Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MightyBlue

Berichten: 302
Geregistreerd: 08-08-13

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 00:01

Gordy18. Dankjewel! In de zomer is hij nog witter met stippen.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 00:02

Oh wauw...
Ik had op marktplaats een oproep gezien van een moeder die een verzorgpony zocht voor haar dochtertje.
Dus ik dacht ach, niet geschoten is altijd mis.
Verwacht meteen reactie te krijgen dat het bedrag te hoog zou zijn.
Willen ze een keer langskomen. *\o/*

fransje23

Berichten: 15357
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 00:40

Welkom Roos! Leuk een appie!


Wat fijn dat het zo goed gaat met Miles. Zuigt hij helemaal geen lucht meer?

Zonde van de deken Kabayo.

Wat doet Elano het goed met dat blok!

Puzzle ziet er aardig in shape uit nu.

Iedereen alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar!


Ik heb vandaag samen met Joya bij de trekker gekeken. Staleigenaar ging nieuwe baal voodroog neerzetten. Mooie oefening om haar trekkerproof te maken. Maar ze was totaal niet bang, we stonden op twee meter afstand. Daarna dook ze richting de, nog in plastic verpakte, baal om te kijken wat dat voor ding was.
Ook nog geoefend met een stuk flapperen los plastic maar dat was ook na twee keer snuiven niet meer spannend.
Is toch best een coole kikker.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 08:22

@Kabayo oh dat katje <3 zo cute. Die wordt vanzelf minder bang hoor.

Dit werkt inderdaad beter, kan nu zonder problemen longeren :)

@fransje23 Nee soms betrap ik hem er nog op. Hij doet het nog op de kruiwagen en laatst op de waterbak... helaas. Jij ook alvast de beste wensen!

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 11:45

@renske
Oh leuk! Elano is ook donkerder in de winter. Wel zo fijn met die mega vacht.. Als hij een keer vies is, valt het minder op doordat hij al zo donker is. :+
Ik hoop voor je dat het wat wordt met de verzorgster!

@renee
Ja Elano vond het ook wel erg leuk om erop te staan!
Ik ken ook paarden die niet zonder afgezet stuk te longeren zijn.. Gaan gewoon domweg rechtdoor. Doe je de bak door de helft bijvoorbeeld, hele probleem opgelost. Ergens heel bijzonder. :')
Is het hoofdstel nou ook bit en bitloos te gebruiken? Ik zie iig een paar ringetjes waar wel eens zo'n soort bakstuk aan vast geklikt kan worden.

@might
Welkom!
Wat een leuk paard heb je zeg. Heb je ook foto's van de zomer? Ben dan wel benieuwd natuurlijk! :D

@kab
Nee, Elano heeft nog nooit iets gedaan kwa kunstjes. Alleen de handigheids-dingetjes heeft hij vooral geleerd (denk bv aan commando 'hoofd' als hij zijn hoofd omhoog moet doen. Scheelt bukken.) Targetten was ook wel makkelijk, hij had het in 1 seconde door. :+

Jeetje, je deken! :oo
Bij jou ookal zoveel regel gevallen? Hier eindelijk paar dagen droog.. Je kon nog net niet in het zand spelen zonder vies te raken.. En in 1 dag is alles weer zeiknat. -O-

@Fran
Hooibalen brengen met een tractor of iets is altijd goed. Want dan zijn dat soort dingen 'ineens' niet meer eng. :))


Nou, vit E is binnen. Nu nog de magnesium. Hoop dat ie vandaag aankomt. Alleen enorm balen dat ik geen tijd indicatie heb, want ik begreep dat ze ook op zaterdag leveren.. Maar je zal het maar net zien, zit ik de hele zaterdag thuis om niks. :roll:

KittyDylan

Berichten: 8889
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:27

@fransje, knap van Joya!

@MightyBlue, gaaf paard heb je daar!

@Puppy, Knappe Elano <3

@Renske, Puzzle ziet er ook goed uit!

Hier aankomende dinsdag richting de kliniek met Fflur. Ze heeft een klein gezwelletje bij haar oog. Eigen dierenarts wilde het wel weg snijden maar dan wisten we nog niet wat het zou zijn. Dus.. eerste keer trailer voor haar sinds ze bij ons is. Ben benieuwd. Is de ene gezond, heeft de ander iets..

