Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 20:30

Heb nu 20min aan film. Nog steeds te lang he. :=
Weet niet of er een limiet op zit. :')

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 20:42

Maar aangezien het dus 20min film is zal het wel even duren voor hij klaar is. :')

Afbeelding

Dan maar alvast 2 screenshots? :')


Afbeelding
Afbeelding

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 21:41

mirjamalvaro schreef:
Maar aangezien het dus 20min film is zal het wel even duren voor hij klaar is. :')

[ [url=m/hLOldy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan maar alvast 2 screenshots? :')


[ [url=m/CnQKY0.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mthx9n.png]Afbeelding[/url] ]


Proest, hier heeft mijn computer er wel eens hele nacht over gedaan om filmpje te verwerken, echt drama!!! (En was toen nog niet goed, dat was het ergste).

Mijn gewiekste dressuurpaard...NA de les, overingens gewoon gelest met lampjes aan, dressuur moet ook niet TE serieuw worden natuurlijk. (wel even de bellen op d'r neus verwijderd en het gewei voor de overige bakgebruikers) Heerlijk dier.
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 321224390/

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 21:44

Aaah heerlijk beest. :+:
Ik zou er wel om kunnen lachen om bij zo iets te rijden. :))

Uploaden gaat redelijk snel, hij zit nu op 90% ongeveer. :j

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 21:52


Spenk
Berichten: 21783
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 21:57

Hij is niet beschikbaar!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 22:01

Nee he.... zucht ff verder puzzelen dan.

Edit: en nu?

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 22:07

mirjamalvaro schreef:
Nee he.... zucht ff verder puzzelen dan.

Edit: en nu?

Hij doet het!

Sjolvir, super schattig die oortjes en lampjes <3

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 00:42

ik heb hem helemaal bekeken. Kan me alleen niet voorstellen dat Rien daar zoveel tijd in gaat steken. Dus misschien toch nog wat inkorten?
Ik vond je wedstrijdhouding nu hij er zich niet meer zo uitdrukt, mooier. Ik denk alleen niet dat ik hem zo hoog ingesteld zou trainen.
Wat me verder voornamelijk opviel is dat hij zijn oefeningen met te weinig buiging loopt. Bij de keertwending zie je bijv. dat hij recht blijft en om de middenhand draait. Daar zou ik in de training een werkpirouette in stap van maken zodat je goed de tijd hebt om hem om je binnenbeen te laten buigen. Ook de appuyementen zijn naar mijn idee met te weinig buiging. En misschien ben ik te kritisch maar naar mijn idee is de linker pirouette meer een kleine volte. De rechter vind ik ietsje pietsje beter.
Dus ik zou meer aan de buigingen werken en haar in de training wat lager in stellen.
Maar nogmaals, ik vind dit wel de beste keer. Dus op naar Rien met een wat ingekorte versie en eens horen waarmee hij je helpen kan. Heel leerzaam voor mij ook dus ik ben benieuwd!

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 00:46

Wat staat er in het algemeen terugkerend op je protocollen voor bemerkingen? Misschien is het slim om juist die bemerkingen die vaker terugkomen uit het filmpje te lichten en die aan Rien te laten zien.
Dan zeg je gewoon dat je hem niet nodig hebt voor al het andere omdat je daar toch al tienen voor krijgt :D **\O/**

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 07:04

Had net moed verzameld om maar gewoon die 20min op te sturen. Nu niet meer. :')

Pirouettes was ik ook helemaal niet tevreden over zo op de film. Dus helemaal mee eens.
Keertwendingen vinden we echt poedersuiker. Express op de film gezet omdat die oefening echt nooit eens fijn lukt.
Lengtebuiging krijg ik er niet meer in. Waarschijnlijk heb ik daar zelf gewoon te weinig ervaring mee. Volgens laatste instructeur kon hij het ook niet meer door zijn korte pootjes en korte hals, maar of dat waar is?

Ben gewoon nog zo wereld vreemd op dit niveau. |(

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 09:06

oh nee, je moet het niet korter maken omdat ik het zeg hoor! Anders vraag je het toch aan Connie? Maar stel dat het te lang is, dan zou het zonde zijn als hij even kijkt en hij niet de dingen ziet die jij juist gezien wil hebben. Dat is wat ik dacht.

