Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 07:33

De prijs die ik zou willen betalen is niet hoog :n Ik wil een veulen en een stamboom of iets vind ik niet belangrijk. Ik denk dat ik maximaal 1000 kan en wil betalen, maar ik zie dat de meeste welshveulens zo rond de 600 zitten.

Edit: kan ik wel, maar wil ik voor dit specifieke paard niet. Als het paard groter is: ja dan wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 07:53

Selena schreef:
Hebben jullie ook een maximaal bedrag dat jullie willen uitgeven voor een paard?



Ik ga uiteindelijk wel veel sparen... ik heb voor mijn droompaard wel zo'n 15.000 euro over.

Obelix95

Berichten: 638
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:24

Bedrag heb ik nog niet echt in mijn hoofd, maar als ik zo rondkijk zijn Tinkers vaak rond de 2000-3000. Daarnaast wil ik ook nog doorsparen voor een spaarpotje in geval van nood. Hoeveel sparen jullie ongeveer als noodpotje in het begin?

Mijn vader zei in ieder geval dat als er echt wat ergs aan de hand zou zijn dat hij altijd wilt bijspringen. Vond ik echt positief, want ik dacht echt dat hij nee zou zeggen op het feit dat ik binnenkort voor een paard wil gaan kijken :')

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 14:02

Als spaarpotje geen idee. Wil wel genoeg op reserve hebben voor als ze voor iets ergs op kliniek moeten staan, maar ik vind dat zo lastig. Sommige mensen hebben nooit wat met hun paard, maar sommige die moeten bijna elke maand de dierenarts laten komen en ja dat heb je snel te weinig. Momenteel heb ik wel spaargeld, maar dat is echt voor mijn studie nog en niet voor een paard, maar als ik na mijn studie iets over heb is dat natuurlijk alvast voor mijn toekomstige paard O:)

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 14:20

Ik denk dat ik voor spaargeld voor het paard zo'n 15.000 minimaal wil hebben op mijn paardenrekening, het liefst meer. Als ik meer spaargeld heb mag ik ook een duurder paard vind ik :D dus ik moet minimaal 20.000 gaan sparen voor ik ook maar actief mag zoeken. Nog zo'n 16.000 te gaan :')

Mer1980

Berichten: 18844
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 14:46

Zo, ik kom mij ook melden. Vanaf volgend jaar heb ik mijn eigen (huur) land met 3 stallen, naast het bos. Op dit moment staat er nog een oude shetlander van 31 waar mijn dochter van 4 lekker mee keuvelt en een haflinger waar ik de kleindochter van de huidige huurder les op geef. Ik ga het eerst samen met hem huren en daarna neem ik het over want hij is al dik in de 70. Er is dus ruimte straks voor een extra paard / pony. Ik heb nog geen idee wat voor paard / pony het gaat worden en welk bedrag ik ervoor over heb. Het lijkt mij wel leuk om eventueel een opknap project te hebben of anders een leuk gezinsdier / leer dressuurpaard van +/- 15 - 18 jaar waarmee ik naast bos hobbelen ook direct weer een beetje wedstrijdjes kan rijden op niveau.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:03

Leuk al die verschillende dromen van iedereen! Eigen stallen is natuurlijk helemaal gaaf maar ook zo veel werk! Ik wil toch lekker klant zijn dan, Haha.

Ik kreeg vandaag een berichtje van de eigenaar van de schimmel dat ze 250 van de prijs doet als ik hem koop, omdat ze vond dat er echt een klik was. Super lief dus en ik ben wel echt overtuigd volgens mij. Ik ga deze week beslissen.

Hoe doen jullie dat met keuren? Het paard staat 60km van mijn huis dus zoeken jullie dan een DA daar in de buurt of rijd jullie eigen da zo een end?

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:17

Obelix95 schreef:
Bedrag heb ik nog niet echt in mijn hoofd, maar als ik zo rondkijk zijn Tinkers vaak rond de 2000-3000. Daarnaast wil ik ook nog doorsparen voor een spaarpotje in geval van nood. Hoeveel sparen jullie ongeveer als noodpotje in het begin?

Mijn vader zei in ieder geval dat als er echt wat ergs aan de hand zou zijn dat hij altijd wilt bijspringen. Vond ik echt positief, want ik dacht echt dat hij nee zou zeggen op het feit dat ik binnenkort voor een paard wil gaan kijken :')


Ik wil een spaarpotje van rond de 1000 euro het liefst, maar dat is wat ik van de eigenaresse hoorde van mijn eerdere bijrijdpaardje. Maar gelukkig wil mijn ouders mij financieel garant staan voor noodgevallen dus mocht ik echt een once in a lifetime paard tegenkomen dan zou ik daardoor wel eerder een paard kunnen kopen maar het liefst heb ik zelf alles gewoon voor elkaar.