Kabayo

Berichten: 14003
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:52

Jeeej ben benieuwd Renske! Ik duim voor je :D en dankje!

Kittydylan oh hoop dat het meevalt! Ik moest trouwens hard lachen om je longeer filmpje op insta "no ponys were harmed" _/-\o_

Puppy super knap dan van elano voor de eerste keer! Beloofd wat :D Haha mooie deken he }> nou deze week geen enkele dag droog. Gatver ben er echt klaar mee ..

Renee dankje! Ik ben er ook blij mee <3 mooi dat dit beter werkt!

Fransje handig dat ze er niet bang voor is. Zo oefen ik ook. Al rijd mijn pa gewoon voor de stallen :Y) word vanzelf mak haha
Afbeelding

Gordy gelukkig wel ja hihi heb zelfs nóg 1 reserve . Klinkt fijn! Altijd zo leuk om met je paard bezig te zijn.

Zilver vandaag gelongeerd in de regen , gatver. Capuchon opgedaan ,zou dat was erg vreemd :') ze was erg braaf. Alleen ze is echt te dik. Maarja met dit koude rot weer heb ik er ook geen zin in. Van te voren eerst een stal uitgemest om even warm te worden :brr:
Afbeelding
Afbeelding
Staart heb ik nu ingevlochten want ze krijgt echt een zware staart van al die blubber.
Afbeelding

Na die tijd afgespoeld. De slang lag op de grond en zag al dat het mis ging := dus duwde haar om , ze was zeker in de war welke kant.. dankje zilver :roll:
Afbeelding

Haar dikke (drachtige??) buik. Achteraanzicht haha
Afbeelding

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:58

Pff, ging weer zoals ik wilde vandaag, not. Wilde 2 straten door, aangezien hij net als vorig jaar geen drol geeft om flitsen en knallen en hij had er duidelijk super veel zin in en vond al die harde knallen helenaal niet erg.
Vlak na een bocht werd er dus vuurwerk afgestoken en die zagen we pas na/in de bocht. Hij rende zo richting een of andere plant in (Ik dacht echt: wtf doe je. Hij stond mij daarna ook aan te kijken van: Sorry meisje.. Maar ik schrok. Arm paard. :(:) )
En daarna toen hij beetje tot rust was en ik hem bijna had kwam er een flink knal, ja dat vond hij toen niet leuk als hij al zo over de zeik is nadat er voor zijn neus vuurwerk afgaat. Nou scheelt het dat de weg naar stal niet ver is met 2 straten en mijn moeder was mee dus die ging erachteraan met der scoot.

Maar hij staat nu weer rustig te eten. Te doen alsof er niks is gebeurd. Keek mij zelfs aan: Oh.. Ga je nu al weg?
Echt, af en toe is het een heel raar paard. Geen schrik in zijn ogen, helemaal niks. Gewoon op zijn dooie gemakje aan het eten. :')

Toch wel erg jammer.. Vooral omdat vorig jaar er niks aan de hand was. Toen ging hij hooguit 1 pasje versnellen of zijn hoofd opheffen en dat was het. Dit jaar alleen oren omdraaien richting het geluid, ja tot de bocht dan. Maar stalgenoten hadden gister wat ik begreep in de paddock vuurwerk afgestoken met de paarden erin. Dus zal mij niks verbazen dat dat het voor vandaag heftiger had gemaakt dan nodig was..

Maarja, over paar dagen dezelfde straten pakken. Kijken of ie er langs durft en dan thuis neer planten met heel klein beetje slobber. En daarna weer naar stal. Zou best kunnen dat ie het hele gedoe alweer vergeten is, maar dat zien we dan wel weer. Zal wel meevallen gok ik, we lopen daar vaker als we naar mijn tuin gaan. En hij weet donders goed de weg naar de tuin. Hij dacht ook dat we door de steeg zouden gaan richting huis. _O-

Ilayla

Berichten: 537
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: In the middle of Nederland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 17:56

@Renske Puzzle ziet er goed uit zonder buikje!
Leuk dat je al een potentiële leaser hebt gevonden, lijkt me lastig met zo'n kleintje. Wanneer komen ze langs?

