uiteindelijk naar ons toedraaide en kwam. Rustig z'n halster omgedaan en meegenomen :). Eenmaal uit de wei en in de bak was Dex nog heel hoog in z'n energie. Toen een oefening gekregen om zijn aandacht terug bij mij te leggen; door wanneer z'n aandacht bij mij was, even niks te doen. Maar wanneer hij weer hoog in z'n energie rond me dartelde wat oefeningen te doen, bijvoorbeeld van me wegsturen/terug vragen, of z'n achterhand draaien zodat z'n aandacht bij mij blijft. Dat werkte echt héél goed, binnen 1 a 2 minuten was hij weer helemaal rustig en op mij gefocust.

Erna hebben we wat 'oude' oefeningen meegenomen, zoals de porcupine game waarbij je het paard laat wijken voor lichte druk. Dit wijken is steeds beter gegaan, alleen is Dex zo bewegelijk dat hij niet alleen een pasje opzij zet, maar ook naar voren of achter. Vandaag was dus echt de oefening om Dex maar 1 pasje te laten doen, en niet het extra bewegen. Het duurde even, maar het ging uiteindelijk heel goed.
Toen ook doorgegaan met wijken voor energie ipv druk. En ook daar was het probleem vaak meer beweging dan ik vroeg, maar omdat de porcupine game nu zo netjes was gegaan, ging deze oefening ook heel goed. Dus daar kunnen we zeker mee door! Zo fijn om weer ff les te krijgen en wat puntjes mee te krijgen.

Daarna hebben we nog het cirkelen geprobeerd en nu draf meegenomen. Dat is voor Dex de ideale oefening, want hij houdt van lekker bewegen. Super fijn, dan kunnen we alles wat actiever maken. Leuk om dat lekker mee te pakken! Om actief te eindigen heb ik weer om hem heen gehuppeld/gesprongen en gedaan, en dat ging nog steeds met veel weglopen. Maar uiteindelijk kon ik naast hem springen terwijl hij wél bleef staan. Dus dat gaan we lekker blijven doen. Het wordt nog eens wat!

Toen Dex in de wei gezet en alle spulletjes opgeruimd en hem weer in de wei gezet. Z'n voer even klaar gezet voor de komende dagen, en toen nog een worteltje wezen brengen. Toen kwam hij juist weer naar me toe in de wei, de clown.

Natascha schreef:
Oeh, dat is wel heel erg gewaagd zeg. Maar je went er snel aan en scheelt kammen :D Mijn Abby is ook gekortwiekt en mag zeggen dat ik het wel fijn vind. Zeker straks als de eczeemdeken wee op moet.
[ [url=m/Zv3rki.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/i6EFVQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nog 2 oude Dex fotos gevonden op mijn telefoon van een jaar terug. Neo is nog echt een kleuter daar.
Ah wat een leuke foto's zeg!

Nadiine__x schreef:
Whuhaha, je hebt wel lekker scheef geschoren of lijkt dat zo? :))
Idd, heerlijk uitzicht! :*
Het scheerapparaat had wat moeite met Dex z'n stugge manen. Het is dus inderdaad niet helemaal netjes afgeschoren hahaha :')

Skippy01 schreef:
En nu even wachten op iets meer haar en hopen dat het wil blijven staan ;)

Ik heb goede hoop! Toen ik hem net had had hij een stuk manen dat altijd was afgeschoren (voor z'n tuig) en dat stond ook flink rechtop. Duimen +:)+

aniek_joefy schreef:
Hee wat leuk om jullie te volgen! Je staat vlakbij :)
Oh wat leuk! Waar staan jullie?

xJolijn schreef:
:wow: jij durft!!! Stoer hoor, ben benieuwd hoe hij er straks met een kam uit gaat zien!
Zelf durf ik dat echt niet haha... Bruun heeft halflange manen, ze worden niet veel langer dan dat ze nu zijn. Knip af en toe de dooie punten eraf (die worden wat bleker en dun) en daar houd ik het bij whaha. Sportcoupé zou denk ik ook mooi staan, maar zelfs dat doe ik niet :=
Volgens mij staat Dex alles wel goed!! En ach, als je het niet mooi vindt, het groeit gelukkig ook weer terug :)
Ik ben ook zoooo benieuwd! Heb je een foto van Bruun z'n manen?

aniek_joefy

Berichten: 856
Geregistreerd: 08-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 17:03

Wat een leuke update weer! Interessant zo'n parelli les!
Laatst bijgewerkt door aniek_joefy op 01-04-18 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 17:04

Volgens mij heb jij op quote geduwd ipv pb :P

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 17:05

Oh opgelost haha.

In ieder geval, leuke update! Ik vind dat parelli deel steeds heel interessant, wou dat ik eens wat meer tijd had maar zit er voorlopig niet in ben ik bang

aniek_joefy

Berichten: 856
Geregistreerd: 08-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 17:07

Granoek schreef:
Volgens mij heb jij op quote geduwd ipv pb :P

Oeps, ja foutje :o :')

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:38

jaa ben weer bijgelezen.

