De paarden van 2013

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:46

Voor mij zijn Kim en Diva de eerst die ik opleid, wil het perfect doen dus misschien maak ik van sommige dingen meer dan het is. Kim was na 6 uur met dat bit staan nog bij vlagen als een debiel op het bit aan het kauwen :+ En die duikt ondanks dat ik de tanden nooit heb aangeraakt op het moment weg voor het bit..
Emmer voer is een bodem geweekte pulp met compact gras, kan niet te veel mee mis.

Kan zijn dat ik morgen een ritje maak, dan hang ik het bit er gewoon bij met mijn teugels op de neusriem denk ik. Kan ze leren dat we leuke dingen doen als het bit in gaat :Y)

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:56

Fin is ook mijn eerste maar als ik soms dingen lees of zie denk ik Ow heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat het een ding kan zijn voor een groen paard _O- ik ben echt zo doos die ook in de opfok gewoon een deken erop gooide en toen verbaasd was dat hij in de stress schoot van de bilkoorden die z'n benen raakte nooit bij stil gestaan tot de vrouw van de opfok mij dat uitlegde _O- maar nu is het dus wel zo dat Fin eigenlijk alles wat ik doe heel normaal vind omdat ik ook gewoon echt lomp en onhandig ben :')

Mijn eerste paard was een doorgewinterde van 11 jaar wat later bleek een oud manege paard dus die was echt de meeste gekke dingen gewend dus vandaar dat ik eigenlijk gewoon op de zelfde voet verder ben gegaan haha.

Maar ieder z'n eigen ding hoor! Lijkt me idd wel slim om hem morgen in te doen maar dan zonder teugels. En anders gewoon een x longeren ermee zonder dat de lijn aan het bit zit.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:58

Longeren gaat pas weer als het droger is, nu is rechtdoor lopen al een glijfeest als je niet uit kijkt :x
Ben normaal ook wel "lomp". Ze moeten echt niet zeuren als ik met een knalgeel zeil door de paddock banjer, maar hun edele smoeltje ben ik gewoon buitensporig voorzichtig mee :')

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 19:04

Waarom zou je een paard 6 uur met een bit laten staan? Kan me wel voorstellen dat ze er dan juist een aversie tegen krijgen. Zo ook als je t eten lastig maakt: in beide gevallen leer je ze een bit is niet leuk. Want het moet uren in en we willen graag eten maar t gaat lastig.

Gewoon simpel houden. In doen, vertellen hoe stoer ze zijn. Uitdoen en dan wat lekkers. In al die jarennooit problemen mee gehad. Sterker nog ze happen allemaal hun bit zelf in. Ook klanten viel dat op.

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:40

Hier ook nooit problemen met bit hoor! Mijn vriendin en ik maken al 12 jaar samen zadelmak, maar bit is nooit een issue.
Ja in het begin kouwen ze er wel ff op, maar dat duurt eigenlijk nooit lang.Na ongeveer 10 minuten gaat het weer uit. (Paar rondjes door de bak)

Ik denk dat je het goed bedoeld te ingewikkeld maakt.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:14

Was ook geen 6 uur aaneen hoor, gewoon een paar sessies :+

Morgen ga ik er een ritje mee maken en dan van de week ergens het sturen oefenen.

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:19

Ik weet niet meer wie het vroeg haha.
Maar een bareback pad zit heerlijk! Er zit uiteraard wel verschil in merk :D
En of ze braaf is ? Nah.. ze is heet en soms wat stout haha maar ik vind het zo leuk zonder zadel :o
Ze begint nu een beetje te puberen.. niet aan het werk willen :')
Aandraven is tegenwoordig een dingetje.. dan is het happen naar het been en oren in de nek >;)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:09

Nergens last van Kimley? Of gewoon een fase? (fases heb ik hier genoeg :+ )

Heerlijke rit gemaakt, het eerste kwartier was Dief boos op het bit. Kreng gooide met haar hoofd en zelfs haar kont kwam een paar keer omhoog. Daarna nog even 2 keer een zenuwachtig momentje maar ondanks dat ik bang was dat het mis ging had ik binnen 15 meter de controle weer helemaal terug dus mag niet te hard klagen. De tweede helft waaide we bijna van het paard maar liepen ze beide op 50 meter van elkaar te dromen dus dat was wel genieten.

