[VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:44

Haha spiegeltje spiegeltje aan de whand

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:28

freetorun schreef:
Whoehoee er is weer wat rust in de tent. Ik heb zojuist lekker rustig met Dex over het erf kunnen wandelen - en tegen hem aan kunnen praten, want dat doe ik altijd :') . Hij liep nu gewoon lekker rustig met z'n hoofdje tegen hoogte van m'n armen. Erna zelfs nog wat grondwerk in de buitenbak kunnen doen. Hij was lekker op mij gericht en enthousiast. Er lagen wat kleinere plasjes, en hij liep er expres hard in te stampen. Ik lag in een deuk :Y)

Toen nog naar de grotere 'schuur' gelopen met stallen waar ook een poetsplaats is. Hem erin gezet en voor de show even z'n manen geborsteld, maar meer om hem daar even te zetten en laten wennen. De staleigenaar kwam ook nog praten en Dex vond het allang best als hij maar kriebels kreeg. Toch wel heel fijn hoor, zo'n dier met een cool koppie

Ik moet ook zeggen, m'n eigen gemoedsrust bepaald echt in hevige mate Dex z'n reactie. Gisteren liep ik met hem op het erf onder het motto van 'Hopelijk dat hij weer wat rust vind en even rondlopen', toen was hij wel goed in de hand, maar toch wat druk. Vandaag liep ik zelf totaal ontspannen, beetje tegen hem aan te praten en hij was echt de rust zelve.. Dus even extra zelfreflectie hier haha.
Granoek schreef:
Ohhh klinkt ideaal dan!

Ja ik ben er echt blij mee. Super goede mix zo!



Confronterend als een paard je zo spiegelt he? Maar eigenlijk onwijs mooi en gaaf wat dieren kunnen!

Terugkomend op je buitenrit verhaal... ik zou je echt een martingaal aanraden... deze doet niets todat ie zn hoofd naar boven wil doen.

Mijne doet dat dus ook met rijden en stopt moeilijk. Behalve met martingaal.

Heeft Dex nog steeds zn privé wei?

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 10:41

29-01 | Foto reading
Hebben jullie ervaringen met foto-reading'en van paarden? Ik heb daar eigenlijk heel lang niet in geloofd. Een vriendin van me doet het met enige regelmaat met haar paard en daar kwamen dan toch altijd wel bijzondere dingen uit. Ze heeft toen een keer een foto van Dex meegenomen, en toen somde die 'dierentolk' toch wel rake dingen op. Aan de hand daarvan toch een afspraak gemaakt voor Dex, puur uit nieuwsgierigheid. Die afspraak was in begin december gepland, en gisteren was het dan zo ver. Ik vond het stiekem heel spannend en ik was reuze benieuwd. En ik ga lekker het gesprek met jullie delen *D

De reading duurde bijna een uur en ik heb 4 pagina's vol geschreven met alles wat er is gezegd. Maar ik zal proberen het wat op te sommen/samen te vatten. Het was in elk geval heel erg bijzonder, want ze zei toch wel hele rake dingen, en ik heb het idee dat dit onze samenwerking wel gaat verbeteren. En ik vind wel dat het past in ons dagboek, daar ik dit ook voor mezelf gebruik :).

Citaat:
Algemeen over Dex
Dex is duidelijk, staat ontzettend op z'n punten en kan streng naar mensen zijn. Hij is abnormaal wijs voor zo'n jong dier en doet alsof hij heel volwassen en stoer is. Hij heeft twee gezichten, die stoere dappere kant, maar hij is ook zeker nog een onzeker jong dier. Maar ook de lieve/sociale kant, en de dominante kant. De rust v.s. heel hoog in z'n energie kunnen staan. Hij is ontzettend aan het puberen, volop aan het ontwikkelen, aan het uitproberen en heel speels. Het is een vrolijk dier, speelt graag spelletjes en is snel verveelt. Hij is retebraaf voor een 4 jarige. Wel is Dex ontzettend hoogsensitief en hij pakt heel veel prikkels op, hierdoor heeft hij soms last van z'n maag. Dit is ook de reden dat hij de afgelopen tijd afviel.

