hoe vaak gaan jullie naar je paard ( en hoe lang)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

hoe vaak gaan jullie naar je paard ( en hoe lang)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 12:46

Mijn situatie is dat mijn (verzorg) pony door de weeks wordt gedaan door de eigenaar van stal. Buiten en binnen zetten en voeren en opstrooien. In het weekend moet je dit zelf doen. Ik zorg ervoor dat het dier elke dag bezocht wordt. door mij of de andere bijrijder ( de eigenaar komt nooit). Ik ben er meestal 1.5 a 2,5 uur gemiddeld. ligt een beetje aan wat ik doe. buitenritjes duren langer. les korter. Nu overweeg ik hem te kopen maar zie ik een beetje op tegen 7 dagen heen te gaan. Bijrijder wilt op zich wel blijven dus dat zou 1 dag schelen. Nu vraag ik me af... als je 1 of 2 dagen door de weeks overslaat.. ben je dan een slechte baas... is het niet in mijn systeem gezet dat hij elke dag bezocht moet worden... Oké nu is het winterseizoen en staan ze meer binnen waardoor ik dat nog sterker ervaar. maar zomers staat hij van 8 tot 20 uur buiten....
Ik ben benieuwd hoeveel uren en dagen jullie je paard/pony bezoeken en hoe ze dan staan.

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 12:50

Hoe lang komt je paard buiten in de winter op alle dagen?
Ik ga hier ook 4-5x in de week, dan ben ik er een paar uur. Andere dagen wordt geregeld door degene van stal. Ze krijgen ook krachtvoer, etc. Als er iets is, ben ik er natuurlijk vaker. Je kan best een dag overslaan MITS je paard voldoende buiten komt (hele dag bv) en eten krijgt. Als je er slechts 1,5u bent en dat is ook de tijd dag je paard buiten staat, nee -O- Anders JA *\o/* // Die van mij staan 24/7 buiten.

xhaflinger
Berichten: 202
Geregistreerd: 09-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 12:51

hii
Ik ben 5x in de week te vinden bij mijn merrie en ben er dan meestem +- 1.5 a 2.5 uur ligt er maar net aan wat we gaan doen. Ik heb geen bijrijdster en ze staat elke dag paar uurtjes buiten. Ik vind je dan i.i.g echt geen slechte baas hoor. Als je ervoor zorgt dat die 2 dagen niet achter elkaar vallen kan het gerust ;)

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 12:51

Hier 5 of 6 op 7 en dan een uur of 3 per dag. Weekenden vaak hele dagen (wedstrijd oid). Hier komen de paarden ook dagelijks buiten en daarom kan ik soms eens een dag overslaan.

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: hoe vaak gaan jullie naar je paard ( en hoe lang)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 12:58

Ik ga zelf 4x per week en mijn moeder 3x

Af en toe gebeurd het weleens dat we geen van beide kunnen en slaan we een dagje over. In principe wordt alles door de stal eigenaresse gedaan (ben wel de enige zelf mester dus als ik niet kan mest zij tegen betaling)

Ik ben er doordeweeks gemiddeld 2 a 3 uur en in het weekend over het algemeen langer.

Een dagje of 2 niet gaan moet best kunnen mits de pony wordt voorzien van zijn basisbehoeftes.

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: hoe vaak gaan jullie naar je paard ( en hoe lang)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 13:05

ja hoor. hij komt elke dag buiten zomers van 9 tot 20 uur en winter van 9 tot 17 uur ( afhankelijk van het licht) Krijgt zijn ruw en krachtvoer en zijn stal wordt opgepot en een keer in de week leeggehaald. zelf haal ik elke keer als ik er ben de mest en urine eruit en de andere bijrijder ook. De tijden dat ik ga zijn voor of na het buitenstaan. dus zomers vaak avonds en in de winter kan ik einde van de middag of begin van de avond..of morgens vroeg. Soms ook wel eens tussendoor hoor maar dan is dat bijv voor een lekkere lange buitenrit. Hij wordt gemiddeld 4 dagen bereden en 2 dagen vrij en 1 a2 dagen longeren of wandelen oid ik rijd meestal 2 x waarvan af en toe een springles en verder buitenbak en les en buitenzijden de bijrijder gaat vaak 1 a 2 x per week en dan naar buiten en in de bak.. ( we wisselen dat af zodat het gevarieerd blijft voor hem) de andere dagen doe ik grondwerk of longeren. hij moet nog zes worden dus doen het niet te gek.. wordt geen sportpony maar een recreatieve. meestal is het twee dagen wat doen en de derde dag rust of wandelen oid..

