Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 00:01

Jaa, tijd extra zou voor velen van ons welkom zijn denk ik! Wij zijn temidden een verkoop/koop van ons huidig huis/ 'nieuw' huis (met ander koppel). Als dat rond is (duimen duimen) en we verhuizen, komt hij binnen een aantal maanden gewoon aan huis te staan met de hele kudde. Spannende tijden dus! Maar daarna zal ik zelfs als ik weinig tijd heb, hem toch tenminste kunnen knuffelen :o

@Zoe: Welkom Zoe! Spekkie ziet er knap uit!

@ Murosh: Veel sterkte Murosh!

@Toydoll: Breezer ziet er inderdaad wel een hele fiere macho uit op die foto's hihi. Ivm brandstofkosten, misschien niet het ideale seizoen nu... maar ik heb een 125cc motootje, goedkoop in aanschaf en die z'n tank vul ik op voor zo'n 6 euro en ik rijd er zo'n 300km mee (ik moet geen snelweg nemen naar m'n paard). Dat is mijn heel erg goedkoop vervoermiddel! Maar toegegeven, sinds het nat en koud is ga ik meestal met de auto, vooral omdat ik pas een paar maanden rijd en er staan nog geen valbeugels op. Eens er valbeugels zijn en ik beter uitgerust ben wat kledij betreft (heb nu nog enkel een zomerset) zal het ook in weer en wind worden normaalgezien, tenzij het echt sneeuwt of er ijs ligt natuurlijk.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 00:34

Kabayo schreef:
Kleinvosje fijn dat hij gecastreerd is ! Jammer dat hij zo bang is. Ik zou het alleen wel waarderen als je ook op de rest reageerd :o


Even een korte reactie hierop, aangezien ik in dit topic al echt we gereageerd heb op anderen, maar toevallig even niet meer. Ik heb er gewoonweg nog geen tijd voor gehad, wij zitten midden in een verhuizing die veel eerder dan gepland was. Bijlezen is al tijdvretend en doe ik meestal 's avonds in bed op mijn telefoon, en dan een bijleespost maken is gewoon erg lastig. Hopelijk zijn we dit weekend wel klaar met alles en kan ik er echt even voor gaan zitten.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:04

He meiden! Ik vind het een super leuk topic. Maar laten we elkaar niet gaan verplichten om elke post te reageren op elkaar? Zo blijft het toegankelijk voor iedereen.
Laten we gewoon in ons achterhoofd houden dat we het allemaal leuk vinden om reacties te krijgen, en mocht je eens een kwartiertje over hebben je wat reacties geeft op elkaar. Maar elke post reageren op ieder ander wordt het niet leuker op.

Overigens zijn het dan geen inhoudelijke reacties meer, maar alleen maar; Leuk! Mooi! Super! Goed!
En dan vraag ik mij af, hoeveel zin heeft dat ;)

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:13

Een korte reactie maakt imo niet uit. En elke post is ook totaal niet nodig. Dat zegt ook niemand? Maar als je regelmatig bijleest en reacties geeft blijf je wat meer betrokken bij elkaars verhaal. Maar dat is mijn mening. Ik vind het ook prima als mensen niet reageren hoor (je kan idd niemand verplichten) maar daar ga ik dan zelf ook geen moeite voor doen om hun verhaal bij te houden zeg maar :)

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:14

Ik ben het eens met SBravour! Tuurlijk is het fijn dat er wel iemand reageert op het leuke nieuws dat je net hebt gepost, maar het moet geen verplichting worden toch?
Sommige mensen vinden het alleen nodig om te reageren als ze echt iets toe te voegen hebben.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:19

Nouja meestal is dat dan hun eigen verhaal of foto :o

Maar ik vind het zelf gewoon leuker om het wel te doen omdat ik het leuk vind om anderen te volgen en te weten hoe het gaat enzo. Maar goed dat is persoonlijk en mag ieder voor zich weten :)
Laatst bijgewerkt door xApple op 06-12-17 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:29

Precies ;) Ik vind het zelf super leuk om alle vooruitgang van andere mee te krijgen alleen ik ben zelf gewoon heeel slecht in reageren, laat staan op meerdere mensen te gelijk hahah

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 13:25

Hoi meiden,

Ik ben ook weer terug van weggeweest. Wel alles mee gelezen alleen helaas weinig tijd gehad om te reageren.

@Kleinvosje: Fijn dat het eindelijk gelukt is en hopelijk krijg je hem wat minder angstig. Zou voor het beleren ook wel fijn zijn straks.