Stalling
Het gaat heel goed met Dex en hij is pas verhuisd. Z'n vorige stal vond hij te druk, er waren veel paarden die veel prikkels op hem af stuurde en veel mensen. Hij vond het moeilijk dat er mensen een oordeel/mening klaar hebben of naast hem paarden strafte die in zijn ogen niks fout deden. Hierdoor waren er veel (negatievere) prikkels waardoor hij last van z'n buik kreeg. Z'n nieuwe stal is wennen maar hij vindt het er zalig. Hij komt meer buiten en heeft het gevoel er helemaal paard te kunnen zijn. Het is als 'thuiskomen'.

Verleden
Hij is als veulen heel jong bij z'n moeder weggehaald en in een 'soort opfok' gezet. Hier werd er weinig naar hem omgekeken en daardoor heeft hij een wantrouwen in mensen. Erna is heeft hij lang 'opgesloten' in een box gestaan waar je als jong dier weinig leert. Hij leerde niet om te gaan met andere paarden, mensen of uberhaupt met het weer.

Beleren/rijden
Hij vindt het beleren goed gaan en niet te snel. Er is genoeg ruimte om paard te zijn. Er rijden 2 mensen op hem, een van die mensen heeft spanning in haar liezen, druk voorop het zadel (voorover zitten), meer druk op de rechterknie en houdt links soms wat vast. Die persoon was ik. Hij ervaart het soms als rijden met de handrem erop, en wanneer ik meer naar achter zit, kan hij z'n voorbenen vrijer bewegen. Hij vindt het bit oké. Twijfelend. Soms te zwaar (in gewicht). Hij heeft een slechte ervaring met het beleren met bit (voor mij) en krijgt daar soms spanning mee. Dan houdt hij vast in z'n kaken. Wanneer hij dit doet moet ik een rust moment inbouwen om die spanning af te laten vleien.

Lichaam
Dex heeft het idee dat hij z'n been rechtsachter beter onder z'n lichaam kan zetten dan links. Scheef SI/bekken gewricht. Daarnaast is hij heel gevoelig voor z'n maag en lever. We moeten oppassen met teveel suiker in z'n voer. Osteopaat heeft hij met regelmaat nodig. Ik moet opletten dat ik zelf óók naar de osteopaat ga, want Dex neemt mijn scheefheid ook ontzettend over. Z'n lichaam is heel bewegelijk en nog vollop in de groei, ook z'n kaken.

Omgang met mensen
Hij vindt dat we nu heel liefdevol en met veel begrip met hem omgaan. Hij is een puber en eigenwijs en heeft hier ruimte voor nodig. Hij begrijpt soms mensen niet, dan zijn er teveel prikkels. Hij reageert heel erg sterk op lichaamstaal en ik moet opletten dat ik zelf niet met teveel prikkels naar hem toe ga. Hij is er heel gevoelig voor als mensen met opgetrokken schouders met hem werken, daar wordt hij nerveus van. Probeer te 'aarden' voordat je samenwerkt.

Dex vindt het belangrijk dat hij samen MET de mens werkt ipv voor de mens werken. Het is een dominant dier, dat niets kan met 'moeten'. Hij is wel heel sociaal, zacht en vriendelijk.

Ik mag zelf véél zekerder van m'n zaak zijn. Ik twijfel ontzettend veel of ik wel het juiste doe. Ik mag daardoor ook meer zekerheid uitstralen in m'n lichaamshouding. Hij heeft vooral heel veel behoefte aan spelen met andere paarden én mensen. De tolk uitte ook heel veel respect naar m'n omgang met Dex, dat ik zo begripvol en met veel respect naar hem werk


Zo, dat is een aardig verhaaltje. Het gesprek ging niet zo geordend als ik het net heb opgeschreven en er zijn vast nog punten die zijn gezegd die hier niet in staan, haha.