Gaan jullie je paard ook röntge keuren? Klinisch lijkt me handig maar rontge is best prijzig.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:22

Ik ga niet röntgen doen omdat het paard nog niet echt gereden is dus weinig risico’s. Bij sportpaarden zou ik het wel doen.

Obelix95

Berichten: 638
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:34

Gaaf k_m dat je er al een beetje uit bent! En ook lief dat ze er nog afdoet omdat jullie zo'n klik hebben. Dan komt het allemaal wel snel dichterbij zeker? :)

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:13

Voor een aantal wordt het dromen al werkelijkheid zo te lezen.

Ik kijk af en toe wel op sporthorses maar vind dan bijna niks leuk, of het gaat heel hard richting de €20.000 en dat is ver boven mijn budget. Al die jonge sportpaarden lijken zo te krabbelen. Ziet er leuk uit op de foto's maar als ik dan een filmpje bekijk vindt ik het helemaal niks.

yza1987

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-12-08

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:25

Persoonlijk vind ik een spaarpotje van 1000,- wel heel weinig. Daar zit je al snel op als er iets medisch aan de hand is. Ik heb zelf altijd minimaal 3000,- als spaarpotje achter de hand gehad en dan geen verzekering.

Qua keuren ligt het een beetje aan de prijsklasse of ik rontgen zou keuren. Maar een sportpaard van 3000,- zou ik me wel even achter de oren krabben waarom die zo goedkoop is. Kan zijn dat daar rontgen iets mee is en daarom lagere prijsklasse zodat kopers minder snel gaan keuren.

K_m moet je even met de verkoper overleggen. Misschien halverwege? Anders daar 1 in de buurt zoeken.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:38

Ja ik moet mij er ook nog even goed in verdiepen maar dat had ik gehoord van de eigenaresse van mijn bijrijdpaard toen. Minimaal 1000.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:46

Ik heb nu ook wel een spaarpotje dat naar mijn gevoel groot genoeg is, geen 20 000 euro maar wel een stabiele baan erbij. En ook eventueel ouders om op terug te vallen.

Ja voor het keuren ga ik denk ik gewoon eens kijken of er een DA in de buurt is die me aanspreekt.

Bij mij gaat het inderdaad wel ineens heel snel, was eigenlijk ook niet perce de bedoeling. Vrijdag kwamen er nog mensen kijken naar de merrie en ik had echt een steen in mijn maag van 'ik hoop dat ze der niet gelijk kopen'. Dus ik ben heel blij dat de eigenaresse ook graag aan mij verkoopt. Ik ga het dus gewoon doen!! Nu nog laten keuren, en alles verder afspreken. Ben ook nog op zoek naar een toffe stalling tot na nieuwjaar, dan komen er stallen vrij in de buurt hier waar ik graag naartoe wil.

OneFellSwoop
Berichten: 592
Geregistreerd: 05-02-10

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:50

Wat een leuk topic! Ik reageer tegenwoordig nooit meer op topics. Ik wil al sinds klein af aan een paard. Als puber door mijn ouders de kans gekregen om er samen met mijn zusje een te kopen. Toch maar niet gedaan, omdat we niet wisten hoe onze studies later gingen lopen. Wie weet wilde een van ons wel naar het buitenland. En dan moet je het beestje misschien wel weer verkopen. Dat leek ons zo zonde! Nu ik ouder ben spaar ik zelf. Interessant om te zien wat jullie sparen. Want dat houd mij nu het meeste bezig. Spaarpotje had ik staan op 6000... want dat kan de duurste operatie zijn?

OneFellSwoop
Berichten: 592
Geregistreerd: 05-02-10

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:53

En keuren liefst klinisch en röntgen. Is even wat langer doorsparen, maar vind het toch fijn om te weten wat er speelt bij zo'n beestje

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 18:20

k_m schreef:
Ik heb nu ook wel een spaarpotje dat naar mijn gevoel groot genoeg is, geen 20 000 euro maar wel een stabiele baan erbij. En ook eventueel ouders om op terug te vallen.

Ja voor het keuren ga ik denk ik gewoon eens kijken of er een DA in de buurt is die me aanspreekt.

Bij mij gaat het inderdaad wel ineens heel snel, was eigenlijk ook niet perce de bedoeling. Vrijdag kwamen er nog mensen kijken naar de merrie en ik had echt een steen in mijn maag van 'ik hoop dat ze der niet gelijk kopen'. Dus ik ben heel blij dat de eigenaresse ook graag aan mij verkoopt. Ik ga het dus gewoon doen!! Nu nog laten keuren, en alles verder afspreken. Ben ook nog op zoek naar een toffe stalling tot na nieuwjaar, dan komen er stallen vrij in de buurt hier waar ik graag naartoe wil.