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:25

Fijn dat je zo lekker hebt kunnen rijden! Het waaide hard vandaag hè!

Nog gefeliciteerd Nimber met de mooie punten!


Hier vandaag echt super gereden, wauw er ging een wereld voor ons open. En het knopje achterwaarts hebben we er op gekregen, eeeindelijk! Wijken is weer wel drama, buitenteugel? Welke buitenteugel? Baas daar doe ik niet aan hoor, die is er alleen om keihard doorheen te lopen. :')

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 09:34

Azmay, nee denk het niet. Heb overal al gevoeld en gedrukt en krijg dan geen reactie. De tandarts komt maandag en daarna komt ook de ostheopaat dus ze word sowieso nagekeken :)

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:04

Kimley is zeker een merrie _O-
Voor fin staat ook de tandarts en osteo op de agenda volgende week de osteo over 3 weken de tandarts.

Azmay wat fijn dat het goed ging op een klein stukje na dan ;)

Linda fijn dat het rijden weer goed gaat de vakantie heeft waarschijnlijk jullie beide goed gedaan.

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:47

Ja het is een merrie ja :')
Maar zeker geen merrie merrie Haha! Je merkt er Eigenlijk niks van, daarom vind ik het ook zo raar >;)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 13:03

Fijn dat er zowieso naar gekeken word Kimley, weet je ook meteen zeker dat het gewoon karakter is :Y) :')
Achterwaards een issue lindamusters? Gaat het nu nog steeds goed? Hier ging achterwaards verbazend snel goed, had ik niet verwacht zelf.

Met Diva gaat het echt super *\o/*
Ga nu zon 2 keer in de week naar buiten met ze, bitje in zonder teugels eraan en gewoon een rondje van 3-5 km stappen. Vandaag na een beetje zeuren mijn vriend mee gekregen met de belofte dat hij van te voren even op Diva mocht rijden in de paddock. Uiteindelijk besloten dat we gingen kijken hoe het ging als hij er mee naar buiten ging en ze was braaf :wow:
Het blijft een fel kreng maar fijn binnen de marges zeg maar, totaal geen spijt van dit ritje (kon ik ook eens echt ontspannen zitten van begin tot eind op Kim :+ )

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 21:05

Wat fijn dat diva zo goed gaat nu volhouden dit ritme!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 14:06

Ice heeft een nieuw zadel! Echt super blij mee. Kingsley D3

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 23:09

Vandaag is mouse behandeld aan haar gebit!
Gelukkigs niks ernstigs, hier en daar wat haken en linksonder wat oneffenheden. Mouse had een dubbele dosis verdoving nodig :')

Afbeelding

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 09:09

Leuk dat diva goed gaat en wat minder diva is ;)

Mooi zadel Nimber, heb het even opgezocht! Zal wel fijn zitten

Kimley, wat fijn dat ie lekker naar de tandarts is geweest! Dubbele dosis nog wel, was hij zo aan het tegenstribbelen?

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:36

Mooi zadel!

Kimley nog wat gevonden of niks speciaals? Haha dubbele dosis fin krijgt 0.3 omdat hij anders om valt _O-

Morgen krijgt fin een massage/ fysio en zijn eerste grondwerk les om hem uit zijn eigen vertrouwde bubbel te halen. Al het onverwachte buiten die bubbel is eng en mensen kunnen dus niet meer langs lopen als hij aan z'n box staat. Verder dacht ik dus dat hij gewoon mege chill was en soms opeens ontploft maar hij is dus helemaal naar binnen gekeerd slaat alles op en dan met de druppel ontploft hij en ben je terug bij af dat alles eng is. Eigenlijk niks voor mij grondwerk maar dit meisje kon mij zoveel vertellen terwijl ze mij en fin niet kende dat ik het een kans geef. We stonden gewoon met z'n drieen te praten terwijl fin aan ze box stond. Het is de instructie van iemand bij mij op stal en doet ook carniaal sacral therapie en centric riding. Heb alles doorgelezen van haar en totaal niet zweverig ect dus ga het een kans geven. Want anders breekt hij een x z'n nek door het hangen.