Er zijn echt punten die ik helemaal kan beamen. Zo heb ik bijvoorbeeld pas aan m'n vriend benoemd dat de nieuwe stal voelt als 'thuis komen', dus het was heel raar om het precies in die bewoording terug te horen. Ook de scheefheid in z'n SI/bekken gewricht is iets waar de osteopaat altijd mee bezig is. De twee kanten van Dex benoemde ze heel veel, en dat is ook wel iets wat waar is. Hij is heel relaxed, heel braaf, heel koel.. Maar er zit inderdaad een hele pittige en dominante kant aan. Soms is dat voor mij verwarrend, want het lijkt soms alsof ik een ander paard in m'n hand heb.

M'n vriend moest hardop lachen over het twijfelen en onzekere van mijn kant. Ik ben constant aan het twijfelen of ik wel goed met Dex omga, of het wel goed gaat, of ik wel goed voor hem ben etc. En ik merk duidelijk het verschil in werken als ik zelf onrustig of rustig ben.

Ik ga dus lekker met m'n eigen lichaamshouding aan de slag (minder spanning, meer zekerheid) en ik blijf lekker met hem spelen (grondwerk). De bitfitter komt volgend weekend, dus ik hoop dat we dat probleem ook kunnen tackelen :).

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 10:45

LadyKim schreef:
Confronterend als een paard je zo spiegelt he? Maar eigenlijk onwijs mooi en gaaf wat dieren kunnen!

Terugkomend op je buitenrit verhaal... ik zou je echt een martingaal aanraden... deze doet niets todat ie zn hoofd naar boven wil doen.

Mijne doet dat dus ook met rijden en stopt moeilijk. Behalve met martingaal.

Heeft Dex nog steeds zn privé wei?

Oh ontzettend confronterend om zo'n spiegel te hebben! Maar het geeft me meteen weer wat handsvaten om dat aan te pakken. Zelf ook zelfverzekerd leiden heeft dus véél effect :).

Ik denk inderdaad dat ik eens een martingaal ga proberen, ook m'n instructrice raadde deze aan. Ik heb nu een martingaal gevonden inclusief borsttuig. Dan kan ik het borsttuig gebruiken voor springen (zonder martingaal) en de martingaal voor buitenritten. Ik heb deze gevraagd voor m'n verjaardag (eind feb) en tot die tijd doen we buiten gewoon wat rustiger aan! Ik laat weten hoe het gaat :)

En nee Dex staat sinds zondag in de groep! Gelukkig maar. Het ging eigenlijk heel goed. Hij valt een beetje middenin de rangorde en heeft duidelijk een vriendje. Die twee staan constant samen. Ik zal vanmiddag eens een leuke foto maken, ze hebben namelijk een heerlijk stuk grond ter beschikking!

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:10

Wat bijzonder zo een foto reading.. Maar dit wist ze allemaal te vertellen vanaf een foto?

Heb daar zelf ook altijd zo mijn twijfels bij maar wat jij zegt, ze zegt wel echt rake dingen!

Ohhh, ik ben heel. Benieuwd hoe dex reageerf op het borsttuig/martingaal verhaal!

Ik rijd akkie buiten met de slof, om precies dezelfde reden, maar die slof rijd echt ruk, want loshangen moet en oppassen dat hij er niet in gaat staan, met spanning gaat hij erin hangen en zet zich vast plus dat je constant een dubbele teugel hebt.. Maar het is tot nu toe echt onze enigste noodrem als hij weer eens een racebui heeft...

Dus zit daar zelf ook aan te denken,omdat hij dan ze kop niet meer omhoog kan trekken! En omdat we buiten nog wel eens erg hard gaan glijd zijn zadel soms naar achteren omdat hij zich dan helemaal uitrekt denk ik, dus dat borsttuig zorgt dat meteen dat alles blijft liggen!