Spenk
Berichten: 21783
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 09:30

Tuurlijk kan lengtebuiging wel meer :) , ik rij een fjord die kan dat ook gewoon. Elk paard kan gewoon lengtebuiging!

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 09:50

Ik zou persoonlijk ook inkorten hoor. Ofwel haal je er enkele oefeningen/stukken uit waar je feedback over wil en plak die aan elkaar?

Voor de rest kan ik me ook wel vinden in de feedback van Promisse.

Voor de appuyementen zou je bijv. eens kunnen starten vanuit een schouderbinnenwaarts en dan de achterhand meenemen. Dan neem je de buiging van de SB hierin al mee. Wanneer je paard in het appuyement (bijv. naar rechts) dan buiging verliest en dus tegen je rechter been komt hangen (en je contactverlies hebt op links), kan je meteen een stukje wijken naar links, zodat hij even terug meer opzij gaat voor het rechterbeen en je contact op links weer kan herstellen. Hopelijk heb je hier wat aan :)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:04

Yvank_ schreef:
Tuurlijk kan lengtebuiging wel meer :) , ik rij een fjord die kan dat ook gewoon. Elk paard kan gewoon lengtebuiging!


Dat dus, idem!!! Ik reed en rij ook een kort propje, nou moet aan mijn huidige propje nog veel gesleuteld worden, maar ook die gaat het wel leren.
Moet het nog kijken, dus kom nog met suggesties, zeker voor je kw's aangezien ik die ook altijd verblunder en in theorie wel weet hoe ik het moet doen, maar in praktijk er een puinhoop van maak.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:37

Hoho weet dat elk paard LB kan hebben haha. Alleen de mate van LB zak toch wel verschillen per bouw paard. :o

Misschien ben ik ook gewoon te ongeduldig met die LB. Heb hem nog niet eens zo heel lang zover dat hij het met takt en regelmaat doet en evenwijdig aan de hoefslag blijft.

Ben benieuwd naar je tips sjolvir. Aanleren van de keertwending hier is volledig mis gegaan tot dat hij enkel al in paniek raakte als hij dacht dat die oefening kwam. Nu is hij echter te laks, weer het andere uiterste. >;)

Zal nog eens rustig kijken, was het gisteren beetje zat dat geknutsel. Misschien denk ik nu wel dat sommige stukken toch te lang zijn. :)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:44

Ga eerst even alles opschrijven wat ik zie, aangezien ik geheugen heb wat neit werkt.
Zeg niet dat ik het beter kan of een oplossing heb, maar wat me opvalt.
Hulde aan je moeder die nu horizontaal geflimd heft. DAt is het 1e wat opvalt.

Jaloers op de constante regelmaat en houding die jouw paard heeft, fijn om naar te kijken, gaat gewoon tiktak tiktak tiktak de hele tijd door.
Verder zijn jullie samen ook fijne combinatie om naar te kijken, je zit er rustig op zonder ruk en pluk werk en geduw en geschop.

Het filmpje (dit is mijn geheugen steuntje, dus moet je niet te letterlijk nemen, heb echt alles neergekwakt wat ik dacht te zien en erbij gezet wat ik zou proberen, zonder dat ik weet of je dat al geprobeert hebt en of dat wel of niet werkt en of je paard wel of niet zo aanvoelt).
Hele waslijst even in kleinere letters gezet.

Loopt aan het begin vrij vlak (niet raar, aan begin)
Wel stelling relatief weinig buiging.
Stukje stap wat dribbelig (maar in training niet raar) stapt niet in en zeker niet over vanwege dat dribbelig. Denk dat je dit bewust deed om hem actief te houden? (Ik doe dat wel vaak)
Dan doe je denk ik sb? of schouder voor? dan weinig buiging en weinig (als schoudervoor dan is het wel oke)
Let bij inzet op kantelen hoofd, dus iets mee buiten teugel, minder binnenteugel.

In galop lijk je nog minder buiging te hebben (handig die filmer net daar).