Dus ben heel benieuwd als zij morgen met hem aan het werk gaat.

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:14

Zondag kwam de chiropractor voor Nova. Nou er zit iets goed vast rechtsachter. Ze kreeg het ook niet in 1 behandeling helemaal los. Over 3 weken komt ze Nova weer behandelen. Nu een weekje vrij laten lopen in de bak, dan een weekje dagelijks longeren aan de dubbele longe en week 3 cavaletti's erbij. Het is duidelijk dat er iets is los gekomen ze moet echt even wennen. Is struikelig en duidelijk hele slap nu aan die kant en loopt gewoon niet zuiver. Duimen dat we vooruitgang zien.

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:22

Nee hoor niks raars gevonden, even bij vijlen en recht maken en ze was klaar :)
Wel flink last van haar mond denk Ik, hooinet was nog halfvol en de brokken niet aangeraakt :(:)

Ja veel verdoving, ze werd wakker zodra de vijl aanging :')

Flinke bak slobber gemaakt. Vanmiddag de helft en voor vanavond ligt de rest klaar in haar voerbak.. krijgt ze toch wat binnen.

Verder is ze gewoon heel knap <3

Afbeelding

Afbeelding

Wat een mooi zadel trouwens nimber :)
Oei ja nova loopt niet zo zuiver inderdaad, hopelijk knapt het snel op!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:34

Crazyc. Ik heb t vaker gezien hoor, zo een lichaam compenseert en moet opnieuw in balans komen.

Ja zit als een huis Afbeelding
Afbeelding

Ik heb nog extra bling

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:46

Inderdaad Nimber het was een oude blessure waarschijnlijk in de opfok gebeurd. Ze heeft zich dus echt een andere manier van bewegen aangewend over langere tijd. Ik heb geen haast verder dus ze krijgt alle tijd ik denk ook dat het wel weer goed komt.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 18:46

F_inley schreef:
Wat fijn dat diva zo goed gaat nu volhouden dit ritme!

Gaat vrij zeker niet lukken met mijn ziekte maar ik geniet zolang het kan :j

Fijn dat ze gedaan is Kimley, Diva gaat juist helemaal plat van de verdoving :+ Een dagje slecht eten hadden ze hier ook, gaf de mondklem de schuld.
Ik vind grondwerk erg fijn, hoop dat je er wat aan hebt met Fin, had niet de indruk dat hij zoveel last van zichzelf had :(:)
Arme Nova, maar komt vast goed. Als hij al zo lang raar loopt is het niet zo raar dat hij even moet wennen.
Cool zadel Nimber :j

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 00:44

Achossie die Nova. Ze zal eerst moeten wennen dat ze de spieren wat vast zat nu nagenoeg los zijn. Zal even erg raar aanvoelen. Komt wel goed hoor.

Hier gaat alles nog goed met Leon. Hij gaat nu ook fijn nageven zonder de slof! Tandarts is ook geweest ( sept ook al ) bleek dat hij toch nog een flinke haak en golven op zijn achterste kies had wat hem niet lekker zat.
Maar hij maakt mooie vooruitgang. Galop kent hij nu ook ( ook op stemhulp ) Ja t gaat echt de goede kant op. Donderdag ga ik er weer op! En het dubbele longeren werpt ook zijn vruchten af. Hierin wordt ik dan weer begeleid om dit onder de knie te krijgen zodat ik thuis straks ook met hem aan de dubbele lijnen kan trainen. Ook daaraan begint hij nu fijntjes te zakken met hoofd / hals.
Nog 1 maandje en dan komt hij weer thuis! Zin in..... dan kan ik weer elke dag naar mijn knappertje toe.

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 07:53

Wat heb je azmay?

Wij galopperen nog niet eens, ze is nu Denk ik een jaar onder het zadel. Ik wil het bij ons op stal op het kleine drafbaantje gaan oefenen. Mooi rechtuit, maar ik vind haar er nog niet helemaal klaar voor :)