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:22

Je hoeft echt niet elke dag te gaan hoor! Zolang hij eten krijgt en buiten komt dan is het goed. Als iemand anders dat voor jou doet dan hoef je echt niet zelf nog elke dag te gaan. Ik studeer en mijn pony is met pensioen. Ik ga er enkel op vrijdag, zaterdag en zondag naartoe. Wel heb ik een verzorgster die komt wanneer ze wilt. Als er medicatie toegediend moet worden dan is er wel elke dag iemand die het doet, maar voor de aandacht heeft er niet elke dag iemand heen.

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: hoe vaak gaan jullie naar je paard ( en hoe lang)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:24

Het klinkt alsof je bijrijdpaard op een prima stal staat! Als ie zo veel buiten komt geeft het helemaal niet als je een dagje overslaat hoor :)

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:29

Ik heb al jaaren eigen paarden en kom momenteel 3 keer per week max.
Ideaal? Nee, maar werk is even heel erg druk plus de gebruikelijke dingen die gedaan moeten worden.
Paarden komen nooit iets te kort. Ja, misschien een beetje aandacht, maar liever zo dan verkopen en maar afwachten wat ermee gebeurd. (Beide paarden met een verleden, pony niet berijdbaar)

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: hoe vaak gaan jullie naar je paard ( en hoe lang)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:32

Ik ga 3x per week. Paard staat 24/7 buiten en wordt gevoerd en uitgemest. Op de dagen dat ik er ben doe ik dit zelf. Ik ben er meestal 2,5 a 3 uur.

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: hoe vaak gaan jullie naar je paard ( en hoe lang)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 13:39

op onze stal kan het beter hoor.. de wei is niet altijd van goeie kwaliteit en de grote zandpaddock is echt een drama. ook vind ik dat ze niet altijd genoeg ruwvoer krijgen maar ik hang in de box een zak met extra hooi op eigen kosten waar hij dan uit knabbelt... dus overal is een oplossing voor... de kleine paddocks zijn over het algemeen droog ( nu dan niet met dit weer). daarom idd optie 2.

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Re: hoe vaak gaan jullie naar je paard ( en hoe lang)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:43

Zolang je paard uit stal komt en eten krijgt kan hij je echt wel missen hoor.
Ik ga zelf 4x per week. Paard komt buiten en krijgt eten dus ik kan met een gerust hart eens een zetelavondje inlassen.

Tomorrow

Berichten: 956
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:44

Ik ga 7 dagen per week naar mijn paard. Tijd die ik op stal ben is meestal 2 a 3 uur.
Soms kan het echt niet, maar liever sla ik geen een keer over, al is het maar een half uurtje.
Alles wordt gedaan, ik hoef alleen heen om te trainen *D

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:45

Ik ga elke dag. Sta nu op een stal waar ik zelf moet mesten, vind dat ook altijd wel fijne afleiding na een drukke (werk)dag, voordat ik met mijn paard bezig ga.
Als ik echt niet kan, dan gaat mijn vriend even langs of vraag ik of een stalgenoot mijn stal eventueel zou willen mesten, maar dat komt in de praktijk gelukkig erg weinig voor.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:49

Ik ga 7 dagen per week 2x per dag heen. Wij hebben de paarden op eigen weiland en beheer. 'S ochtends ben ik er anderhalf uur (mesten en voeren en de hooibakken vullen voor 's avonds) 's avonds ben ik samen met mijn moeder (op maandag 's ochtends en 's avonds) dan voeren we alleen het hooi en brok.

Zomer is weer anders. Dan ben ik er soms 3x per dag.
1x weiland open en uitmesten
Daarna kom ik om te rijden
En dan 's avonds op de paddock zetten, hooi voeren en de wei uitmesten.
Ik zelf werk 20 uur pw en mijn moeder 28 uur.
In de winter rijden we minder dan de zomer.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:55

Ik ga elke dag. Ze staan wel gewoon lekker buiten, dus ik hoef ze niet dagelijks beweging te geven (sowieso maar 1 die in training staat, andere zijn een pensioenado en een veulen). Hooi voeren, 1 ronde krachtvoer en stal mesten wordt ook voor me gedaan. Als ik weinig tijd heb voer ik mijn ronde krachtvoer en schep ik evt. mest weg in de wei/paddock en dan ga ik weer. Dan ben ik met een kwartier-half uur wel klaar.
Op dagen waarop ik meer dan dat wil/kan doen ben ik zo'n 2-4 uur zoet.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:57

Mijn pony's, mijn verantwoordelijkheid.