Ik wil binnenkort even 1 van iemand lenen.. Maar ben dus ook benieuwd naar jou ervaring!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:15

Hoe graag ik er ook in zou geloven, ik ben overtuigd dat zo’n Reading echt geldklopperij is. De helft van je tekst kan voor elk paard kloppen en de andere helft is vanuit de info hier en je insta makkelijk te bedenken. ‘Thuis komen’ is een heel typische uitspraak en dat twijfelen is ook geen nieuws toch? Ik ben hier tijdens mijn studies nogal ingedoken en die readers zijn heel goed in algemeenheden vertellen en kleine dingetjes oppikken en van daaruit te werken. In dat opzicht is wat ze zeggen niet fout ook niet, ik vind het alleen uitmelken van iemands emotie. Ik schrijf het nu nogal bot, maar zet maar voor elke zin ‘ik vind’ :D maar goed, ik ben hier vrij overtuigd in.

Shows van ‘mentalisten’ werken net zo, en die geven vaak toe dat ze werken op basis van aanwijzingen en vooral hun eigen suggesties en dus helemaal niets kunnen lezen. Zoals Gili in België ( die het ook erg goed doet hoor, hij lijkt wel echt in je hoofd te zitten).

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:52

Ja ik weet niet wat ik er over moet denken maar ik zou het echt heel graag willen geloven want ik wil niks liever dan kunnen weten wat de paarden denken. En ik wil het dan wel proberen maar die zijn allemaal zo duur :( en dan heb ik zoiets misschien is het dat wel niet waard?
Maar ik heb echt al heeeeel vaak gedacht om het te laten doen en telkens bedenk ik mij.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:57

Niet zo aan jezelf twijfelen! Jullie beiden zorgen al top voor je paarden, daar heb je echt geen Reading voor nodig :)

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:56

Pfoe zon reading. Ik geloof absoluut dat er meer is dan wij weten en dat sommige mensen bepaalde gaven hebben, maar ik weet ook hoe het menselijk brein werkt vanuit mijn opleiding (biologie met uitstapje naar psychologie) en ben het idd eens dat er veel een hoop inspelen op wat al bekend is. Een groot deel van wat ze aangeeft geldt namelijk ook voor mijn draver. Ook rechtsgebogen, dus zet rechts makkelijker onder, ook t stukje tussen heel nuchter en soms heel heet als hij enthousiast is. Tikje dominant, maar was als jonger paard ook enorm onzeker.
Ben wel benieuwd qua jouw houding en de rijtechnische dingen of ze jou ook gezien heeft of op een foto?

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 13:01

Even een algemene reactie op jullie alle 3 m.b.t. de fotoreading. De dierentolk kon deze informatie inderdaad geven a.d.h.v. enkel een foto. Ze gaat dan het 'gesprek' aan met het paard, zoals ze het zegt.

Ik snap je inderdaad goed Poes, zo heb ik er ook lang over gedacht. Maar er zijn toch wel rake dingen gezegd, die heel specifiek waren, die ze niet zomaar kon weten. Óók dingen die niet in dit topic staan, of op Instagram of die ik überhaupt echt met iemand bespreek. Het verhaal dat in dit topic staat is echt de samenvatting van het hele gesprek, ze kwam doorlopend met specifieke situaties/voorbeelden die ik in de samenvatting niet heb benoemd. En in het gesprek was het voornamelijk een monoloog van haar, ik was veel te druk met schrijven :'). Maar het staat natuurlijk iedereen vrij zijn mening hierop te hebben. Zelf ben ik na deze ervaring echt wel overtuigd en vind ik het een fijne manier om toch wat meer inzicht te krijgen.

Dus als jullie er interesse in hebben, raad ik het a.d.h.v. mijn ervaring zeker aan om ook eens te doen. Maar Poes heeft ook gelijk, volgens mij doen jullie het beide al super goed met jullie paardjes. Kortom, volg je eigen gevoel :).