Oeh is mij wel iets te kort die manen, maar goed als jij er blij mee bent :D Verder echt heerlijk hoe jou buitenritten verlopen of niet? Ook lekker veel buitenritjes :)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 11:17

Longeren & maanddoelen | 3 april 2018
Hoi iedereen!

Gisteren Dex weer ff gelongeerd met pessoa. Ik had een vriendin mee, die Dex waarschijnlijk gaat verzorgen voor de tijd dat ik straks in het buitenland zit met m'n nieuwe baan. Dus ze gaat nu met regelmaat mee om Dex te leren kennen en onze manier van trainen. En zo merk ik wel dat Dex eigenlijk heel veel knopjes heeft die ik moet uitleggen hahaha.

Dex reageert heel erg sterk op je lichaamstaal, dus ik heb hem eerst zelf even wat gelongeerd om te laten zien welke hulpen ik geef etc. Hij was eigenlijk heel braaf en loopt steeds beter aan de pessoa. Uiteindelijk Dex aan vriendin gegeven en haar wat laten spelen met overgangen, circkel vergroten/verkleinen, meelopen/teruglopen en halve overgangen etc. Het ging eigenlijk heel goed en Dex gaf heel duidelijk aan wanneer haar houding goed/niet goed was. Hij stond na het longeren flink te gapen, het zal wel vermoeiend zijn geweest *D

Vandaag gaan we weer een stuk buiten rijden om te oefenen voor de Bike & Ride Breda. Zin in *\o/*

Goed, de doelen voor maart waren:
1) Meer controle buitenrit: Check! We durven weer vollop gas te gaan buiten en Dex is goed terug te nemen.
2) Voorbereiden dressuurwedstrijd 8 april: Oeps! We gaan woensdag voor de eerste keer oefenen :')
3) Parelli oefenen: Check! Het kwartje begint steeds beter bij me te vallen en ik merk dat ik parelli steeds meer in onze dagelijkse bezigheden gebruik

Dan, de doelen voor april:
1) Nog meer controle buitenrit; losse teugel in een relaxte draf/galop
2) Fietsen met Dex
3) Spieren opbouwen

Ik ben weer enthousiast voor deze maand! *\o/* Het buiten rijden gaat de laatste tijd super fijn, ik durf Dex echt weer volluit te laten gaan. Zonder martingaal, want die hebben we nog steeds niet haha. Wel is het nog echt trainen om hem relaxed te laten draven/galopperen met een los teugeltje, dus dat wordt deze maand een leuk doel!

Ik merk dat ik de laatste tijd mezelf weer goed aan m'n schema houd, en dat Dex lichamelijk echt aan het groeien is. Dat is iets dat ik in april zeker wil volhouden, gewoon lekker blijven trainen en Dex lichamelijk steeds sterker maken (doel 3).

Felien_Kyra schreef:
jaa ben weer bijgelezen. Oeh is mij wel iets te kort die manen, maar goed als jij er blij mee bent :D Verder echt heerlijk hoe jou buitenritten verlopen of niet? Ook lekker veel buitenritjes :)
Ja z'n manen zijn flink kort! Maar wie weet ben je straks net zo enthousiast als hij een hanenkam heeft haha. Ja de buitenritten gaan heerlijk! Het wordt een echt bosjespaard haha

aniek_joefy schreef:
Wat een leuke update weer! Interessant zo'n parelli les!
&
Granoek schreef:
Oh opgelost haha. In ieder geval, leuke update! Ik vind dat parelli deel steeds heel interessant, wou dat ik eens wat meer tijd had maar zit er voorlopig niet in ben ik bang

Ja ik vind Parelli zo interessant! En ik merk nu dat ik het steeds meer meeneem in onze dagelijkse dingen en dat het zo vaak een soort van oplossing is. Zo fijn! Ik zou het toch wel echt aanraden haha

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:40

freetorun schreef:
Vandaag gaan we weer een stuk buiten rijden om te oefenen voor de Bike & Ride Breda. Zin in *\o/*



Is het al tijd? Stuiter, stuiter {:} **\O/** :# :)) :):)

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:22

Ik heb gisteren je topic ontdekt en alles gelezen. Wat een super leuk paard is Dex en wat leuk om jullie vorderingen te lezen!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 14:30

Alpha89 schreef:
freetorun schreef:
Vandaag gaan we weer een stuk buiten rijden om te oefenen voor de Bike & Ride Breda. Zin in *\o/*
Is het al tijd? Stuiter, stuiter {:} **\O/** :# :)) :):)

Als het weer nu mee valt is het bijna tijd! *\o/* :)) :):) **\O/**

Leonyvk schreef:
Ik heb gisteren je topic ontdekt en alles gelezen. Wat een super leuk paard is Dex en wat leuk om jullie vorderingen te lezen!
Oh wat ontzettend leuk! Welkom in het topic :wave:

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:08

Ik zie het nog steeds voor me... dat moment van het geultje.... hahaha!
Ik vind zn hanenkam zo tof he! Staat hem echt goed! Zal sneller groeien dan je denkt hoor.