@puppy1128 Leuk zo'n vrijheidsdressuurlesje! Ga je daar mee verder?
Jammer dat het niet helemaal goed ging met het vuurwerk. Toch iets onvoorspelbaars, zelfs al zijn ze nog zo braaf als er een vlak voor z'n voeten komt ofzo dan schrikt toch elk paard lijkt me.

@_Reneee Wat goed dat je het longeerprobleem hebt opgelost. Slim bedacht. Laat je dit zo staan of moet je het steeds opbouwen? Lijkt me wel veel werk haha.

@MightyBlue Hoi! Gezellig dat je mee komt kletsen! Gaaf dat je een eigen gefokt paard hebt. Heb je de moeder ook nog?

@Kabayo Aah lief nieuw vriendje heb je daar! Ieeh had je geen natte schoenen? Ik moest pas een paard longeren in een natte bak, maar dat vond ik echt geen pretje.

@fransje23
Stoer dier heb je! Trekkers zijn toch vaak eng aan het begin, maar ideaal als ze dat niet meer zijn.

@KittyDylan Klinkt vervelend. Hoe ziet het er uit?
Succes op de kliniek. Duimen voor iets onschuldigs.

Fijne jaarwisseling allemaal! Doen jullie iets speciaals voor de paarden?
Ik niet, ze staan gewoon buiten en ik ga ook niet kijken, maar hoop wel dat er geen gekke dingen gebeuren.

Kabayo

Berichten: 14003
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 18:05

Ilayla nee ik had lekker warm gevoerde regenlaarzen! Van de welkoop . Echt een aanrader <3
Deze ;
https://www.welkoop.nl/winkel/kleding/s ... 36_1193491

Puppy balen zeg... al is vuurwerk natuurlijk ook wel erg spannend voor vluchtdieren. Gelukkig alles goed afgelopen

Zilver staat bij mijn ouders erg afgelegen. Er word zo goed als niks afgestoken. Dus nergens last van

Vandaag niks gedaan. Met mijn 9 maand oude pup bij het carbid schieten gekeken , toen langs een vriend op visite en vanmiddag lekker een cake gebakken met vriend lief. Vanavond komen mijn ouders gezellig langs :)
Kijk mijn stoere pup 8-)


Iedereen een fijn uiteinde! Denk om de vingers :P een goed en gezond 2018 gewenst **\O/**

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 18:32

Wat vervelend puppy, maar met vuurwerk is het te begrijpen hoor. Ik zelf schrik daar ook hard van.

Nee de longeercirkel laat ik staan, ik rij nu toch niet in de bak.

Heb de radio aangelaten op stal en mijn verhuurder gaat vanavond even kijken of alles rustig is. Ideaal :) Ze staan achteraf dus verwacht geen problemen. Iedereen fijne jaarwisseling!

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 19:52

Ja hij kan er niks aan doen natuurlijk, hij stond mij ook zo zielig aan te kijken alsof hij sorry wilde zeggen. Arm paard. :(:)
Was vanmiddag nog even snel heen geweest. Maar stond met de andere paardjes lekker te eten en reageerde totaal niet meer op het geknal. Dus zit nog hoop in dat er 'niks' aan de hand is.

Zal later op de berichten reageren. Eerst even gourmetten met mams. Pan is al warm aan het worden. :9

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 23:41

Zo weer even bijleespost. Zit nu ook op de pc dus gaat wat makkelijker.

@kab
Oh bah, dan is het helemaal vies al dat water. Ik vind regen niet heel erg.. Als het maar in de nacht valt wanneer ik in mijn nest lig te pitten.
En jeetje, wat ziet zilver eruit zo onder de blub! :oo
En die kop van die hond op het filmpje, geweldig! _O-
Hier geen vuurwerk afsteken hoor.. Ik vind trektouwtjes en sterretjes al te eng om vast te houden.. In groep 5(?) ging iedereen in de klas een sterretje vasthouden. Naast mij 2 emmers, nou écht niet dat ik dat sterretje vast ging houden hoor. >;)

@ilayla
Geen idee of ik er echt mee verder ga of iig wanneer. Elano vond het erg leuk om te doen, dus denk het wel. Wil eerst het erachter lopen een beetje doen en dan kijken of ik weer een lesje kan plannen.