Nadiine__x schreef:
Wat bijzonder zo een foto reading.. Maar dit wist ze allemaal te vertellen vanaf een foto?

Heb daar zelf ook altijd zo mijn twijfels bij maar wat jij zegt, ze zegt wel echt rake dingen!

Ohhh, ik ben heel. Benieuwd hoe dex reageerf op het borsttuig/martingaal verhaal!

Ik rijd akkie buiten met de slof, om precies dezelfde reden, maar die slof rijd echt ruk, want loshangen moet en oppassen dat hij er niet in gaat staan, met spanning gaat hij erin hangen en zet zich vast plus dat je constant een dubbele teugel hebt.. Maar het is tot nu toe echt onze enigste noodrem als hij weer eens een racebui heeft...

Dus zit daar zelf ook aan te denken,omdat hij dan ze kop niet meer omhoog kan trekken! En omdat we buiten nog wel eens erg hard gaan glijd zijn zadel soms naar achteren omdat hij zich dan helemaal uitrekt denk ik, dus dat borsttuig zorgt dat meteen dat alles blijft liggen!

Ik wil binnenkort even 1 van iemand lenen.. Maar ben dus ook benieuwd naar jou ervaring!


Ik hoop het borsttuig/martingaal te krijgen voor m'n verjaardag (24-02) dus kan ik hem de dag erna direct uitproberen met een buiten ritje. Ik ben ook heel benieuwd of dit effect heeft.. Ik zal het laten weten zodra we het getest hebben. Een slof lijkt me inderdaad ook veel minder makkelijker, stenger inwerken - ik ben direct bang hem teveel te gebruiken - én ik ben gewoon niet handig genoeg om met twee teugels te rijden :')

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 13:20

darkadia schreef:
Pfoe zon reading. Ik geloof absoluut dat er meer is dan wij weten en dat sommige mensen bepaalde gaven hebben, maar ik weet ook hoe het menselijk brein werkt vanuit mijn opleiding (biologie met uitstapje naar psychologie) en ben het idd eens dat er veel een hoop inspelen op wat al bekend is. Een groot deel van wat ze aangeeft geldt namelijk ook voor mijn draver. Ook rechtsgebogen, dus zet rechts makkelijker onder, ook t stukje tussen heel nuchter en soms heel heet als hij enthousiast is. Tikje dominant, maar was als jonger paard ook enorm onzeker.
Ben wel benieuwd qua jouw houding en de rijtechnische dingen of ze jou ook gezien heeft of op een foto?

Toch nog even een reactie haha. Ik heb specifiek een foto gebruikt die niet op het internet staat, en hier sta ik zelf niet op. Het is natuurlijk mogelijk dat ze heel veel heeft doorgezocht en dit topic heeft gevonden. Wat dat betreft staat er veel van Dex online, en is het mogelijk dat ze mijn houding heeft geanalyseerd a.d.h.v. de paar foto's of het springfilmpje in dit topic. Rijtechnisch klopt het zeker dat ik voorover val, links meer vast hou. Ik zit vaak ook wat scheef. Maar ik wilde het hele verhaal m.b.t. m'n houding ook eens met m'n instructrice bespreken. Dus hier kom ik nog eens op terug, mochten jullie dat interessant vinden :j

Ik heb deze reading ook met die vriendin besproken. Haar paard staat niet zo uitvoerig als Dex online en bij haard klopte er tot 2 keer toe heel veel. Zij had een hele andere type reading én er zijn wat medische problemen opgelost a.d.h.v. hun eerste reading. Een andere vriendin - waarvan het paard ook niet online staat - had ook een passende reading. Verschillende paarden en verschillende karakter eigenschappen die goed zijn besproken. En ze noemde echt niet alle 3 de paarden hoog-sensitief met duidelijk twee kanten :)

Om het wat meer terug te brengen in karakter wordt Dex door de tolk heel erg besproken als LBE (Left Brain Extrovert; snel, speels, slim, lief, tikkeltje dominant) besproken, terwijl de andere paarden op de readings heel anders uit het 'gesprek' kwamen. Een als een dominante leermeester (wat ook écht zo is) en de ander veel introverter.