Appyement naar links, weinig buiging en lijkt halverwege zelfs de verkeerde kant op te buigen met zijn lijf. Achterhand meer mee, ik zou denken meer linker been en rechter hand iets lager en meer begrenzen, zodat ie meer parallel wordt, maar dan door je linkerbeen wel blijft buigen en voorwaarts blijft.
Appyement naar rechts, beetje hetzelfde beeld en zou iets meer zijwaarts mogen, zodat hij meer kruist? Maar buiging is denk ik nog groter punt.
Verbinding met voor, allicht iets te los en vrijblijvend? Zou net iets meer eraan moeten (zonder dat ie er achter gaat lopen e.d.) dus fractie.
Nog een appyement naar rechts, maar daar is beeldkwaliteit niet denderend, als je bewust meer voorwaarts dan zijwaarts rijdt snap ik dat wel, nu blijft ie wel doorlopen. Voorbereiding voor dit appyement is niet helemaal optimaal, zou bij paard dat toch al lastig buigt eerst dat stukje opzoeken dus stukje sb achtig en als dan buiging oke, hem pas meenemen opzij. Nu is je inzet niet optimaal en dan is het heel lastig om dat tijdens je appyement recht te breien. Hij blijft dan ook vrij vlak, lijkt ook niet alsof jij er aan aan het corrigeren bent? Klopt dat? Lijkt alsof je hem daar zo laat lopen als hij gaat? Einde van appyement beeldkwaliteit niet zo denderend, kan dus niet zien of je oefening netjes af maakt door hem recht te maken en om te stellen voor bocht aan einde van bak.

Als je hem wat meer gaat toerijden (althans zo ziet het er voor mij uit) dan doet hij vrij weinig, behalve met staart zwaaien, hij zou dan meer aan mogen treden en aansluiten met zijn achterbenen.
Galop buiging met name in hoeken bak vind hij blijkbaar best lastig, zou wat je al doet, niet te ver hoek in rijden, maar dan wel meer buiging vragen (lijf, niet hoofd/hals).

Dan heb je hem meer opgepakt, passen worden iets korter en kittiger, let nog steeds op buiging in de wendingen en ook kantelen van hoofd minimaal daarbij dus binnenbeen, buiten teugel.
sb, ben je net even de regelmaat beetje kwijt en te weinig lb.

Stap wat hectisch en dribbelig, daardoor niet gelijke passen, maar dat is momentje.
Zwarte paarden, leuk filmen je ziet de helft niet, zat ineens te bedenken dat het bij mij helpt als ik er voor zorg in sb dat ik binnenhand echt neit terug laat werken (Dus hand bewust naar voren en laag houden, zeker niet optillen), kan bij jou er niets van zien te donker, maar misschien dat dat bij jou ook werkt, als je dat niet al doet. Dus met je buitenhand de schouder plaasten.

Oh, fantastisch!! Jij doet dat ook!!! *\o/* Heb me hier van de week echt ongenadig voor op mijn flikker gekregen.
Travers inzetten door hem zo hopla uit volte of hoek met kont naar binnen mee te nemen, zo zou ik nooit geen buiging krijgen :o }> :+ (altijd leuk, les.. en tot op de grond afgebrand worden).
Dus.. moest k terug naar de basis (Waar ik nog was, want het was met mijn beige die inderdaad nog geen buiging heeft :+ :Y) :z ), dus bocht... rechtstellen, schouder voor of minstens buiging en DAN pas dan... mocht ik de travers inzetten. (Viel niet mee.... , maar werkte wel).

appyement, daar kom je eigenlijk ook vrij vlak de hoek door en zet hem meteen in, nog zonder buiging, zou dan eerst proberen stukje buiging te zoeken in sb achtig en dan pas doorzetten. (op wedstrijd uiteraard ander verhaal, dan moet je wel wat)

sb, toch worden in de sb zijn pasjes wel wat korter dan bij het rechtuit gaan, al is hij heel regelmatig in zijn gangen al is 1 achterbeen wel wat sterker dan de andere en dat zie je hier en daar iets terug in het ondertreden als hij het lastig vind worden.


Hier dan advies van de professionele KW verprutser.
Je kw naar rechts, wat gehaast ingezet, zou daar al iets meer tijd willen nemen en alvast sb denken, je zit wat op links, ipv alleen te denken moet de bocht om, denk naar voren en opzij, naar voren en opzij. Meer en sneller binnenbeen, die is nu denk ik te passief, dat is het been waar hij omheen moet draaien en wat hem voorwaarts moet houden, dan maar een grotere kw maar wel eentje die gezet is, nu draait hij zijn hele achterste eruit. Handen denk naar rechts, dus met je linker zet je schouder naar rechts.
Je rijdt hem na 180 graden de KW uit, die niet oke was, zou hebben geprobeert hem iets door te rijden totdat achter weer mee kwam en dan pas eruit, dan heb je je kw hersteld en kan je paard belonen voor het toch goed afsluiten van de oefening.