Hee maar dan zien we elkaar dus in Breda! Gaan jullie wisselen onderweg? Of is dat niet verplicht?

Eveyy

Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:16

LadyKim schreef:
Ik zie het nog steeds voor me... dat moment van het geultje.... hahaha!


Ik ook, maar dan letterlijk!
T was echt te grappig voor woorden, gekke Dex! :')

Was een gezellig ritje! Als het warmer is mogen ze wel zwemmen hihi!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 10:04

Baaldag | 4 april 2018
Gisteren zou ik eigenlijk gezellig met bokker Alpha89 gaan buitenrijden/fietsen. Maar door het opgegeven noodweer hebben we dat uigesteld naar volgende week. Al bleef dat noodweer helemaal uit :')

Dex kwam enthousiast op me af in de wei, hem lekker opgezadeld en opgestapt. Hij begint weer een beetje te draaien met opstappen, maar als ik rustig blijf en hem even laat draaien is het snel klaar. Dus dat is wat ik nu doe, rustig blijven, opstappen en direct uitbundig belonen :-).

Ik zat er nog geen minuut op toen er toevallig een vriendin langsreed met haar paard, dus toen ben ik direct even naar het einde v/h erf gestapt. Even lekker gepraat, waar ons nog opviel hoe braaf Dex stil bleef staan... Tot we dus terug het erf op moesten.. Hij durfde opeens niet meer het erf op? Hij stond stokstijf stil, was aan het trillen en nadat ik hem even liet kijken motiveerde ik hem wat met stem tot hij een paar keer omhoog kwam. Uh Dex? Daarna begon hij ook wat te springen, wilde de weg oplopen en in een moment dat hij even stil stond ben ik snel afgestapt. Hij stond helemaal te trillen en kwam direct tegen me aan staan. Jochie toch -O-.

Erna direct een sessie gehouden om hem op dit deel v.h. erf te laten wennen. Het waaide hard, daar reageert hij altijd sterk op. Maar hij vind het einde v.h. erf al sinds het begin erg spannend. Dus de tijd genomen, heen en weer gelopen, hem om me heen laten circelen en jojo'en. Eigenlijk wat parelli-oefeningen. Uiteindelijk vond hij steeds meer rust terug, tot we gewoon normaal over het erf konden wandelen.

Toen in de bak nog opgestapt en geprobeerd normaal te rijden, maar ik merkte dat m'n zelfvertrouwen v.h. steigeren/springen toch een knauw had gekregen. Ik was wat gespannener en zodra we gingen draven, was hij héél snel. Waarbij ik meteen de teugels vast hield, waardoor hij nóg sneller wilde. Ik moest mezelf dus écht dwingen om de teugels losser te laten en gewoon figuren te rijden en weer te rijden ipv gespannen te zitten. Uiteindelijk lukte dat wel en konden we weer met een lange teugel de baan rond terwijl hij liep te stofzuigen op een goed tempo. Maar pfoe, wat vond ik dat eigenlijk moeilijk zeg.

Erna hebben we op het erf nog even uitgestapt. En toch was de training positief geweest, want ook op de 'enge' delen v/h erf liep hij gewoon ontspannen en hij liep zonder problemen het erf op/af. Toch fijn! :j

'S avonds ben ik laat nog even terug naar stal geweest. Ff lekker een knuffel gegeven en nog wat grondwerk gedaan op het erf. Ik had zo de behoefte om die baaldag wat beter af te sluiten. Maar hij was heel lief en relaxed, dus dat was eigenlijk super! En ach, morgen weer een dag :-)

LadyKim schreef:
Ik zie het nog steeds voor me... dat moment van het geultje.... hahaha!
Ik vind zn hanenkam zo tof he! Staat hem echt goed! Zal sneller groeien dan je denkt hoor.

Hee maar dan zien we elkaar dus in Breda! Gaan jullie wisselen onderweg? Of is dat niet verplicht?
Ik vind z'n hanenkam nu al wat groeien, dus dat wordt denk ik echt heel stoer! Ben zo benieuwd naar z'n nieuwe look haha.

En ja leuk! Hoeveel KM rijd jij? En fietsend of hardlopend? Wij wisselen niet onderweg en gaan 20KM met de fiets. Heb er nu al zoveel zin in! Lijkt me leuk je te ontmoeten, je hebt zo'n gaaf paard <3

Eveyy schreef:
LadyKim schreef:
Ik zie het nog steeds voor me... dat moment van het geultje.... hahaha!
Ik ook, maar dan letterlijk!T was echt te grappig voor woorden, gekke Dex! :')
Was een gezellig ritje! Als het warmer is mogen ze wel zwemmen hihi!
Volgende keer filmen we het :')

En inderdaad in de zomer lekker zwemmen, dat vinden ze allebei volgens mij wel fantastisch :j

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:11

Ahw zulke dagen zitten er helaas ook tussen, jullie hebben het in ieder geval goed afgesloten!