Tegelijkertijd heb óók een verhaal gehoord van iemand anders waarbij de reading helemaal fout ging. Het paard was opeens een ander geslacht, andere leeftijd etc etc. De reading is toen ook eerder gestopt, want niks klopte.

Dus meer dan aangeven van m'n ervaringen kan (en wil) ik niet. Ik heb nu van dichtbij 3 reading'en meegemaakt die echt heel precies kloppen, en één die totaal de plank missloeg. Ik geloof zeker dat als je zo'n reading doet het ook wilt geloven, dat het zeker ook inspelen kan zijn op de reacties v.d. persoon. Maar het is mij net te precies en kloppend om het niet te geloven haha.

Oeps, best een lang betoog. Sorry!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:16

Geeft niet, je hebt er een andere mening bij en dat is ook ok natuurlijk :)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 22:15

<3

Afbeelding

poes schreef:
Geeft niet, je hebt er een andere mening bij en dat is ook ok natuurlijk :)


Zeker! :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:24

Lieve foto! Zijn ‘wijze’ kant :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 02:09

Wat een mooie foto! :wow:

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 07:51

Aaaaaa hottie alarm!! <3

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:31

Ik heb ook zo een borsttuig/ martingaal.

Bij Mn fries gebruikte ik alleen het borsttuig en bij de paarden die ik nu rij tegen het hoofd ineens omhooggooien en niets te vertellen hebben.

Ik vind het echt fijn werken, er gebeurt niets todat het paard zijn hoofd omhoog gaat. Veel relaxter dan een slof ( daar rij ik ook nog wel eens mee buiten als laatste handrem)
Afbeelding
Afbeelding

Betere foto’s heb ik niet Haha

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 10:54

LadyKim schreef:
Ik heb ook zo een borsttuig/ martingaal.

Bij Mn fries gebruikte ik alleen het borsttuig en bij de paarden die ik nu rij tegen het hoofd ineens omhooggooien en niets te vertellen hebben.

Ik vind het echt fijn werken, er gebeurt niets todat het paard zijn hoofd omhoog gaat. Veel relaxter dan een slof ( daar rij ik ook nog wel eens mee buiten als laatste handrem)
[ [url=m/qdp7To.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ksP3pa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Betere foto’s heb ik niet Haha

Fijn zo'n positieve ervaring. Ik krijg net zo'n type borsttuig/martingaal als die jij hebt volgens mij: https://www.agradi.nl/horka-elastisch-v ... d-full.htm

Ik hoop dat het net zo goed werkt bij Dex. Ik ga v/h weekend waarschijnlijk weer even buiten rijden. Gewoon draf gaat prima, maar het racen stel ik echt even uit tot ik het borsttuig heb. Kan ik ook direct mijn ervaring delen haha

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:59

Ja zo 1 wil ik er inderdaad ook!

Wat dex doet klinkt trouwens wel. Heel herkenbaar hoor.
3 jaar geleden kon ik met akkie alleen maar voorop rijden, ook in draf, zodra paarden hem wouden inhalen of te dicht erop kwamen vloog hij er als een rakketje vandoor. Ik heb dit af kunnen leren zonder bijzet, door in goed overleg met stalgenootjes het gewoon langzaam op te bouwen, nu kan hij ook achterop en naast elkaar (leuk vind hij het niet, maar hij blijft nu wel braaf)

Alleen als hij achter zich op het fietspad (harde ondergrond) paarden hoefen hoort rennen dan wilt hij nog wel eens afvuren, maar volgens mij komt dat echt omdat ze op de baan getraind worden en ze daar leren dat ze voorop moeten blijven.