Wat super leuk! Alvast gefeliciteerd. Nu hopen natuurlijk dat ze goedgekeurd wordt!

xRaisin

Berichten: 1756
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:06

Aaah, ja hier pas ik ook zo goed bij. Voorlopig niet, maar ooooit komt er een leuk paardje! Heb allang een heleboel potentiele ideale paardjes langs zien komen op de boktmarkt of op marktplaats. Wat ik wil, dat weet ik allang! Een haflinger of een leuke kruising warmbloed/koudbloed met een maatje van ongeveer 1.50! Verkeersmak, koel in het koppie en mag wel een beetje eigenwijs zijn. Heb geen wedstrijdambities, dus een leuke recreatiepaardje is prima! Heb dus ook het geluk dat mijn smaak paarden niet zo duur zijn. Heb er genoeg gezien zo rond de 2500. Helaas heb ik op dit moment geen spaarpotje achter de hand, maar wel sinds kort een full time baan, dus we werken er langzaam maar zeker naar toe!

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:15

Ik heb nog niet gekeken wat ik ga doen: verzekeren of zelf potten. Misschien een combie :j

ECM

Berichten: 659
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:35

Wat gaaf k_m! Gefeliciteerd!! Ben nu al benieuwd naar de rest en natuurlijk de fotos <<)


Ik ga als spaarpotje voor 5000 euro gok ik, natuurlijk zijn er altijd duurdere operaties of ga je duurder uitvallen als je paard lang ziek blijft. Maar vond dit wel een mooi gemiddelde.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:57

Hoeveel kost een gemiddelde verzekering eigenlijk weet iemand dat hier toevallig?

loveruby

Berichten: 206
Geregistreerd: 05-03-10

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:33

Heerlijk dat je zo'n goed gevoel hebt bij dit paard K_m! Hoop dat die goed door de keuring komt!

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:48

Ik meld me ook!

Ben nu bijna 22 jaar. In mei afgestudeerd aan m'n Bachelor en sinds september met m'n Post-Bachelor bezig. Daarnaast 4 dagen werken. Op dit moment dus helaas absoluut geen tijd voor een eigen paard. Qua financiële middelen nog niet veel gespaard. Daarnaast spaar ik ook voor een koophuis. Een eigen paard gaat nog wel een paar jaar duren maar toch volg ik dit topic graag voor tips en/of lijstjes :)

Ik heb zelf op dit moment al 3 jaar niet gereden door tijdgebrek. Meer mensen die in deze situatie zitten? Hoe zouden jullie dit aanpakken? Eerst bij een manege gaan rijden? Klinkt niet heel aantrekkelijk.. Heb de 6 jaar ervoor allemaal verzorgpony's gereden.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:52

Ik was op zoek naar een eerder ervaren paard om daar dan samen terug ervaring mee op te doen. Nu heb ik toch gekozen voor een groen paard, om samen mee te groeien. Als je je vertrouwd voeld in de omgang en grondwerken dan zou ik wel gelijk durven kopen. Je kan altijd lessen nemen en met een eigen paard kan je alleen maar meer samen groeien.

Bij mij gaat het nu wel erg snel, ineens op 2 weken tijd van beginnen zoeken een paard gevonden. Toch wel echt heel gek gevoel, ik ben zeker dat ik het wil en financieel kan dragen, maar toch begin je dan ineens aan alles te twijfelen. Ik ben ook zo onzeker op dit vlak. Als ik grote beslissingen moet maken kan ik heel blij zijn maar ook ergens echt super onzeker. Herkennen jullie dit? Vanmiddag super blij met de ‘koop’ en nu echt stress voor wat gaat komen, Haha. Maar nog altijd wel blij, maar toch!!

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:25

K_m super leuk en spannend! Hopelijk wordt ze goedgekeurd! Ik herken het zeker haha. Ik ga alleen nog maar kijken bij een paard en lig er al nachten van wakker. Ik was nog niet op zoek eigenlijk haha. Had nog niet genoeg voor hetgeen wat ik zocht, maar dan kom je een jonkie tegen die toch wel heel leuk is :')
Ga je klinisch en rontgen doen?

Ik ben er over uit dat ik ga verzekeren. Maar hoeveel precies moet ik nog even goed over na denken. Je kan een paar duizend gespaard hebben maar dat kan ook in 1 klap op zijn. En dan heb je niks meer.. weg spaarpot.
Hoeveel het kost is afhankelijk van voor hoeveel je je paard wilt verzekeren en wat je allemaal wilt meeverzekeren. Je kunt gewoon online offertes maken. Ik zelf heb bij equipe, EFO en bierum gekeken.