@Spottedponie: Welkom, wat een leukerds zeg. Ze zijn wel nog puppy zo te zien op de foto`s. (Mijn merrie ook hoor ;-))

@Nynkster: Ik denk in plaatjes en kreeg bij 'Droog mennen' toch hilarische beelden voor me :')

@Art: Lekker dat je kan rijden. Ik heb in April voor het laatst gereden, man wat mis ik het zeg :j

@Apple: Beterschappies.. %)

@Zoe: Wat een knap paard zeg :~

@Toydoll: Gefeliciteerd met je punten. Super gedaan hoor. En altijd leuk zo`n jury commentaar toch. Geeft de burger weer moed! Jouw pony blijf ik ook fantastisch vinden. Wat een knappie zeg. <3

@Ilsey: Heerlijk je beesten aan huis. Aan de ene kant zou ik dat ook heel graag willen, maar aan de andere kant ben je toch ook meer gebonden. Ik zit nog in de twijfel zone. Het heeft zn voor en na delen. (ons huis staat ook te koop en we zijn ook al bij div huizen wezen kijken met genoeg grond om paarden aan huis te houden)


Met mijn merrie gaat het goed. Ze hoeft nog niet zoveel te doen. Beetje poetsen, wandelen, dekje met singeltje om, peeskappen om, grazen aan de hand (ze staan helaas niet meer op het land nu) Vorige week voor het eerst aan de longe gehad en oh wat was ze braaf. Super netjes op de cirkel blijven lopen (scheelt dat we een longeer cirkel hebben, hebben ze toch vaak wat aanleuning aan het hek) Nu aan de gang om de commando`s erin te krijgen. De hooooo was nog ver te zoeken zeg maar := Maar wat kan ze fijn bewegen, echt leuk om te zien. <3

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:54

Maar als hier enkel je eigen verhaal en foto's gedeeld worden en geen kip reageerd op een ander , dan ben ik weg . Ik vind dat niet leuk en lichtelijk egoïstisch. Zo van "kijk mij!!" En ondertussen niks over aan ander kunnen zeggen. Ik steek ontzettend veel tijd en moeite om op iedereen te reageren..

Odenxia klinkt fijn!! Heb je ook beeldmateriaal :D

Gefeliciteerd met je punten toydoll!! Wat een krachtpatser is breezer :wow:

Welkom zoe. Prachtig paard!!

Artflicious nee we vieren kerst en sinterklaas niet met cadeautjes. Gezellig samen eten :)

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:07

Kabayo schreef:
Maar als hier enkel je eigen verhaal en foto's gedeeld worden en geen kip reageerd op een ander , dan ben ik weg . Ik vind dat niet leuk en lichtelijk egoïstisch. Zo van "kijk mij!!" En ondertussen niks over aan ander kunnen zeggen. Ik steek ontzettend veel tijd en moeite om op iedereen te reageren..

Odenxia klinkt fijn!! Heb je ook beeldmateriaal :D

Gefeliciteerd met je punten toydoll!! Wat een krachtpatser is breezer :wow:

Welkom zoe. Prachtig paard!!

Artflicious nee we vieren kerst en sinterklaas niet met cadeautjes. Gezellig samen eten :)


Snap ik heel goed, maar ik begrijp ook dat niet iedereen de tijd heeft om uitgebreid te reageren. Ik vind jou reacties altijd heel leuk en opbouwend. Begrijp me niet verkeerd, maar ik vind het gewoon fijn als de reacties wel inhoudelijk blijven. Niet te nadelen van jou reacties nogmaals.

Laten we allemaal ons steentje bijdragen en de tijd vinden om even elkaars verhaal te volgen zoals Apple zegt! Hopelijk zien we elkaar groeien!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:32

Ik vind de reacties juist fijn, meer omdat ik hier positievere reacties krijg dan in andere topics van mij.
En als ik dezelfde update plaats in mijn volgtopic kan ik dagen wachten op een reactie die vaak nog gewoon uitblijven omdat het de goede kant op gaat met Limo. Ik durf te wedden dat ik wel weer reacties ga krijgen als ik een negatieve post plaats, want bokt houd van kritiek leveren. Daarom vind ik de updates hier posten gewoon fijner.

Odenxia was jou zelf vergeten :o
Wat leuk dat het longeren goed ging. De commando's zal ze ook snel door hebben denk ik.

Toydoll, breezer showt ook leuk. Niet uitgegleden in de blub?

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:37

Art_Ificious schreef:
Toydoll, breezer showt ook leuk. Niet uitgegleden in de blub?

Oh jawel, stuk of 5 keer. Wordt ie hard van ;-)

Liever dat ie dat nu leert, dan dat ie voor de wagen onderuit gaat.


Odenxia: prima toch!! Beetje in handen en beetje longeren is opzich werk zat toch, voor die jonkies ;-)


Ilsey, zooo met de motor de winter door, zou ik echt geen zin in hebben haha. Paar valbeugels en goede dikke kleding is wel aan te raden ja.
Mijn motor vanmorgen verkocht, goedkoop autotje van de week erbij, kan ik vaker naar stal :j

Breez vandaag weer aan de dubbele longe gehad met losse strengen over de grond, heb alweer veel meer ontspanning gezien. Knappe kleuter.