Ik ga misschien even heen. Toch niet veel bijzonders te doen deze avond, behalve vol proppen met oliebollen. :+

noor14

Berichten: 746
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Limburg

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 12:17

Gelukkig nieuwjaar!!
Ik wens jullie het allerbeste en mogen alle dromen uitkomen :)

Onze paardjes die eindelijk 3 jaar worden!
Ben heel benieuwd hoe het over een jaar gaat!!
Hopelijk allemaal in goede gezondheid :)

KittyDylan

Berichten: 8889
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 12:27

Ilayla schreef:
@KittyDylan Klinkt vervelend. Hoe ziet het er uit?
Succes op de kliniek. Duimen voor iets onschuldigs.



Afbeelding

Hier lijkt het alleen iets extremer dan het echt is :+

Kabayo

Berichten: 14003
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 15:37

Gelukkig nieuwjaar! Dit jaar gaat het gebeuren hihi

Kitty inderdaad een dik oog. Hoop dat het meevalt.

Puppy jaa ik ben het helemaal zat , dat water. Vandaag gelukkig mooi weer :) haha ik ben ook niet zon held met afsteken hoor! Lekker gegeten met je moeder?

Renee handig dat je het kan laten staan! Ik begrijp dat je het huurt daar? Of is het van jezelf. Of een pensionstal? Hoe moet ik dat zien hihi

Hier zijn ze de nacht goed doorgekomen. Alleen mijn moeders paard en een pensionpaard had ruimte nodig zeker :roll: ze staan in een blok van 3 noodstallen , de noodstallen zijn helemaal ontzet en gewoon weggeschoven. Ik weet alleen niet dat dit door vuurwerk komt , of mijn moeders paard (is niet sociaal, trapt altijd alles stuk := )
Nahja fijn. Geen gewonden gelukkig.
Tussenwand ligt op de grond in de stal.
Afbeelding

Aangezien mijn dame dit jaar beleerd word begin ik positief :+ fijn in de lange lijnen gehad. Ze was een kanon haha echt heel druk.

Ontspannen stap
Afbeelding
Rug wat wegdrukken
Afbeelding
Zo'n fijne gave galop <3 dat achterbeen :=
Afbeelding

Andere kant op.
Afbeelding
Knapperd
Afbeelding
Afbeelding
Linker galop duidelijk moeilijker. Mag ook meer omhoog
Afbeelding
Hahaha gek ding :')
Afbeelding
Afbeelding
En dit doet ze vaak , maar laat ik eigenlijk nooit zien. Ze loopt soms in een eigen houding. Ook als alles los hangt. Ben er druk mee bezig en moet zeggen dat het ook wel beter word.
Afbeelding
Doet ze los ook..
Afbeelding

Achja we komen er vast wel :D
Knap kind <3
Afbeelding

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 19:30

Alweer actief bezig in het nieuwe jaar kabayo!
Ik ben nu op stal maar heb mijn longeerplannen maar laten varen.
Komt met bakken uit de lucht gevallen. :=
Dan heeft Puzzle geluk en mag hij het nieuwe jaar rustig beginnen. :))

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 20:37

Zei er hier iemand vies en nat?
Jorie mocht het nieuwe jaar ook rustig beginnen, want zijn te dikke vriend moest echt weer even aan de longe.
Afbeelding

En de te dikke vriend _O-
Afbeelding

Nog een gelukkig nieuwjaar allemaal overigens **\O/**

xZiva_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 20:42

never mind..
Laatst bijgewerkt door xZiva_ op 01-01-18 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Berichten: 14003
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 20:53

Hmm had net zo goed geen post kunnen maken...

Het is idd erg nat en vies nu

xZiva_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:05

Kabayo schreef:
Hmm had net zo goed geen post kunnen maken...


hoezo? omdat er nog niet gereageerd is op je bericht? :=


ik heb dat zo vaak, dat ik heel enthousiast iets plaats en geen of heel korte reactie kreeg. voor mijn gevoel omdat ik een mini heb en mensen die vaak wat minder vinden. dat gevoel kreeg ik doordat er wat enthousiaster gereageerd werd op de grote paarden naar mijn idee . dat is ook de reden waarom ik hier eigenlijk nooit meer wat plaats.