Bij kw naar links ben je hem nog eerder kwijt, inzet is niet dat hij kw om achterhand inzet, maar meer om middenhand, denk wederom meer voorbereiden ala sb achtig en dan voor je rechterhand de voorhand meenemen in de kw om je linker been.

Bij de jouwe zou ik ze groter rijden (Bewust), maar dan wel dat hij achter netjes over gaat stappen en doorstapt en zijn achterste meeneemt en echt heel goed op de inzet letten dus sb en dan meenemen voor buitenteugel en binnenbeen en dan denken zijwaarts, voorwaarts, zijwaarts voorwaarts, waarbij je dus best snel moet zijn met je binnenbeen. (daar gaat het bij mij fout)

Weet dat sommingen vinden dat je kw moet rijden vanuit een travers (zo deed ik het in het verleden met Sjol, had het zo geleerd), maar heb ooit les gehad van H.man. W.i.tjes en die deed dat veel simpeler uitleggen en van uit sb en dat was veel makkelijker, omdat vanuit travers de kont van je paard nog wel eens niet dat wil doen wat jij wilt.

Arbeids pirouettes, zelfde problem denk ik als in de kw, schouder plaatsen met buitenhand laten springen om en door binnenbeen met buiging, mis buiging weer.
Nou ben ik geen pirouette kenner, dit jaar geloof ik 1 x mee bezig geweest nadat ik op een wedstrijd veplicht kwart kw moest rijden (kortom er lag een L met balken, die ik in galop moest nemen en dan halt en bellen, dat is dus een kwart kw, week later had ik les, dus maar eens gevraagd hoe ik dat nou elegant op kon lossen voor geval ik dat nog eens moest doen. (volgend jaar of klasse 3 ging starten dan zitten ze ook in de dressuur proef (hele), dus voor de grap geprobeerd, ik moest echt terug rijden op achterbeen plaatsen, en dan met buiten teugel gewoon net als in een kw, de schouder om zetten. GEen idee of dat de gangbare methode is, maar werkte voor ons wel, moet zeggen sinds toen niet meer aan toegekomen, moet ik weer eens werk van maken als ik deze lente/zomer klasse 3 wil starten)
En mag in galop meer op het achterbeen geplaatst worden.
Wissels gewoon netjes en braaf. Appyementen, buiging.

Denk dat Rien met 5 minuten willekeurig hieruit geknipte film precies weet wat je kan veranderen waardoor het heel erg zou verbeteren, want door dat probleem kom je met alle oefeningen net dat stukje tekort dat je graag erbij zou willen hebben.
(we willen allemaal een 8 en geen 6 je!)

Samenvatting:
Goede punten.
Rust van de ruiter, zit er netjes op, geen ruk en plukwerk, geen hectisch bewegen, heel fijn beeld om naar te kijken.
Paard mooie houding van zichzelf en regelmaat, waardoor het zeer plezierig en constant oogt.
Paard lijkt ook heel makkelijk te lopen.
Combinatie is dus fijn om naar te kijken!!!!.

Wat ik mis.
Stukje souplesse/lenigheid, buiging in zijn lichaam en hij vind schakelen best lastig lijkt het hij blijft graag in zijn Eigen model en comfort zone. D En lastige van dat stukje missende lb en souplesse is dat je dat echt in alle oefeningen terug ziet.

Waar ik aan zou gaan werken.
lengtebuiging en schakelen om hem uit zijn comfort zone te krijgen.

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:55

Tof van je Hilary. Ik heb je een PB gestuurd :)