Zoe: vertel, wat is zijn ingewikkelde lange spaanse naam :+

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:41

Hebben jullie tips voor longeren? Mijn limo gaat echt nooit met de hals-oofdhouding laag lopen.
In stap ook niet lager dan de boeg.

Maar dat hoog houden vind ik niet zo prettig ivm de rug en de onderhals.

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 15:21

@Kabayo: Ja foto`s maar geen filmpjes nog. Zal volgende keer met longeren even vragen of iemand wilt filmen. Zal zo even wat foto`s spammen :j

@Art: Kan me voorstellen dat je me vergeten was, heb niet heel veel gepost ivm drukke perioden werk en prive. Nu weer wat meer tijd gelukkig :-)
Ja ik denk dat ze het inderdaad ook wel snel door zal hebben. Als ik zie hoe ze alles oppakt, zo braaf en meewerkend.

@Toydoll: Vind je dat uitglijden niet vervelend dan? Ik bedoel met oog op blessures? Als die van mij in de paddock uit dr pannetje gaat, denk ik altijd bij mezelf: Ooohhh beest kijk toch uit voor je benen.. Meestal redden ze zichzelf wel, maar zou toch zonde zijn om een blessure op te lopen.

En dan nu even wat spam :P

Met deze foto heeft ze in de hoefslag gestaan :D

Afbeelding

Bewijs

Afbeelding

Bij de tandarts en wolfstandje getrokken

Afbeelding

Afbeelding

Rondje buiten wandelen

Afbeelding

Na het longeren, baasje zo trots als een pauw natuurlijk *\o/*

Afbeelding

En zomaar 1 uit de collectie :Y)

Afbeelding

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:30

Leuk die foto in de hoefslag!:D Dat graven he, hahaha, duitser haha.

En nee ik ben niet bang voor blessures. Het is natuurlijk maar een pony, die zijn naar mijn idee sowieso wat handiger/sterker/minder blessure gevoelig. en hij moet toch echt zelf leren op zijn benen te blijven. Als ik hem met nat weer hele weken op stal hou omdat ik bang ben dat ie gaat rennen, wordt hij echt niet sterker, of beter, of handiger, of gelukkiger. Mocht ie ooit een blessure oplopen omdat ie vrij rent, dan is dat maar zo, daar heb ik vrede mee.
En sowieso, voor de wagen wil ik ook graag dat ie zijn grenzen kent, zodat hij te been blijft. Straks in de marathon zal die ook nog wel eens op nat gras of blubber kort en hard moeten draaien.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:37

Hihi ik denk dat dat best wel een contrast is. De menwereld en de dressuurwereld. Als ik ponys/paarden inderdaad door de mrathon zie scheuren zou menig dressuuruiter steil achterover slaan _O-

Toen ik de 1e keer naar indoor Nijkerk ging heb ik letterlijk met mijn handen voor mijn ogen gezeten :')

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:57

SBravour schreef:
He meiden! Ik vind het een super leuk topic. Maar laten we elkaar niet gaan verplichten om elke post te reageren op elkaar? Zo blijft het toegankelijk voor iedereen.
Laten we gewoon in ons achterhoofd houden dat we het allemaal leuk vinden om reacties te krijgen, en mocht je eens een kwartiertje over hebben je wat reacties geeft op elkaar. Maar elke post reageren op ieder ander wordt het niet leuker op.

Overigens zijn het dan geen inhoudelijke reacties meer, maar alleen maar; Leuk! Mooi! Super! Goed!
En dan vraag ik mij af, hoeveel zin heeft dat ;)


Jij vind het toch ook leuk om te horen dat je het goed doet? of dat iemand tips heeft oid?
Als we allemaal egoistisch gaan doen kunnen we net allemaal een volgtopic gaan maken en alleen over onszelf posten.
Dan hoeft het van mij ook niet meer

Ik vind dat je in een gezamelijk topic gewoon op elkaar hoort te reageren.. Al is het maar iets kleins. Als ik iets post hoop ik toch ook dat iemand iets zegt? Of dat iemand verbetering of juist niet ziet. Daar kun je tenminste wat mee. Als ik geen reacties hoef zou ik het toch niet plaatsen? Melden dat je iets hebt gedaan kun je ook wel via whatsapp naar je vriendinnetjes doen -O-

De enigen die echt direct reageren en tenminste teruglezen zijn dan op 1 hand te tellen.

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:19

Nynkster, live and let live ;-)
Boeiend dat niet iedereen reageert, dat is zeker geen verplichting in een gezamenlijk topic. Gewoon niet zoveel van aantrekken en gezellig houden.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:25

Odenxia leuk seg je foto in de hoefslag. Baal ik even dat ik de hoefslag sinds dit jaar eigenlijk niet meer gekocht heb. :o
Je paard is ook een toverbal qua kleur, de ene keer bijna zwart en de andere keer bruine neus met donkere hoofd en lichaam.