Kabayo

Berichten: 14003
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:13

xZiva_ schreef:
Kabayo schreef:
Hmm had net zo goed geen post kunnen maken...


hoezo? omdat er nog niet gereageerd is op je bericht? :=


ik heb dat zo vaak, dat ik heel enthousiast iets plaats en geen of heel korte reactie kreeg. voor mijn gevoel omdat ik een mini heb en mensen die vaak wat minder vinden. dat gevoel kreeg ik doordat er wat enthousiaster gereageerd werd op de grote paarden naar mijn idee . dat is ook de reden waarom ik hier eigenlijk nooit meer wat plaats.

Omdat ik echt tijd in dit topic steek... Heb dit topic vaker verlaten hier om dusja :o

Ben het verder met je eens.. ik probeer wel vaak echt uitgebreid op iedereen te reageren. Voor bijleesposten ben ik gerust een halfuur bezig plus gezeur van vriendlief dat die telefoon best aan de kant kan :o

Maar misschien speeld mijn ADHD en ongeduldheid wel op

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:39

Ik zat op mijn mobiel, ik kan dan geen grote bijleesposts maken en ik moest nog naar de pony's, die zijn nu weer gevoerd en blij met wat eten in hun maag dat geen hooi is.

Maar ik vind het echt heel tof om te zien hoe jij Zilver aan het oppakken bent en je bent al zoveel verder dan ik ben met Jorie, maar ik heb er ook gewoon geen zin aan om hem veel op te pakken met dit weer en met mijn huidige verkoudheid. En met een andere pony die het werk meer nodig heeft. Dus ik bewonder je aan de ene kant best wel voor wat Zilver allemaal al kan, maar vind aan de andere kant longeren zelf dusdanig belastend dat Jorie het hooguit 1-2 keer per week doet en nu even helemaal niet wegens ons blub land. Wij gaan alleen aan de lange lijnen soms even de weg op en hij begint het steeds beter te snappen nu.

Anouk_H

Berichten: 2174
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 05:33

Ik maak ook nooit bijleesposten, lees wel echt alles en pik er soms wat uit waar ik meer over wil weten :) Vaak word er ook maar kort op mijn berichten gereageerd maar dat vind ik niet erg het is meer voor mezelf om later terug te kunnen lezen/kijken wat ik hier post :)

Ik heb met Geronimo zondag voor het eerst een bandje gesleept <3 ging best goed! (Eerst had er iemand nog mee gelopen en daarna ben ik zelf nog een paar keer op en neer geweest) in totaal hebben we denk ik 5x op en neer gelopen en het positief afgesloten :)
Afbeelding



----------------------------------



Fennadev schreef:
Zei er hier iemand vies en nat?
Jorie mocht het nieuwe jaar ook rustig beginnen, want zijn te dikke vriend moest echt weer even aan de longe.
[ [url=m/Dfix1T.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de te dikke vriend _O-
[ [url=m/86rYZm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog een gelukkig nieuwjaar allemaal overigens **\O/**


Mag ik vragen waar je die longeersingel van hebt? :D

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:17

@Kabayo ik huur een stalgebouw + weiland + rijbak (met eb en vloedbodem :):) ) van iemand. Heb het dus helemaal voor mezelf en kan doen en laten wat ik wil. Ideaal! Zou nooit meer op een pensionstal willen staan, wat een gezeik was dat altijd zeg. Iedereen loopt maar te klagen en niemand kan zo goed voor mijn paarden zorgen als ik zelf :o Dus ben blij dat ik het nu gewoon lekker allemaal in eigen hand heb.

Jeetje die tussenwand :oo Hier hebben ze gelukkig rustig gestaan, wordt ook niet veel vuurwerk afgeschoten. Longeren ziet er weer goed uit! Ik vind haar echt al zo volwassen ogen joh.

Wat een schattige longeersingel @Fennadev!

Knappe Geronimo!