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 16:08

Wow Sjolvir, dat is nog eens uitgebreid! Super!!! Behoorlijk mee eens ook. Alleen die hoeken zou ik juist wél diep inrijden. Die juist gebruiken om hem in te gymnastiseren. En dus niet blijven hangen op een mate van inrijden die hij goed aankan.
Is het niet zo dat je de kw eerst als een werkpirouette in travers oefent? Om goede buiging te krijgen en buitenachterbeen leert te laten kruisen en binnenachterbeen laten dragen? En dat je als dat goed gaat de voorhand er voor zet en om het binnenachterbeen draait? Zoiets... Ik oefen bijna altijd eerst de werkpirouette en als de buiging naar mijn zin is en het achterbeen goed door blijft stappen dan rij ik er uit en doe ik soms nog een echte kw die ik dan wel inzet vanuit een beetje sb. Soms draaf ik daar halverwege uit weg. Om haar actief te houden.
Volgens mij train je de galoppirouettes ook doorgaans in die volgorde. Eerst met weinig tot geen buiging een werkpirouette, dan met steeds meer buiging, dus traversachtig. Dan afwisselend travers-schouderbinnenwaarts. En als het helemaal goed voor elkaar is dan kan je hem vanuit de sb rijden. Maar of ik het goed heb weet ik niet. In module 4 staat ook nog niets over hulpen etc en zo. Hopelijk komt dat ook binnenkort want het is voor mij nu echt aan de orde en ik train het natuurlijk het liefste meteen zo goed mogelijk

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 16:13

Deed ik dus ook altijd met de kw, met travers tot ik paar keer bij HW lande en dat veel simpelere uitleg was en voor paard minderin de knoop komend. Als ik hem rij denk ik wel aan travers, maar ik rij zeker geen travers, hou het meer op sb, omdat ik anders de voorwaartse component juist weer verpruts.
Van galop pirouettes heb ik weinig kaas gegeten, moeten we voor de zomer in ons assortiment hebben.

Hoeken diep inrijden kan, maar kan ook averechts effect hebben dat je dan juist zwenkwagen krijgt, dus dan moet je ook nog heel erg opletten wat je doet.

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 16:27

ja als ik hem daadwerkelijk rijd, dan hou ik het ook meer op sb. Alleen omdat je hem groot en in travers oefent, is het verkrijgen van buiging in de kw makkelijker en wordt ook het begrenzen van de achterhand in de keertwending makkelijker. Vind ik dan. Ik rijd dus de daadwerkelijke kw zoals op de wedstrijd gevraagd wordt, minder vaak dan het in travers groot oefenen. En áls ik hem echt rij, dan ligt mijn focus op het voorwaarts blijven van het binnenachterbeen ( dus bijv. eruit draven als ze dat minder wordt ), op het behouden blijven van de buiging ( als ik dat verlies dan ga ik meteen over op travers in werkpirouette ) en op het makkelijk begrensd blijven van de achterhand ( ook in travers als ik dat wat verlies) .

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 16:27

Wowwww wat een verhaal haha. Ben niet echt lekker vandaag dus later nog eens goed lezen.
Ben het ook eigenlijk wel eens met alles. En ben heel blij dat je het beeld mooi rustig vind. :o
Die eerste appuyementen zijn trouwens die euhhhh hoe noemt Rien ze ook alweer? Zwakke appuyementen ofzo, pfff hoofd doet het echt niet. Maar geloof dat ik die uitvoering nog niet echt snap. Hij hoeft daar dus ook nog niet echt over te stappen maar heel licht te appuyeren. Dit vind ik zelf echter moeilijker dan gewoon vol inzetten. :')
Stukjes naar voren, aanspanning vragen. (Stiekem blij dat je het amper ziet want dat is ook de bedoeling :)) ) Daar wil hij zich inderdaad graag strak in maken.
SB, appuyeren, travers moet ik zelf eens leren van die stomme binnenteugel af te blijven. Frustratie puntje van mezelf. :')

Hoef het bijna niet meer naar Rien toe te sturen joh met jullie. :))

Ik heb vanavond misschien filmpje van de merrie. :o

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 17:34

Hier even iets heeeeel anders. Dit is dus de reden dat ik laatst zei dat de merrie nog geen SB etc kan. Loop heel erg tegen dit gedrag aan, bij alles wat nieuw is.

https://youtu.be/5T12ZVNRnP4

En gewoon drafje
https://youtu.be/UE9-XxkO5PI

Edit: komende dagen worden staptrainingen in mijn eigen bakje. Hebben jullie nog tips om die buiging in zijn lijf (zorro) eens goed door te vragen? Uiteraard binnenbeen en buitenhand erbij.

Heb nu 5min film voor Rien. :)
Deze ga ik opsturen
https://youtu.be/F8efXiGLlf4

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:34

oh god heb het echt verstuurd naar Rien :oo Help, help, help.
Tips gevraagd voor LB, sprong galop en actievere en ruimere draf. En verder de grrooottteee vraag of we nou wel of niet goed bezig zijn. :o

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:38

goed bezig!!!