Toydoll, je hebt wel gelijk hoor.
Volgens de stalbaas is Limo de enige die écht blij wordt als hij buiten gezet wordt. Dan gaat hij crossen, bokken en rollen. En moet eerlijk zijn, de paddocks liggen er niet bepaald droog bij. Gisteren gezien aan zijn vacht dat hij zich uitgeleefd had, ik had poetswerk hahahaha.
Maar is wel fijn om te horen dat hij zo uit zijn bol gaat dan weet ik ook dat hij zich goed voelt.

Ben nog nooit naar mennen gaan kijken, wil dat wel eens doen :)

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:27

Art_Ificious schreef:
Hebben jullie tips voor longeren? Mijn limo gaat echt nooit met de hals-oofdhouding laag lopen.
In stap ook niet lager dan de boeg.

Maar dat hoog houden vind ik niet zo prettig ivm de rug en de onderhals.

Ik zelf gebruik eigenlijk altijd een dubbele longe :) Maar bij de echt jonkies is longeren (kleine cirkel) en een gedwongen houding eigenlijk niet heel goed. Lang en laag voor een korte periode kan geen kwaad maar omdat ze het bit nog niet kennen wordt het vaak gespannen achter de teugel kruipen, en dat is zo mogelijk nog slechter.

Aan halster longeren zijn ook vele technieken voor om ze toch lang en laag te laten worden, maar daar ben ik geen master in. Maja blijft longeren he....

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 16:30

Ik denk dat Apple het goed verwoord heeft :') Man, ik heb inderdaad ook weleens bij een marathon staan kijken, maar ik hield m'n hart vast :j

@Art: Ja ze is inderdaad een toverbal, ook net hoe het licht erop staat hoor. Nu is ze bijna zwart alleen op de snuitje nog wat bruin. Best grappig eigenlijk. Ben ook heel benieuwd wat voor kleurtje ze krijgt na het scheren volgend jaar.

Het is inderdaad wel prettig om te zien dat paarden goed in hun vel zitten door lekker rond te crossen. Maar soms kunnen ze zo maf doen. En de mijne is net een elastiekje als je die ziet gaan. Die maakt nog net geen salto`s :') Dan kijk ik liever niet hoor!

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:07

Wat een knapperd odenxia, en heel fijn een longeerring inderdaad. Voor die puppy’s is wat steun toch erg fijn :)

En ja groot gelijk toydoll, beter dat ze zelf los die balans vinden dan voor de wagen of onder zadel. Deze maakt ook de gekste sprongen en bochten maar worden ze inderdaad alleen maar handig en sterk van volgens mij :) zn hele naam is pendulo de la rosa.

Vandaag voor eerst hoofdstel in gehad, nog wel gewoon gelongeerd aan halster maar was benieuwd hoe hij op bitje zou reageren. Gelukkig heel relax!

Afbeelding

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:16

Art: dat vind ik zeker ook! Lekker toch als Limo lekker uit zn bol gaat haha. geniet ie iig van zijn vrije tijd ;-)

odenxia: zou ze niet meer muisgrijs worden alsje scheert?:P

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:20

xApple schreef:
Hihi ik denk dat dat best wel een contrast is. De menwereld en de dressuurwereld. Als ik ponys/paarden inderdaad door de mrathon zie scheuren zou menig dressuuruiter steil achterover slaan _O-

Haha, ja, er zit best wel een contrast ja haha. Ik heb twee hele lieve dames op stal die dressuur rijden, en het verschil tussen training/omgang etc met onze dieren is echt gigantisch. Niet dat 1 beter is als een ander, hoor, zo bedoel ik het niet, het zijn ook hele andere type paarden/pony's die er voor gebruikt worden en hele andere soort training.

pendulo de la rosa. wat betekend dat ? :P Hoofdstel staat hem wel heel goed zeg! Hele vent ineens :D

Dus jij gaat naar de hengsten keuring? Mag ik vragen met welk doel? puur interesse hoor, ik was het eerst ook van plan maar heb ik nu eigenlijk besloten het niet te doen.....

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 17:26

Toydoll schreef:
odenxia: zou ze niet meer muisgrijs worden alsje scheert?:P


Dan gooi ik er een kleurspoeling overheen :') :')

Zoe: Fijn dat hij zo braaf was met hoofdstel. Ook leuk als je ze moet roepen als ze in de wei staan... Peeeeeeeeenduuuuuulooooooooo duuuuhhh laaaaaa Rooooooosaaaaaaa kom is hier _O- Sorry := Bij mij is het K.ensi P.ensie :+