Nu kan ik andere paarde ook mee nemen aan touwtje om vertrouwen te geven enzo, alleen tja die galop, het blijft hard gaan.. _O-

Ik zeg meestal tegen nieuwe mensen als ze willen galoperen, ik ga wel. Hard draven :=

Want ik. Ging eerder gewoon in galop en dan vloog hij weg en dat vonden de nieuwe mensen vaak niet zo grappig _O- (sorry :=)

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:01

Inderdaad hetzelfde type als die van mij! Erg fijn in gebruik!

Vind ze wel groot vallen maar is goed bij te stellen

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:11

Nadiine__x schreef:
Ja zo 1 wil ik er inderdaad ook!

Wat dex doet klinkt trouwens wel. Heel herkenbaar hoor.
3 jaar geleden kon ik met akkie alleen maar voorop rijden, ook in draf, zodra paarden hem wouden inhalen of te dicht erop kwamen vloog hij er als een rakketje vandoor. Ik heb dit af kunnen leren zonder bijzet, door in goed overleg met stalgenootjes het gewoon langzaam op te bouwen, nu kan hij ook achterop en naast elkaar (leuk vind hij het niet, maar hij blijft nu wel braaf)

Alleen als hij achter zich op het fietspad (harde ondergrond) paarden hoefen hoort rennen dan wilt hij nog wel eens afvuren, maar volgens mij komt dat echt omdat ze op de baan getraind worden en ze daar leren dat ze voorop moeten blijven.

Nu kan ik andere paarde ook mee nemen aan touwtje om vertrouwen te geven enzo, alleen tja die galop, het blijft hard gaan.. _O-

Ik zeg meestal tegen nieuwe mensen als ze willen galoperen, ik ga wel. Hard draven :=

Want ik. Ging eerder gewoon in galop en dan vloog hij weg en dat vonden de nieuwe mensen vaak niet zo grappig _O- (sorry :=)


Dat stukje van dat hij paarden hoort op het harde doet die van mij ook. als een raket!!

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 15:28

Wat een heerlijk koppie op die foto <3 hij is zo mooi en wijs!! Het zou een prachtig fotomodel zijn!

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 19:40

Hahahaha, *poefffff, zoeff-zoeffffff* <<)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 11:21

Nadiine__x schreef:
Hahahaha, *poefffff, zoeff-zoeffffff* <<)

Zouden Akkie en Dex niet stiekem broers zijn :Y)

Nee, het stomme is dat Dex het aller-aller-aller liefst voorop loopt, maar wél achter kan lopen. Soms een beetje nukkig (of heel erg nukkig), maar wel braaf. Ook als een ander paard weg galoppeert, kan ik Dex bij me houden zonder enige moeite. Hij vindt alleen (achter)blijven totaal geen probleem. Ook kan een ander voor ons uit in rengalop en dan kan Dex er in een (hardere) draf achter zetten zonder probleem..

Maar hij slaat om als hij mag. Of dat nu alleen of samen met andere paarden is, als hij eenmaal mag dan ziet hij niks meer en gaat hij racen en is terugkrijgen praktisch onmogelijk. Ook als de rest van de paarden allang uit zicht zijn, Dex wil harder/verder/door. En ik vind snelheid leuk, maar snelheid zonder rem is écht niet mijn ding hahaha.

Dus ik ben heel benieuwd hoe dat gaat met een martingaal. Hopelijk houdt dat inderdaad het bit op de goede plek zodat er wel een rem is :D

xJolijn schreef:
Wat een heerlijk koppie op die foto <3 hij is zo mooi en wijs!! Het zou een prachtig fotomodel zijn!

Bij deze, mochten fotografen een (portfolio) paardenmodel zoeken, Dex is beschikbaar :o

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:32

Haha dat klinkt bekend. Hier nog een Dex die het niet erg vindt op alleen achter te blijven. Zeker als de rest gaat draven vindt hij het prima om in zijn uppie te blijven stappen. Of terugdraaien, ook geen probleem haha.

Snelheid zonder rem is denk ik niemand zijn ding hoor, dat is niet zo raar :D