Ze staan thuis, dus iedere dag.
Als ik weinig tijd heb is het 2x mesten en voeren, ben ik al snel 2x 3 kwartier zoet mee. Ze staan 24/7 buiten, dus geen binnen of buiten zetten.
Zonder te trainen, zonder extra klussen (weide onderhoud, hooi halen enz).

Ook dat ik ze nog niet thuis had heb ik bijna geen dag over geslagen (in een aantal jaar en dag of 5 totaal).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:58

4-5x per week en dan gemiddeld 2-2,5 uur. Pony staat 24/7 buiten met onbeperkt ruwvoer en veel vriendjes dus hij mist me totaal niet als ik er niet ben :Y)

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:58

Ik ben er 5 dagen per week, mijn zus en moeder ook beide een dag (zij rijden aangespannen met m'n paard). Ik vind die 5 dagen nu ideaal i.c.m. mijn studie, maar als het 'moet' dan zou ik er gerust 7 dagen per week zijn.
Ik ben er de ene keer 1 uurtje de andere keer 4 uur.
De paarden worden hier 's ochtends buiten gezet door de staleigenaresse en iedere pensionklant heeft eens per week 's avonds binnenhaal-dienst. Voeren wordt ook gedaan, ik moet alleen nog mesten (stal en paddock).
Het scheelt ontzettend veel dat mijn paard lekker de hele dag buiten komt dus voor mij de druk er ook af is elke dag beweging te 'moeten' geven. Ik sla dus het beweging geven ook wel eens een dagje over. Of dan gaat ze een rondje in de stapmolen terwijl ik mest.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 14:00

Smorgens 10 min. (Voeren)
Smiddags 10 minuten. (Voeren)
Laat in de middag 30 minuten. (voeren, uitmesten)
Savonds voor het slapen 5 min. (Voeren)

Daartussendoor nog ergens worden ze getraind/verzorgd. Hangt er vanaf of ik ook ga rijden. Soms 2 uur, soms een uur, soms een halfuur :)

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 14:00

Ik ga gemiddeld 4 a 5 x in de week naar mijn paard.
Andere dagen wordt ze gewoon volledig verzorgd, buiten gezet etc

AmyJamess

Berichten: 2119
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: hoe vaak gaan jullie naar je paard ( en hoe lang)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 14:12

Ik ga minimaal 3x per week, soms een keer extra. Ik doe wel samen met mijn nichtje, zij gaat ook 3x per week. Op dinsdags hebben we allebei weinig tijd waardoor er dus niemand gaat.
onze pony staat grootste deel van de dag buiten, daardoor blijft de stal vrij schoon en kunnen we als het moet wel een dag overslaan.
Hoe lang ik op stal ben hangt er ook vanaf wat ik ga doen met m'n pony. Als ik ga rijden ben ik minimaal 2 uur op stal. als ik alleen stal uitmest en even ga poetsen en/of grond werk doe, dan vaak maar een uurtje. Ligt er maar net aan.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70549
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 14:27

Ik verplaats dit topic naar paardenpraat.

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 14:32

Marsu schreef:
Ik ga 3x per week. Paard staat 24/7 buiten en wordt gevoerd en uitgemest. Op de dagen dat ik er ben doe ik dit zelf. Ik ben er meestal 2,5 a 3 uur.


Bij mij is het vergelijkbaar. Mijn pony's staan ook 24/7 buiten in een kudde en wij delen per week de voerbeurten in met de andere eigenaren van de paarden in de wei. Meestal voer ik 2/3x per week. Op dit moment ben ik erg druk, anders ga ik nog wat vaker in de week om ook te gaan rijden. Maar je, de pony's hebben het fijn in hun kudde op een grote wei, dus die vermaken zich prima zonder mij :+

Beauty26
Berichten: 2036
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 14:34

Ik ben er vaak 3x in de week, maar ze staan 24/7 buiten. Ik ben er dan vaak minimaal een uurtje, 1x in de week langer vanwege het land mesten etc.